Jaka jest obecnie kondycja Mazdy i japońskiej motoryzacji?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nemi » 17 maja 2018, 11:34

Jeszcze działają – mam 1.2 TSI w kombiaku, który łoję po autostradach jakby to było 2,5 i przemierzyłem już spory kawałek Europy. Mam też N47 sprzed modyfikacji z przebiegiem grubo ponad 200k. Trudno powiedzieć jak to się dla mnie skończy ostatecznie i na pewno jest to obarczone ryzykiem, ale po co mam się tym przejmować? Jeżdżę i tyle.
Wcześniej miałem 1.8 TDCI, który sprawował się świetnie.

Jeszcze wcześniej miałem w Mazdzie L8... Był do remontu po przebiegu 135.000 km (pełna historia DSR), a przy 160.000 wymieniłem skrzynię, bo wyła na piątym biegu. Niestety trudno o regułę ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez JohnnyB » 17 maja 2018, 17:58

Zarzekałem się że nie kupie już Mazdy......aczkolwiekm nie miałem problemu z 2.0 CiTD przez cały okres użytkowania, poza korozją nic mnie do tej marki nie zraziło.....ale 2.0 Skyactive wydaje się być jednym z najciekawszych silników na rynku :/ i może się jeszcze przeproszę z tą marką....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Biniu » 17 maja 2018, 19:20

MIRAS M6 napisał(a):
nemi napisał(a):Obecnie posiadam dwa auta – oba z silnikami, które należy omijać szerokim łukiem. Sam jestem ciekaw co z tego wyniknie.

Co wyniknie – na 480kkm kolejna wymiana rozrządu i wio dalej <spoko> Żeby było ciekawiej to w GY tylny zawias mam jeszcze ori. Przedni już był zrobiony na 379kkm (i tak dobry wynik). Tak więc nemi jak widzisz zostało się nam tylko cieszyć że jesteśmy w posiadaniu aut "podwyższonego ryzyka" <spoko>


Kwestia tego, że masz autentyczny przebieg. Koledzy z problemami też mają na licznikach tyle co Ty. Tylko, że poraz 3 to i się kończy wszystko. Tylko lodówki "Mińsk" chodzą wiecznie :D

To jest właśnie problem 6. Bardzo porządne wnętrza mają, które mocno się nie zużywają. Handlarzynom łatwo podpicowac i mooocno skręcić licznik. I takimi dieslami jest zalany polski rynek.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Bigbluee » 18 maja 2018, 11:31

A będzie jeszcze gorzej, gdyż diesle zostaną masowy wypychane z zachodu za grosze na rzecz hybryd, elektryków i benzyn (ekoszał). Dodatkowo handlarza powie: "Panie, paliwo za 5zł. bena spali 10 a dizelek dwa razy mniej. Bierz pan diesla żeby nie było płaczu na stacji"

https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosc ... kolejne-5/

https://www.polskieradio.pl/42/259/Arty ... samochodow
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Norreca » 18 maja 2018, 12:54

nemi napisał(a):Jeszcze działają – mam 1.2 TSI w kombiaku, który łoję po autostradach jakby to było 2,5 i przemierzyłem już spory kawałek Europy.


bo jezdzisz odpowiednio i wytrzyma bardzo dlugo :)
problem sie pojawi dopiero jakbys na tych wycieczkach po 220 latal caly czas :) wtedy bedziesz mial wlasnie to podwyzszone ryzyko :)

Kazdy silnik ma inna charakterystyke pracy... TSI jest super na miasto i normalne nie szybkie pokonywanie kilometrow tak jak to w 99% ma miejsce w naszej populacji na swiecie. Spokojnie z rodzina tak do 140km/h na autostradach.
Diesel wiadomo lubi dlugie trasy stabilna predkosc (jak wszystkie) co daje mozliwosc odpowiedniej pracy DPF etc.

Tak jak Nemi pisal trzeba odpowiednio dbac o swoje auto i w 99% nie bedzie zadnych problemow.
Nowe auta mazdy maja znacznie poprawione problemy korozji mimo wszystko uzytkownicy lubia poprawiac na tym forum fabryke i sobie je zabezpieczaja, ale spokojnie of generacji 3 BL i 6 GH mozna smialo powiedziec ze problem jest marginalny czego juz o poprzednikach nie mozna bylo powiedziec.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez piwo » 18 maja 2018, 13:33

jednym slowem nie przekraczaj 4000obrotow a bedzie jezdzil latami. wykorzystujesz na codzien zakres obrotow 4000-7000 to silnik szybko skonczy zywot jak bozia kazala.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez bieski » 18 maja 2018, 13:37

Norreca napisał(a): lubia poprawiac na tym forum fabryke i sobie je zabezpieczaja


Od zeszłego roku wszystkie Mazdy są smarowane od dołu miodem. Nie wiem tylko czemu po podróży a nie przed ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Bo_Lo » 18 maja 2018, 14:19

Już niedługo benzyny znów staną się ''be'' a diesle znów będą ''aja''. Z uwagi na moje miejsce pracy jest to informacja z pierwszej ręki ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez the_riddle » 18 maja 2018, 18:52

Generalizując niezawodność aut spada, nieważne czy japońskich czy niemieckich. Powodów są tysiące.... lub jeden, kasa.
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2016, 11:41
Posty: 42
Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km

Clio 1.5 dCi

Postprzez Biniu » 18 maja 2018, 18:56

piwo napisał(a):jednym slowem nie przekraczaj 4000obrotow a bedzie jezdzil latami. wykorzystujesz na codzien zakres obrotow 4000-7000 to silnik szybko skonczy zywot jak bozia kazala.


Nie wiem czy 4000 to też nie za dużo. 3000 bym obstawiał.

I broń boziu pedał w podłodze!
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Bo_Lo » 18 maja 2018, 19:28

Widział ktoś z was kiedyś "gołą" głowice 1.0/1.2/1.5 TSI? To wygląda jak jednorazowa chinska zabawka <lol>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez bbogdan » 18 maja 2018, 19:33

Głowica jak głowica widziałem od 1.2 ,mała pojemność to mała głowica
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Norreca » 19 maja 2018, 20:32

Tak przy okazji, w USA już maja :)

250-hp17 SKYACTIV®-G 2.5T Dynamic Pressure Turbo DOHC 16-valve 4-cylinder with VVT

https://www.mazdausa.com/vehicles/mazda6/trims
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Neonixos666 » 20 maja 2018, 01:27

Taki motor w M6 fajna rzecz, zapewne zrobienie 300 KM nie będzie jakimś problemem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 20 maja 2018, 06:30

No raczej.2.3 disi turbo miało 260 w serii z mniejszej pojemności i bez tych wszystkich skyactive bajerów.Tak więc szału nie ma .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Biniu » 20 maja 2018, 06:43

Mazda takie dziadkowozy robi obecnie. Ma to swoje plusy, ale no jak ktoś wymaga od samochodu czegoś więcej niż ładna buda i jakieś elektroniczne bajerki to pewnie jest dość mocno zawiedziony.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez bieski » 20 maja 2018, 21:15

Bo_Lo napisał(a):No raczej.2.3 disi turbo miało 260 w serii z mniejszej pojemności i bez tych wszystkich skyactive bajerów.Tak więc szału nie ma .


Tylko kiedy disi powstało. Wez pod że teraz świat sie robi bardziej eko ;P W europie tego silnika nie bedzie. Euro 6 pizdziec...

Dopisano N, 20 maja 2018, 21:16:

Biniu napisał(a):Mazda takie dziadkowozy robi obecnie.

A to GY nie jest dziadkowozem?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Biniu » 20 maja 2018, 22:01

Jest a co to ma do rzeczy? W czasach GY przynajmniej MPSy chociaż były, RX-8.
Teraz tylko SUVy i reszta o mizernych osiągach. Ja tam Mazdę rozumiem robią to na co mają zbyt, sprzedaż idzie coraz lepiej to raczej będą się dziadkowozowej ścieżki trzymać zamiast ryzykować z bardziej usportowionymi wersjami. Niestety jako miłośnikowi marki i motoryzacji ciężko się tym emocjonować.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Adko » 3 cze 2018, 19:35

:] nie wiem co masz na myśli pisząc- dziadkowóz ? Jak dla mnie każdy obecny model mazdy wygląda bardzo zadziornie i sportowo, na brak mocy chyba też nikt nie narzeka
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 11:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez bbogdan » 3 cze 2018, 20:56

Adko napisał(a)::] nie wiem co masz na myśli pisząc- dziadkowóz ? Jak dla mnie każdy obecny model mazdy wygląda bardzo zadziornie i sportowo, na brak mocy chyba też nikt nie narzeka

Właśnie na tą moc nie narzekają jedynie dziadki :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto