Jaka jest obecnie kondycja Mazdy i japońskiej motoryzacji?
Jeszcze działają – mam 1.2 TSI w kombiaku, który łoję po autostradach jakby to było 2,5 i przemierzyłem już spory kawałek Europy. Mam też N47 sprzed modyfikacji z przebiegiem grubo ponad 200k. Trudno powiedzieć jak to się dla mnie skończy ostatecznie i na pewno jest to obarczone ryzykiem, ale po co mam się tym przejmować? Jeżdżę i tyle.
Wcześniej miałem 1.8 TDCI, który sprawował się świetnie.
Jeszcze wcześniej miałem w Mazdzie L8... Był do remontu po przebiegu 135.000 km (pełna historia DSR), a przy 160.000 wymieniłem skrzynię, bo wyła na piątym biegu. Niestety trudno o regułę
Wcześniej miałem 1.8 TDCI, który sprawował się świetnie.
Jeszcze wcześniej miałem w Mazdzie L8... Był do remontu po przebiegu 135.000 km (pełna historia DSR), a przy 160.000 wymieniłem skrzynię, bo wyła na piątym biegu. Niestety trudno o regułę
Zarzekałem się że nie kupie już Mazdy......aczkolwiekm nie miałem problemu z 2.0 CiTD przez cały okres użytkowania, poza korozją nic mnie do tej marki nie zraziło.....ale 2.0 Skyactive wydaje się być jednym z najciekawszych silników na rynku :/ i może się jeszcze przeproszę z tą marką....
..::Born To Rise Hell::..
MIRAS M6 napisał(a):nemi napisał(a):Obecnie posiadam dwa auta – oba z silnikami, które należy omijać szerokim łukiem. Sam jestem ciekaw co z tego wyniknie.
Co wyniknie – na 480kkm kolejna wymiana rozrządu i wio dalej Żeby było ciekawiej to w GY tylny zawias mam jeszcze ori. Przedni już był zrobiony na 379kkm (i tak dobry wynik). Tak więc nemi jak widzisz zostało się nam tylko cieszyć że jesteśmy w posiadaniu aut "podwyższonego ryzyka"
Kwestia tego, że masz autentyczny przebieg. Koledzy z problemami też mają na licznikach tyle co Ty. Tylko, że poraz 3 to i się kończy wszystko. Tylko lodówki "Mińsk" chodzą wiecznie
To jest właśnie problem 6. Bardzo porządne wnętrza mają, które mocno się nie zużywają. Handlarzynom łatwo podpicowac i mooocno skręcić licznik. I takimi dieslami jest zalany polski rynek.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
A będzie jeszcze gorzej, gdyż diesle zostaną masowy wypychane z zachodu za grosze na rzecz hybryd, elektryków i benzyn (ekoszał). Dodatkowo handlarza powie: "Panie, paliwo za 5zł. bena spali 10 a dizelek dwa razy mniej. Bierz pan diesla żeby nie było płaczu na stacji"
https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosc ... kolejne-5/
https://www.polskieradio.pl/42/259/Arty ... samochodow
https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosc ... kolejne-5/
https://www.polskieradio.pl/42/259/Arty ... samochodow
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
nemi napisał(a):Jeszcze działają – mam 1.2 TSI w kombiaku, który łoję po autostradach jakby to było 2,5 i przemierzyłem już spory kawałek Europy.
bo jezdzisz odpowiednio i wytrzyma bardzo dlugo
problem sie pojawi dopiero jakbys na tych wycieczkach po 220 latal caly czas wtedy bedziesz mial wlasnie to podwyzszone ryzyko
Kazdy silnik ma inna charakterystyke pracy... TSI jest super na miasto i normalne nie szybkie pokonywanie kilometrow tak jak to w 99% ma miejsce w naszej populacji na swiecie. Spokojnie z rodzina tak do 140km/h na autostradach.
Diesel wiadomo lubi dlugie trasy stabilna predkosc (jak wszystkie) co daje mozliwosc odpowiedniej pracy DPF etc.
Tak jak Nemi pisal trzeba odpowiednio dbac o swoje auto i w 99% nie bedzie zadnych problemow.
Nowe auta mazdy maja znacznie poprawione problemy korozji mimo wszystko uzytkownicy lubia poprawiac na tym forum fabryke i sobie je zabezpieczaja, ale spokojnie of generacji 3 BL i 6 GH mozna smialo powiedziec ze problem jest marginalny czego juz o poprzednikach nie mozna bylo powiedziec.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
jednym slowem nie przekraczaj 4000obrotow a bedzie jezdzil latami. wykorzystujesz na codzien zakres obrotow 4000-7000 to silnik szybko skonczy zywot jak bozia kazala.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Już niedługo benzyny znów staną się ''be'' a diesle znów będą ''aja''. Z uwagi na moje miejsce pracy jest to informacja z pierwszej ręki
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Generalizując niezawodność aut spada, nieważne czy japońskich czy niemieckich. Powodów są tysiące.... lub jeden, kasa.
- Od: 5 lut 2016, 11:41
- Posty: 42
- Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km
Clio 1.5 dCi
piwo napisał(a):jednym slowem nie przekraczaj 4000obrotow a bedzie jezdzil latami. wykorzystujesz na codzien zakres obrotow 4000-7000 to silnik szybko skonczy zywot jak bozia kazala.
Nie wiem czy 4000 to też nie za dużo. 3000 bym obstawiał.
I broń boziu pedał w podłodze!
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Widział ktoś z was kiedyś "gołą" głowice 1.0/1.2/1.5 TSI? To wygląda jak jednorazowa chinska zabawka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Tak przy okazji, w USA już maja
250-hp17 SKYACTIV®-G 2.5T Dynamic Pressure Turbo DOHC 16-valve 4-cylinder with VVT
https://www.mazdausa.com/vehicles/mazda6/trims
250-hp17 SKYACTIV®-G 2.5T Dynamic Pressure Turbo DOHC 16-valve 4-cylinder with VVT
https://www.mazdausa.com/vehicles/mazda6/trims
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Taki motor w M6 fajna rzecz, zapewne zrobienie 300 KM nie będzie jakimś problemem
No raczej.2.3 disi turbo miało 260 w serii z mniejszej pojemności i bez tych wszystkich skyactive bajerów.Tak więc szału nie ma .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Mazda takie dziadkowozy robi obecnie. Ma to swoje plusy, ale no jak ktoś wymaga od samochodu czegoś więcej niż ładna buda i jakieś elektroniczne bajerki to pewnie jest dość mocno zawiedziony.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Bo_Lo napisał(a):No raczej.2.3 disi turbo miało 260 w serii z mniejszej pojemności i bez tych wszystkich skyactive bajerów.Tak więc szału nie ma .
Tylko kiedy disi powstało. Wez pod że teraz świat sie robi bardziej eko W europie tego silnika nie bedzie. Euro 6 pizdziec...
Dopisano N, 20 maja 2018, 21:16:
Biniu napisał(a):Mazda takie dziadkowozy robi obecnie.
A to GY nie jest dziadkowozem?
Jest a co to ma do rzeczy? W czasach GY przynajmniej MPSy chociaż były, RX-8.
Teraz tylko SUVy i reszta o mizernych osiągach. Ja tam Mazdę rozumiem robią to na co mają zbyt, sprzedaż idzie coraz lepiej to raczej będą się dziadkowozowej ścieżki trzymać zamiast ryzykować z bardziej usportowionymi wersjami. Niestety jako miłośnikowi marki i motoryzacji ciężko się tym emocjonować.
Teraz tylko SUVy i reszta o mizernych osiągach. Ja tam Mazdę rozumiem robią to na co mają zbyt, sprzedaż idzie coraz lepiej to raczej będą się dziadkowozowej ścieżki trzymać zamiast ryzykować z bardziej usportowionymi wersjami. Niestety jako miłośnikowi marki i motoryzacji ciężko się tym emocjonować.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
nie wiem co masz na myśli pisząc- dziadkowóz ? Jak dla mnie każdy obecny model mazdy wygląda bardzo zadziornie i sportowo, na brak mocy chyba też nikt nie narzeka
Adko napisał(a)::] nie wiem co masz na myśli pisząc- dziadkowóz ? Jak dla mnie każdy obecny model mazdy wygląda bardzo zadziornie i sportowo, na brak mocy chyba też nikt nie narzeka
Właśnie na tą moc nie narzekają jedynie dziadki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości