Przeróbka na minikamper – MPV czy może 5?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 21 mar 2018, 00:44

Dark_Mat napisał(a):Tu się zupełnie z Tobą nie zgodzę. Poszukaj na internetach, chociażby na yt Mazdę 5 jako kamper i zobaczysz, że jest sporo osób, które w ten sposób przerobiło ten samochód i wcale nie jest najmniejszy. Ja w ubiegłe wakacje na mikro kampera przerobiłem swoją Mazdę 6 GY, więc zmiana na Piątkę, to jak przejście z kawalerki do apartamentu

Wybacz ale dorabiasz sobie teorię do założeń. To że ktoś jeździł maluchem na wakacje nie robi z niego auta na trasy (popatrz, a tyle ludzi tak robiło....)
Miałem GY, uzytkowaną w 2 osoby. Miałem z tyłu zrobione łóżko piankowe docięte idealnie pod obrys podłogi. I umówmy się – można tam się przespać jak trzeba. W dużo lepszych warunkach niż na rozłożonych przednich fotelach. Nie zmienia to faktu że warunki są dalej do kitu.
Nie przekona mnie piątka, która ma mniej miejsca (długość) niż 6 GY. Ciut na plus za wysokość. Nic więcej.

Równolegle z szóstką miałem epizod z Hyundaiem Starexem. I pomijając dostawczy rodowód i lekko dychawiczny 2.5TD, to auto było genialne jeśli chodzi o komfort i wygodę oraz ilość miejsca i możliwości "bytowe" w stosunku do GY.
Od kilku lat jeżdżę Chryslerem Town&Country (amerykańska wersja Grand Voyagera). I sorry, jak sobie pomyślę o nocowaniu w GY to dostaję kolki ze śmiechu :)
P.S. Espace to doskonały wybór. Niekoniecznie w wersji 2.0T chociaż ta jest przyjemna. Sam poważnie brałem go pod uwagę ale odpadł z powodu braku odsuwanych drzwi. Serwisowanie nie stanowi problemu. W chorych cenach Mazdy MPV czy piątki kupisz Espace w zdecydowanie lepszym stanie. I nie będziesz myślał o tym że robi się coraz lżejszy bo coś go zżera.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dark_Mat » 21 mar 2018, 11:27

A co byś właśnie powiedział o tym Chryslerze? Bo jak oglądam, to też wygląda na duży samochód. Jak z niezawodnością, spalaniem, a przede wszystkim komfortem jazdy i przestronnością w środku?
Z jakiego masz roku? Bo jak patrzę, to z 2004-2005r. można dostać te samochody w granicach 11-12tys.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Grzyby » 21 mar 2018, 13:09

Mój jest właśnie z 2003 roku (to ten sam model co 2004-2005), silnik 3,3 V6 FlexFuel, automat (niestety 4 biegowy – o tym później)
Niezawodność – kiedyś Voyager zajmował niechlubne miejsca w rankingach ale to za sprawą włoskiego diesla w wersjach europejskich. Wersje benzynowe (pomijam czterocylindrowego 2,4 który jest zwyczajnie za mały) są w zasadzie bezproblematyczne. Generalnie auto jest tak banalnie i prosto skonstruowane że można się zdziwić. Klucz 8-17 + śrubokręt gwaizdkowy i 3/4 auta rozkręcisz.
Wymiana żarówki w reflektorze? 3 wkręty (na klucz 10 i z nacięciem na śrubokręt) i cały reflektor masz wyjęty (!). Wymiana zderzaka? Nic prostszego – 8 wkrętów i zderzak zdjęty. DO założenia nie potrzeba żadnych uchwytów, ślizgów czy prowadnic. Wszystko idealnie pasuje. itp. itd.
Ceny części są śmieszne (są wyjątki – o tym później). Szczególnie jak porównamy je z cenami części do Mazdy...
Moje auto ma – szacowany przebieg – sporo powyżej 300kkm (na licznik nie patrzę). W ogóle to przebiegi rzędu 500-600kkm nie są dla tych aut wielkiem problemem. Dzięki niewysilonym silnikom.. Zrobiłem swoim ponad 20kmil i z napraw było: regeneracja zacisku przedniego (części 60zł, robota podobnie), wymiana górnych mocowań (zaczynały postukiwać) amortyzatorów z przodu + amory (mocowanie KYB z łożyskiem 90zł + 110zł amortyzator), wymiana mocowań drążka stabilizatora (2 szt, po 25zł) wymienione profilaktycznie podczas szukania źródła któym okazały się mocowania amorów.
Standardowo po kupnie wymieniłem paski + rolki prowadzące i napinacz – w 500zł się zmieściłem z robotą. Uszkodzona cewka zapłonowa (z taka go kupiłem) to koszt 290zł (tansze podróbki chińskie sa niepolecane – przerabiałem, padła po miesiącu :))
Tyle. Części są naprawdę tanie – Voyagera na Europę tłuczono w Austrii i jest ich dużo. Problem pojawia się np przy kupnie blach. Tylna klapa występuje tylko w oryginale. Koszt to 4kzł netto + 3 tygodnie oczekiwania – dostawa z USA. Zaskakująco drogie są elementy centralnego zamka – za komplet do bocznych drzwi przesuwnych trzeba wyłożyć .... 800zł. Piszę o tym bo usterka centralnego jest w tym modelu częsta. Objawia sie tym że nie da się pilotem zamknąć/otworzyć (lub jedno i drugie) bocznych drzwi. Ręcznie bez problemu. Ale to takie mocne wyjątki. Blach używanych w idealnym stanie na rynku jest zatrzęsienie.
Problem rdzy
– o problemie nie słyszeli posiadacze wersji europejskich. Niestety w przypadku aut z Kanady jest gorzej. Najgorzej wypadają wersje z USA (robili go w 3 fabrykach na świecie). Zwykle najgorzej wyglądają bliźniacze Dodge Caravany.
Spalanie.
Auto ma dwa godne uwagi silniki V6. 3,3l (170-180KM) i 3,8l (215-225KM). Obydwa w wersji z niezniszczalnym – ale 4 stopniowym automatem. O tyle istotne, że po lifcie w 2005 roku do auta montowano również automat 6 biegowy gdzie spalanie było niższe o 2-3l. 3,3 oraz 3,8 palą w zasadzie podobnie. 2,4 jest niepolecany. O ile do 80-90km/h jest ok, to później po prostu brakuje momentu i auto się już nie rozpędza.
Przy moim użytkowaniu (90 -100% miasto) i ciężka noga, mam spalanie rzędu 22-24l. Dużo. Ale LPG :) Te silniki lubią LPG i łatwo się je gazuje. Na wynik składa się masa własna (ponad 2T) i wspomniana skrzynia.
Jeżdżąc w trasy z prędkościami do 120km/h zmieścisz się w 12-14l.
Zresztą idealną prędkością dla tego auta jest przedział 110-130km/h. Przy 100km/h silnik ma około 1600-1800 obrotów. Jest cicho.....
Komfort jazdy.
Nie ma porównania z żadnym autem jakim dotychczas sie poruszałem. Jest po prostu wygodnie. Fotele są duże, wygodne – pod tym kątem auto było projektowane. Zdecydowanie na plus jest układ wnętrza 2 + 2 + 3 tylna kanapa. Tylna kanapa w wersji Grand (dłuższej) jest również przesuwana przód-tył, można ją również bez problemu wysunąć z auta. Fotele drugiego rzędu można również w razie potrzeby szybko wypiąć.
Fajna jest wersja z fotelami Stow'n'Go – tylna kanapa oraz fotele drugiego rzędu można w kilka sekund schować w podłogę – i mamy wielką przestrzeń z idealnie płaską podłogą!
Szóstkę chwaliłem za prowadzenie. A jednak przy tym klocku wypada blado. To auto trzyma się drogi jakby jechało po szynach. Pomimo gabarytów jest kompletnie niewrażliwe na boczne podmuchy, koleiny nie robią na nim żadnego wrażenia.
Zwykle wersje amerykańskie są lepiej wyposażone (chociaż nie ma reguły).
Można spotkać wersje z manualną klimą i korbkami w drzwiach, jak również w klimatronikiem z osobną regulacją prawa/lewa i przód i tył (z drugim panelem sterującym w tylnej części auta) i oddzielnymi nawiewami dla każdego miejsca siedzącego (poza środkowym na tylnej kanapie).
Przestronność
Wielkość przestrzeni poraża. Szczególnie jak ktoś wymontuje fotele 2 i 3 rzędu. Dostaje wtedy całkiem sporego dostawczaka (u mnie wchodzą 2 palety ręczników papierowych – 54 kartony o wymiarach 60x40x25 :D)
Auto jest naprawdę fajne.
Sporo pali ale cos za coś. Jeżdzi się tym przyjemnie. Jadąc 130 i deptając do deski widzisz że auto rwie do przodu a nie zastanawia się co robić.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 21 mar 2018, 20:23

Jak grand voyager jest za duży, to jest jeszcze voyager, który jest wielkości MPV, Sharana/Alhambry czy Galaxy. Czyli już nie jest źle w mieście – bardziej jest dostosowany do warunków w Europie, garaży podziemnych itd. A odsuwane drzwi dają możliwość dostawienia jakiejś wiaty czy namiotu z boku auta, więc pod tym względem jest lepiej niż espace.

Mam nadzieję, że niezależnie od wyboru samochodu pokażesz swój projekt i realizację na forum. Nie jestem zwolennikiem takiego wypoczynku, ale bardzo chętnie zobaczę co z tego wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Biniu » 21 mar 2018, 20:33

Bierz MPVa i działaj. Koniecznie temat na forum załóż, bo ciekawe bardzo.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Dark_Mat » 21 mar 2018, 21:25

Biniu napisał(a):Bierz MPVa i działaj. Koniecznie temat na forum załóż, bo ciekawe bardzo.


Z ogromną chęcią taki temat założę, tylko co jeśli ostatecznie nie będzie to Mazda? ;)
Nie zbanują mnie za to? <lol>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2018, 21:27

Nie pod warunkiem że będzie to Renault <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 21 mar 2018, 21:30

U mnie na dzielni widuje MPVa poprzedniej generacji.Chetnie bym takiego przytulił w odpowiednim stanie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Biniu » 21 mar 2018, 21:31

jest dział dla innych marek, choć jeśli o mnie chodzi to kompletnie by mnie to nie zainteresowało w ogóle tam nie zaglądam.


MAZDA NAZI <killer>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Dark_Mat » 21 mar 2018, 21:56

Jeszcze inną, trochę mniej komfortową koncepcją jest kupno dużego kombi, czy nawet zostawienie obecnej Mazdy 6 i zrobienie własnymi siłami namiotu dachowego. Koncepcja też już dość przemyślana i plusy takiego rozwiązania są takie:
-Brak lub znikome modyfikacje wewnątrz samochodu; z zewnątrz tylko lekka modyfikacja relingów
-Więcej miejsca na bagaż i brak konieczności kombinowania z bagażem przy każdorazowym rozkładaniu miejsca do spania
-W przypadku kombi, więcej miejsca do spania

Jeśli chodzi o minusy, to są takie jak w każdym namiocie, czyli wrażliwość na wiatr czy większe zmiany temperatury. Poza tym, jak już by było naprawdę źle, podczas podróży w chłodniejsze zakątki Europy, to zawsze można włączyć silnik i dogrzać trochę kabinę, co w przypadku namiotu nie ma racji bytu.
Jeśli natomiast jeszcze dalej brnąć w temat, to namiot dachowy ma niepodważalną zaletę, której nie ma zwykły namiot – można spać gdziekolwiek, nie trzeba szukać równego, suchego, bezkamiennego podłoża.

Ale wracając do kwestii wyboru samochodu, to jeszcze jest jeden pomysł, który mam gdzieś tyłu głowy, a mianowicie, że jeśli nie znajdę żadnego satysfakcjonującego mnie samochodu, to jest opcja, żeby do kombi zamocować duży bagażnik dachowy "trumnę" i tam dać tyle bagażu ile się da. Dzięki temu mógłbym mieć przez całą podróż złożone tylne siedzenia i na nich zrobione miejsce do spania.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez nemi » 21 mar 2018, 21:56

Ja mam zupełnie odwrotnie. Nigdy nie zaglądam do działu Mazd, bo nuda straszna ;).


Btw. A berlingo, kangoo?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Dark_Mat » 21 mar 2018, 23:19

nemi napisał(a):Btw. A berlingo, kangoo?


Hm, a nie za małe? Mają ledwo 4m, podczas gdy większość tutaj proponowanych, nawet przeze mnie, aut miała co najmniej 4,6m.
Chyba najlepszym sposobem będzie przejechanie się po komisach, gdzie znajdują się w.w modele i zmierzenie ich zwykłą miarką, czy wymiary odpowiadają założeniom i też żeby zobaczyć organoleptycznie jak duże są poszczególne modele, bo np. doskonale wiem jak wygląda Espace, M5 czy też MPV, ale nigdy w nich nie siedziałem.

A jeszcze się zastanawiam nad Citroenem C8. Czasem można znaleźć perełki z rozkładanym dachem w formę namiotu. Ale nawet bez tego bajeru to spory samochód. No i przesuwane drzwi, czego niestety Espace nie ma.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2018, 23:40

Scudo? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dark_Mat » 21 mar 2018, 23:46

Neonixos666 napisał(a):Scudo? :P


Czytasz mi w myślach <lol>
Scudo był moim pierwszym pomysłem. Ale mowa tu o tej nowszej generacji. I tutaj niestety barierą staje się cena, bo sensowne modele oscylują w granicy 20k. Poza tym bardzo fajny samochód. Szukałem czegoś podobnego, w podobnej wielkości, tylko w niższej cenie i trochę bieda.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Bo_Lo » 22 mar 2018, 07:40

W wyższym budżecie caddy maxi,ale w zbliżonym możesz spróbować hyundai H1
https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-h ... zKcwL.html
H200
https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-h ... z8k46.html

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-h ... z8N6P.html
Co prawda ''śmierdzi'' dostawczakiem i poprzednią epoką,ale prosty jak budowa cepa i bardzo niezawodny(teść brata woził takim dzieciaki niepełnosprawn przez ok 10 lat i zero awarii) .Pod względem pakowności i możliwości aranżacji tylnej części petarda.

Dopisano 22 mar 2018 9:35:

BTW ,naprawdę w tym budżecie (12-13kzl) idzie kupić mazde5 w dobrym stanie? Na ulicy rzucił mi się w oczy transit connect,ale to na osobowy egzemplarz to bliżej 20kzl.
W maździe raczej trzeba się liczyć z remontem silnika przy najtańszych sztukach?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Grzyby » 22 mar 2018, 12:20

Bo_Lo napisał(a):Co prawda ''śmierdzi'' dostawczakiem i poprzednią epoką,ale prosty jak budowa cepa i bardzo niezawodny

Potwierdzam. Auto niezawodne.
A co do wnętrza, to kwestia dobrego poszuaknia i można znaleźć takie:
Fotele drugiego rzędu obrotowe, ostatnie składają się w momencie na boki.
Były wersje z podwójnym elektrycznie odsuwanym szyberdachem.
Ale mimo wszystko rodowód dostawczaka czuć w prowadzeniu. Auto jest na ramie i na pusto jest dosyć twarde.
Załączniki
20150608_112743.jpg
20150608_112826.jpg
20150608_112938.jpg
20150608_112958.jpg
20150608_113009.jpg
20150608_113142.jpg
20150608_113149.jpg
20150608_113332.jpg
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2018, 19:57

VW Touran?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bercikspeed » 22 mar 2018, 20:08

była gdzieś ostatnio mpv zielona do sprzedania z dachem cos w tym stylu

sg5w-202016-1.jpg
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 13:09
Posty: 715 (12/15)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez Krzemol » 22 mar 2018, 20:26

Bo_Lo napisał(a):BTW ,naprawdę w tym budżecie (12-13kzl) idzie kupić mazde5 w dobrym stanie?

Nasza nie umie się sprzedać za 12... Świeżo po rozrządzie (wrzesień), zawias i hamulce zrobione, 2006r, ~185tys przebiegu, pierwszy właściciel w kraju (ósmy rok w jednych rękach), wady – lekko zardzewiałe tylne błotniki, niesprawna klima i ciut zmęczone wnętrze dla estetów. 2.0 143KM Diesel. Póki co ogłoszenia nieaktywne, myślę w przyszłym tyg będziemy próbować ponownie jak się ociepli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Bo_Lo » 22 mar 2018, 20:52

Ktzemol PW
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto