Czy możliwy swap silnika z 626 2.0 1996 do M6 1.8 2003?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mati1995 » 10 lis 2017, 07:37

A z jakie źródła można wziąść pewne części zeby nie były jakieś trafne??
Początkujący
 
Od: 29 paź 2017, 13:20
Posty: 11
Auto: Mazda 626 rok 1996 2.0

Postprzez Mr_Bartek » 10 lis 2017, 07:54

Skąd? Spróbuj Mazparts np. Jakie? Tu MAZVAGTECH opisuje jakich firm części używa przy remontach tych jednostek u siebie: viewtopic.php?p=3296448#p3296448
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Płomień » 10 lis 2017, 08:02

nemi napisał(a):prawdopodobnie mazda robiła te silniki na gorszych materiałach niż Ford, bo Mondeo nie borykają się aż z takim braniem oleju

No nie, Mazda gorsze materiały niż ford. Zgrzeszyłeś, idź się wyspowiadać :D
Stawiałbym na trzy sprawy. Po pierwsze fordy to poflotowce, a poflotowce może i mają przelatane setki tysięcy, ale 90% samochodów firmowych jest serwisowanych dobrze. Może i rzadko, ale dobrze, i większość jest już co najmniej po pierwszym remoncie silnika.
Mazdy to raczej drogie auta, a handlarzyki kupują szroty za połowę ceny rynkowej i sprowadzają do kraju.
Trzecia sprawa, "wolę japońca bo kręci sie do końca". W takim przekonaniu żyje prawie cała europa, więc Mazdy są ciut inaczej traktowane niż fordy <oczy>

@Mati1995
Jeśli Twój silnik już tyle przeżył że zdążyło mu wypalić zawór, bierze więcej oleju niż benzyny, to ja bym tego motoru nie ratował. Cholera wie co tam jeszcze wyjdzie, i ile $ w nim utopisz. Poszukaj nowego silnika, i może oddaj komuś ogarniętemu na polerkę kanałów dolotowych i kolektora. Będziesz miał parę niutków więcej w całym zakresie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez nemi » 13 lis 2017, 20:46

Może i zgrzeszyłem, ale po pierwsze miałem mondeo (nieflotowe, kupiłem trzy i pół letnie) 1.8, a potem miałem 100% serwisowaną mazdę 1.8.

Wystarczy zajrzeć do działu 5/6 i zobaczyć, że ludziom potrafi mazda brać litr na 500 km po przekroczeniu 100.000 km. Ford się z tym nie boryka aż tak, jeśli auto jest serwisowane.

Forda sprzedałem z przebiegiem 150.000 około i nie trzeba było dolewać. W Mazdzie 5 1.8 jest to marzenie, chyba, że silnik jest po remoncie.


Btw. Obecnie mam też Forda – 2004 r, 223.000 km na liczniku. Też nie dolewam ;). Ale rdza prawie jak w Mazdzie, tylko dziur nie ma :P


Edit: ale teraz poważnie – nie można wyciągnąć wniosków na podstawie dwóch egzemplarzy. Bardziej opieram się na lekturze forum mondeo i MS. To nie jest tak, że żaden ford nie bierze oleju – też biorą. I mnóstwo razy są ostrzeżenia, żeby wymieniać olej co 15.000 km. Ale jak się poczta o 1.8 od Mazdy, to ludzie mają gigantyczny problem tu na forum. Mowa nie jest o 4 litrach od wymiany do wymiany, tylko nawet na 1000 km!

Ja się mierzyłem z problemem i trafiłem na gościa, który znał się na rzeczy i dobrał części (sklep w Raszynie, zajmują się sprzedażą pierścieni, uszczelniaczy itd). Absolutnie nic do silnika nie trafiło japońskiego, wszystko europejskie. Zużycie spadło z kilku litrów na 1000 km do zera, a silnik miał moc i pracował świetnie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez brii » 14 lis 2017, 08:19

nemi napisał(a):Mowa nie jest o 4 litrach od wymiany do wymiany

<szok>

nemi napisał(a):tylko nawet na 1000 km!

<szok> <szok> <szok>

Jeśli silnik brałby mi ponad 2l/10 000km to bym się zastanawiał nad remontem a przy spożyciu 5l/10 000km myślałbym już o złomowaniu silnika...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 14 lis 2017, 09:12

brii napisał(a):Jeśli silnik brałby mi ponad 2l/10 000km to bym się zastanawiał nad remontem


2l oleju – 60 PLN
remont silnika – 2kPLN minimum,

rachunek prosty :),
Przy 5 litrach zużycia, to bym się bał samochodem wyjechać z domu.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez onyx » 14 lis 2017, 09:34

Neonixos666 napisał(a):sprawdzić czy nie wali ciśnienia korkiem

Ty tak na poważnie? ;) Przedmuchów, o ile to miałeś na myśli, się tak nie sprawdza <lol>
Większość silników, nawet nowych, dmucha przy takiej próbie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2017, 22:04

ja nie mówię o delikatnych przedmuchach tylko czy silnik nie jest w fazie agonalnej. Oczywiście że fajnie zrobić sobie pomiar kompresji z próbą olejową no ale kolega raczej tego nie ogarnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mati1995 » 16 lis 2017, 20:34

Czyli panowie gdy zrobie ten silnik kapitalny remont istnieje duze prawdopodobienstwo ze bedzie wszystko ok??
Początkujący
 
Od: 29 paź 2017, 13:20
Posty: 11
Auto: Mazda 626 rok 1996 2.0

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2017, 22:05

Mati1995 napisał(a):Czyli panowie gdy zrobie ten silnik kapitalny remont istnieje duze prawdopodobienstwo ze bedzie wszystko ok??


jeśli remont będzie wykonany poprawnie to będzie hulał drugie tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nemi » 16 lis 2017, 23:49

Neonixos666 napisał(a):
Mati1995 napisał(a):Czyli panowie gdy zrobie ten silnik kapitalny remont istnieje duze prawdopodobienstwo ze bedzie wszystko ok??


jeśli remont będzie wykonany poprawnie to będzie hulał drugie tyle.
Myślę, że nawet więcej, jeśli olej będzie wymieniany maks co 15.000 km ;)

Najważniejsze, to wybrać dobre części oraz znaleźć dobrego mechanika. To drugie jest najtrudniejsze.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Mati1995 » 2 sty 2018, 16:28

Dzien dobry panowi :D Posłucham was i zrobiłem remont silnika kosztowało mnie to 2000zł chodzi dobrze problem z braniem oleju zniknął :D Dzieki za dobre rady i wszystkiego dobrego w Nowym Roku wszystkim klubowicza :)
Początkujący
 
Od: 29 paź 2017, 13:20
Posty: 11
Auto: Mazda 626 rok 1996 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto