Mazda Motor Poland – jakość obsługi klienta...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez hornetti » 25 paź 2017, 21:40

Cześć,

Zdarzało się Wam kiedyś pisać skargi na jakość usług w ASO do Mazda Motor Poland? Jaka była reakcja?

Osobiście pokusiłem się o opisanie mojej sytuacji i niestety – wynikło z odpowiedzi, że wszystko co złe, to wina klienta, a nasze ASO są przecudowne. Odpowiedź dostałem po 1 dniu. Gdy się tylko do niej odniosłem, zamilkli i pewnie już tak zostanie.

Szczerze mówiąc zniechęciłem się mocno do samej marki.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2016, 20:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 09'

Postprzez dadan » 28 paź 2017, 18:43

Opisz tutaj całą sytuację, lubimy sensację <spoko> po to jest internet żeby nagłaśniać takie sprawy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez hornetti » 28 paź 2017, 22:59

Może masz rację. Opis sprawy poniżej:

(…) Chciałbym się zatem podzielić z Państwem moim problemem i tym w jaki sposób „najwyższa jakość usług” rozumiana jest przez serwis „KOZŁOWSKI” JAN KOZŁOWSKI.

Od początku marca br. pojawiały się problemy ze zmianą biegów w mojej 3-ce (VIN: JMZBLXXXXXXXXXXX) . Objawiało się to m. in. problemami z włączeniem pierwszego biegu i wyłączeniem biegu wstecznego. Problem został zgłoszony w autoryzowanej stacji obsługi dnia 07-04-2017 (zlecenie nr XXX), podczas wiosennego przeglądu. W fakturze za wykonaną usługę otrzymałem zalecenie, że olej w skrzyni biegów należy wymienić na nowy. Olej został wymieniony podczas kolejnej wizyty dnia 24-04-2017 (zlecenie nr XXX). Po wymianie oleju niewiele się zmieniło – w moim odczuciu, biegi zaczęły gorzej wchodzić. Zwykle było to widoczne, kiedy samochód stał na nierówności. Na płaskiej powierzchni było zdecydowanie lepiej. Po pewnym czasie, po dłuższym postoju w garażu, pojawił się problem z niemożnością włączenia jakiegokolwiek biegu i z odgłosami tarcia z okolic wysprzęglika. Po włączeniu biegu przy wyłączonym silniku, następnie włączeniu silnika i ruszeniu, wszystkie biegi zaczęły załączać się poprawnie. W dniu 25-05-2017 zostało otworzone zlecenie nr XXX, w którym poprosiłem o zweryfikowanie układu hydraulicznego sprzęgła – w tym jego odpowietrzenie. Nie rozwiązało to problemu, dlatego 29-05-2017 otworzone zostało zlecenie nr XXX, w którym na moją prośbę został wymieniony płyn hamulcowy, co nadal nie usunęło problemu. 06-06-2017 została zlecona wymiana wysprzęglika (nr XXX). Przy odbiorze samochodu, stwierdziłem że pedał sprzęgła jest zbyt miękki. Kierownik serwisu, który wydawał mi samochód stwierdził z uśmiechem, że teraz wszystko chodzi jak w nowym samochodzie. Po chwili stwierdziłem, że coś jest nie tak – nie potrafiłem płynnie ruszyć (samo sprzęgło w BL jest i tak dość specyficzne), cały czas włączała się kontrolka CHECK ENGINE (silnik przygasał). Przy przyspieszaniu sprzęgło szarpało, ale jakoś dojechałem do pracy. Samochód postał trochę i po ponownym odpaleniu, biegów nie dało się włączyć. Stało się to możliwe dopiero po kilkukrotnym wciśnięciu pedału sprzęgła. Na następny dzień pojechałem do ASO (nie otworzono już w zasadzie zlecenia) – stwierdzono, że „po wciśnięciu sprzęgła płyn leci, nie jest zapowietrzone, a to najprawdopodobniej łożysko będzie, ale przy tym się wymienia cały komplet – może się okazać, że to również problem z samą skrzynią”. Nie uwierzyłem już w tę diagnozę i poszukałem pomocy w najbliższym warsztacie, który prawidłowo odpowietrzył układ . Układ został odpowietrzony i pełna sprawność sprzęgła została przywrócona. Niestety, nadal zmagałem się z problemem wrzucania biegów po dłuższym postoju. Samochód następnie trafił na warsztat serwisu, który poprawnie odpowietrzył sprzęgło. Okazało się tam, że w skrzyni biegów brakowało 0,5 litra oleju (cały olej został zlany i jego ilość została porównana z danymi technicznymi udostępnianymi przez producenta). Po uzupełnieniu oleju wszystko zaczęło działać poprawnie.

Moim zdaniem niedopuszczalne jest wydawanie diagnoz przez autoryzowany serwis mówiących o tym, że tarcza sprzęgła może być krzywa, bez przeprowadzenia krótkiej jazdy próbnej. Oczekiwałbym raczej profesjonalnej ścieżki diagnostycznej, która doprowadziłaby do znalezienia
usterki i jej wyeliminowania, bez zbędnego marnowania środków i wymiany sprawnych części.
W przypadku wymiany wysprzeglika pojawił się problem z prawidłowym odpowietrzeniem układu – w jaki sposób reklamować usługę, jeśli nie było kompetentnego mechanika, który poradziłby sobie z tym problemem?

Pozostała kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie wiem z czego to wynika, że nie została zalana odpowiednia ilość oleju. Niedopatrzenie mogłoby przyczynić się do rozległej awarii samej skrzyni biegów.

(…)

Szeroko rozumiana jakość usług nie jest tym, czego oczekiwałbym od autoryzowanej stacji obsługi. Czy Mazda Motors Poland weryfikuje jakość świadczonych usług warsztatów, które otrzymały autoryzację?


Poniżej odpowiedź MMP:
Dzień dobry,



Uprzejmie dziękuję za przesłaną korespondencję.

Jest mi niezwykle przykro z powodu wszelkich niedogodności związanych z utrudnioną pracą sprzęgła oraz skrzyni biegów w Pana pojeździe.

Skontaktowałam się z ASO Mazda Kozłowski w celu wyjaśnienia zgłaszanej przez Pana sprawy.



Otrzymałam szczegółowe wyjaśnienie dotyczące zarówno przebiegu wizyt jak i ich zakresu.

ASO zgłosiło, że niestety pomimo wielu prób nie udało się w samochodzie wywołać zgłaszanej przez Pana usterki.

W związku z powyższym zalecono wymianę oleju, aby polepszyć działanie skrzyni, jednak bez wykazanej usterki pozostałe ustalenie zakresu napraw było niemożliwe.

Podczas kolejnych wizyt został wymieniony płyn hamulcowy oraz wysprzęglik na Pana zlecenie.

W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej zbyt małej ilości płynu hamulcowego w zbiorniku chciałabym poinformować, że został on uzupełniony zgodnie z zaleceniem i w ilości wymaganej przez producenta, a układ został prawidłowo odpowietrzony.

Dodatkowo, niestety nie mamy informacji jakie naprawy i w jakim zakresie zostały przeprowadzone poza ASO Mazda, oraz czy zostały one przeprowadzone zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta.

ASO Mazda to miejsca profesjonalne, postępujące zgodnie z procedurami producenta korzystając przy tym z rekomendowanych sprzętów. Niezmiennie pracują nad zwiększaniem jakości swoich usług, a każda Państwa sugestia dotycząca możliwych nieprawidłowości przyczynia się do rozwoju i umożliwia usprawnianie serwisów. Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa kontakt z marką na każdym etapie był jak najbardziej pozytywny.

Głęboko wierzę, że wszelkie naprawy bądź zalecenia wydane przez ASO Mazda miały uzasadnienie w stanie pojazdu i zostały wykonane zgodnie ze sztuką.


Zrozumiałbym, gdyby tak się broniło w/w ASO, ale przedstawiciel marki w Polsce?
Jak będziecie chcieli to wstawię jeszcze treść, na która nie dostałem już żadnej odpowiedzi. Minęło 14 obiecanych dni, więc, tak mogę powiedzieć.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2016, 20:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 09'

Postprzez Płomień » 29 paź 2017, 01:16

W ASO pracują ludzie, a autoryzowane serwisy też są prowadzone przez ludzi, nie roboty, wszystko zależy od podejścia do klienta. Możliwe że ww. warsztat jak już dostał autoryzację to wychodzi z założenia że wszystko może, i czego nie zrobi będzie dobrze.
Nie raz zdarzało się że w jakimś "zwykłym" warsztacie lepiej radzą sobie z daną marką niż w jej ASO. Twój samochód i tak już nie jest na gwarancji, więc popytaj się ludzi z regionu żeby wysłali Cię do sprawdzonego specjalisty.

Mazda Motor Poland nie może się przyznać że dają autoryzację komu popadnie :P (nie wiem, tak tylko rzucam)
Nie mogą ogłosić że "ich" serwis nawalił, bo ludzie stracili by zaufanie. Ludzie z obsługi klienta też nie widzieli tego samochodu, nie patrzą mechanikom na ręce, mogą tylko zapytać ich co zrobili, i wierzyć na słowo.

Parę lat wstecz był w łodzi serwis który ogarniał Mazdy o niebo lepiej niż lokalne ASO. Znali te samochody na wylot, obsługa 10/10, i ceny pomimo że raczej wysokie, to i tak było warto. Sam kiedyś pojechałem do nich z ciężkim tematem, i zapytałem czy uda się zrobić. Odpowiedzieli mi "oczywiście że naprawimy, nikt inny tego nie zrobi, to dla nas sprawa honoru" <lol>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez jurand » 29 paź 2017, 14:40

Czytałem powyższe pisma i coraz bardziej szczęka mi opadała <szok>
Wygląda na to, że mechanik w ASO równie dobrze mógł by zacząć diagnozę od odczyniania uroków za pomocą kadzidła i kości. Ma przecie do dyspozycji odpowiednie narzędzia ale jego wiedza kończy się na szamaństwie <czarodziej>
Niestety coraz więcej wymieniaczy miast mechaników i dotyczy to wszystkich marek!
Jakiś czas temu znajomy okularnikiem wjechał 80 km/h na rondko bo mysio nie chciał hamować!
W serwisie: "nie znaleźliśmy problemu, nie wyświetla żadnych błędów" (!)
Odpowiedzi znajomego nie będę przytaczał <nie powiem>

Jak dla mnie, po gwarancji, ASO objeżdża się dwie ulice dalej!
Ostatnio edytowano 30 paź 2017, 20:04 przez jurand, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez smile » 29 paź 2017, 14:53

Ile litrów oleju masz na fakturze z ASO przy wymianie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hornetti » 29 paź 2017, 17:00

Trudno powiedzieć, bo liczba jest raczej trudna do określenia:

pobrany plik.png


MMP nie zapoznało się nawet z treścią dokładnie, widać to po otrzymanej odpowiedzi, gdzie stwierdzili, że:

W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej zbyt małej ilości płynu hamulcowego w zbiorniku chciałabym poinformować, że został on uzupełniony zgodnie z zaleceniem i w ilości wymaganej przez producenta, a układ został prawidłowo odpowietrzony.


Nie podważałem nawet tego faktu, że wymiana płynu hydraulicznego została wykonana błędnie. Wręcz przeciwnie, sprowadzała się jedynie do "dializy", czyli przykręcenia jednego węża do zbiorniczka wyrównawczego, więc zrobiła to maszyna.

Korci mnie, aby przetłumaczyć to na j. niemiecki wszystko co się zdarzyło i wysłać do przedstawicielstwa marki w Europie.

Dlaczego zawsze i wszędzie musimy być traktowani gorzej niż za Odrą? Ja chciałbym tylko, aby jakoś usług, za które płacimy niemało, była zbliżona chociaż trochę do zachodnich standardów.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2016, 20:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 09'

Postprzez Kamtre » 29 paź 2017, 20:25

Mam dość krótko pojazd tej marki, ale też nie mogę powiedzieć abym cenił ich profesjonalizm. Byłem u nich 2 razy (ASO Mazda w Radomiu). Prawdę mówiąc to pierdoły. Za pierwszym razem to było dwa dni po zakupie auta. Chciałem rozkodować fabryczne radio (jakoś mi nie przyszło na myśl, by po ludzku w google poszukać), a że ASO jest po drugiej stronie ronda mojego miejsca pracy to podjechałem. Pan w serwisie stwierdził, że pierwszy raz się spotyka z czymś takim w tym modelu i nie umie mi pomóc. :| No ok sobie myślę, pożegnałem się i wróciłem do domu. Kolega EklerMS mnie tu skierował i tu znalazłem rozwiązanie.
Za drugim razem pojechałem kupić filtr oleju i spędziłem w ASO około 10 minut zanim udało mi się go kupić. Inny tym razem Pan nie potrafił go znaleźć w katalogu mimo podania przez ze mnie potrzebnych danych auta.
Pierdoły, ale niezbyt pozytywnie mnie nastawiły do radomskiego serwisu Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2017, 21:39
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F Sportive, BJ FS '01, 2.0 131 KM

Postprzez smile » 30 paź 2017, 08:27

hornetti napisał(a):Trudno powiedzieć, bo liczba jest raczej trudna do określenia


Na początek wysłał bym do mmpol skan faktury z prośbą o wyjaśnienie dlaczego wlano tylko 0,15 litra oleju <serduszka>

Faktura wystawiona w sposób niezgodny ze standardami przyjętymi przez mmpol i ASO i od tego bym zaczął, powinna widnieć rzeczywista ilość oleju.. na fakturze ceny mają chyba za beczkę a nie za litr... i taka jednostka miary bardziej pasuje do ceny.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jurand » 30 paź 2017, 15:07

smile napisał(a):
hornetti napisał(a):Trudno powiedzieć, bo liczba jest raczej trudna do określenia


Na początek wysłał bym do mmpol skan faktury z prośbą o wyjaśnienie dlaczego wlano tylko 0,15 litra oleju <serduszka>

Faktura wystawiona w sposób niezgodny ze standardami przyjętymi przez mmpol i ASO i od tego bym zaczął, powinna widnieć rzeczywista ilość oleju.. na fakturze ceny mają chyba za beczkę a nie za litr... i taka jednostka miary bardziej pasuje do ceny.


Dokładnie tak! Pomijając "fachowość" obsługi faktura została wystawiona prawidłowo!
Jak tylko spojrzałem na nią wiedziałem co i jak.
O podobnym brzmieniu wystawiano jak ciężarowym volvo zajeżdżało się do serwisu na gwarancyjny przegląd.
Ale każda firma ma swoją symbolikę, która nie każdemu klientowi jest jasna i to jest inna rzecz!
Wystarczy spytać o składniki zapisów na fakturze.
Ale do rzeczy. Tutaj podana cena za 20L minus 10% rabatu i pomnożone przez 0,15 czyli 15% z całości opakowania co daje 3L oraz sumę brutto za nie. Wiem. Pokręcone!
Pozostaje pytanie czy taka ilość została faktycznie wlana! To już ciężko udowodnić!

Na fakturze widnieje symbol K020-W0-042R gdzie pierwsze cyfry oznaczają rodzaj i pojemność opakowania. Ale wystarczyło by powyższy skopiować, spytać wujka gugla i wyskakuje to:
https://www.google.pl/search?q=k020-w0- ... ojVXrHftnA
Na pierwszej pozycji włączasz tłumaczenie i ...eureka!
Ostatnio edytowano 30 paź 2017, 17:52 przez jurand, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez hornetti » 30 paź 2017, 16:26

To teraz najlepsze. Pojemność skrzyni to 3.9, więc powinno tam trafić mniej więcej 3.8-3.9l. Zatem nie brakuje już 0.5l jak podawał mój drugi serwis, a 0.9l.

Odnośnie oleju, samego odpowietrzenia wysprzęglika, jestem w stanie otrzymać od niezależnego serwisu pisemne potwierdzenie.

//edit:
Żeby nie wprowadzać niepotrzebnie w błąd: pojemność układu smarowania 5MT w 1.6 Z6 to 2.9l. Zatem wg faktury, wszystko się by zgadzało. Trudno, brak podstaw do rozgrzebania sprawy w MMP. Postaram się przetłumaczyć to wszystko na j. angielski i prześlę dalej.
Ostatnio edytowano 19 lis 2017, 00:11 przez hornetti, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2016, 20:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 09'

Postprzez jurand » 30 paź 2017, 16:32

hornetti napisał(a):To teraz najlepsze. Pojemność skrzyni to 3.9, więc powinno tam trafić mniej więcej 3.8-3.9l. Zatem nie brakuje już 0.5l jak podawał mój drugi serwis, a 0.9l


I tego się trzymaj!

Dopisano 30 paź 2017, o 18:59:

I jeszcze tak ciekawostka, którą sprawdziłem: W Japonii wspomniany olej przekładniowy (z przelicznika jena na złocisze) kosztuje prawie dokładnie 2 razy mniej jak w polskim serwisie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Moto