Silniki Wankla wrócą do Mazdy

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez widmo82 » 8 wrz 2017, 18:08

Wszyscy przygotowują się na nadchodzące targi we Frankfurcie, a co w tym czasie robi Mazda?
Udostępnia zdjęcie ładnego samochodu i informuje o pracach nad nową generacją silników Wankla.


W związku z powyższym poczytajmy co ciekawego do powiedzenia mają Japończycy. Silniki rotacyjne choć są bardzo dobrym rozwiązaniem, aby wydobyć ogromne moce z małych pojemności, nie należą do szczególnie trwałych. Ponadto przejawiają spore zapotrzebowanie na paliwo oraz olej. Z tego też powodu samochody wyposażone w ten rodzaj jednostki napędowej bardzo szybko traciły na wartości, np. Mazda RX8. Nie zmienia to jednak faktu, że 230 KM z silnika o pojemności 1,3 l to niesamowity wynik nawet jak na dzisiejsze standardy, a mówimy o samochodzie sprzed 14 lat.
Mazda pamięta o możliwościach jednostek Wankla i choć aktualnie z nich nie korzysta, to nie porzuciła ich na dobre. Podczas rozmowy z australijskim magazynem Wheels, Mitsuo Hitomi powiedział że „ciągle rozwijamy silnik rotacyjny nowej generacji”, dodając, że efekt prac w połączeniu z nowym układem napędowym znajdzie zastosowanie w ich samochodach sportowych.
Do tej pory było wiele doniesień na ten temat, jednak dopiero teraz kiedy włodarze japońskiego koncernu opracowali nową technologię i wydobyli nowy potencjał z tych silników, podjęli decyzję o zintensyfikowaniu działań. Firma chce osiągnąć prawdziwy przełom w technologii jednostek spalinowych, co potwierdził szef Mazdy Masamichi Kogai powracając w 2015 roku.
Przeszkodą jest jednak problem, którego nie dało się do tej pory wyeliminować, mianowicie apetyt na olej. „Nie możemy dostosować rotacyjnego silnika do obecnych norm emisji spalin” przyznał Hitomi, ale kontynuował, że prace nad uszczelnieniem jednostki u jej szczytu oraz zmniejszeniem zużycia oleju są „punktem skupienia w pracach nad nową jednostką”
Dodaje również, że nowy silnik Wankla nie napędzałby samochodu w pojedynkę. Miałby to być jedynie element nowego układu napędowego opartego o silniki elektryczne. Oznacza to, że silnik obrotowy działałby jedynie jako generator prądotwórczy ładujący akumulatory. Dlaczego? Ponieważ jego praca przy niskich obrotach jest zdecydowanie bardziej cicha i stabilna niżeli ma to miejsce w przypadku konwencjonalnego silnika spalinowego.
Dyrektor Zarządzający ds Strategii Produktowej określił prawdopodobny deadline wdrożenia nowej jednostki. W roku 2020 wypada setna rocznica istnienia Mazdy i właśnie na ten czas planowane jest wprowadzenie układów opartych o silnikach Wankla.
Jak myślicie uda się Japończykom ? Zapraszamy do komentowania.


http://topgarage.com.pl/aktualnosci/sil ... zdy/nfzqdw
Załączniki
mazda.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Paweł_Radom » 8 wrz 2017, 18:40

Jeździłbym takim.
Już dawno była mowa o kontynuacji silników Wankla. Później było że niby zaprzestali.
A tu ?!?!
Może na coś wpadli i mają patent na silnik Wankla
Paweł_Radom
 

Postprzez mad_man » 8 wrz 2017, 20:09

patent to akurat ma kto inny chyba jeżeli już nie wygasnął. Niemniej według mnie oni kombinują z generatorem prądu i to może się udać. Obecnie mamy spore problemy w kwestii ładowania baterii i przez to wagi pojazdu. Silnik wankla jest małym silnikiem. Jeżeli mazdzie uda się w jakiś sposób spełnić normy to tak mały silnik może zasilać silniki elektryczne poprzez superkondesatory a nawet małe baterie. O tyle ciekawa opcja gdyż wtedy taki silnik jest w stanie pracować zawsze w najkorzystniejszym zakresie obrotów i praktycznie spalanie powinno być tam stałe nie zależnie od obciążenia.
Bardzo podoba mi się taka opcja:
– ile Ci pali samochód?
– 4/100..
– a w mieście?
– 4/100 :D
Ostatnio edytowano 8 wrz 2017, 21:09 przez mad_man, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Neonixos666 » 8 wrz 2017, 20:32

Czyli mazda powinna sprzedawać generatory prądu a bazie Wankla <lol> Szkoda że nie usłyszymy w takim wypadku obłędnego wkręcania się na obroty :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tradelux » 8 wrz 2017, 21:07

ciekawy pomysł, no i taki elektryk nie będzie bezszelestnym samochodem na drogach :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 19:56
Posty: 135 (0/3)
Auto: Zawsze jakieś jest :)

Postprzez zadra » 10 wrz 2017, 23:37

Powstanie pewnie unowocześniony silnik o pojemności ok 500ccm generujący 150kW mocy.
Spalanie będzie dość stabilne, bo warunki pracy jednostki równiez taki będą, normy euro mogą być spełnione, ponieważ mniejsze spalanie = niższe generowanie zanieczyszczeń.
To może mieć sens...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto