Auto z salonu – Ford Focus ST vs Mazda3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 4 sie 2017, 15:16

I o tym mowa. W małych benzynach z turbo jak ktoś się przesiada z N/A to nawet nie zauważa, że korzysta z osiągów silnika bardziej niż w N/A.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2017, 15:30

Mam takie porównanie Auris 1.33 101KM i Pulsar 1.2T 115 bo akurat ojciec kupił takie samochody i on sam przyznaje że autem z tubo nie dość że jeździ się wygodniej bo moment jest większy i dostępny szybciej to jeszcze mniej pali bo nie trzeba ciągać po obrotach żeby przyśpieszać śmiało można nie przekraczać 2 tyś obr nawet w trasie. Jeśli trzeba przykręcasz do 3 -4 i wyprzedzasz na spokojnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JohnnyB » 4 sie 2017, 15:41

tej kasie chyba zerknąłbym na nową Hondę Civic. W tej kasię można już się mocno zastanowić.....ewentualnie VW Golf 1.4 TSi 150KM w Highline z DSG :D

Dopisano 04 sie 2017 15:42:

loockas napisał(a):
cihens napisał(a):Ford Focus ST 1.5 150km


ST jest nieosiągalny w tym budżecie. Zapewne chodziło o ST line. W tej kasię można kupić spokojnie wersję RED, z czarnym dachem :)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez loockas » 4 sie 2017, 15:54

JohnnyB napisał(a):Zapewne chodziło o ST line.


Tak mi się też właśnie wydaje. Czyli nic ciekawego :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 4 sie 2017, 16:29

zewnętrznie wygląda całkiem całkiem.
Silnik 1.5 150 można prawie bezinwazyjnie zmienić na 180KM.
Gdzieś czytałem że to dokładnie to samo, z tym że 150 ma włączoną inną mapę. Mapa na 180 jest już wgrana trzeba po prostu ją włączyć. Całość do zrobienia tak że serwis się nie ma prawa połapać :D.
Stąd podobno nie kupuje się wersji 182KM tylko 150 i za ułamek różnicy przprogramowuje się na drugą mapę.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2017, 16:33

Fajna opcja żeby można było przełączać między tymi mapami w czasie jazdy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 4 sie 2017, 16:38

Różnice, są jeszcze w zestopniowaniu obu skrzyń i w samym układzie kierowniczym. Pomijam zawieszenie i zasadnicze elementy wnętrza... Może dla typowego Janusza kreski są tylko ważne, ale to zgoła inne auta ;) I wiadomo, które będzie jechać lepiej pomimo podobnych wykresów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez JohnnyB » 4 sie 2017, 17:23

Nie pisze o ST i ST line, piszę o silniku 1.5 Ecoboost który występuje w dwóch wersjach 150 i 182KM i przejscie ze 150 do 182 odbywa się przez zmianę mapy.

To ze ST różni się od ST line jest oczywiste.....

P.S. w przypadku ST Line, tylko wersja wyposażenia i pakiet stylizacyjny do wyboru masz 1.5 Eco 150 i 1.5 Eco 182 i tylko ze skrzynią AT......a więc nie sadze aby zestopniowanie było inne.......
Ostatnio edytowano 4 sie 2017, 17:37 przez JohnnyB, łącznie edytowano 1 raz
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Adko » 4 sie 2017, 17:34

Po pierwsze jak kupujesz prywatnie nie na firmę, to nie opłaca się kupować nowego z salonu bo już tracisz jak z niego wyjedziesz.
Po drugie jak na osiem lat to nie myśl że nic nie dołożysz, nie dość że musisz przeglądy robić czyli jeszcze do nich dokładać dwa razy drożej niż gdziekolwiek. To nie wiadomo co się może zepsuć. O rdzy zapomnij.
U nas w firmie Ford Ranger z przebiegiem 40 tyś maił silnik do wymiany, przyczyna przedziurawione tłoki.
Nie chcieli uznać gwarancji twierdząc że złe paliwo, ale mamy karty z BP więc firma się wybroniła ale uznali tylko wymianę silnika a słono policzyli za wymianę, weź to pod uwagę w warunkach gwarancji. Więc do forda się zraziłem. Ogólnie wśród przedstawicieli H. krążą złe opinie o tej marce.
Ja bym brał jak już coś ze wschodu, 1. KIa/Hunday 2. Mazda 3. potem Skoda (1,4 TSI DSG wciska w fotel), Opel z rewelacyjnym silnikiem 1,4 turbo Łańcuch i LPG fabryczne jako jedyne na świecie.
Ale zastanów się nad dwulatkiem czy rocznym np lekko bitym z małym przebiegiem mniej zapłacisz a resztę można na oprocentowanie do banku dać ;)
http://allegro.pl/show_item.php?item=69 ... 9df904ad70
Ostatnio edytowano 4 sie 2017, 18:14 przez Adko, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 11:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2017, 17:44

Adko napisał(a): LPG fabryczne jako jedyne na świecie


przecież nie tylko opel oferuje fabryczne LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Adko » 4 sie 2017, 17:53

A które jeszcze ? :) tylko ople w fabryce w Gliwicach, reszta to są już montaże tz fabryczne.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1398435
oki sorki już nie jedyne , fiat tipo podąża tym tropem za oplem
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 11:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2017, 18:00

Skoda chyba też ma taką opcję , no ale nie róbmy Off topu o lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Adko » 4 sie 2017, 18:15

(Do skody LPG tylko w połączeniu z dotryskami Pb, albo bez w silniku 1.0 <co?> ale to dalej dokładka, Opel ma np ten sam wskaźnik paliwa dla PB i LPG oryginalny przełącznik LPG, wspólny sterownik do silnika, specjalnie utwardzane gniazda zaworów itp itd
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 11:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez brii » 4 sie 2017, 18:38

Bo_Lo napisał(a):BTW pamiętam podobny temat na SIP i Edwin ewidentnie twierdził że nowe dałnsizingowe silniki dit palą więcej od starszych N/A o większej pojemności przy dynamicznej jeździe.

No powiem Ci, że dopiero teraz zrozumiałem o czym mowa – tak się składa, że mieliśmy przez Forestera 2.0 i Legacy 2.0 N/A. Teraz mamy Forestera XT 2.0T i jak najbardziej stanowczo mogę się z Edwinem nie zgodzić. Te silniki dzieli przepaść, tamte 2.0 mają rozwiązania typowo z lat 90-tych i efektywność z tamtych czasów a DIT to kompletnie współczesna jednostka. 20 lat rozwoju w tej branży to jednak sporo. Tak jak Legacy czy Foresterem MY05 na pusto trudno było zejść z 10l/100km tak Foresterem XT ciągnąc przyczepkę z motocyklami mieścimy się w 9l/100km. Oczywiście to nie tylko zasługa dałnsjajzingu ale też dużo lepszej skrzyni biegów i jednak innego przeniesienia napędu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bo_Lo » 4 sie 2017, 19:20

On pisał o 1.6dit z levorga
Nie pamiętam dokładnie ale chodziło o porównanie z Legacy 2.0 lub 2.5 n/a w jeździe autostradowej.
Ogólnie pisał że 1.6dit dużo pali przy takiej jeździe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez onyx » 4 sie 2017, 19:54

JohnnyB napisał(a):Nie pisze o ST i ST line, piszę o silniku 1.5 Ecoboost który występuje w dwóch wersjach 150 i 182KM i przejscie ze 150 do 182 odbywa się przez zmianę mapy.

To ze ST różni się od ST line jest oczywiste.....

P.S. w przypadku ST Line, tylko wersja wyposażenia i pakiet stylizacyjny do wyboru masz 1.5 Eco 150 i 1.5 Eco 182 i tylko ze skrzynią AT......a więc nie sadze aby zestopniowanie było inne.......


Małe sprostowanie, nie ma silnika 1,5 w Fieście ST tylko 1,6 a występuje w sumie w 3 wariantach mocy: 182 i 200 :P Zafiksowałem się na fiestę a tu mowa o Focusie – mój błąd <lol>

Reasumując i pomijając co lepsze silnikowo i gdzie co siedzi. Fiesta jak i Focus w środku są zdecydowanie bardziej tandetne materiałowo porównując do Mazdy 3. Jakość materiałów użyta w Fordzie gorsza.
Jeżeli dla kogoś nie ma to znaczenia, to o jeden punkt w kwestii wyboru ma mniej. Co do prowadzenia i precyzji zmiany biegów nie można nic zarzucić ani Maździe ani Fordowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Adko » 4 sie 2017, 20:01

Ja w ogóle nie rozumie jak te dwa auta można porównywać <glupek2> no chyba tylko pod względem dynamiki jazdy, ale jakość to przepaść
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 11:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

PostTen post został usunięty przez robin92 4 sie 2017, 20:34.
Powód: nie doczytanie watku do konca

Postprzez JohnnyB » 4 sie 2017, 21:49

onyx napisał(a):Małe sprostowanie, nie ma silnika 1,5 w Fieście ST tylko 1,6 a występuje w sumie w 3 wariantach mocy: 182 i 200 :P Zafiksowałem się na fiestę a tu mowa o Focusie – mój błąd <lol>

Reasumując i pomijając co lepsze silnikowo i gdzie co siedzi. Fiesta jak i Focus w środku są zdecydowanie bardziej tandetne materiałowo porównując do Mazdy 3.


Ano temat dotyczył Focusa ST vs Mazda 3. W budżecie założonym nie ma szans kupić ST, więc prawdopodobnie pytający miał na myśli wersję tradycyjną Focusa ale w pakiecie ST Line, a tam największym PB jest 1.5 Eco – stąd mój wywód.

Nowa Fiesta jest zrobiona lepiej, ale nie ma jeszcze wersji ST, najmocniejszą jednostką jest 1.0 Ecoboost 140KM. Można jeszcze kupić ST – chyba, w wersji przedliftowej. Czy polift w wersji ST będzie....pewnie będzie, ale silnika 1.6 już raczej nie dostanie. Obstawiam 1.5 Ecoboost 150/182KM.

Jakość tej Fiesty jest już nieco lepsza.
W temacie Fiesty jestem nieco na bierząco, kolega chce zamienic Ceed'a na Fiestę właśnie i przymierzał się juz do nowej, jeszcze nie jeździł, ale pewnie okazją karnąć się 1.0 Eco będzie. Podobno nowa Fiesta w tej chwili ma wymiary Focusa pierwszej generacji.

Ale według mnie jakość miedzy Mazdą a Fordem nie jest aż taka wielka, nadal uważam że oba nie są najlepiej wykonane wewnętrznie. Miałem okazję przemacać (Focus, Mazda3) jak szukałem fury do firmy.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez onyx » 4 sie 2017, 23:39

Daj spokój w fordzie twarda deska i te milion skrzypiących guziczków to tandeta pierwszej wody...

W sumie z nowych aut, to mimo wszystko golf, megane, corolla wiodą prym w tym segmencie – jeśli chodzi o użyte materiały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto