Rdza – co z nią zrobić, póki jeszcze jest czas

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Dark_Mat » 25 kwi 2017, 21:13

Hej,
Mam takie pytanie – co zrobić z raczkującą rdzą? Mazdę kupiłem niecały rok temu i nie było źle, ale widzę, że teraz rdza zaczyna trochę wychodzić i to niekoniecznie na nadkolach. Podwozie jest zabezpieczone przez poprzedniego właściciela więc to odchodzi, ale widzę, że po zdjęciu koła całe elementy zawieszenia są w rdzawym nalocie. Powiedzmy, że tym też się średnio przejmuję, bo ostatecznie to części eksploatacyjne i koniec końców można je wymienić na nówki.
Natomiast zastanawia mnie, co mogę zrobić z progami, gdzie sytuacja nie wygląda już tak różowo. Tutaj już ogniska rdzy nie należą do najmniejszych. Czy jest jeszcze szansa, by to odratować?
Na nadkolach też zaczynają się robić małe ogniska rdzy.
Pod postem pokażę zdjęcia, na których widać jak wygląda sytuacja. Co mogę zrobić, żeby nie szło to bardziej? I czy są jakieś sposoby, żeby to samemu zrobić, żeby zaoszczędzić na kosztach?
Bardzo proszę o jakieś porady
Z góry dzięki
Pozdrawiam :)
Załączniki
WP_20170417_17_44_46_Pro.jpg
WP_20170417_17_44_59_Pro.jpg
WP_20170417_17_46_21_Pro.jpg
WP_20170417_17_47_08_Pro.jpg
Ostatnio edytowano 27 kwi 2017, 21:34 przez Dark_Mat, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez nemi » 26 kwi 2017, 06:51

Najrozsądniej polubić rdzę – to walka z wiatrakami ;).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Dark_Mat » 26 kwi 2017, 10:26

Nie za bardzo mi się widzi, żeby samochód mi się na oczach rozpadał, a ja żebym to ignorował.

Znalazłem w sieci środek FERTAN. Stosował ktoś? Jakieś opinie?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez jachu36 » 26 kwi 2017, 11:31

Dark_Mat to jest forum mazdy i na temat rdzy jest tyle tu napisane że można by się z tego doktoryzować.
Wrzuc hasło do wyszukiwarki a zaręczam że przez tydzień nie przebrniesz przez nawet połowę tego co napisane...Trochę dobrej chęci i masz wszystko podane jak na talerzu z środkami i ich opisami i recenzjami...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 13:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez oluska » 5 maja 2017, 19:42

może komis
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2017, 19:57
Posty: 91 (1/2)
Skąd: LKR
Auto: Mazda 2
HB 2015
PB 1.5 90KM

Postprzez zigu18 » 6 maja 2017, 14:59

Zdejmij ta plastikową listwę z progu i zobacz co się pod nią dzieje, ale na 90% progi nadają sie do wspawania nowego poszycia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 17:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez Dark_Mat » 6 maja 2017, 15:04

Chodzi o ten plastik od dołu, tak? Co masz na myśli mówiąc "wspawanie nowego poszycia"?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez chmielu_KL » 6 maja 2017, 15:18

Dark_Mat napisał(a):Chodzi o ten plastik od dołu, tak? Co masz na myśli mówiąc "wspawanie nowego poszycia"?


Zależy.
Można zdjąć samo poszycie, lub od razu wyciąć cały próg i wspawać nowy. Zdejmując samo poszycie zobaczysz jak wygląda próg. Ale tutaj widać że coś się dzieje więc rdza będzie '' wchodzić '' do środka. Poszycie zrobi się jak sito :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2017, 15:43

Nic specjalnego, tyle rdzy jest na co drugiej M6 z tego rocznika i można śmiało stwierdzić że ten typ tak ma. Albo spawanki i malowanki albo do żyda i coś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez chmielu_KL » 6 maja 2017, 15:49

Nie wygląda to źle, można samemu coś podziałać, a progi oddać do blacharza. Choć za usunięcie tego co jest nie powinien policzyć nie wiadomo ile.
Podjedź, pokaż popytaj co i za ile. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Dark_Mat » 6 maja 2017, 18:33

Czyli jest to do odratowania? Nie chciałbym się pozbywać Madzi przez rudą <płacze>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2017, 19:23

Dark_Mat napisał(a):Czyli jest to do odratowania? Nie chciałbym się pozbywać Madzi przez rudą <płacze>


a dlaczego nie, jeszcze na złom z nią nie jedź <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez twardy103 » 6 maja 2017, 20:00

Można robić, ja też u siebie będę progi robił :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez maciejb78 » 7 maja 2017, 07:57

Nie chce cie martwic ale czy wiesz jak wygladalo auto przed zakonserwowaniem przez poprzednika
Jako robocze auto ma T4 skrzyniowego
I jak kupowałem w 2013 to miał świeżą konserwe a dziś to odchodzi razem z resztkami rdzy bo blachy nie ma ani skrawka
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 20:53
Posty: 45 (1/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest M6 GH LF-DE 2.0 2011

Postprzez Dark_Mat » 7 maja 2017, 11:45

Z tego co zauważyłem, to konserwacja została zrobiona jakieś 2-3 lata temu, za pomocą baranka czy czegoś podobnego (taka czarna, twarda maź) i trzyma się naprawdę nieźle. Pierwsze oznaki rdzy na nadkolach zaczęły dopiero teraz wychodzić, a progi rok temu, gdy kupowałem samochód też były w zdecydowanie lepszym stanie. Patrząc na to wszystko, wydaje mi się, że raczej nie mam się zbytnio o co martwić, bo nie sądzę, żeby ktoś, kto robił konserwacje w Maździe, zrobił taką manianę, że zakonserwował rdzę, zamiast odrdzewiony czysty metal.

Dopisano 7 maja 2017, 12:47:

Jeszcze jedno pytanie – jak wygląda wspawanie nowych progów? Na jakiej wysokości się je wycina? Trzeba wtedy je jeszcze lakierować, czy jest to zrobione w sposób niewidoczny z zewnątrz?
I na jaki +– koszt muszę się przygotować (za jedną stronę)?

Mówimy o wycięciu i wspawaniu czegoś takiego ??: http://allegro.pl/mazda-6-02-07-prog-pr ... 82806.html
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez twardy103 » 7 maja 2017, 21:21

Raczej coś takiego: http://allegro.pl/progi-2szt-mazda-6-02 ... 13040.html
Też jestem na etapie szukania informacji o wstawiania progów, bo muszę to zrobić w swojej BJce.
W jednym warsztacie powiedzieli mi 700 zł za robotę (koszt progów po mojej stronie).
Wydawało mi się to trochę dużo więc jeszcze popytam gdzie indziej, żeby mieć porównanie.
Generalnie jak się w 1k zł zmieścisz za obie strony to myślę, że dobrze :)

A i mi blacharz poprzednio jak robiłem nadkola mówił, że warto zainwestować w Klokkerholm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez AXe_MeXx » 8 maja 2017, 10:47

Dark_Mat napisał(a):Z tego co zauważyłem, to konserwacja została zrobiona jakieś 2-3 lata temu, za pomocą baranka czy czegoś podobnego (taka czarna, twarda maź) i trzyma się naprawdę nieźle. Pierwsze oznaki rdzy na nadkolach zaczęły dopiero teraz wychodzić, a progi rok temu, gdy kupowałem samochód też były w zdecydowanie lepszym stanie. Patrząc na to wszystko, wydaje mi się, że raczej nie mam się zbytnio o co martwić, bo nie sądzę, żeby ktoś, kto robił konserwacje w Maździe, zrobił taką manianę, że zakonserwował rdzę, zamiast odrdzewiony czysty metal.


Często ludzie oddają auta do konserwacji i nie wiedzą jak zostanie do wykonana, miałem tak z pierwszą mazdą – partacz nałożył baranka na rdzę, na drugi dzień za 300zł mazda była do odbioru, a po zimie masakra....Wtedy to było moje pierwsze autao i jeszcze nie wiedzialem, że mazdy mają ten problem. W Premce zrobiłem to juz lepiej sam (aczkolwiek nie profesjonalnie), a w M5 najlepiej jak można (5 dni profesjonalnej konserwacji), choć te dwie wyglądały dużo lepiej przed konserwacją niż 323f.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez maciejb78 » 8 maja 2017, 10:48

Taka przestroga co może oznaczać świeży baranek przy zakupie
3,5 roku po zakupie grzebałem przy hamulcach i zahaczyłem kluczem o nadkole a tam oprócz baranka już nic nie było...

20170508_074220.jpg


20170508_074239.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 20:53
Posty: 45 (1/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest M6 GH LF-DE 2.0 2011

Postprzez bercikspeed » 8 maja 2017, 19:59

maciejb78 napisał(a):Taka przestroga co może oznaczać świeży baranek przy zakupie

to GH z 2011r ??
twardy103 napisał(a):W jednym warsztacie powiedzieli mi 700 zł za robotę (koszt progów po mojej stronie).

z lakierowaniem ?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 13:09
Posty: 715 (12/15)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez maciejb78 » 8 maja 2017, 20:58

To wvT 4 i przy kupnie byla świeża konserwa a na co była położona to widać
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 20:53
Posty: 45 (1/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest M6 GH LF-DE 2.0 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto