Zakup używanego auta – CX-7 TB (2007 – nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez maciejdm1 » 1 lut 2017, 21:17

Witam Wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na Waszym forum,dlatego chce Was wszystkich powitać.
Nigdy nie miałem do czynienia z <<Japończykami>>.Jeździłem VW, Oplami i teraz Fordem.Chciałbym zmienić dotychczasowe auto na samochód wyższy -nie żaden van,minivan albo bus. Zawsze chciałem mieć auto z mocnym silnikiem i wybór padł na CX7 2,3 disi turbo. Zamierzam zmienić auto nie wcześniej niż wrzesień, ponieważ mam zaplanowanych kilka dłuższych tras krajowych i zagranicznych do końca lipca i nie chcę jechać autem '' nie sprawdzonym'' . Mój budżet to ok. 35000 zł plus 5000 zł na ewentualną instalacje LPG i 5000 zł na "pierwszy wkład". Czy w tych pieniądzach można kupić CX7 w dobrym stanie ? Czy prawdą jest , że wersja amerykańska jest gorzej wykończona od europejskiej (jakość)? Czy przednia szyba jest podgrzewana ( jak w Fordach)? Czytałem o dużym spalaniu ,które może być spowodowane błędnym oprogramowaniem. Czy to prawda , jeżeli tak ,to jak i gdzie wgrać nowe-dobre?
Dzięki za odpowiedź.
maciejdm1
 

Postprzez Niron » 7 lut 2017, 18:12

U nas na forum, z tego co zauważyłem to nie ma wiele posiadaczy CX-7 jeśli jeszcze wogule jacyś są, co do Twoich pytań, to odpowiem na tyle o ja wiem, bądź gdzieś czytałem, zaczniemy od wykończenia, Mazda ma fabrykę w USA i tam klepią samochody na rynek USA, więc może faktycznie tak jest. Podgrzewanych szyb nie ma, jest tylko funkcja climatronica, chyba że w tych najnowszych, w CX bym raczej na to nie liczył. Co do silnika poszperaj w dziale technicznym cx-7 jak i mps mazdaspeed, ponieważ w tych samochodach siedział ten sam silnik i dowiesz się tam bardziej szczegółowych informacji, a co do budżetu to nie mam pojęcia ;) mam jednak nadzieję że choć trochę Cię nakierowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Wariat19865 » 7 lis 2017, 11:23

Witam serdecznie

Chciał bym zasiegnac rady u ludzi którzy użytkują już mazde cx7 .
Jestem na kupnie tego modelu tylko borykam sie jaki silnik wybrać oraz skrzynie czy automat czy manualna
Bardzo byl bym wdzięczny za każda radę w internecie szukałem ale niestety ile jest użytkowników to tyle opini
Do miesiaca czasu chcial bym byc juz szczesliwym posiadaczem tego samochodu:):):):)
Będę bardzo wdzięczny za kazda sugestie
Pozdrawiam
Wariat19865
 

Postprzez rav 75 » 8 lis 2017, 06:34

Benzyna ma wtrysk bezpośredni,policz ile kosztowałaby instalacja gazowa i kiedy się zwróci. Silniki znane z innych modeli Mazdy.
rav 75
 

Postprzez Wariat19865 » 8 lis 2017, 08:14

W krakowie to jakies 5/7 tys.
Tylko pytanie brzmi czy jak sie założy gaz np"brc"
Czy to faktycznie dobrze hula czy tak na chwale Bożej, druga opcja to kupic juz z gazem
Wariat19865
 

Postprzez Lechu777 » 20 lut 2018, 23:58

Witam!

Zalożylem instalacje LPG BRC SDI 2.0, jestem zadowolony, spalanie srednio 13 lpg oraz 3l pB98
Zbiornik zamontowany to 73l w koło zapasowe, podłoga podniosla się 10cm ale i tak lepsze rozwiązanie niż co 250km zajeżdzać po gaz – ja robię zazwyczaj 400 do 430km , butle nabija ok. 55l
Po 45 tys przejechanych kilometrów pojawia mi się błąd silnika zwiazany z wypadaniem zapłonu
na 1 cylindrze. Wymieniłe swiece na takie jak były czyli NGK dla Mazda, nic sie nie zmieniło.
Na starych swiecach przejechałem 80tys km w tym 45tys na gazie i fachowiec powiedział ze jeszcze by pochodzily. Narazie wybieram sie ponownie do serwisu gazu..........Objawy na zimnym silniku podczas przełaczania sie na gaz mocno szarpie i wyskakuje błąd/ usterka silnika.
Tak jak wczesniej wspomnialem z uniesieniem podłogi tez nie ma problemu, wystarczy kupić styrodur min. 300 twardości najlepiej 500 grubość 10cm i wyciąć w nim pół księżyce tak aby wypełnić przestrzeń między butlą gazową a kufrem.
Nastepnie podnosimy płyte kufra w raz z schowkami i opieramy na styrodurze przykręcająć długa śruba do podlogi samochodu w tym samym miejscu co było orginalne mocowanie.

PS. Mazda cx7 tylko 2.3 disi turbo 260kM Manualna skrzynia biegów, ponieważ masz pewność że to europejska wersja z napedem na 4 koła. Automat ma słabe osiagi 11s do setki natomiast manual 8,2 s po za tym wersje z USA często byłu napedzane tylko na przednia oś.
Ja osobiscie posaidam wersje Exspression czyli najbogatszą – brakuje tyko podświetlenia schowka (pomyłka); podświetlania lusterek w osłonach przeciwslonecznych, podgrzewanie siedzeń ma tylko jeden stopień.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2018, 23:21
Posty: 6
Auto: Mazda CX-7 rok produkcji 2007; silnik 2.3 DISI TURBO 260kM

Postprzez Kicool » 18 mar 2020, 22:49

Witam
Mam po okazji od kolegi kupna Mazdy cx7 2.3 260KM. Znajomy sprowadził ją sobie ze Szwajcarii w 2015 r. Założył LPG BRC, w tamtym roku zrobiony rozrząd I turbina do zrobienia łożysko w przednim kole, lekka wgniotka na jednym elemencie. Wedlug kolegi autko w pelni sprawne oprocz w/w usterek i ewentulanie kupna ogumienia. Rocznik auta 2008 na liczniku 250k km. Czy 27 tyś zł to dobra cena?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2020, 22:31
Posty: 7
Auto: Focus>>>cx7

Postprzez child » 22 mar 2020, 09:48

Cena raczej normalna. Pytanie, na ile wpływa na nią fakt, że kupujesz od znajomego? Bo jeśli nie jest to bardzo dobry znajomy, to lepiej niech ci mechanik sprawdzi samochód. Spytaj kolegę, czy sprowadził uszkodzoną (i też to sprawdź). Łożysko, wgniotka i opony to nie są wielkie problemy, ale policz, ile będziesz musiał dodać do ceny zakupu na te rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron