Początek końca ekologii?
Strona 1 z 1
Jak wiadomo na zgniłym zachodzie płaci sie podatek roczny zależny od emisji spalin aut. Im mniejsza emisja tym mniej i tak aż do "0". W UK od kwietnia wchodzą nowe stawki. Tylko auta z zerową emisja nie płacą podatku, a reszta jedną stawkę...
Tak jest do końca marca:
A tak ma być:
Emissions (g/km of CO2) First year rate Standard rate
Dodatkowo auta powyżej 40 000 GBP będą obarczone 5-letnim dodatkiem 310 GBP
W efekcie tych zmian nie będzie się opłacało już kupować małych aut...
Tak jest do końca marca:
A tak ma być:
Emissions (g/km of CO2) First year rate Standard rate
Dodatkowo auta powyżej 40 000 GBP będą obarczone 5-letnim dodatkiem 310 GBP
W efekcie tych zmian nie będzie się opłacało już kupować małych aut...
Ostatnio edytowano 2 lut 2017, 17:25 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):W efekcie tych zmian nie będzie się opłacało już kupować małych aut...
Wiadomo, od razu wszyscy kupią Audi A8 olewając koszta ubezpieczenia i serwisu (pomijam cenę zakupu)
Nie rozumiem. Uprościli system opłat. W jednym kraju, do tego nie naszym. To wszystko. Nie wiem nad czym taki zachwyt, ani dlaczego miałaby specjalnie ilość sprzedaży małych aut spaść, a tym bardziej być to końcem ekologii. Nadal małe auta będą tańsze, będą mniej palić i nadal większość będzie je kupować bo są wystarczające na wąskie i zatłoczone brytyjskie (angielskie przynajmniej) drogi.
ereste83 napisał(a):Nie wiem nad czym taki zachwyt, ani dlaczego miałaby specjalnie ilość sprzedaży małych aut spaść, a tym bardziej być to końcem ekologii.
Może jestem dziwny ale też nie rozumiem
Oj Panowie – tu pewnie chodziło o nagłówek w populistycznym stylu a'la onet
Niestety w tej dyscyplinie trudno będzie dorównać stachanowi...
Niestety w tej dyscyplinie trudno będzie dorównać stachanowi...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ale nowe stawki tylko dla aut zarejestrowanych po 2017 z tego co widzę.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Dokładnie... a to oznacza, że w UK nie będzie miała już znaczenia emisja / pojemność...
Dla przykładu:
Mazda6 2005 2,0 Pb i mocy 141 KM ma emisję 192 g/km co daje opłatę 265 GBP rocznie
Chrysler Town And Country ma 227.2 g/km co daje 490 GBP na rok
Nowe auto sprzedane po 1 kwietnia 2017 roku będzie miało opłatę roczną 140 GBP i to bez względu ile emituje CO2. Obecnie jest nacisk na auta majace niską emisję spalin czyli małe auta i hybrydy...
Dla przykładu:
Mazda6 2005 2,0 Pb i mocy 141 KM ma emisję 192 g/km co daje opłatę 265 GBP rocznie
Chrysler Town And Country ma 227.2 g/km co daje 490 GBP na rok
Nowe auto sprzedane po 1 kwietnia 2017 roku będzie miało opłatę roczną 140 GBP i to bez względu ile emituje CO2. Obecnie jest nacisk na auta majace niską emisję spalin czyli małe auta i hybrydy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Łeeee to słabo. Nie załapię się. I Twoja tabelka dla aut od Marca 2001 jest nieaktualna.
https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tab ... march-2001
https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tab ... march-2001
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Wojtek napisał(a):Obecnie jest nacisk na auta majace niską emisję spalin czyli małe auta i hybrydy...
A ja się zastanawiałem po co Ci te Seaty
UK nas już nie obchodzi, nie chcą z nami się bawić w UE to niech robią co chcą. W Polsce w pompce mamy ile samochód produkuje CO2 i nie musimy śledzić jakiś opłat
Neonixos666 napisał(a):W Polsce w pompce mamy ile samochód produkuje CO2 i nie musimy śledzić jakiś opłat
Zobaczymy za pięć lat...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):Dla przykładu:
Mazda6 2005 2,0 Pb i mocy 141 KM ma emisję 192 g/km co daje opłatę 265 GBP rocznie
Chrysler Town And Country ma 227.2 g/km co daje 490 GBP na rok
W sumie to daje różnicę 225 GBP rocznie czyli 18,75 GBP na miesiąc mniej, czyli ile 2,5 godziny pracy przy minimalnej stawce?
Myślę, że warto napisać o restrykcjach wjazdu starych w europejskich miastach, mam na myśli chociażby antwerpie i restrykcję wprowadzne od 01.02.2017.
dadan napisał(a):Myślę, że warto napisać o restrykcjach wjazdu starych w europejskich miastach
A co mają restrykcje starych aut w miastach do zakupu nowych aut?
Przepisy nakreslają drogę dla konsumentów... Na bazie tych własnie przepisów ludzie podejmują decyzje o zakupie aut. Tyle i aż tyle...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):Zobaczymy za pięć lat...
A co będzie za 5 lat?
No bo Polska daleko za... zachodem. Jak już chcą wprowadzić akcyzę zależną od wieku auta/pojemności silnika, a tym samym normy emisji spalin to możliwe, że za parę lat coś jeszcze dojdzie by Polska stała się krajem pozornie ekologicznym.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Za 5 lat motoryzacja w PL będzie oparta o węgiel i tradycyjne wartości.
I będą dopłaty do aut na węgiel. Wrócimy do WIEKU PARY
I będą dopłaty do aut na węgiel. Wrócimy do WIEKU PARY
I będą dopłaty do aut na węgiel. Wrócimy do WIEKU PARY
Po co takie wycieczki o polityce.. ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości