Pomoc przy wyborze samochodu – Mazda3 BM vs Mazda CX-3
No nie wiem czy tak jest w większości – jak patrzę na parkingi pod sklepami i klientki to często zasuwają SUVami albo jakimiś większymi samochodami podczas gdy panowie jeżdżą czymkolwiek a bardzo często Pandami
Prócz tego widuję u nas często autobusy i duże ciężarówki prowadzone przez kobiety – wychodzi na to, że to też babskie pojazdy
Prócz tego widuję u nas często autobusy i duże ciężarówki prowadzone przez kobiety – wychodzi na to, że to też babskie pojazdy
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii bo zmieniają się trendy i facet powinien jeździć żukiem lub lublinem
To co brii napisał – wystarczy podjechać pod jakieś centrum handlowe to albo dużymi suv'ami typu q7, x5 itp lub vanami i co, wasze kompakty wyglądają tak męsko przy takich samochodach? Śmieszne argumenty, ciekawe czym jeżdżą Ci owi koledzy
Odnośnie bagażnika nie jest duży, ale w 3 nie jest dużo większy pamiętaj zawsze jest możliwość montażu trumny, box'u itp (tylko ile razy będziesz potrzebował dużej powierzchni bagażowej?)
Ja wybrałem cx3 bo wygląd i 98% km przebytych w pojedynkę lub z żoną.
To co brii napisał – wystarczy podjechać pod jakieś centrum handlowe to albo dużymi suv'ami typu q7, x5 itp lub vanami i co, wasze kompakty wyglądają tak męsko przy takich samochodach? Śmieszne argumenty, ciekawe czym jeżdżą Ci owi koledzy
Odnośnie bagażnika nie jest duży, ale w 3 nie jest dużo większy pamiętaj zawsze jest możliwość montażu trumny, box'u itp (tylko ile razy będziesz potrzebował dużej powierzchni bagażowej?)
Ja wybrałem cx3 bo wygląd i 98% km przebytych w pojedynkę lub z żoną.
Co do koloru – jedź do salonu i porównaj. Żadne zdjęcie nie odda rzeczywistości. A co do jazdy samemu, czy z większą liczbą osób – ja osobiście w 95% czasu jeżdżę trójką sam i przy zakupie dobrze wiedziałem że tak będzie, jednak wolałem ją od CX3 ze względu na niższą pozycję za kierownicą i niżej położony środek ciężkości, co przekłada się na lepsze prowadzenie w zakrętach i bardziej "sportowy" charakter samochodu.
Jeśli ktoś szuka auta rodzinnego, to rzeczywiście 6 lub cx-5. O tym, czy 3 czy cx-3 powinno zdecydować to, czy szukamy auta z napędem 4x4. Uważam, że to warte dopłaty i sprawdza się w drodze. Wiele "męskich" aut jedzie niemęsko, gdy spadnie śnieg, a cx-3 awd jedzie dzielnie. Jeśli jednak ktoś mało jeździ zimą i 4x4 jest zbędne, to rzeczywiście mazda 3 jest lepszym wyborem ze względu na wysokość, szerokość i zawieszenie. Niemniej i latem cx-3 radzi sobie poprawnie. Podsumowując: mazda 3 – większy komfort, mazda cx-3awd – większe bezpieczeństwo.
Oddając sprawiedliwość, trójka = pewność prowadzenia na suchym, przestrzeń (Cx3 w środku to nie mniej nie więcej tylko Mazda 2 i tak jak w trójce widzę rodzinę 2+1, tak w Cx3 przychodzi mi to trudniej. Oczywiście zaraz pewnie właściciele Cx3 napiszą że się da i takie tam, ale umówmy się, ze i Maluchem do Bułgarii na wczasy w cztery osoby też się ,,dało"). Cx3 = większe bezpieczeństwo w zimie (tylko dla wersji 4x4), bardziej ,,modny'' segment.
Miejsca z przodu w 3 jest dużo więcej niż w CX-3. Ale już między 3, a 6 / CX-5 tak dużej różnicy w komforcie z przodu nie ma. Chodzi mi oto, że nawet jak jeździ się samemu lub we dwójkę to i tak 3 będzie dużo wygodniejsza niż CX-3. Dlatego porównywanie 3 do CX-3 ma sens tylko ze względu na taką samą cenę. Inaczej to bardziej pasowałoby porównywanie 3 do CX-5.
Ja cx-3 używam głównie do kilkusetkilometrowych tras. Podróżuję z żoną i naszymi bagażami. Nie odczuwam braku miejsca. Fakt, nie jesteśmy wysokiego wzrostu. Zdarzyło mi się jednak na krótszej trasie wieźć czworo pasażerów (w tym dwoje słusznego wzrostu). Zmieścili się. Co do bagażnika, to na wakacyjny wyjazd dwóch osób jest on wystarczająco pojemny. O ile wiem, to bagażnik trójki nie jest przesadnie większy. Powtórzę się ale cóż: to co według mnie mocno przemawia za cx-3 to opcja napędu na cztery koła. Robię długie trasy w różnych warunkach, często bywam zimą w górach. Mnie to jest potrzebne. Z drugiej strony mieszkam w mieście, dzieci nie mam, wielkoludem nie jestem – nie potrzebowałem czołgu, tylko czegoś w rozsądnych rozmiarach. Wybrałem cx-3. Bez jesienno-zimowych wypadów w góry wybrałbym trójkę. Bo ciut wygodniejsza. A rodzinom większym niż 2+2 poleciłbym auto naprawdę rodzinne.
Dopisano 3 lut 2017, 15:23:
A co do tych rozważań czy to męskie, czy niemęskie auto owo cx-3, to powiem tak: na trasie nie interesują mnie opinie wąchających moje spaliny. Jeśli pociesza ich, że połknęło ich "tylko" dziewczęce auto, a nie maczomobil, to cóż...
Dopisano 3 lut 2017, 15:23:
A co do tych rozważań czy to męskie, czy niemęskie auto owo cx-3, to powiem tak: na trasie nie interesują mnie opinie wąchających moje spaliny. Jeśli pociesza ich, że połknęło ich "tylko" dziewczęce auto, a nie maczomobil, to cóż...
Dodam moją sytuację.
Rodzina 2+1 (dziecko dwuletnie).
Ja mam Mazdę 3 BM w sedanie, a żona ma CX3 (napęd na przód).
Taki zestaw sprawdza się się u nas w zupełności, choć jesteśmy mikrusami (ja 1,70m, a żona 1,60m)
W 3 mam zamontowany fotelik RWF, co powoduje, że z przodu nie usiądzie nikt większy niż 1,60m.
Podział ról wygląda tak, że CX3 służy do jazdy w pojedynkę, a 3 jest w użyciu, gdy jedziemy w komplecie lub któreś z nas odwozi dziecko do żłobka.
Także zarówno CX3 jak i 3 są dla nas damsko/męskie, ale 3 rodzinna (żona i dziecko z tyłu), a CX3 singlowa.
W trasie 3 znacznie lepiej się jedzie. Jest wygodniejsza, lepiej się prowadzi.
CX3 mam wrażenie, że lepiej się zbiera, choć liczby mówią coś innego:) i dźwięk silnika jest fajniejszy.
Robiliśmy trójką w trójkę długie urlopowe trasy (Szwajcaria, Węgry) i z boxem na dachu się spakowaliśmy (wózek, nawet składane łóżeczko dla młodego). NIe było dla mnie problemem przejechać 1000 km za jednym przysiadem, bo siedzenia wygodne i jak młody spał to trzeba było to wykorzystać:)
CX3 kupiliśmy, bo żona się zakochała, ale mi też się podoba i lubię nią pojeździć:)
Miałem też CX3 przejażdżkę w piątkę dorosłych na trasie Wrocław-Suwałki-Wrocław i nikt nie narzekał.
Także wybór czy 3 czy CX3 jak dla mnie zależny jest od potrzeb i upodobań.
Na dzień dzisiejszy zestaw idealny dla mojej rodziny to by był: nowa 6 kombi i MX5 RF;)
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem;)
Rodzina 2+1 (dziecko dwuletnie).
Ja mam Mazdę 3 BM w sedanie, a żona ma CX3 (napęd na przód).
Taki zestaw sprawdza się się u nas w zupełności, choć jesteśmy mikrusami (ja 1,70m, a żona 1,60m)
W 3 mam zamontowany fotelik RWF, co powoduje, że z przodu nie usiądzie nikt większy niż 1,60m.
Podział ról wygląda tak, że CX3 służy do jazdy w pojedynkę, a 3 jest w użyciu, gdy jedziemy w komplecie lub któreś z nas odwozi dziecko do żłobka.
Także zarówno CX3 jak i 3 są dla nas damsko/męskie, ale 3 rodzinna (żona i dziecko z tyłu), a CX3 singlowa.
W trasie 3 znacznie lepiej się jedzie. Jest wygodniejsza, lepiej się prowadzi.
CX3 mam wrażenie, że lepiej się zbiera, choć liczby mówią coś innego:) i dźwięk silnika jest fajniejszy.
Robiliśmy trójką w trójkę długie urlopowe trasy (Szwajcaria, Węgry) i z boxem na dachu się spakowaliśmy (wózek, nawet składane łóżeczko dla młodego). NIe było dla mnie problemem przejechać 1000 km za jednym przysiadem, bo siedzenia wygodne i jak młody spał to trzeba było to wykorzystać:)
CX3 kupiliśmy, bo żona się zakochała, ale mi też się podoba i lubię nią pojeździć:)
Miałem też CX3 przejażdżkę w piątkę dorosłych na trasie Wrocław-Suwałki-Wrocław i nikt nie narzekał.
Także wybór czy 3 czy CX3 jak dla mnie zależny jest od potrzeb i upodobań.
Na dzień dzisiejszy zestaw idealny dla mojej rodziny to by był: nowa 6 kombi i MX5 RF;)
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem;)
- Od: 5 lut 2014, 22:57
- Posty: 28
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black
Miałem 2 dni MX5 RF, jak brałem gęba mi się uśmiechała, jak oddawałem już nie tak bardzo – oczekiwałem chyba czegoś innego. Ciasno, twardo i głośno, tak można podsumować małą Mazdę. Może w lecie spróbuję jeszcze raz...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
wg mnie CX-3 ma sens tylko w wersji z manualem i napędem na przód. W tej konfiguracji jedzie. Jeśli zaś automat,to tylko z AWD – dla trybów jazdy.
Generalnie i tak 3 fajniejsza, ale do CX-3 wygodniej się wsiada.
Generalnie i tak 3 fajniejsza, ale do CX-3 wygodniej się wsiada.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
darrecki napisał(a):Kwestia prześwitów – może różnica nie jest duża, za to na 18" BM wygląda jak koza (wszystkie zdjęcia reklamowe są przerobione i na nich jest niżej niż w rzeczywistości). A CX w standardzie wygląda OK.
Właśnie zastanawiałem się nad zakupem 18" do mojej trójki, ale po Twojej opinii i kilku zdjęciach z Internetu chyba sobie odpuszczę, żeby jednak trzymać się tematu – załącznik, 3 jest trochę niższa, szersza i dłuższa, bagażniki są bardzo podobne – w 3 jest "niższy", ale dłuższy i przez to chyba bardziej pakowny. Ja też się zastanawiałem na CX3 – po pierwszym obejrzeniu i jeździe skradła moje serce, ale jednak rozsądek podpowiadał, że jednak jest za mała – głównie chodzi o miejsce z tyłu zarówno na nogi, jak i szerokość kanapy.
Aktualnie oferują mi skyenergy za 900zł taniej niż bazowa cena i w akcesoriach około 1200zł ( wszystkie za darmo ). Czyli jeszcze z 1000zł na samej cenie pojazdu uda się wytargować?
Ps. Słyszałem plotkę że w marcu ma być premiera nowej 3, czy to prawda?
Ps2. Co warto dobrać z akcesoriów? Dywaniki gumowe, welurowe na razie mam za free + blokadę niedźwiedź lock
Ps. Słyszałem plotkę że w marcu ma być premiera nowej 3, czy to prawda?
Ps2. Co warto dobrać z akcesoriów? Dywaniki gumowe, welurowe na razie mam za free + blokadę niedźwiedź lock
Ostatnio edytowano 4 lut 2017, 18:12 przez wygraniec, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 sty 2017, 17:03
- Posty: 19
Na akcesoriach jest kosmiczna marża – urwać możesz jeszcze za 150zł jeśli nie weźmiesz akcesoriów.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wątpię by z ceny samochodu by Ci jeszcze zeszli, jakieś akcesoria może udałoby się wynegocjować, ale walcz
Na jesień był FL mazdy 3, nowa wersja najwcześniej w 2018 roku.
HTC#10
Na jesień był FL mazdy 3, nowa wersja najwcześniej w 2018 roku.
HTC#10
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości