Pomoc przy wyborze samochodu – Mazda3 BM vs Mazda CX-3
rafs24 napisał(a):Tu masz przykładowy wykres przebiegu mocy i momentu w mazdzie 3 bm 120km,
Myślę, że to powinno rozwiać wszelkie wątpliwości
HTC#10
A te dane chyba nie odbiegają od tych, które ja podałem?
No dobrze, koledzy inżynierowie , każdy z nas ma inne subiektywne doznania. Sądzę jednak, że w Mazdzie 3 częściej trzeba zmieniać biegi i trzymać auto na wyższych obrotach dla dynamiczniejszej jazdy. I to nie jest zarzut, bo to nie czyni tego auta gorszym od CX-3, tylko mniej – jak to ująłem – elastycznym.
Co do maksymalnej mocy, to ręka w górę, kto często kręci aż tak obroty, żeby ją wykrzesać?
Wspomnę jeszcze o AWD. Mam rodzinę w górach, sam często tam bywam. Znam ich zdanie i sam mam pewne obserwacje. Mój szwagier uznaje tylko napęd stały. Sądzę, że wie, co mówi, bo mieszka w Beskidzie Żywieckim pod słowacką granicą. Może jak ma się do przejechania 40 km, to strachu nie ma, ale ja do teściów mam 400, a warunki często jak na załączonym dziś za oknem obrazku. Wracając do tego, co na wstępie: jadąc trasą ekspresową zależy mi, żeby nie zamulać lewego pasa i żwawo przyspieszać nawet na 6 biegu. I faktycznie w przytoczonym przeze mnie zakresie obrotów można na szóstce sporo zdziałać.
Pisał w tym wątku szczęśliwy posiadacz obu modeli – kolega Sawiszy i sądzę, że to on jest w stanie obiektywnie opowiedzieć o prowadzeniu obu aut. Coś niecoś już powiedział.
Wtrącę się bo chcę wyprowadzić co nie których z błędu . 18" felgi w porównaniu do mniejszych średnic nie zwiększają prześwitu auta a tylko wizualnie samochód wygląda jakby miał " na sobie buty na wysokich obcasach" .
Chyba , że ktoś będzie jeździł bez opon ...
A tak w ogóle to nigdy nie zestawiałbym jakich kolwiek typów Mazd ich silników, wyposażenia e.t.c. bo one są po to by każdy wybrał sobie to co preferuje najbardziej ... kończąc swój wybór na kolorze. I to u każdego z nas ja najbardziej szanuję !
Uważam ,że Mazdy są tak skrojone , że bezpiecznie dowiozą mnie do celu jeśli oczywiście nie będę uprawiał sportowej jazdy . O moim wyborze decyduje wygoda ... bo moja rodzina to 1+1 i zmieszczę się w każdym segmencie auta dodam tylko , że nie lubię " wozić powietrza" .
W wyborze auta tak jak i żony nikomu nie doradzam ani odradzam !
Chyba , że ktoś będzie jeździł bez opon ...
A tak w ogóle to nigdy nie zestawiałbym jakich kolwiek typów Mazd ich silników, wyposażenia e.t.c. bo one są po to by każdy wybrał sobie to co preferuje najbardziej ... kończąc swój wybór na kolorze. I to u każdego z nas ja najbardziej szanuję !
Uważam ,że Mazdy są tak skrojone , że bezpiecznie dowiozą mnie do celu jeśli oczywiście nie będę uprawiał sportowej jazdy . O moim wyborze decyduje wygoda ... bo moja rodzina to 1+1 i zmieszczę się w każdym segmencie auta dodam tylko , że nie lubię " wozić powietrza" .
W wyborze auta tak jak i żony nikomu nie doradzam ani odradzam !
Ha, ha Nie no, sądzę, że my nie doradzamy / odradzamy, tylko dzielimy się opiniami i relacjami z użytkowania naszych samochodów. Uprawianie szowinizmu związanego z daną marką, modelem, czy wyposażeniem byłoby dziecinne. Natomiast porównanie obu tych modeli jest naturalne – mają zbliżone wymiary i ceny (stąd powstał ten wątek). W salonie byłem świadkiem, gdy jeden człowiek przyszedł zamawiać trójkę, a zapatrzył się na CX-3. Ja miałem odwrotnie, bo trójka to fajne auto i gdybym nie był nastawiony na AWD, to pewnie wybrałbym Mazdę 3.
Też nie śmiałbym komukolwiek doradzać czy zachęcać do jakiegokolwiek modelu.
Każdy ma swoje preferencje i możliwości finansowe.
Jednak jako użytkownik tych dwóch Mazd pozwoliłem sobie wypowiedzieć moją opinię na ich temat:)
Jak dla mnie 3 i CX3 podobne do siebie są tylko cenowo. Spełniają inne funkcje i są skierowane do innych odbiorców. Na dzień dzisiejszy, jeśli miał b wybierać tylko jedną z nich to też miał bym dylemat:)
Osobiście wybrałbym 3, bo lubię siedzieć niżej i układ kierowniczy oraz zawieszenie są dla mnie bardziej optymalne.
Na szczęście mam partnerkę, która woli usadowić się wyżej i dla której efekt wow jest ważniejszy niż zachowanie się auta w zakrętach:)
Najbardziej zaskakująca na plus w CX3 jest dla mnie charakterystyka silnika.
Poza tym wg mnie CX3 w swojej klasie wizualnie to czołówka. Zastawialiśmy się też nad GLA, ale wcale lepiej on nie jeździ, a tak za jego cenę mamy dwa auta;) Chociaż, gdybym nie musiał liczyć kasy to wypowiadał bym się na forum Macana;)
To tak gwoli uzupełnienia mojej wypowiedzi.
Każdy ma swoje preferencje i możliwości finansowe.
Jednak jako użytkownik tych dwóch Mazd pozwoliłem sobie wypowiedzieć moją opinię na ich temat:)
Jak dla mnie 3 i CX3 podobne do siebie są tylko cenowo. Spełniają inne funkcje i są skierowane do innych odbiorców. Na dzień dzisiejszy, jeśli miał b wybierać tylko jedną z nich to też miał bym dylemat:)
Osobiście wybrałbym 3, bo lubię siedzieć niżej i układ kierowniczy oraz zawieszenie są dla mnie bardziej optymalne.
Na szczęście mam partnerkę, która woli usadowić się wyżej i dla której efekt wow jest ważniejszy niż zachowanie się auta w zakrętach:)
Najbardziej zaskakująca na plus w CX3 jest dla mnie charakterystyka silnika.
Poza tym wg mnie CX3 w swojej klasie wizualnie to czołówka. Zastawialiśmy się też nad GLA, ale wcale lepiej on nie jeździ, a tak za jego cenę mamy dwa auta;) Chociaż, gdybym nie musiał liczyć kasy to wypowiadał bym się na forum Macana;)
To tak gwoli uzupełnienia mojej wypowiedzi.
- Od: 5 lut 2014, 22:57
- Posty: 28
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black
toruńczyk napisał(a):Uważam ,że Mazdy są tak skrojone , że bezpiecznie dowiozą mnie do celu jeśli oczywiście nie będę uprawiał sportowej jazdy.
Na pewno tak będzie, ale słyszy się niekiedy zawiedzione osoby które dały się przekonać do tego, że Mazdy mają w sobie coś ze sportu. Wyglądają szybciej niż jeżdżą – mimo wyglądu i zapewnień niektórych sprzedawców sportowymi samochodami nie są.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Wyglądają szybciej niż jeżdżą – mimo wyglądu i zapewnień niektórych sprzedawców sportowymi samochodami nie są.
Ale da się to zrobić zwłaszcza z 3 po gwarancji i bez dużych kosztów, niestety tylko z dieslem 2.2
http://chiptuning-plus.be/auto/mazda-ma ... wikkeling/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Zdecydowałem sie na skyenergy, jeszcze negocjuje kilka rzeczy i dogaduje pewne formalności.
Powiedzcie mi, słyszałem że można zrobić chip tuning tej 120KM na 165, prawda to? Czy coś więcej da się z tego wykrzesać? Realnie jest większe przyśpieszenie po tej zmianie i ile taka przyjemność kosztuje ( rozumiem że po przygodzie z ASO )?
Powiedzcie mi, słyszałem że można zrobić chip tuning tej 120KM na 165, prawda to? Czy coś więcej da się z tego wykrzesać? Realnie jest większe przyśpieszenie po tej zmianie i ile taka przyjemność kosztuje ( rozumiem że po przygodzie z ASO )?
- Od: 31 sty 2017, 17:03
- Posty: 19
To może jeszcze ja powiem jak u mnie było z wyborem Mazdy. Byłem nastawiony na Mazdę CX-5 albo 6 obowiązkowo AWD ponieważ mieszkam w Austrii i wybór auta z napędem na 4 koła był kluczowy. Wczęsniej testowałem oczywiście inne samochody np Levorga. Wracając do 6 odrzuciłem ją tylko z powodu zestawienia AWD z silniekiem wysokopręznym (tutaj w Austrii jest bardzo dużo 6 2.2 AWD, których właścicele sprzedają powiedzmy za ok 20 tys euro auto do roku z przebiegiem rzędu 20-60 tys km) -gdyby była 6 benzyna plus AWD wybrałbym pewnie 6. Wchodząc do salonu Mazdy przy wejściu stała CX-3 w wersji Revolution Top kolor Ceramic Silber i taka właśnie wybrałem. Poźniej już nawet nie chciałem patrzeć na CX 5 bo wydała mi się zbyt pospolita. Fakt CX 3 królem przestrzeni nie jest ale ja używam jej czesto na trasach 1-2 razy w miesiacu na trasie 800 km w jedna stronę. Dla mnie i dla żony jest w sam raz, a nawet jak urodzi nam się dziecko to myśle ze zmieścimy się, dodam że mam 1,93 cm i z tyłu sam za sobą zmieszcze na styk ale te 100-150 km da sie przejechać. U nas praktycznie zawsze jezdza 2 osoby. Dodam także że za pieniadze ktore kosztuje CX 3 w Austrii naprawde można juz kupić Levorga, Tiguana Atece Superba(nie jakiś wypas ale przedział cenowy 30-33 tys e) jednak benzyna bez turbo fajny desing i niepospolitość auta sa super, a i naped na 4 koła- ja jeszcze nigdy nie uświadczyłem boksowania przednich kół, może tylko dołaczany ale ja jezdze tylko po utwardzonych drogach, stałego niepotrzebuje a jezeli przejade moja CX-3 z predkosc autostradow 130-140 na jednym baku około 580 km to spalanie wychodzi około 6,89 liczone nie z komp i zostaje 4 l w baku:). Pozdrawiam wszystkich i bierzcie auta do potrzeb to bedziecie zadowoleni
W temacie dzieci i dramatycznie małej ilości miejsca w M3. Byliśmy całą rodziną (żona, ja i trójka dzieci) we Włoszech i daliśmy radę, a jedyny moment, kiedy było nam ciasno, to w momencie spania na parkingu Trójka dzieci weszła do tyłu – 2 foteliki (średni i duży), jedna podkładka. Oczywiście dorosłej osobie pośrodku byłoby ciasno (przede wszystkim chodzi o miejsce na ramiona). Ale był to dystans ok. 1700km w jedną stronę, z powrotem jechaliśmy 20 godzin z paroma krótkimi przerwami. Więc przy bardziej "codziennych" dystansach ewentualne problemy z miejscem będą mniej uciążliwe.
Oczywiście te małe foteliki ustawiane tyłem do kierunku jazdy to inna bajka. Ale nie dajmy się zwariować, że najmniejszym samochodem, w którym da się jeździć z dziećmi jest M6.
Dopisano 8 mar 2017, 11:14:
W 3 jest bardzo duża ilość miejsca dla kierowcy (zwłaszcza w porównaniu z wcześniejszymi wydaniami). Do CX-3 się tylko przymierzałem w salonie i tam miejsca jest zdecydowanie mniej. Może nie był to dramat (mam 182cm wzrostu), ale pozycja też jest inna i jakoś nie bardzo mi to pasowało.
Oczywiście te małe foteliki ustawiane tyłem do kierunku jazdy to inna bajka. Ale nie dajmy się zwariować, że najmniejszym samochodem, w którym da się jeździć z dziećmi jest M6.
Dopisano 8 mar 2017, 11:14:
W 3 jest bardzo duża ilość miejsca dla kierowcy (zwłaszcza w porównaniu z wcześniejszymi wydaniami). Do CX-3 się tylko przymierzałem w salonie i tam miejsca jest zdecydowanie mniej. Może nie był to dramat (mam 182cm wzrostu), ale pozycja też jest inna i jakoś nie bardzo mi to pasowało.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości