Prośba o pomoc przy wyborze nawigacji samochodowej.
1, 2
witam, chciałbym na święta sobie kupić navi
http://allegro.pl/nawigacja-samochodowa ... 79049.html
i
http://allegro.pl/tomtom-via-52-europe- ... 45451.html
na allegro znalazłem 2 fajne tomtom/a
cena jednego 650 drugiego 800
i sie zastanawiam w czym tkwi różnica, bo raczej specyfikacja jest taka sama, a ta za 800 to chyba nowszy model?
może ktoś z forum poleci mi coś fajnego
pozdro
http://allegro.pl/nawigacja-samochodowa ... 79049.html
i
http://allegro.pl/tomtom-via-52-europe- ... 45451.html
na allegro znalazłem 2 fajne tomtom/a
cena jednego 650 drugiego 800
i sie zastanawiam w czym tkwi różnica, bo raczej specyfikacja jest taka sama, a ta za 800 to chyba nowszy model?
może ktoś z forum poleci mi coś fajnego
pozdro
https://play.google.com/store/apps/deta ... vapp&hl=pl 20 euro na rok
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ja mam Garmina 1490T, ale to już trochę staruszek (chociaż jakoś nie zmieniam, bo działa świetnie, a obecne nic więcej nie oferują – chociaż lepsza rozdzielczość by się przydała, bo lubię "widzieć dalej"), z 2010 roku, no, ale wtedy to był model z wyższej półki.
Ale w czym rzecz ... znajomi niedawno pokupowali TomToma ... w sumie ze średniej półki, ale ten mój ... no jakoś bardziej mi pasuje.
W Tom Tomie oni mają usługę traffic – podczas łączenia się z telefonem, tak to nie.
O właśnie ... chyba mają ten model 50, który linkujesz – tam masz traffic z telefonu – trzeba parować ze smartphonem (w tym 52, z tego co tam napsiane, też), mocowanie w 50 jest tak tragiczne, tak mocno siedzi, że nie wysuniesz go z navi jak siedzi na szybie, musisz odklejać od szyby całość, jeśli chcesz wziąć navi.
Ale w czym rzecz ... znajomi niedawno pokupowali TomToma ... w sumie ze średniej półki, ale ten mój ... no jakoś bardziej mi pasuje.
W Tom Tomie oni mają usługę traffic – podczas łączenia się z telefonem, tak to nie.
O właśnie ... chyba mają ten model 50, który linkujesz – tam masz traffic z telefonu – trzeba parować ze smartphonem (w tym 52, z tego co tam napsiane, też), mocowanie w 50 jest tak tragiczne, tak mocno siedzi, że nie wysuniesz go z navi jak siedzi na szybie, musisz odklejać od szyby całość, jeśli chcesz wziąć navi.
nie chce navi na smartfona, bo tel służy mi do czego innego a musiałbym w jakiś lepszy zakupić niż j5.
nawigacja to nawigacja, włączam i ma być.
to właśnie wiem że trzeba parować i ciekawy jestem jak to działa (tomtom traffic) w realu.
może ktoś coś poleca w cenie 400-800 zł?
nawigacja to nawigacja, włączam i ma być.
to właśnie wiem że trzeba parować i ciekawy jestem jak to działa (tomtom traffic) w realu.
może ktoś coś poleca w cenie 400-800 zł?
Ta droższa ma "blutu" i jakieś inne drobne bajery większa pamięć i jakby więcej państw Europy, tel jest dobry jak się nie ma nawigacji, ale nawigacja to nawigacja, tel to telefon i koniec, sam jeżdżę narazie z tel, ale też kupuję normalną nawigację w tym roku. Jak Ci nie zależy na jakiś pierdołach i bajerach, mi się wydaje że ta tańsza w zupełności Ci wystarczy.
Gamboa napisał(a):jestem jak to działa (tomtom traffic) w realu
Całkiem sensownie. Google Maps może trochę lepiej ze względu na Google Now i dobry system powiadomień (info o korkach mam nawet jak nie korzystam z nawigacji), ale takie tomtom to nie smartfon. Fajnie też działa Garmin Traffic.
Imho nie wybrałbym dzisiaj nawigacji bez pobierania danych w czasie rzeczywistym. Fajnie, że takie dedykowane nawigacje też to już mają, bo do tej pory była to usługa głównie w smartfonach i nawigacjach fabrycznych.
Kup se ten https://www.amazon.de/TomTom-Traffic-Na ... rds=tomtom
Tanszy, 6 cali i radary life time,
Edyta:
Jak dużo po europie jeździsz to za 250 masz tomtoma z wbudowaną SIM.
Nie potrzebujesz smartfona, a traffic masz za fryko na europę, bez kosztów za roaming
https://www.amazon.de/dp/B00WE1SW08?th=1
Tanszy, 6 cali i radary life time,
Edyta:
Jak dużo po europie jeździsz to za 250 masz tomtoma z wbudowaną SIM.
Nie potrzebujesz smartfona, a traffic masz za fryko na europę, bez kosztów za roaming
https://www.amazon.de/dp/B00WE1SW08?th=1
kupiłem navi tomtom 5100.
pobrałem aktualizacje urzadzenia i sciągnąłem mapy. później dokupiłem karte i nie wiem jak przesłać mapy na karte pamięci ;/ widocznie musze je usunąć i od nowa wgrać.
co zauważylem:
wcześniej miałem mape z krzysiem hołowczycem i komentarze jak i prowadzenie przez niego oceniałęm na A+.
niestety tomtom ma gorszej jakości komentarz. o ile w polsce może nie głupieje o tyle w niemczech w NRW przy niektórych pętlach nawigacja mówi nieprecyzyjnie i zmusza mnie to na patrzenie na znaki i na nawigacje, z automapą takie coś nie występowało. no ale tutaj jest autostrad troche więcej niż w PL a w same NRW to jak uliczki miejskie
drugie co mnie irytuje w nawigacji to to, że jak wjeżdzam na autostrade to on mi mówi że wjeżdzam na droge ekspresową
na plus są informacje na bierząco. kiedyś jechałem w ostrej burzy to zaraz informacja sie pojawiła ostrzezenie, innym razem prowadziła landówkami omijając korki na autostradzie, takze to na plus.
teraz tak: nie wiem jak ustawia się prowadź przez VIA okolica albo VIA punkt, teraz bede planował trase do polski i chciałbym jechać na południe na trase Ludenscheid-Frankfurt i na A4, bo tamtędy nie jechałem i chce zobaczyć czy jest w miare przystępnie. nie wiem jak sie ustawia punkty trasy.
kolejna i ostatnia rzecz navi oszukuje z prędkością o 7km/h ;/
pobrałem aktualizacje urzadzenia i sciągnąłem mapy. później dokupiłem karte i nie wiem jak przesłać mapy na karte pamięci ;/ widocznie musze je usunąć i od nowa wgrać.
co zauważylem:
wcześniej miałem mape z krzysiem hołowczycem i komentarze jak i prowadzenie przez niego oceniałęm na A+.
niestety tomtom ma gorszej jakości komentarz. o ile w polsce może nie głupieje o tyle w niemczech w NRW przy niektórych pętlach nawigacja mówi nieprecyzyjnie i zmusza mnie to na patrzenie na znaki i na nawigacje, z automapą takie coś nie występowało. no ale tutaj jest autostrad troche więcej niż w PL a w same NRW to jak uliczki miejskie
drugie co mnie irytuje w nawigacji to to, że jak wjeżdzam na autostrade to on mi mówi że wjeżdzam na droge ekspresową
na plus są informacje na bierząco. kiedyś jechałem w ostrej burzy to zaraz informacja sie pojawiła ostrzezenie, innym razem prowadziła landówkami omijając korki na autostradzie, takze to na plus.
teraz tak: nie wiem jak ustawia się prowadź przez VIA okolica albo VIA punkt, teraz bede planował trase do polski i chciałbym jechać na południe na trase Ludenscheid-Frankfurt i na A4, bo tamtędy nie jechałem i chce zobaczyć czy jest w miare przystępnie. nie wiem jak sie ustawia punkty trasy.
kolejna i ostatnia rzecz navi oszukuje z prędkością o 7km/h ;/
Nawi oszukuje ?– Raczej licznik.
Ostatnio edytowano 31 mar 2017, 14:56 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Jak jedziesz 140 na liczniku to masz rzeczywista prędkość 130km/h i taką powinna pokazać navi.
To sa jakieś ustalenia co do pomiaru prędkości przez licznik gdzie powyżej jakiejść prędkości, licznik zawyża prędkość.
To sa jakieś ustalenia co do pomiaru prędkości przez licznik gdzie powyżej jakiejść prędkości, licznik zawyża prędkość.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Gamboa napisał(a):to on mi mówi
nastaw język niemiecki i głos komputerowy (Yannick).
Ga-da-jak-Automat-ale -jest -precyzyjniej... niż głosy nagrane.
W j.Polskim nie ma głosów komputerowych , Andrzej i Katarzyna są głosami nagranymi.
HansHans nie jest navi perfekcyjną..tą był Navigon, ale niestety kupił i rozp... ich Garmin..tfu Amerykańcej..
Bigbluee napisał(a):Jak jedziesz 140 na liczniku to masz rzeczywista prędkość 130km/h i taką powinna pokazać navi.
To sa jakieś ustalenia co do pomiaru prędkości przez licznik gdzie powyżej jakiejść prędkości, licznik zawyża prędkość.
Hmmm ... ja myślę, że różny producent, różne podejście.
Miałem kiedyś Astrę II i na liczniku 100km/h ... navi pokazywało 100km/h.
Hyundai Sonata ... licznik pokazuje 155km/h ... navi ... 141km/h – ten to nieźle przekłamywał.
Mazda 3 przekłamuje o ok. 8 km/h przy 130km/h ... w Danii na autostradach ograniczenie jest do 130km/h ... to zawsze spokojnie lecę sobie 140-145km/h licznikowe (przekłamanie o 8 km/h, do tego tutaj radary odejmują 3km/h).
Oczywiście im niższa prędkość, tym błąd mniejszy (procentowo pewnie ten sam).
Ale tak jak piszesz ... to nie navi oszukuje, tylko licznik.
Różnicę można czasami zbić poprzez inne koła ... większa średnica koła sprawi, że licznik zbije różnicę o parę kilometrów (jak za dużo przekłamuje). Z kolei jak średnica będzie mniejsza, to licznik będzie bardziej zawyżał.
http://dailydriver.pl/porady/technika/d ... -predkosc/
Według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być mniejsza niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.
Według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być mniejsza niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości