Od 2030 roku zakaz rejestracji samochodów spalinowych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 14:14

mamy nowe A6 quatro ma 4 miesiace a juz 44k km zrobione :)

BMW jest najczesciej kupowanym autem w zachonich Niemczech chyba ma 35% rynku jako daily car a reszta podzielona na inne (do 70% dochodzi ogolnie rodzinny biznes, wiadomo niemieckie marki)
dane sa nawet bardzo swierze opublikowane 03.10.2016 gdzie bylo porownanie zachodnich i wschodnich Niemiec.

NP 2 letnie A4 quarto i superb podobne wyposarzenia, pierwszego jakies 900 sztuk w moim regionie a superb ponizej 90.
Do kupienia oczywiscie.

ale jak to wiemy statystyki sa jakie sa ... ;)

ok mi sie nie podoba wizualnie i3 natomiast koncepcja auta jest super. wykonanie tez inny temat.
wersja extender wydluza czas podrozy o okolo 300km... i to sie nam sprawdzilo.


co do kosztow aut...
srednio inzynier moze zarobic pomiedzy 65k a 80k € w rok.
z tego wiadomo ile wydajesz na mieszkania etc to inna sprawa ale zakladamy ze masz kosztow stalych okolo 2k€ miesiecznie, zostaje Ci jakies 1,5k – 2k z ktorym nie masz co zrobic :) a jak zona pracuje to masz na utrzymanie dzieci z jej pensji.

Przykladowo dzis sprawdzalem rata na za AMG A45 nowka z salonu 500-600€ na 3 lata i potem albo oddajesz auto albo splacasz ostatnia rate ~ 30k€ albo znowu rozbijasz na raty. Kosz auta to okolo 60-75k€.
i uwierz nikt nie bawi sie w elektryki ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 14:34

Norreca napisał(a):Przykladowo dzis sprawdzalem rata na za AMG A45 nowka z salonu 500-600€ na 3 lata i potem albo oddajesz auto albo splacasz ostatnia rate ~ 30k€ albo znowu rozbijasz na raty. Kosz auta to okolo 60-75k€.
i uwierz nikt nie bawi sie w elektryki

Chyba czegoś Ci nie powiedzieli, bo 600x3x12 = 21 600E
21600+30000=51600 a koszt auta to raczej bliżej 70 000E.
Nie dość, że raty z ujemnym oprocentowaniem to jeszcze zero prowizji i rabat na poziomie 20% w porównaniu z zakupem bez rat – żyć nie umierać.
Jeśli tak to wygląda to serio bez kitu daj mi namiar na dealera, rozbijam skarbonkę i kupuję, mogę im wszystkie raty zapłacić do razu ;)

Norreca napisał(a):wersja extender wydluza czas podrozy o okolo 300km... i to sie nam sprawdzilo.

BMW twierdzi, że o ~200km z haczykiem – pierwszy raz w historii świata producent zawyżył spalanie i to od razu o 30% ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 15:12

brii napisał(a):
Norreca napisał(a):Przykladowo dzis sprawdzalem rata na za AMG A45 nowka z salonu 500-600€ na 3 lata i potem albo oddajesz auto albo splacasz ostatnia rate ~ 30k€ albo znowu rozbijasz na raty. Kosz auta to okolo 60-75k€.
i uwierz nikt nie bawi sie w elektryki

Chyba czegoś Ci nie powiedzieli, bo 600x3x12 = 21 600E
21600+30000=51600 a koszt auta to raczej bliżej 70 000E.
Nie dość, że raty z ujemnym oprocentowaniem to jeszcze zero prowizji i rabat na poziomie 20% w porównaniu z zakupem bez rat – żyć nie umierać.
Jeśli tak to wygląda to serio bez kitu daj mi namiar na dealera, rozbijam skarbonkę i kupuję, mogę im wszystkie raty zapłacić do razu ;)


Nie do konca.
sa rozne wersje finansowania a rata jest z oprocentowaniem.

np tu jest auto uzywane ma przejechane 2779km. kosz auta 56k€
mozliwosc kupna z wplata 16k€ i rata na reszte 307€

LINK

tu masz nowe auto zero wplaty na 48 rat (779€– rata) i rata koncowa 35k€

LINK

tu jeszcze inna wersja.
48 rat po 676,59€ ostatnia rata 32,5k€

LINK

mozesz sobie zestawic jak chcesz i co chcesz :) dobieraja tez indywidualnie do Ciebie kredytowanie.
a oprocentowanie 0,57% w skali roku.


EDIT:
linki sie popierdzielily.... jak sie pobawisz to wyjdzie to co pisalem.
zdjecie ponizej
12.jpg
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 15:28

Widzisz – nie jest tak wesoło, jednak nie 3 a 4 lata, jednak nie 500-600E a 780E i wykup nie 30000E a 35000E.
Z 51600 robi 72 440... Za samą różnicę w tych kwotach można się rozglądać drugim samochodem ;)
Dokładniejsze sprawdzenie danych robi trochę różnicy – tak samo jest z dystansem jaki może zrobić i3 – nie ma bata żeby zrobić więcej niż 300km na jednym tankowaniu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 15:55

nie do konca.

napisalem przyklady.
w salonie jak sam pojedziesz ukladane jest pod Ciebie inaczej.
rate mozesz zmieniac wiec moze byc pomiedz 500 a 600 ale moze i byc 350 jak wplacisz zaliczke (o czym nie wspomnialem ale nie bylo przykladu tak niskiej raty z mojej strony)
dodatkowo napisalem iz okolo 30k€ co sie zgadza bo jest 32,5k€. ale i moze byc 40k€. a auto warte jest 66k€ – nowe

na zdjeciu wszystko widac.

Pamietaj to sa ceny i koszty na stronie ZUPELNIE co innego dostajesz u nich w salonie jak porozmawiasz.


mozesz rowniez za gotowke kupic i nie bedziesz mial wiekszych kosztow... rozbijaj skarbonke ;) nie bedzie to 72k€ jak piszesz a jedynie 51,6k€

caly system w Niemczech (bez emerytow, i bogatych) opiera sie wlansie na zakupie auta na kredyt z miesiecznymi ratami, dlatego prawie kazdy moze sobie pozwolic na nowe i wymienia co 3-4 lata. a uzywane auta z salonow maja taki sam system finansowania jak nowe.
Mi to nie przeszkadza, ze zaplacilbym te 20k€ wiecej ale jest ciekawy mechanizm zachowawczy w Polsce ze lepiej oszczedzac 5 lat na auto i za gotowke niz miec od reki a za 5 lat inne nowe :) gdzie tak na prawde na koniec nigdy nie placisz tych 20k€ dodatkowych ;) bo po 3-4 latach oddajesz auto i od nowa :)

zbieglismy troszke z tematu :) koniec offtopic.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 17:35

Norreca napisał(a):mozesz rowniez za gotowke kupic i nie bedziesz mial wiekszych kosztow... rozbijaj skarbonke ;) nie bedzie to 72k€ jak piszesz a jedynie 51,6k€

Albo czytać nie potrafię albo za mniej niż 66k€ nie chcą sprzedać. Mówisz, że rozmowa z człowiekiem w salonie spowoduje spadek ceny o 15k€?

Norreca napisał(a):Mi to nie przeszkadza, ze zaplacilbym te 20k€ wiecej ale jest ciekawy mechanizm zachowawczy w Polsce ze lepiej oszczedzac 5 lat na auto i za gotowke niz miec od reki a za 5 lat inne nowe :) gdzie tak na prawde na koniec nigdy nie placisz tych 20k€ dodatkowych ;) bo po 3-4 latach oddajesz auto i od nowa :)

Widzisz – jak się ludziom przelewa to może nie liczą TCO, ale kiedy się ktoś stara rozsądnie gospodarować to przelicza i dochodzi do wniosku, że lepiej jednak wykupić taki samochód, sprzedać samodzielnie i z różnicy którą zarobiłby dealer mieć na pierwszy rok spłaty kolejnego ;)
OK, koniec OT, wracamy do elektryków :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 12 paź 2016, 17:54

W VW jak pogadasz to cena z 92 tyś maleje na 78 tyś :) i przy zaliczce możesz mieć oprocentowanie 0% w przypadku leasingu na okres 3 lat z wykupem na poziomie 1%.
Tylko ciężko nawet z pensji inżyniera w PL wymieniać takiego Golfa co 3-4 lata.....nie mówiać już o A45 AMG

Co do elektryków, chętnie, ale tylko i wyłącznie hybryda, w moim przypadku dzienny zasięg 120 km to minimum jaki muszę mieć bez "tankowania". Na elektryku samym na chwile obecną prawie nie realne.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Marianek » 12 paź 2016, 18:11

Srutu pirdutu ale jednego nie przewidzieli albo nie chcą jeszcze przewidzieć. Europa zmaga się potężnym niedoborem energii elektrycznej, dodatkowo Niemcy zamykają atomówki, Belgii i Holandii nie stać obecnie na nowe a te co są w krótkim czasie będą musiały być zamknięte.
Kolejne to akcyza z paliwa, na 100% zostanie zastąpiona podatkiem od przejechanych kilometrów i nie będzie to mało na pewno. Co z transportem ciężkim i logistykom? . W brew pozorom nie będzie łatwo zastąpić paliwa pędne tak od razu, na pewno nie do 2030.
Mimo że popieram elektrykę mam wrażenie w którymś etapie braki energii zatrzymają postęp. Widziałem Tesle z Norwegi w Normandii, miał jakieś 1500km za sobą w jedną stronę. Osobiście tesla mi się podoba, zwłaszcza jak już wejdzie model 3. Co do Reno, koszt produkcji odbija się na materiałach, renówki z serii ZOE są strasznie wykończone, materiały maks nisko budżetowe.
Ostatnio edytowano 12 paź 2016, 21:13 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brii » 12 paź 2016, 19:54

JohnnyB napisał(a):Co do elektryków, chętnie, ale tylko i wyłącznie hybryda, w moim przypadku dzienny zasięg 120 km to minimum jaki muszę mieć bez "tankowania". Na elektryku samym na chwile obecną prawie nie realne.

Nie no, trochę się zmieniło – zasięgi rzędu 200km to żaden problem jeśli to nie i3 ;)

Marianek napisał(a):Co do Reno, koszt produkcji odbija się na materiałach, renówki z serii ZOE są strasznie wykończone, materiały maks nisko budżetowe.

Wyglądają tanio i są tanie ale ogólnie jest poprawnie (montaż jest znacznie lepszy niż kiedyś) i podróżuje się tym całkiem znośnie – prowadzenie i osiągi są dobre (miażdży i3) :)

Marianek napisał(a):Mimo że popieram elektrykę mam wrażenie w którymś etapie braki energii zatrzymają postęp.

Europczycy + kilka innych państw po cichu robią swoje, temat nie jest medialny bo jest skomplikowany ale sprawy posuwają się do przodu: http://www.iter.org/ Może to i dobrze, że nie jest medialny bo zaraz by jacyś populiści wyciągnęli argument, że to strata pieniędzy na urojone pomysły jajogłowych ;) Program ma ogromne szanse powodzenia i stąd zwlekanie z konwencjonalnymi atomówkami. Jak się uda to energii będzie więcej niż potrzeba.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Biniu » 12 paź 2016, 20:30

Podatku akcyzowego nie trzeba niczym zastępować. Zostanie umieszczony w cenie energii. Państwo będzie zarabiało na produkcji energii to finalnie może wyjść taniej (bo na wydobyciu ropy nie zarabia).
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez JohnnyB » 12 paź 2016, 23:23

brii napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Co do elektryków, chętnie, ale tylko i wyłącznie hybryda, w moim przypadku dzienny zasięg 120 km to minimum jaki muszę mieć bez "tankowania". Na elektryku samym na chwile obecną prawie nie realne.

Nie no, trochę się zmieniło – zasięgi rzędu 200km to żaden problem jeśli to nie i3 ;)


Tylko jak sobie dać radę jak mieszka się w bloku i jedynym rozwiązaniem doładowania to przedłużasz z okna.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Biniu » 13 paź 2016, 06:58

Jak dla mnie to samorządy muszą budować parkingi/stacje ładowania, ale jeśli chodzi o Polskę to temat na odległą przyszłość :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez sq2jul » 13 paź 2016, 07:14

Cały temat jest tak nieprawdopodobny jak nagłówki nie do ogarnięcia, trudne sprawy i inne rozmowy w toku. Jestem entuzjasta aut w pełni elektrycznych i jestem przekonany o tym, że za x lat zdominują motoryzację aut osobowych. Pytanie co w kwestii aut użytkowych tutaj póki co nie ma "jaskółek" takich jak w przypadku osobowek? Musk coś tam wspominał w tej kwestii ale póki co temat sprawia wrażenie dalekiej przyszłości. Obstawiam, że do 2030 jest szansa na to, że iw tej kwestii pojawia się pierwsze "jaskółki". Tak czy siak na pewno nie wydarzy się to za sprawą takich tanich sensacji jak ta. Niemcy nie utną sobie precyzyjnym cięciem w 2030 złotych jaj.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez brii » 13 paź 2016, 10:09

sq2jul napisał(a):Pytanie co w kwestii aut użytkowych tutaj póki co nie ma "jaskółek" takich jak w przypadku osobowek?

Nawet w Norwegii nie wpadli na pomysł by skasować spalinowe samochody elektryczne w dającej się przewidzieć przyszłości. Z drugiej strony jaskółki w tym temacie są – Daimler (znacznie więcej interesuje się EV w użytkowych niż w osobowych), Proterra, BYD. Patrząc na to ile ich sprzętów już jeździ (szczególnie w przypadku BYD) to można nawet powiedzieć, że to nie są jaskółki tylko prawie normalna produkcja ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 13 paź 2016, 10:45

Rozumiem w pewnym sensie Twoja fascynacje tematem... ale optymizmu jak najbardziej nie.

Chyba nie widzisz iz auta elktryczne to moze 1% wszystkich aut na ziemi (o ile nie mniej) a jesli chodzi o produkcje nowych to nie przekraczaja pewnie 5% w skali swiatowej
Nie wspominajac o infrastrukturze... ktora jest praktycznie zerowa.
Do tego dochodza tematy ekonomiczne i utrata milionow miejsc pracy... strata ogromnych dochodow...
To jest jedna wielka bajka :)

w 2000 roku tez byl hura optimizm iz w najblizsze 15 bedzie wielka rewolucja techniczna... coz wyszlo jak zawsze.
i dlatego kazdy trzezwo myslacy wie iz takie rozwiazania sa kompletnie nie realne w 14 lat.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 13 paź 2016, 11:03

Nikt tu nie pisze o tym, że spalinówki znikną ale obstawiam, że EV nie będą marginesem. Fakt – masz rację jestem optymistą, może w tym temacie za dużym optymistą ale dni napędu spalinowego są policzone ;)
Co do miejsc pracy – ludzie się przekwalifikowują, i znajdują pracę w nowych branżach, tak się działo zawsze i tak się będzie dziać. Niemcy nie działają w taki sposób jak my – nie będą trzymać sztucznie tych miejsc pracy jak u nas trzymało się miejsca dla nierentownych branż. Nasi sąsiedzi są pragmatyczni – lepiej takich ludzi na nowo przeszkolić i problem z głowy do następnej "rewolucji" ;) Dopóki EV nie będą wychodziły podobnie drogo jak spalinowe nic się nie zmieni, ale jeśli koszty będą podobne to Niemcy będą mogli sobie pozwolić na czystsze powietrze i pewnie to zrobią tak jak wprowadzili ekostrefy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 13 paź 2016, 11:49

i tak na pewno bedzie ale nie za 14 lat :)
To co bysmy chcieli jest naprawde MEGA rewolucja... to zmienia kazdy aspekt zycia... Nie bagatelizujmy tego, tu chodzi o zmiane CALEJ infrastruktury.

a swoja droga ciezko mi sobie wyobrazic jak ma sie przekwalifikowac serwis i produkcja swiec... moze lalki porcelanowe... hmm moze bedzie popyt... ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Biniu » 13 paź 2016, 12:03

Niemcy raczej mają problem z nadmiarem miejsc pracy w stosunku do ludzi chętnych ją wykonywać. Stąd bliskowschodni zaciąg emigrantów na przestrzeni ostatnich 30(?) lat.
To samo powolutku zaczyna się dziać w Polsce. Brak nam chętnych do pracy. Jakby miejsc trochę ubyło nic złego dla gospodarki się nie stanie. W zachodnich państwach tak samo.

Zamiast ciągnąć imigrantów do siebie to lepiej właśnie rozwijać się technologicznie by ludzi do pracy potrzebnych było mniej.


Co do spalinówek ekologicznych to dobrym rozwiązaniem wydaje się dla mnie metan. To paliwo również możemy uzyskać z bardzo wielu źródeł (nie tylko wydobywając z ziemi).
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez stachan » 31 sty 2017, 18:53

Kolejny głos w dyskusji...

Auta elektryczne, a polski węgiel, czyli jeden wielki absurd.

Jadąc wczoraj z pracy do domu usłyszałem, że rząd chce walczyć ze zjawiskiem smogu. Spiker informował, że jednym z pomysłów są planowane zmiany w podatkach (akcyza – przyp. red.) mające promować samochody elektryczne.

Nie jestem ekspertem od energetyki, ale informacja sprawiła, że zacząłem szukać w jakiś konkretów dotyczących emisji spalin związanej z użytkowaniem samochodów elektrycznych. Nie udało mi się dotrzeć do wiarygodnych danych dotyczących tlenków azotu czy cząstek stałych. Szkoda, bo to głównie one odpowiadają za zjawisko smogu. Bez trudu znalazłem jednak informacje o emisji CO2. Moim zdaniem – bardzo interesujące!
Okazuje się, że do wytworzenia jednej megawatogodziny energii elektrycznej spalić trzeba około pół tony węgla (dokładne dane zależą od kaloryczności surowca i innych dodatków, np. biomasy). Skoro 1000 kWh (czyli jedna MWh) to 500 kg węgla, na wyprodukowanie w elektrowni 1 kWh potrzeba 0,5 kg węgla. To punkt wyjścia do dalszych obliczeń.

Sprawdziłem – jeden z najpopularniejszych "elektryków" – Nissan Leaf ma akumulatory o pojemności 30 kWh. Ładowanie do pełna oznacza więc konieczność spalenia w kotle 15 kg węgla. Deklarowany przez Nissana zasięg to 170 km. W rzeczywistości jest niższy. Można więc przyjąć, że w prawdziwym ruchu na przejechanie 100 km zużyjemy 20 kWh. Ponieważ 1 kWh to 0,5 kg węgla – wyprodukowanie 20 kWh wymaga spalenia 10 kg surowca. Ile CO2 trafi przy tym do atmosfery?
Posiłkując się prostym równaniem chemicznym (masy molowe, atomowe itd.) okazuje się, że spalając 1 tonę węgla emitujemy niemal 3,7 tony (3666 kg) CO2. W rzeczywistości wynik jest jeszcze większy, bo równanie zakłada, że węgiel jest idealnie czysty itd. Z proporcji wynika więc, że spalenie 1 kg węgla oznacza wyemitowanie do atmosfery niemal 3,7 kg CO2. 10 kg niezbędne na przejechanie autem elektrycznym 100 km da nam wynik blisko 37 kg CO2. A ile dwutlenku węgla emitują zwykłe samochody napędzane silnikami spalinowymi?
Przeciętny kompakt zużywający 8 l benzyny na 100 km (mniej więcej tyle pali mój Opel Meriva 1,6 l) emituje 185 gramów CO2 na kilometr (stosowne konwentery spalania bez trudu znajdziecie w sieci). Przejechanie 10 km oznacza emisję 1,85 kg CO2. Wniosek? Pokonując 100 km wyemitujemy do atmosfery... no właśnie. 18,5 kg! To dokładnie o POŁOWĘ mniej, niż w przypadku "ekologicznego" auta elektrycznego! Inaczej mówiąc – w polskich warunkach – przeciętny samochód elektryczny jest RÓWNIE EKOLOGICZNY , co benzynowe V8 zużywające 16 l benzyny na 100 km! Jeśli wasze auto zużywa mniej niż 16 l benzyny na 100 km, możecie uznać się za ekologów!
Tak, wiem – samochody możemy przecież ładować prądem uzyskanym z energii odnawialnej. Tyle tylko, że wg powszechnie dostępnych danych, w Polsce jej udział w rynku wynosi niecałe 6 proc! Gdyby polegać wyłącznie na niej, każdego miesiąca mielibyśmy w domu prąd przez... niecałe dwa dni. Póki co w Polsce nie mamy też żadnej elektrowni atomowej, więc na zdrowy rozum 94 proc. energii elektrycznej uzyskiwane jest właśnie ze spalania węgla. W tym kontekście mowa o ekologicznych zaletach samochodów elektrycznych to kpina w żywe oczy!
Nie jestem z wykształcenia chemikiem – nie twierdzę, że moje obliczenia są w 100 proc. słuszne (jeśli nie, proszę poprawcie mnie, chętnie nauczę się czegoś nowego!). Ale wszystko wskazuje na to, że się nie mylę! Jeśli tak, to w trosce o środowisko powinniśmy raczej obniżyć akcyzę na samochody benzynowe i wprowadzić zaporowe stawki podatków na auta elektryczne!
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez ereste83 » 31 sty 2017, 20:21

Jeżeli chodzi o walkę ze smogiem poprzez auta elektrycznie od strony technicznej to moim zdaniem jest to słuszne. Spaliny generowane przez auta masz od razu w mieście, tam gdzie tworzy się głównie smog. Elektrownie masz poza miastem. Więc nawet jeżeli ekologicznie to średnio wychodzi to praktycznie do walki ze smogiem lepiej. Łatwiej jest też regulować kilka elektrowni, niż setki samochodów.

Natomiast auto elektryczne są drogie. Bardzo drogie. Dopiero na koniec tego roku będzie kilka modeli, które kosztują względnie normalne pieniądze, powiedzmy coś jak Audi A4 itp. Tyle, że Polsce mało kogo stać na nowe auta, a tym bardziej auta premium. Więc zysk będzie marginalny. Do tego im starsze auto tym więcej spalin, a średnia wieku aut u nas to chyba ponad 10 lat... W perspektywie najbliższych paru lat, bez sensu. Za 5 może, kiedy elektryka będzie można kupić poniżej 100k PLN i na rynku będą używane to już prędzej. Wtedy też może i elektrownie atomową u nas wybudują ( no dobra z tym to przegiąłem hahaha )
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto