Od 2030 roku zakaz rejestracji samochodów spalinowych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez stachan » 11 paź 2016, 18:33

Jak oceniacie taki pomysł? <co?>

Ta decyzja brzmi trochę jak science-fiction. Od 2030 roku w Niemczech nie będzie można zarejestrować nowych aut z silnikami spalinowymi. Politycy za naszą zachodnią granicą dążą do tego, żeby ograniczyć w rynku udział samochodów spalinowych.
Rada Federalna Niemiec, Bundesrat, zaproponowała, by od 2030 roku przestać rejestrować samochody z silnikami benzynowymi i diesla – poinformował "Der Spiegel". Deklarację złożyły na razie landy, w których partią wiodącą jest SPD oraz stojąca na czele niemieckiego rządu CDU/CSU.
Niemieccy politycy chcieliby ograniczenia misji CO2 nawet o 95 proc. A to nie jest możliwe bez rewolucji w transporcie. Taką rewolucją miałoby być wprowadzenie już w 2030 roku zakazu rejestracji nowych samochodów o napędzie spalinowym na rzecz samochodów elektrycznych.
Statystyki nie są jednak korzystne. Na początku tego roku po niemieckich drogach jeździło 130 tys. samochodów z napędem hybrydowym i 30 mln aut z napędem spalinowym. Wiele osób ma wątpliwości, czy w ciągu zaledwie 14 lat te proporcje uda się odwrócić.
W kwietniu wprowadzono w Niemczech dopłaty dla nabywców samochodów elektrycznych i hybrydowych. Ci pierwsi mogą liczyć na zniżkę w wysokości 4 tys. euro, dla drugich premia wyniesie 3 tys. euro. Politycy oczekują też, że na wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych wpłynie tzw. afera spalinowa z udziałem Volkswagena.
Na razie jednak sytuacja niewiele się zmienia, więc niemiecki rynek czeka długa droga do przebycia.


auto_elektro.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Norreca » 11 paź 2016, 18:46

możesz zapomnieć :) nigdy tego nie będzie.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 11 paź 2016, 19:08

W Norwegii od 2025 nie będzie się dało zarejestrować spalinówki. Sądzę, że takie rozwiązania prawne nie będą konieczne – elektryki prędzej czy później (niestety raczej później) będą po prostu lepsze od konwencjonalnych samochodów. Zakup benzyny albo diesla będzie tak samo rozsądny jak oświetlanie mieszkania lampą naftową ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 11 paź 2016, 19:27

brii napisał(a):W Norwegii od 2025 nie będzie się dało zarejestrować spalinówki. Sądzę, że takie rozwiązania prawne nie będą konieczne – elektryki prędzej czy później (niestety raczej później) będą po prostu lepsze od konwencjonalnych samochodów. Zakup benzyny albo diesla będzie tak samo rozsądny jak oświetlanie mieszkania lampą naftową ;)


Norwegia to zupełnie inny kraj :) w Niemczech to nigdy nie wejdzie.
Co do Aut nigdy nie będą lepsze z prostego stanu rzeczy... w elektrycznym silniku nie ma co się popsoć.
Żadna marka nie będzie rozwijać tych samochodów, bo nie pozwoli nikt na to.
Bo co zrobić z dostawcami, serwisami na całym świecie... ogólnie TYLKO niezależni producenci jak Tesla mogą cokolwiek w tym temacie zrobić.
Jedynie hybrydy będą się rozwija ale tu tez duże ALE bo będzie to tak jak w BMW... 10 % z elektrycznego reszta spalinowy.

Elektryki fajna zabawka ale do czasu wyczerpania się zasobów paliwowych nigdy nie będą głównym źródłem w ofercie.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Biniu » 11 paź 2016, 20:23

Elektryki są nieuniknione z prostej przyczyny. Prąd możemy wyprodukować z bardzo wielu różnych źródeł, a dostęp do Pb i ON mamy tylko z ropy naftowej, a jej wydobycie a zarazem ceny często zależą od widzimisie szejków. I to jest najważniejsza dla mnie kwestia – niezależność całego transportu. Przemysł energetyczny przeważnie należy do państwa. Rządy to dostrzegają i wolą aby ludzie jeździli na prąd i kosić cały hajs.

W elektryce nie ma się co zepsuć? Nigdy silnika elektrycznego nie spaliłeś? hahaha

Co do tych serwisów i tak dalej. To brakuje nam ludzi do pracy, a nie miejsc do pracy, także redukcja nikomu nie zaszkodzi, a nawet pomoże. Z drugiej zaś strony jeszcze przecież są elementy zawieszenia, konstrukcji itd. itd. Masa rzeczy do psucia.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez brii » 11 paź 2016, 20:29

Norreca napisał(a):Żadna marka nie będzie rozwijać tych samochodów, bo nie pozwoli nikt na to.
Bo co zrobić z dostawcami, serwisami na całym świecie... ogólnie TYLKO niezależni producenci jak Tesla mogą cokolwiek w tym temacie zrobić.
Jedynie hybrydy będą się rozwija ale tu tez duże ALE bo będzie to tak jak w BMW... 10 % z elektrycznego reszta spalinowy.

No raczej nie jest tak jak piszesz – Renault/Nissan sprzedają więcej elektryków na świecie rocznie niż Tesla.
Na tą chwilę w hybrydach jednak więcej przebiegu i mocy jest generowane z elektryki niż opisywane 10%. Mercedes wypuścił już PHEV który może przejechać jeśli mnie pamięć nie myli 30km jednorazowo tylko na prądzie. Szybko się to zmienia i elektryki/hybrydy upowszechnią się znacznie szybciej niż się wszyscy spodziewają.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 11 paź 2016, 22:15

brii napisał(a):
Norreca napisał(a):Żadna marka nie będzie rozwijać tych samochodów, bo nie pozwoli nikt na to.
Bo co zrobić z dostawcami, serwisami na całym świecie... ogólnie TYLKO niezależni producenci jak Tesla mogą cokolwiek w tym temacie zrobić.
Jedynie hybrydy będą się rozwija ale tu tez duże ALE bo będzie to tak jak w BMW... 10 % z elektrycznego reszta spalinowy.

No raczej nie jest tak jak piszesz – Renault/Nissan sprzedają więcej elektryków na świecie rocznie niż Tesla.
Na tą chwilę w hybrydach jednak więcej przebiegu i mocy jest generowane z elektryki niż opisywane 10%. Mercedes wypuścił już PHEV który może przejechać jeśli mnie pamięć nie myli 30km jednorazowo tylko na prądzie. Szybko się to zmienia i elektryki/hybrydy upowszechnią się znacznie szybciej niż się wszyscy spodziewają.


co to jest Renault Nissan ? proszę Cie w Niemczech ??....
akurat jestem w tym przemyśle już dobre 10 lat i wiem co jest produkowane i co będzie na następne 10 lat wdrażane.
ostatni projekt Volvo platforma V90/D90/C90 XC90 etc. 1700 części rocznie do hybrydy. 86000 części na normalny. Nie jest inaczej w GM/BMW/Daimler/Audi/VW
A to jest jakieś 70% rynku niemieckiego.

Biniu777 napisał(a):Elektryki są nieuniknione z prostej przyczyny. Prąd możemy wyprodukować z bardzo wielu różnych źródeł, a dostęp do Pb i ON mamy tylko z ropy naftowej, a jej wydobycie a zarazem ceny często zależą od widzimisie szejków. I to jest najważniejsza dla mnie kwestia – niezależność całego transportu. Przemysł energetyczny przeważnie należy do państwa. Rządy to dostrzegają i wolą aby ludzie jeździli na prąd i kosić cały hajs.

W elektryce nie ma się co zepsuć? Nigdy silnika elektrycznego nie spaliłeś? hahaha

Co do tych serwisów i tak dalej. To brakuje nam ludzi do pracy, a nie miejsc do pracy, także redukcja nikomu nie zaszkodzi, a nawet pomoże. Z drugiej zaś strony jeszcze przecież są elementy zawieszenia, konstrukcji itd. itd. Masa rzeczy do psucia.


Kogoś interesuje że prąd możesz wyprodukować ?? na pewno nie.
Tak serwisy w elektrycznym samochodzie praktycznie giną, tam się nie ma co psuć za bardzo.
jak i nie ma co wymieniać... nie ma serwisu na olej...
Cała wielka linia za samochodem dostawców i serwisów firm usługowych... mechaników...

Nikt nie dopuszcza do takiej fantastyki jaka tu piszecie... :) nikt nie pozbędzie się dochodów.
Totalna fantastyka.

Największy przemysł w Niemczech ma zginać w 2030...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Biniu » 12 paź 2016, 06:05

Spokojnie. Nie zginie od razu. Zakładając wprowadzenie takiego przepisu to w 2029 jeszcze będzie mozna zarejestrowac spalinowy samochód także wszystko się rozciagnie.
Poza tym cześć zysków zostanie zrekompensowana przez energetykę. To o wiele bardziej dochodowe niż serwisy.

Kogo obchodzi że prąd można wyprodukować? Myślę że niemieckie spółki energetyczne na pewno. Jak nagle zapotrzebowanie na energię wzrosnie o 30% lub więcej.

Jednak całkowity zakaz dla mnie wydaje sie malo realny. Raczej będą wysokie podatki itd które będą miały sprawić że spalinowca po prostu nie będzie się opłacało kupic.


Jednak może masz rację i lepiej jesteś rozeznany. Wedlug mnie po prostu taka zmiana dla społeczeństwa i gospodarki byłaby bardzo korzystna.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez brii » 12 paź 2016, 07:15

Norreca napisał(a):co to jest Renault Nissan ? proszę Cie w Niemczech ....

Rozumiem, że czwartego na świecie producenta aut możesz uważać za niszowego, ale w takim razie jak wytłumaczyć zaangażowanie Daimlera tym segmencie i wypuszczenie przez VAGa serii e?
Nikt nie powiedział, że w 2020 połowa sprzedaży to będą elektryki, ale do 2030 zostało jeszcze 14 lat – to sporo. Pięć lat temu ludzie patrzeli na firmy które zaczęły produkować elektryki jak na samobójców i nikt nie spodziewał się, że wszystkie te firmy razem sprzedadzą w ciągu 5 lat 100 000 samochodów. Rzeczywistość pokazała jak bardzo niedoceniono EV, sprzedało się ich "nieco" więcej a tendencja cały czas jest rosnąca.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Piotr89 » 12 paź 2016, 08:07

To nie będzie już Fałwików z kopcącym TeDeIkiem ?? <płacze> <płacze>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 23:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 08:18

brii napisał(a):
Norreca napisał(a):co to jest Renault Nissan ? proszę Cie w Niemczech ....

Rozumiem, że czwartego na świecie producenta aut możesz uważać za niszowego, ale w takim razie jak wytłumaczyć zaangażowanie Daimlera tym segmencie i wypuszczenie przez VAGa serii e?
Nikt nie powiedział, że w 2020 połowa sprzedaży to będą elektryki, ale do 2030 zostało jeszcze 14 lat – to sporo. Pięć lat temu ludzie patrzeli na firmy które zaczęły produkować elektryki jak na samobójców i nikt nie spodziewał się, że wszystkie te firmy razem sprzedadzą w ciągu 5 lat 100 000 samochodów. Rzeczywistość pokazała jak bardzo niedoceniono EV, sprzedało się ich "nieco" więcej a tendencja cały czas jest rosnąca.


Temat dotyczy Niemiec.... wiec punt iz sa 4 sprzedawca na swiecie nie ma najwiekszego sensu tu tych aut praktycznie nie ma.

po drugie jest to jak pisalem produkcja aby wzbogacic game samochodow gdyz 5% klientow Daimler, BMW etc chcialo by miec elektryczny samochod.

Najciekawsze... BMW z ktorym ostatnio wspolpracujemy i robimy w chwili obecjenj prototypy dla BMW 1,3, M1, X2M, Z5, Toyota Supra (SOP start of production 2019) nie planuje specjalnie versji hybrydowych.

Oczywiscie ze poszlo to szybko jak kazda nowa technologia... ale cale zaplecze "spalinowe" nie pozwoli na takie rozwiazania.
Dodatkowo najwiekszy biznes w Niemczech, samochodowka nie dopusci tez do takiego rozwiazania...
no i ostatni glowny powod... nie wyobrazam sobie iz Niemiec nie bedzie mogl sobie kupic nowego Porsche etc bo takich to jest tu pelno... (nie jest to specjalnie drogie zarabiajac spokojnie kolo 60k € rocznie mozesz sobie pozwolic na takie auto nowe z salonu gdzie oprocentowanie jest od 1% do 2%)

Wszedzie sa "zielone" pomysly ale ten jest mega nie realny :) zwlaszcza dla Niemiec, co innego kraje jak Norwegia, Finlandia, czy nawet po czesci Szwecja (ale mniej prawdopodobne przez Volvo). Oni nie maja wlasnego biznesu motoryzacyjnego wszystko to import.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 08:46

Porsche raczej ma trochę odczynienia z hybrydami ;)
Przemysł nie jest głupi, czeka aż technologia stanieje i wtedy się przestawi. Co zaradniejsze firmy już wsiadły do tego pociągu. Koncerny nie mają skrupułów, jak zauważą, że można robić EV i na nich zarabiać w pompie będę mieć swoich kooperantów którzy byli niezbędni przy spalinówkach. Kooperanci albo się przestawią na EV albo będą musieli zmienić branżę. Podobne tezy padały w temacie koni jak motoryzacja startowała ;) Ewentualnie można to odnieść do branży liczydeł kiedy zaczynały się kalkulatory ;)

Norreca napisał(a):ogólnie TYLKO niezależni producenci jak Tesla mogą cokolwiek w tym temacie zrobić.

Kawałek o Renault/Nissan odnosił się do powyższego. Jak widać jednak "zależni producenci" jednak robią coś w tym temacie ;) Robią więcej niż firma której konikiem jest EV.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 09:11

na sprzedane ponad 200k sztuk w roku 2015 zgadni jaka liczba byla Hybrydami... okolo 10k. (porsche)

gdyby nie ogromna popularnosc Tesla w USA nikt by nie rozwijal poza Toyota elektrykow.
Kazdy teraz chce miec w gamie jak najwiecej modeli i tak wlasnie tworza sie hybrydy i elektryki.

Rozumie ze z przymrozeniem oka podane przyklady mialy tak samo silne plecy w przemysle hodowlanym jak i przemysle drzewnym jak obecny paliwowy ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 09:19

Norreca napisał(a):Rozumie ze z przymrozeniem oka podane przyklady mialy tak samo silne plecy w przemysle hodowlanym jak i przemysle drzewnym jak obecny paliwowy

Mniej/więcej ;)
Daimler nie będzie miał skrupułów by nagle zmniejszyć do 5% swoje obroty z Mobilem, jak Mobil się zbulwersuje to Daimler pójdzie do Totala. Tam firmy nie działają jak nasze ekipy kolesiów ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 10:26

brii napisał(a):
Norreca napisał(a):Rozumie ze z przymrozeniem oka podane przyklady mialy tak samo silne plecy w przemysle hodowlanym jak i przemysle drzewnym jak obecny paliwowy

Mniej/więcej ;)
Daimler nie będzie miał skrupułów by nagle zmniejszyć do 5% swoje obroty z Mobilem, jak Mobil się zbulwersuje to Daimler pójdzie do Totala. Tam firmy nie działają jak nasze ekipy kolesiów ;)


to fakt.
Ale chodzi bardziej o wszystkie koncerny z rafineriami etc ;)


Natomiast ja uwazam iz bedzie to zupelnie inaczej w 2030... jestem w stanie uwierzyc iz bedzie status quo – kazde nowe auto bedzie hybryda z malym silniczkiem elektrycznym jaki bedzie mogl 50-100km przejechac (sredni dystans do pracy) i to wszytsko, auta nadal beda na autostradach jezdzic jak teraz :)

co Ciekawe nowe BMW i3 jest ciekawym pomyslem... ale obawiam sie ze to nie przejdzie... za drogo...

Z ciekawostek, w Volvo Torslanda jest 5% miejsc parkingowych dla elektrykow... z tego 5% jakies 1,5% jest obstawione (gownie przed glownymi budynkami) pracownicy nie uzywaja....
Hybrydowa wersja XC90 jakies 120k€. – 42km jest w stanie przejechac auto na baterii. I wlasnie tak to bedzie wygladalo.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 10:41

Norreca napisał(a):Natomiast ja uwazam iz bedzie to zupelnie inaczej w 2030... jestem w stanie uwierzyc iz bedzie status quo – kazde nowe auto bedzie hybryda z malym silniczkiem elektrycznym jaki bedzie mogl 50-100km przejechac (sredni dystans do pracy) i to wszytsko, auta nadal beda na autostradach jezdzic jak teraz

Też tak sądziłem 5 lat temu, ale na tą chwilę pojawiają się samochody które są w stanie przelecieć na jednym ładowaniu 400km-500km i uzupełnić energię na kolejne 300km w 20 minut. Zwiększenie popularności tego typu samochodów zależy tylko od gęstości sieci ładowarek, będzie więcej ładowarek, będzie więcej chętnych, samochody EV stanieją.

Norreca napisał(a):co Ciekawe nowe BMW i3 jest ciekawym pomyslem... ale obawiam sie ze to nie przejdzie... za drogo...

i3 jest absurdalnie drogi a w porównaniu do ZOE ten samochód to żart – ma słabiutki zasięg, w tym roku zaczęła się sprzedaż ZOE które na jednym ładowaniu przejeżdża 300km, jak na miejski samochód to dużo więcej niż potrzeba.

Zasięgi rzędu 50km na ładowaniu wystarczają w 95% przypadków do poruszania się bez użycia silnika spalinowego a współczesne elektryki potrafią zanaaaacznie więcej – ale to jeszcze do ludzi nie dociera. Jak trzeba będzie jechać dalej to można wypożyczyć spalinówkę i tak wyjdzie taniej niż ją posiadać :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 10:53

brii napisał(a):Też tak sądziłem 5 lat temu, ale na tą chwilę pojawiają się samochody które są w stanie przelecieć na jednym ładowaniu 400km-500km i uzupełnić energię na kolejne 300km w 20 minut. Zwiększenie popularności tego typu samochodów zależy tylko od gęstości sieci ładowarek, będzie więcej ładowarek, będzie więcej chętnych, samochody EV stanieją.


Chodzi o to ze w Niemczech jest zupelnie inaczej... tu autostrady 3 czy nawet 4 pasmowe sa zakorkowane bo sa pelne !! nie ze wypadek czy cos... jest pelno samochodow... ale dla poruszania sie miejskiego jest coraz wiecej stanowisk w Niemczech do ladowania
Problemem jest natomiast ogromna liczba kilometrow jaka srednio robi sie w Niemczech i to narazie jest nie do przeskoczenia.

brii napisał(a):i3 jest absurdalnie drogi a w porównaniu do ZOE ten samochód to żart – ma słabiutki zasięg, w tym roku zaczęła się sprzedaż ZOE które na jednym ładowaniu przejeżdża 300km, jak na miejski samochód to dużo więcej niż potrzeba.


i3 jest genialne :) a sasieg ma 1000km i wiecej :) sprawdz ich rozwiazania :)
(auto posiada silniczek spalinowy i bak o pojemnosci 9L. silnik ten sluzy jedynie do ladowania baterii! aktywuje sie kiedy bateria ma 75% pojemnosci co daje nam wlasnie taki efekt iz auto jest w stanie przejechac nawet 1000km.)


brii napisał(a): Zasięgi rzędu 50km na ładowaniu wystarczają w 95% przypadków do poruszania się bez użycia silnika spalinowego a współczesne elektryki potrafią zanaaaacznie więcej – ale to jeszcze do ludzi nie dociera. Jak trzeba będzie jechać dalej to można wypożyczyć spalinówkę i tak wyjdzie taniej niż ją posiadać :)


to do ludzi dociera i bardzo duzo ludzi chce elektryczne auta w mojej firmie jakies 70%... ale kazdy zdaje sobei sprawe ze jest to za drogie i malo relane nawet w 2030. :) kazdy by musial miec garaz lub miejsce parkingowe z ladowaniem jak i w pracy jak i w domu...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 12:06

Norreca napisał(a):i3 jest genialne a sasieg ma 1000km i wiecej sprawdz ich rozwiazania
(auto posiada silniczek spalinowy i bak o pojemnosci 9L. silnik ten sluzy jedynie do ladowania baterii! aktywuje sie kiedy bateria ma 75% pojemnosci co daje nam wlasnie taki efekt iz auto jest w stanie przejechac nawet 1000km.)

Nic z tych rzeczy – zasięg z extenderem (czyli tym silniczkiem 28KM) na 9l paliwa to w sumie (start z naładowanym na 100% akumulatorem) 300km – żałośnie mało. Jeździłem i3 i byłem bardzo zawiedziony w kwestii zasięgu, do tego właściwości jezdne to tragedia. Konfrontowałem z ZOE i Leafem – te dwa to inna liga mimo tego, że tańsze i nie "premium-sremium" ;)

Norreca napisał(a):Problemem jest natomiast ogromna liczba kilometrow jaka srednio robi sie w Niemczech i to narazie jest nie do przeskoczenia.

Tak jak piszesz – kwestia miejsc do ładowania, jak ma się gniazdo w garażu sprawa rozwiązana. Jeśli samochód ma 300km zasięgu na jednym ładowaniu to ładując go tylko w nocy można trzasnąć rocznie 100 000km, to chyba nieco więcej niż Niemiecka średnia ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 12 paź 2016, 12:33

brii napisał(a):Nic z tych rzeczy – zasięg z extenderem (czyli tym silniczkiem 28KM) na 9l paliwa to w sumie (start z naładowanym na 100% akumulatorem) 300km – żałośnie mało. Jeździłem i3 i byłem bardzo zawiedziony w kwestii zasięgu, do tego właściwości jezdne to tragedia. Konfrontowałem z ZOE i Leafem – te dwa to inna liga mimo tego, że tańsze i nie "premium-sremium" ;)


BMW to nie premium :P to daily car... sorry takie realia w Niemczech po zachodniej stronie...
A co do i3 to tak, wlasciwosci jezdne nie najlepsze... ale to nie auto typu limuzyna tylko brzydkie wysokie auto :) ale model jaki my mielismy przejechal znacznie wiecej niz 300km....


brii napisał(a):Tak jak piszesz – kwestia miejsc do ładowania, jak ma się gniazdo w garażu sprawa rozwiązana. Jeśli samochód ma 300km zasięgu na jednym ładowaniu to ładując go tylko w nocy można trzasnąć rocznie 100 000km, to chyba nieco więcej niż Niemiecka średnia ;)


Dla rodzinnego uzywania tak :) dla firmowego samochodu (okolo 40% aut w zachodnich Niemczech) juz malo ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 12 paź 2016, 12:42

Norreca napisał(a):Dla rodzinnego uzywania tak dla firmowego samochodu (okolo 40% aut w zachodnich Niemczech) juz malo

No to rzeczywiście grube przebiegi robicie tam.

Norreca napisał(a):A co do i3 to tak, wlasciwosci jezdne nie najlepsze... ale to nie auto typu limuzyna tylko brzydkie wysokie auto ale model jaki my mielismy przejechal znacznie wiecej niz 300km....

Właściwości jezdne porównywałem do tamtych dwóch, nie do limuzyny ;)
W kwestii zasięgu – u mnie się pokrywał z tym co podawał producent ~100km na akumulatorze + 200km na paliwie. Może jeździliście z górki przy wietrze w plecy albo z kanistrami dodatkowymi ;)

Norreca napisał(a):BMW to nie premium to daily car... sorry takie realia w Niemczech po zachodniej stronie...

No to jak takie macie daily cary, to rozumiem, że 90% innych samochodów to śmieco-samochody? Cena BMW jest z kosmosu – wyceniają to jako premium, ale to co oferują to kupa w cenie premium. Jakby miał cenę niższą niż konkurencja to może by jeszcze się nadawał na daily car ale teraz to tylko droga zabawka.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto