EGR – zaślepiać czy okresowo czyścić?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez wicekk » 28 lut 2006, 10:15

Wczoraj czyściłem całą przepustnice, silnik krokowy itp. było tam ok.1mm nagaru, tłustego nagaru ktory trzeba było skrobac i myć, co oczywiscie powodowalo tez objaw "zacinajacego sie gazu" ale rure dolotową kolektora zostawilem w spokoju gdyz nie mialem nowej uszczelki a tam jest jeszcze tego od groma! I tak sobie mysle czy nie zaslepic tego gówna. Wtedy byloby o wiele czysciej w kolektorze ssącym oraz samochod chodzilby żwawiej, przynajmniej teoretycznie ale wyczytalem ze ow zawor podaje do 30% spalin wiec obcina troche tlenu, na ew. przegląd gdyby zachodzila taka koniecznosc zaslepke wyjmowaloby się. co o tym sądzicie? robil już to ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez sołtys » 28 lut 2006, 11:47

Była tu gdzieś cała dyskusja na ten temat poszukaj i kolega newbie dobitnie wytłumaczył kiedy włancza sie EGR bo on nie chodzi zawsze. Co do dolotu to nie wydaje mi się aby przez EGR zawalało przepustnicę, moja przed remontem żarła olej litrami, a podczas demontażu oglądałem dolot przepustnica i były czyściutkie, raczej wali ci olejem przez odpowietrzenie pokrywy zaworów.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez wicekk » 28 lut 2006, 11:54

Wiem ze nie chodzi zawsze ale w wiekszosci czasu jak sie silnik zagrzeje, napewno tak.
Wlot spalin jest w tej rurze kolektora,tuz przed przepustnicą, tam jest najwiecej nagaru. Olejem raczej nie wali bo przewody odpowietrzajace pokrywe zaworow sa czyste i suche, za to rure i zaraz za przepustnica tak jak pisalem wczesniej mozna skrobac bo tyle tego tam sie nazbieralo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez xANDy » 28 lut 2006, 18:11

Z doświadczenia wiem, że w dieslu EGR potrafi zapchać całkowicie dolot. Widziałem na własne oczy silnik zatarty właśnie z tego powodu! (niecałe 400kkm)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez wicekk » 28 lut 2006, 21:32

No i oto mi wlasnie chodzi, juz pomijam fakt zbierajacego sie brudu ale przeciez wiadomo ze auto traci na mocy w momencie jego dzialania. Pewnie nikt jeszcze tego nie przerabial w praktyce..(?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez xANDy » 28 lut 2006, 22:18

Gdzieś na forum był nawet opis demontażu (i nie tylko) ale do wersji benzynowej.
wicekk napisał(a):wiadomo ze auto traci na mocy w momencie jego dzialania

Nie chodzi tylko o to. Prawdą jest, że zmniejsza się moc. W przypadku silnika z turbiną ta różnica jest nawet większa. Najgorzej jest jak taki "płat" odpadniętego nagaru zaślepi jedną z "dysz wlotowych" do cylindra. Tłok zaczyna wtedy ciągnąć olej spod siebie, spalać go i momentalnie masz krach... W DiTD oczyszczenie kolektora z nagaru zbierającego się w wyniku działania EGR'u łączy się z poważnym demontażem osprzętu silnika (np. pompa wtryskowa). Czeka mnie to – niestety. :(
PS. czy ktoś wie, kiedy do kolektora wpada więcej spalin (na jakich obrotach)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Waluś » 28 lut 2006, 23:59

xANDy napisał(a):W przypadku silnika z turbiną ta różnica jest nawet większa

Jutro testuję :P
Ostatnio edytowano 1 mar 2006, 11:34 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xANDy » 1 mar 2006, 10:45

Waluś – chodziło mi o różnicę w "zasyfianiu" a nie tylko o moc motoru.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Waluś » 1 mar 2006, 11:34

no to tymbardziej :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 1 mar 2006, 12:51

Waluś napisał(a):no to tymbardziej

<lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 3 mar 2006, 06:53

wicekk napisał(a):No i oto mi wlasnie chodzi, juz pomijam fakt zbierajacego sie brudu ale przeciez wiadomo ze auto traci na mocy w momencie jego dzialania. Pewnie nikt jeszcze tego nie przerabial w praktyce..(?)

Ale newbie pewnie napisal, ze jak potrzebujesz mocy, to EGR jest zamkniety... :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez seven9 » 10 cze 2013, 08:16

Witam!
Odświeżam temat, bo nie doszukałem się jasnej odpowiedzi na to pytanie. Niedawno mechanik mi zaślepił ten zawór, po tym jak miałem problemy z nierówną pracą silnika. Teraz chodzi jak złoto, nie czuję żeby był słabszy, wręcz przeciwnie. W dodatku nie znalazłem zamienników, a w salonie Mazdy pewnie zaśpiewają ładną kwotą. Silnik benzynowy 2.0 L + LPG.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 16:42
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy Sportive 2002r. 2.0 benz+gaz

Postprzez ewemarkam » 10 cze 2013, 12:36

Ale chcesz kupić nowy EGR?
W zasadzie nie bez powodu EGR jest instalowany w samochodach. Ja mam zaślepiony, dolot wyczyszczony, i nie odkręcałem pompy wtryskowej :D . EGR niby powinien być sprawny i działać. Bo on nie tylko ma za zadanie zmniejszyć emisje spalin ale też obniżyć temperature spalania, poprzez zubożenie mieszanki paliwowo powietrznej w tlen. Kiedyś go nie montowano i było OK.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez marcin255 » 10 cze 2013, 17:46

seven9 napisał(a): Niedawno mechanik mi zaślepił ten zawór, po tym jak miałem problemy z nierówną pracą silnika


nie wyskakuje check ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matthies » 10 cze 2013, 18:00

ewemarkam napisał(a):poprzez zubożenie mieszanki paliwowo powietrznej w tlen

czyli słabszy wybuch. To by poniekąd mogło potwierdzać subiektywne odczucie, ze auto jest nieco żwawsze.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez seven9 » 12 cze 2013, 19:11

Check nie wyskakuje, ale też nie wyskakiwał jak były problemy z pracą silnika.

Chętnie bym go wymienił na nowy, ale nie znalazłem zamienników. Oryginał pewnie troche kosztuje, a ja już wywaliłem troche kasy na świece, kable, cewki i mechaników zanim trafiłem na takiego, który mi to naprawił. Stąd moje pytanie: czy EGR to tylko sposób na zmniejszenie ilości zanieczyszczeń i spełnienie unijnych wymagań? Bo jeśli tak, to przy LPG to już chyba nie jest problemem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 16:42
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy Sportive 2002r. 2.0 benz+gaz

Postprzez arokau » 19 sie 2013, 15:59

" Bo on nie tylko ma za zadanie zmniejszyć emisje spalin ale też obniżyć temperature spalania,"

Wręcz przeciwnie ma on na celu podwyższyć temp. spalania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 19:30
Posty: 14
Auto: Mazda 3 2004 BK zj-ve

Postprzez Grucha » 25 sie 2013, 11:26

arokau napisał(a):Wręcz przeciwnie ma on na celu podwyższyć temp. spalania


Bzdura , nie wprowadzaj ludzi w błąd
Grucha
 

Postprzez abudabdi » 6 paź 2013, 21:12

Witam posiadam mazdę 626 gf 2.0l +lpg i sam osobiście zaślepiłem ERG jest to proces bardzo łatwy koszt ok. 5 gr i 15 min. roboty odkręcamy osłonę kolektora wylotowego , widać cienką rurkę wychodzącą z kolektora odkręcamy ją i wkładamy tam bodajże 5 gr. i całość skręcamy oto cała filozofia cieszymy się czystym dolotem <jupi>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez MrShaleck » 23 paź 2013, 01:14

Mialem gofa 1.9 Tdi. EGR'a zaslepiłem stalową blachą, NIE PUSZKĄ. Wzsystko uszczelnione i śmigał aż miło. odczuwalna różnica w mocy i czysto z tylu z rury.
Mam tez w szóstce zaslepiony EGR i efekt byl powalający.
Dlaczego tak się dzieje, że EGR zawala doloty? A dlatego ze przewaznie przy przebiegach rzędu 150kkm + on jest juz kompletnie dobity i się nie domyka, gdy silnik jest już nagrzany przez co do mieszanki caly czas dodawane są spaliny. Kolejny eko-shit.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Moto