GPF – filtr cząstek stałych do aut... benzynowych.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 6 cze 2016, 14:02

Maniekvip napisał(a):Syf w Chinach jest przez przemysł a nie przez auta zresztą podobnie jest w naszym pięknym Krakowie

Bzdura do kwadratu. Przykładowo w Kielcach nie ma ŻADNEGO! przemysłu, a powietrze jest gorszej jakości niż.... w Katowicach. Nawet głośno było o tym na początku roku i były w necie "piękne" zdjęcia jak wisi to usrojstwo nad miastem.

Marianek napisał(a):Ale fakt tak powinno być , a raczej spore konsekwencje dla diagnostów dopuszczających takie auta na drogi.

Mówi się o tym od daaaawna, tylko nikt jakoś nie doprowadza do finału ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez malkontent » 6 cze 2016, 14:30

To co niektórzy wrzucają jako żart, w niektórych krajach staje się pomysłem na przyszłość:
http://www.flota.v10.pl/Norwegia,rozwaz ... 37583.html
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 21:14
Posty: 35
Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km

Postprzez Marianek » 6 cze 2016, 15:35

sq2jul napisał(a):Z tego co mówi Marianek Benelux dieslem stoi nie ważne czy jeżdżą po mieście czy na trasie.
Jak ktoś nie wierzy wystarczy że spojrzy tutaj http://nl.autoscout24.be/ oraz przebiegi tych diesli.

Maniekvip napisał(a):Katalizator nie wymaga szczególnego traktowania i działa :| jest w skrócie mówiąc idioto odporny.
Ale czy było tak na początku? Niestety też nie i była mania wycinania. Współczesne DPF/FAPy są już również lepsze i mniej awaryjne. Spalanie potrafi się odbyć w mniej sprzyjających warunkach. Moja nowa M, powinna się regularnie zapychać przy użytkowaniu, tak jak my ją użytkujemy <diabełek>


Maniekvip napisał(a):Syf w Chinach jest przez przemysł a nie przez auta zresztą podobnie jest w naszym pięknym Krakowie.
A dlaczego takiego syfu nie ma w Brukseli? To drugie czasem pierwsze najbardziej zakorkowane miasto w Europie. Do tego 80% samochodów tam to diesle(nawet taksówki), gdzieś około 12-13 to benzyny a reszta to elektryczne i hybrydy.


Biniu777 napisał(a):Dziwnym trafem dbający o środowisko naturalne nie kładą nacisku np. na zasilanie silników spaliniwych metanem którego produkty spalania sa o wiele mniej szkodliwe od benzyny o oleju napędowym nie wspominając. Można go wytworzyć z innych paliw kopalnych (węgiel, ropa) i praktycznie z każdej materii organicznej.
W Belgii promuje się CNG, ja w swojej wsi mam już stacje z tym, kolejne auto jakie będę miał myślę że będzie zasilane tym paliwem. Problem raczej tu wynika u producentów. Większość aut dostępnych z tym zasilaniem u nas to VAG i parę modeli Forda, póki co za mało. A kupno nowego innej marki i założenie instalacji pozbawia (u nas) auto gwarancji.
http://www.aardgasrijder.be/aanbieders-cng-wagens/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brii » 6 cze 2016, 16:32

malkontent napisał(a):To co niektórzy wrzucają jako żart, w niektórych krajach staje się pomysłem na przyszłość:
http://www.flota.v10.pl/Norwegia,rozwaz ... 37583.html

Jak tylko samochody elektryczne w rozsądnej cenie będą bez problemów robić na ładowaniu 300km to dni spalinówek będą policzone. Sam chętnie się przesiądę, nawet teraz myślałem o elektryku ale jednak jeszcze trochę za drogi jak na taki zasięg. Czas ładowania też nie będzie problemem – na tą chwilę przyjęte są standardy ładowania 150kW a w planach są 350kW (tak wiem – te liczby wydają się absurdalne).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez stachan » 6 cze 2016, 17:56

Od 1997 roku, tj. od rozpoczęcia sprzedaży Toyoty Priusa do końca września 2014, gdy całkowita sprzedaż hybryd Toyoty na świecie przekroczyła 7 milionów, technologia hybrydowa pozwoliła zaoszczędzić co najmniej 18 milionów ton benzyny. Oznacza to obniżenie emisji CO2 o 49 milionów ton. Całkowita sprzedaż samochodów hybrydowych wszystkich producentów wynosi ponad 8 milionów. Przy czym samo wytworzenie samochodu to emisja 15-30 ton CO2


7.000.000 x 22,5 tony (średnio) per samochód = 157.500.000 ton CO2 w powietrze, aby zaoszczędzić mu... 49.000.000 ton CO2 :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez brii » 6 cze 2016, 19:07

A produkcja spalinowych odbywa się bezemisyjnie ;)
Sam transport benzyny/ON do stacji paliw i produkcja paliw powodują dużą emisję – im mniej paliwa się zużywa tym lepiej. No i przede wszystkim – mniejsza emisja w centrach miast.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Rumcajs » 6 cze 2016, 20:23

Nic nowego. Było jesne, że jak uporają sie z dizlem, to się wezmą za benzynę z wtryskiem bezpośrednim. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez sq2jul » 6 cze 2016, 20:43

brii napisał(a):ak tylko samochody elektryczne w rozsądnej cenie będą bez problemów robić na ładowaniu 300km to dni spalinówek będą policzone.


Mocno liczę na to, że Tesla Model 3, będzie pierwszym elektrycznym autem z dużo większym zasięgiem niż napisałeś, w cenie spalinowego auta klasy średniej. Technologia rozwija się w kosmicznym wręcz tempie i gdy patrzę na to co zrobił Musk od czasu premiery Roadstera do dnia dzisiejszego napawa mnie to wielkim optymizmem. Generalnie jeżeli uda mu się wprowadzić swoje plany w życie za kilka, kilkanaście lat nawet najzagorzalszych przeciwników nie będzie obchodzić wprowadzenie nowego filtra cząstek stałych. Pomijam już względy zamiłowań i upodobań. Jazda Teslą będzie się cholernie kalkulować, a to dla polskich Januszów i Grażyn argument numer jeden – dobitnie pokazał to bum LPG.

EDYTA:
https://www.carthrottle.com/post/norway ... s-by-2025/ :D grubo idą
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez stachan » 4 sie 2016, 18:16

Volkswagen wprowadza DPF do silników benzynowych!

Pierwsze filtry cząsteczek stałych w jednostkach benzynowych koncernu Volkswagena zobaczymy już w przyszłym roku.
Dawno temu, silniki Diesla słynęły ze swojej niezawodności i pancerności, wynikającej z prostoty konstrukcji i tego, że były niewysilone. To już jednak odległa przeszłość – obecnie jednostki wysokoprężne są bardzo mocne, ale bardzo skomplikowane i często wymagające drogich napraw.
Dlatego też kierowcy coraz częściej decydowali się na auta z silnikami benzynowymi, które oferowały dobre osiągi bez konieczności stosowania drogich nowinek technicznych. Obecnie jednak i one są coraz mniej pewne – turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, dwumasowe koła zamachowe – to wszystko znacząco poprawia ich pracę i możliwości, ale jest potencjalnym źródłem (drogich do usunięcia) usterek. Niestety, pomału zaczyna się w nich stosować kolejny, drogi w obsłudze, element – filtr cząsteczek stałych.
Jego zastosowanie potwierdził już Mercedes, a teraz dołączył do niego Volkswagen. Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapowiedzieli właśnie, że już w przyszłym roku zobaczymy pierwsze silniki wyposażone w GPF (Gasoline Particulate Filter). Będzie to 1.4 TSI w Volkswagenie Tiguanie oraz 2.0 TFSI w Audi A5. Zastosowanie tego rozwiązania ma obniżyć emisję cząstek stałych do atmosfery o 90 % i stopniowo będzie wprowadzane do wszystkich jednostek napędowych i modeli.
Co ciekawe, Volkswagen zastosuje GPF w silniku, który ma zniknąć z rynku – od jakiegoś czasu wiadomo bowiem, że 1.4 TSI ma zostać zastąpione przez, bardziej wydajne i ekologiczne, 1.5 TSI.



źródło
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez brii » 4 sie 2016, 22:10

Japierdziu – demagogią zajeżdża to na maksa i jest kalką artykułów w początku lat 90-tych, zastąpiono tylko słowo wtrysk słowem filtr ;) No i szanujmy się – interie, onety, i inne superekspressy nie zasługują na określenie "źródło", to są internetowe brukowce których celem jest tylko bicie piany i generowanie odsłon.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez stachan » 10 sie 2016, 11:56

Zapytałem u źródła i wygląda na to, że ten nowy trend jednak znajduje coraz więcej naśladowców...

GPF.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez brii » 10 sie 2016, 13:53

I bardzo dobrze, bo to pozytywny trend :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marlad » 19 lis 2017, 13:37

Dziś biznes motoryzacyjny kręci się wokół ropy . Ale przyszłość należy do pojazdów elektrycznych. Wszystko jest jednak w rękach lobby które czerpie korzyści z samochodów napędzanych on i pb. I to właśnie od decyzji tych moznowladcow zależy to kiedy samochody elektryczne zostaną masowo wprowadzone na drogi
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez brii » 19 lis 2017, 16:32

Masz już plan co będziesz wycinał z elektryków?? :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto