Witam Was.
W najbliższym czasie muszę zmienić auto i zainteresowałem się CX-3 ze względu na wygląd, wielkość nie za duże nie za małe (chyba?), cenę, 4x4 (narty, górki itd.), wyposażenie i w ogóle
W ogóle to się zakochałem w nowej cx5, ale to dla mnie 50 tys. więcej co jest już kompletnie nie do przeskoczenia.
Uprzedzam, że jeszcze w niej nie siedziałem, ale zanim wybiorę się do salonu i ewentualnie zamówię chciałbym się Was podpytać o kilka spraw :
1) kolor – wiem, że to rzecz gustu ale na tą chwile rozważam albo red soul lub ceramic white – spotkałem już kilka osób które wyraziły opinie, że lepszy "ten biały" bo ten czerwony taki kobiecy. Zaznaczam, że wygląda na to że w zasadzie ja będę jeździł tylko tym samochodem. Co Wy na to?
Jakieś rady? Ciekaw jestem jaka jest w ogóle statystyka kolorów na forum? Przede wszystkim red soul czy się mylę?
2)skrzynia – tu mam zonka. W ostatnim aucie miałem DSG i znam jej wady i zalety. Tutaj z opisów boję się, że skrzynia z Mazdy może mieć mniej tych zalet bo to jak szybko zmienia biegi DSG to nawet nie ma o czym mówić – szybciej nawet niż kierowca rajdowy. Tu w danych niepokoi mnie to, że pogarsza osiągi, ale może na jazdach okaże się, że nie jest to tak wyczuwalne. Sugeruje się tym, że w poprzednim aucie miałem 8.0s do setki i uważam teraz, że każdy samochód właśnie tyle powinien mieć aby była już frajda i bezpieczeństwo aby zareagować w każdej sytuacji. 10 sek to jest dla mnie "muł" i tą różniće 8s a 10s wyczuwam bez najmniejszego problemu. Tu do tej wartości zbliża się jedynie 2.0 150KM MT. Zaznaczam, że nie jechałem tą mazdą i wolę się miło zaskoczyć. Na "tak" dla AT przemawia to, że większość bajerów z pakietu "safety" działa lepiej lub właśnie tak jak mają z założenia działać. Słyszałem, że manual mazdy to fajna sprawa i może tym razem trochę jednak pobawić się ym lewarkiem ?
Na "nie" to jestem tak finansowo i serwisowo przeciągnięty przez DSG, że chciałbym może mieć teraz mniej rzeczy które mogą się zepsuć – już na tym forum czytałem że, zaczynają się jakieś przeboje z tym automatem Mazdy – tego najbardziej się boję szczególnie po gwarancji – u mnie w DSG musiałem kilka razy zmieniać sprzęgła które tak to sobie tłumaczę nie wytrzymywały mojej jazdy – 90% miasto i non stop przerzucania 1-2-3-4-5-6-7 i z powrotem – i objawiało się to w ten sposób że przy zmianie z 1 na 2 było uczucie jakbym jechał przez moment na półsprzęgle co w efekcie później doprowadzało do drgań samochodu.
3) wzrost – zanim w ogóle zrobię sobie wycieczkę do mazdy – mam 192cm wzrostu – czy to nie jest w ogóle za dużo do tego auta. Proszę o głos użytkowników o podobnym wzroście
4) czy są już jakieś przecieki co może się zmienić w wersji 2018? – bo to co mówią w salonie to dzielę zawsze na 3 i wolałbym wiedzieć więcej od sprzedającego
szklany dach by się przydał i fajnie komponowałby się z białym kolorem.
5) auto będzie stało pod chmurką – gdzieś w jakimś katalogu czytałem o fabrycznym vebasto. Cy ktoś z Was ma to i mógłby się podzielić opinią i w ogóle ile za to chcą i czy to montują w fabryce czy w salonie?
6).... i te 6 miesięcy czekania
no bo teraz brać 2017 to jest nieporozumienie.
Na razie tyle mi przychodzi do głowy – z góry dziękuję za odpowiedzi