Jaki samochód dla żony – pomoc w wyborze.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez hygena » 31 paź 2015, 10:09

Witam serdecznie.
Zamierzam zmienić pojazd którym porusza się moja TŻ. Wpadła mi w oko Mazda 3 więc jestem u źródła by uzyskać max informacji by podjąć decyzję. Dodam tylko, że w zawodach do bycia nadwornym samochodem Mojej Pani stoją jeszcze Seat Leon (podoba się jej) i VW Golf (wspierany przez syna) .

By ułatwić podpowiedzi trochę o przyszłej ewentualnej posiadaczce:

jeździła do tej pory:

Maluch <spoko>
Opel Kadet-E (łezka 1.6 1991)
Renault 9 (1.7 1994)
VW Polo (1.0 1994)
Nissan Almera (1.4 1999)

Wszystkie auta były benzynowe

Porusza się w cyklu miejskim (Szczecin)
Dziennie pokonuje ok 40 km
Raz na miesiąc wypad nad morze (ok 300 km)

Styl jazdy spokojny.
Wzrost 158 – wskazana regulacja wysokości fotela by nie musiała patrzeć przez kierownice :D (żart chodzi o widoczność)
Jestem na forum modelu BK ale nie wykluczam BL ( choć jestem zwolennikiem nabywania aut wyprodukowanych raczej pod koniec produkcji modelu – lepiej wyposażone dopracowane projekty, pozbawione początkowych wad)

Budżet ok 20 tys ale nie jest to sztywna kwota
Termin wymiany nie jest pilny, bo żona przyzwyczaja się do swoich aut, i tylko dzięki mnie nie jeździ do tej pory maluchem :)

Pytanie:
Czy auto jest warte zainteresowania jeśli tak,
– to z jakim silnikiem zważywszy na warunki korzystania
– jakie są koszty utrzymania
– ewentualne problemy i naprawy ( dostęp do części – bo nie za wiele ich jest na ulicach)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2015, 08:26
Posty: 4

Postprzez Light56 » 31 paź 2015, 13:03

Dla żony to najlepiej Mazdę 2 :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 09:05
Posty: 26
Skąd: ????
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km Silnik LF Sedan

Mazda 323f BJ 1.6 98km
Silnik ZM

Postprzez hygena » 31 paź 2015, 16:07

"Szanuj mnie! Jestem mała ale auto ma być normalne" to jej słowa gdy zaproponowałem przesiadkę na Lupo
Po gabarytach jakie miały Almera, Kadet i Renia 9 mniejsze, tzw. "kobiece "auta nie wchodzą w grę <nie>
Początkujący
 
Od: 31 paź 2015, 08:26
Posty: 4

Postprzez kropek101 » 31 paź 2015, 19:47

Wybierając mazda3 vs leon II vs golf wygrał bym leon drugiej gemeracji.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez wacha8 » 31 paź 2015, 21:46

Golf odpada z racji tego że to ...golf,leon to seat,więc też odpada,no a Mazda 3 to MAZDA ,więc nad czym sie zastanawiasz???
Pozdrawiam serdecznie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez widmo82 » 31 paź 2015, 22:11

1.6l dla większości wystarcza, jest ich sporo na rynku w przeciwieństwie do 2.0l, które niewiele wiecej palą a dają dużo więcej nie tylko frajdy a i pewności przy wyprzedzaniu. Koszty utrzymania sa niskie jesli kupisz zdrowe auto a nie jakiegoś zaniedbanego ulepa. Może części są ciut droższe niż do golfów, ale dużo rzadziej się je kupuje a to ważne bo przez to masz większą pewność, że wyruszysz w zaplanowaną podróż bez niespodzianek. Co do "nie za wiele ich jest" to się nie zgodzę. Kupisz to wszędzie będziesz je widział :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Maniekvip » 31 paź 2015, 22:13

Z racji tras pokonywanych głównie w mieście to trzeba pozostać przy benzynie.
Golf – nudny do bólu :|
Seat – ładniejsza odmiana golfa aczkolwiek chyba bardziej upierdliwa <lol>
Mazda – mogą być problemy z korozją.

Za 20 000 zł nie ma co myśleć nad modelem BL
Rok temu kupiliśmy pierwszą generację z 2008 roku za 25 000zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez widmo82 » 1 lis 2015, 18:57

Maniekvip napisał(a):Mazda – mogą być problemy z korozją.

A konserwa? Jeśli kupi się zdrowy egzemplarz to można znacząco opóźnić ten proces. Dodatkowo zyskujemy efekt wygłuszenia i wzrost wartości auta przy odsprzedaży jeśli udokumentujemy jak fachowo została zrealizowana konserwa.
Kolejny plus na korzyść mazdy to stosunek mocy i spalania.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez loockas » 1 lis 2015, 19:02

Ja bym jeszcze dorzucił do zestawienia Focusa MK2.

wacha8 napisał(a):Golf odpada z racji tego że to ...golf,leon to seat,więc też odpada,no a Mazda 3 to MAZDA ,więc nad czym sie zastanawiasz???


Nie ma jak konkretne argumenty :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Maniekvip » 1 lis 2015, 19:20

widmo82 napisał(a):A konserwa? Jeśli kupi się zdrowy egzemplarz to można znacząco opóźnić ten proces.


Ja tak zrobiłem z moimi Mazdami. Są tacy co chcą kupić auto i jeździć od razu bez dodatkowych kosztów czy nakładów pracy.

Da się kupić Mazdę praktycznie bez rudej z ewentualnymi nalotami i należy uświadomić potencjalnych kupców, że należy niezwłocznie ją zakonserwować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez hygena » 8 lis 2015, 10:16

Dzięki serdecznie za informacje. Poczytałem sobie trochę o omawianej Mazdzie i rzeczywiste głównym problemem jest rdza. Ilość uwag na ten temat trochę zastanawia <co?> Tylko nie wiem co to znaczy pojęcie rdza – nadkola? progi? podwozie? pęcherze na karoserii po kamieniach z pod kół? miejsca przy uszczelkach okien? Praktycznie każde auto ma swoje bolączki korozyjne (oczywiście jeśli się nie ma od nowości i konserwuje ) Co jest najbardziej problemowe w Trójce ? i jak sobie z "rudą" radzicie .
Początkujący
 
Od: 31 paź 2015, 08:26
Posty: 4

Postprzez widmo82 » 8 lis 2015, 13:20

hygena napisał(a):Jestem na forum modelu BK ale nie wykluczam BL ( choć jestem zwolennikiem nabywania aut wyprodukowanych raczej pod koniec produkcji modelu – lepiej wyposażone dopracowane projekty, pozbawione początkowych wad)

Budżet ok 20 tys ale nie jest to sztywna kwota

20tyś? To raczej będzie max 2007r i raczej braknie Ci na BL. A o 2.0 w benzynie to zapomnij.
Podbij swoj budżet bliżej 30.

Gdzie przy zakupie szukac rdzy?
– dół drzwi, szczególnie tył
– krawędzie gdzie nadkole dotyka błotnika. Nie wystarczy, ze nie widać purchli od zewnątrz. ruda moze się już czaić pod nadkolami
– narożniki lamp w klapie
– w starszych rocznikach słupki boczne drzwi
– okolice grilla w masce
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mateusz L » 21 lut 2016, 15:11

A Peugeot 308/ Citroen C4? Problem rdzy odpada.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

Moderator

Moderatorzy Moto