Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez karolmpsbl » 29 lis 2016, 16:35

Ta na pewno źle wpisał Ale się poprawił. Mieszkam w Monachium czyli około 80 km dalej jeżeli byłbyś bardzo zainteresowany to moglbyn podjechać obejrzeć tą mazde na zasadzie rzucenia okiem i kopnąć w oponę
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 20:13
Posty: 107 (0/1)
Auto: Była mx-3, mazda 6, jest 3mps bl

Postprzez Luui » 30 lis 2016, 18:41

karolmpsbl dzięki za propozycję póki co czekam na zdj. dodatkowe jeśli będą ok sprawdzę vin jeśli będzie ok wtedy się odezwę oczywiście za paliwo ci zapłacę przelewem ;)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez Luui » 7 sty 2017, 20:52

Takie pytanie do was do którego roku mazdy miały kiepskie blachy i gniły orientuje się ktoś wiadomo że można autko zakonserwować i po problemie "chyba" tak pytam z ciekawości ;p chodzi o to czy ten model 2009-2010 będę musiał konserwować nie wiem jak to się nazywa taki zabieg na autko ale to coś w rodzaju pokrycia go woskiem na 2-3 lata tak słyszałem jeśli ktoś wie może rozwinąć temat pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez tomeq83 » 8 sty 2017, 08:44

Chyba chodzi ci o powłokę kwarcową na lakier?
IMO szkoda kasy (chyba że masz jej sporo i jesteś z natury leniwcem ;) )

To już lepiej w tym kilkuletnim autku zrób korektę lakieru, kup parę akcesoriów, chemii, wosk i sam pucuj.

Naprawdę, jak wrzucisz 2-3 razy w roku swoimi łapkami wosk to sprawia to przyjemność i satysfakcję :).

Po zakupie polecam też pokonserwować podwozie tam gdzie pojawiła się rdza (a będzie już na pewno jak w mojej ponad 6 letniej BL-ce)

Podejrzewam że to wszystko zrobisz w cenie tej powłoki kwarcowej. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez adrian626 » 8 sty 2017, 08:57

Ja mam mazde 626 z 2002 r i nic sie tam narazie bardzo nie dzieje,delikatne purchle na nadkolach tylko,na wiosne sie za to wezme :) z reszta przeglad tez trzeba zrobic,bo chcac utzrymac samochod w ladnym stanie,taki jak mazde to trzeba konserwowac i zabezpieczac .Zalewam woskiem drzwi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 15:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Postprzez Luui » 9 sty 2017, 19:27

Tak pytam myślałem że to coś konkretnego gdzieś mi się odbiło o uszy coś takiego :D

Jeśli idzie samemu coś skutecznego zrobić i jest to sprawdzone to jak najbardziej wolę samemu póki co poszukiwania dalej trwają więc jeszcze czas ;)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez Luui » 15 sty 2017, 13:12

Jak według was sprawuje się silnik diesla mazdy 2.2 150KM chodzi tu głównie o spalanie awaryjność dynamikę drobne usterki itp.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez KMBak » 15 sty 2017, 13:26

Trzeba pilnowac uczelek pod wtryskami.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Luui » 21 sty 2017, 19:15

Ostatnio nawet zastanawiałem się nad silnikiem 1,6 109km 2009-2010 tylko że w dieslu chce żeby ten zakup był bardzo przemyślany i żebym tego nie żałował a z tego co widzę oceny użytkowania diesla są nieco wyższe jak benzyny wiem że temat był wałkowany ale nie pytałem wtedy jak ma się dynamika
1,6 105km benzyny vs 1.6 109 diesla koszty utrzymania itp ?? awaryjność orientuje się ktoś ?
w necie ciężko znaleźć info o tym silniku diesla
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez rav 75 » 21 sty 2017, 20:03

Już pisałem,1.6 diesel w Maździe jest zapożyczony od PSA=1.6 HDI. Naprawdę nie możesz znaleźć informacji na temat tego silnika?
rav 75
 

Postprzez Luui » 22 sty 2017, 12:08

Właśnie mam z tym problem :| chodzi tu o konkretne dane abym mógł porównać do silnika 1.6 PB mazdy

jedynie na autocentrum ale tam pisze 1,6 115KM 2009-2011 i teraz nie wiem czy to jest błąd bo powinno być 109 co o tym myśleć
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez rav 75 » 22 sty 2017, 12:14

Od '11 w BL-ce masz silnik 1.6 8v 115km,w przedliftach 1.6 16v 109km.
rav 75
 

Postprzez Luui » 22 sty 2017, 12:21

Tyle wiem :D ale szukam mazdy z rocznika 2009-2010 więc silnik z 109km podobno też bezawaryjny i spalanie mniejsze jak w pb nie wiem aby jak z dynamiką bo to też ważne a pojawił się właśnie model który może pojadę oglądać do Wrocławia

Głównie interesuje mnie
1 – dynamika
2 – awaryjność tych dwóch silników

Co do 1,6 PB wszystko wiem ale myślę też że skoro 7 lat jeżdżę dieslem to może lepiej kupić diesla zwłaszcza że może się okazać że bardziej potrzebny będzie mi diesel jak PB


http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... -hdi/tt2rj
Czyli mam artykuł do przeczytania ;)


Czyli dobrze rozumiem że ten silnik mazdy jest dokładnie taki sam jak np. w tym http://www.autocentrum.pl/peugeot/307/i ... 2005-2008/
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez Marianek » 22 sty 2017, 16:49

2.2 150 KM tam może tylko łańcuch zawalić sprawę, jeśli będzie serwisowana ciągłość w ASO to jest szansa na wymianę w ramach gestu od Mazdy. Ale problem łańcucha nie dotyczy wszystkich, podkładki to owszem ale głownie 2.0 w budzie GG/GY tu wystarczy obserwacja jak się nic nie dzieje nie ruszać.
1.6 robią miliony kilometrów i patrząc na ilość tych silników na rynku światowym można go uznać za jeden z najmniej awaryjnych diesli. Do tego mnóstwo części zamiennych kompatybilnych z gamą PSA.
Poliftowe i z końca produkcji przedlifta wersja 109KM ma suchy FAP/DPF.
Dynamik, jest na pewno lepsza od 1.6 benzyny, to główna zaleta diesla ;)
Awaryjność jak dbasz tak masz, porządne paliwo, olej i serwis na czas,
Jeśli zdecydujesz się na diesla, znajomy sprzedaje swoja dobrze wyposażoną z Navi(zmiana BL na BM) , serwisowaną w ASO dopiero co przeglądzie, więcej info na PW.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Luui » 22 sty 2017, 20:47

Za dużo nie wiem o tym dieslu póki co czy warto wchodzić w takiego diesla 170tyś.+ są tańsze od benzyny pewnie ze względu na przejechane KM
Marianek szukam 2009-2010 mazdy białej taka kwestia gustu tylko biała :D jeśli taką sprzedaję twój znajomy chętnie zobaczę aukcje pewnie ma wystawione lub mogę przyjechać oglądać rozmawiałem z kumplem który ma peugeota 307 właśnie z tym silnikiem i sobie chwali
Ja cały czas zadaje sobie aby pytanie czy lepiej być częściej na stacji i mieć mocną 1,6 względem awaryjności czy bardziej oszczędny silnik tu głównie pytanie nachodzi się z braku mojej wiedzy pewnie gdybym był już 100% pewny co do silnika już dawno jeździł bym Mazdą :|

Dla tego jeśli ma ktoś jakieś porównanie śmiało niech piszę też boję się że diesla można zajechać jeżdżąc po mieście ;p
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2016, 09:48
Posty: 157 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 2009 WhitePearl
1,6 105KM PB

Postprzez Marianek » 24 sty 2017, 16:22

Niestety nie biała. Ale największym błędem podczas szukania auta używanego jest szukanie w danym kolorze.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez toomaas » 24 sty 2017, 17:00

Widzę, że przebieg koło 170 000 to taki modelowy w Polsce. Nie ważnie ile auto ma lat :D
Ten artykuł o 1,6 HDI to trochę stary i te ceny napraw trochę kosmiczne. Nie wiem jak można pisać, że turbo albo wtryski lecą przy jakimś tam przebiegu. To co napisał Marianek i co mi wbijał do głowy mechanik "Jak dbasz tak masz". Turbo to możesz i w 30 000 zajechać. To wszystko to już kwestia paliwa, wymiany oleju, filtrów i techniki jazdy. Ja o tym silniku (1,6D, 109KM) złego słowa nie powiem, a przejechałem już 190 000 i teraz mam prawie 335 000 i dalej śmiga. Nie wiem co to EGR, turbina, wtryski czy 2M. Pewnie się dowiem, ale między bajki proszę włożyć opowieści, że teraz silniki są na 150 000 – 200 000 bo nie są, no chyba, że ktoś wierzy w ten modelowy przebieg.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez Bigbluee » 25 sty 2017, 22:13

Silnik HDI ma 3 cechy charakterystyczne:
– wrażliwy na kiepskie paliwo na co pomagają dodatki do diesla (Liquy Molly oraz olej półsytntetyczny 2T)
– nie toleruje ecodrivingu
– nie toleruje kowali w szopach i wymieniaczy, w szczególności Bosch Service

Jeśli powyższe 3 warunki są spełnione, nie wydarzy się 90% rzeczy opisanych w zamieszczonym tu artykule.
Jeśli cokolwiek droższego się zepsuje, to zawsze z jednego z 3 powyższych powodów, na przykład notorycznie tankowane kiepskie paliwo doprowadzi do siania opiłkami z pompy wysokiego ciśnienia, może zapchać się regulator wysokiego ciśnienia, który jest w pompie a ma sitko filtrujące wyłapujące cały syf, ale jego przepustowośc jak każdego filtra, kiedyś się skończy. Albo regulator się zapcha i koniec jazdy(można go wyczyścić, nie trzeba od razu wymieniać) albo opiłki trafiają do wtryskiwaczy i wówczas one mogą zostać uszkodzone. Te elementy same z siebie się nie zużyją.
Takie rzeczy nie dzieją sie od razu. Kiedyś ON był z wiekszą zawartością siarki, co powodowało lepsze własciwości smarujące a jak wiadomo to ropa smaruje układ wysokiego ciśnienia. Odsiarczenie sprawiło, że tarcie jest większe a gdy dojdzie do tego syfne paliwo, to katastrofa z czasem nastąpi gdy ciągle będziemy tankować coś kiepskiego. Markowe dodatki do diesla utrzymują układ w odpowiedniej sprawności a olej 2T zwiększa własciwości smarujące, nie zmieniając liczby cetanowej. Jednocześnie nie ma wpływu na DPF.
Jeśli jakiś mechanik przy diagnozie problemu z silnikiem HDI, od razu mówi że do wymiany, egr, pompa, wtryski, turbina, to trzeba czym prędzej zabrać kluczyki i zmienić mechanika.
Jak auto ciężko zapala w zimne dni a mechanik mówi, że świece –> zabrac kluczyki i zmienić mechanika.
Jak auto nie ma mocy i słyszymy, że od razu że turbina do regeneracji –> zabrac kluczyki i zmienić mechanika.
Jeśli ktoś w HDI jeździ jak benzyną 1.2 i piątke wrzuca przy 60 km/h –> zabrac kluczyki i zmienić kierowce. Szkoda silnika.

<oczko> <oczko>
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 26 sty 2017, 00:05

Bigbluee napisał(a):akie rzeczy nie dzieją sie od razu. Kiedyś ON był z wiekszą zawartością siarki, co powodowało lepsze własciwości smarujące a jak wiadomo to ropa smaruje układ wysokiego ciśnienia. Odsiarczenie sprawiło, że tarcie jest większe a gdy dojdzie do tego syfne paliwo, to katastrofa z czasem nastąpi gdy ciągle będziemy tankować coś kiepskiego.


Masz rację odsiarczenie oleju napędowego zmieniło właściwości smarujące ale jest tego druga strona bo tak precyzyjne układy wtryskowe jakie są w nowych silnikach nie mogły by działać z taką ilością siarki bo doszło by do ich uszkodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bigbluee » 26 sty 2017, 06:57

NOWE tak, ale ja nie mowie o BlueHDI albo innym podobnym wynalazku :) Tylko takim klasycznym HDI, którego pełno na rynku we flagowcach PSA.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto