Zakup nowego auta Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez pawel-kowalski » 21 lut 2008, 23:17

Heh, jutro może zrobię jakieś fotki, bo dzisiaj to mogę z parkingowego monitoringu wyciągnąć :)
To jest wersja 2,5 benzyna. Nie zauważyłem, aby coś się różniło na zimno od normalnej pracy. Ale i noc nie była zimna specjalnie (ok. 5 stopni rano). Jeśli to jest ten artkuł:
...to pozwolę sobię się ustosunkować:
1. Współczynnik oporu powietrza producent określa jako 0,27
2. Otwierając bagażnik nigdy nie ubrudziłem dłoni. Otwiera się go elektronicznie gumowym przyciskiem na trzecim świetle stopu (lub na pilocie), a jak klapa odskoczy to element za który się ją chwyta jest zupełnie czysty, ponieważ był niedostępny podczas jazdy! Szanownego Pana redaktora zaprosiłbym do otwarcia bagażnika np, w Berlingo :)
3. Śliskość skóry – nie zauważyłem a mam inne auto też w skórze. Myślę, że jak w każdym aucie – świeżo po czyszczeniu będzie śliska, a podczas normalnego użytkowania wszystko wraca do normy.
4. Podparcie boczne foteli – nie za bardzo wiem o co chodzi autorowi.
5. Wycieraczki ok, ale spryskiwacz powyżej 160 km/h raczej całej szyby nie spryskają. Dla porównania w hondzie crv nie ma z tym problemu
6. Komputer pokadowy (którego ponoć nie ma) – jakie powinien mieć funkcje?
7. Instrukcja obsługi – beznadziejna. Nie ma słowa o audio, obsłudze wielu telefonów (która notabene jest rewelacyjna)
8. System audio BOSE – myślałem że mnie powali na łopatki, ale nie widzę dużej różnicy w stosunku do seryjnego audio z crv.
9. Hamulec ręczny po prawej stronie – racja tam jest. Ale że coś jest w związku z tym nie-halo to dopiero w tym artykule się dowiedziałem.
10. Widoczność – jak oglądałem zdjęcia, wydawało mi się, że widoczność do tyłu będzie gorsza niż w kabrioletach z miękkim dachem. Myliłem się – jest idealna!
11. Prowadzenie. W szybkich zakrętach jedzie jak po szynach. Dla porównania mam MX3, która niestety wg mnie ustępuje. Na trasie wiatru nie dało się odczuć.
12. Silnik. Nie jest to rakieta, ale na trasie nawet na 6 biegu umożliwia dynamiczne wyprzedaznie. Duża pojemność i niewielka moc przekładają się wg mnie na dużą elastyczność i bardzo niewielkie spalanie. (13l/100 na zatłoczonej autostradzie przy 150-210 km/h )
13. DSC – przy ruszaniu metodą na "dresa" czyli w gaz w podłodze faktycznie system zgłupiał i mało nie zgasł. Ale jak się rusza z wyczuciem to nawet z odczuwalnie działającym DSC można ruszyć z mocnego kopyta, ale podobnie mam w crv więc nie uznaję to jako wadę tego modelu.
14. Kupiłem tą samą wersję w podobnej cenie. Nie uważam aby cena była wygórowana w stosunku do tego co samochód oferuje.

Trochę nie mogę zrozumieć redaktora, który ocenia auto przez styl przełącznika podgrzewania foteli. Podgrzewanie służy do jednorazowego podgrzania, a nie utrzymania stałej temperatury! Jeśli zapomnę wyłączyć podgrzewania jednego dnia to nie będę płakał kolejnego dnia (pewnie równie chłodnego) jak poczuję ciepło na ... czterech literach.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez Wiedenka » 22 lut 2008, 09:43

Drogi Pawle

Ja też jestem szczęśliwą użytkowniczką tego auta od całych dwóch dni.
O artykule, do którego się ustosunkowujesz powiem tylko tyle:
Jakiś konkurencyjny koncern samochodowy niezle zapłacił redaktorkowi za obsmarowanie nowej 6, jestem wszak kobietą i na takie szczegóły jak topornosć przycisków, śliskość skóry czy możliwość ubrudzenia sie podczas otwierania bagażnika zwracam szczególną uwagę.
Uważam, że autkiem jezdzi się wyśmienicie, jest elastyczne i ma świetne zawieszenie za to pan redaktor ma toporne patrzenie, śliski mózg i dostał twardą kasę za napisanie steku głupot nie mających się nijak do stanu faktycznego. :)
Wiedenka
 

Postprzez Maciej Loret » 22 lut 2008, 11:23

Wiedenka napisał(a): Jakiś konkurencyjny koncern samochodowy niezle zapłacił redaktorkowi za obsmarowanie nowej 6
[...]
pan redaktor ma toporne patrzenie, śliski mózg i dostał twardą kasę za napisanie steku głupot nie mających się nijak do stanu faktycznego. :)


A powinien był napisać, że jest boska i jedyna w swoim rodzaju... ;)
Widzisz jakiś sens płacenia panu redaktorowi przez inne koncerny motoryzacyjne za pogrążanie Mazdy 6?
Ile procent rynku w Niemczech zajmuje Mazda 6 w swoim segmencie?
Widziałbym sens porążania Audi A4 czy Passat, ale Mazdy 6?
To do kompletu proponuję jeszcze pogrążyć Alfę 159 i Subaru Legacy, które się sprzedają w milionach egzemplarzy i zagrażają produktom niemieckim w tej klasie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez pawel-kowalski » 22 lut 2008, 12:37

Maciej Loret napisał(a):
Wiedenka napisał(a):
Ile procent rynku w Niemczech zajmuje Mazda 6 w swoim segmencie?


Szacunki z prasy zagranicznej są takie, że nowa 6 zajmie wysoką pozycję na rynku. Przykładowo w Austrii prawie co 10 auto to mazda 6 (poprzednia wersja), więc nowa 6 na pewno odniesie tam najwiekszy sukces. Niewykluczone więc, ze na polskim rynku także od maja pozycja nowej 6 będzie bardzo mocna.

Co do wątku na który miałem wkleić moje przemyślenia, to faktycznie widać, że redaktor zupełnie nie przygotował się do swojej roboty i wypisał same bzdury.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez Maciej Loret » 22 lut 2008, 12:44

pawel-kowalski napisał(a):Szacunki z prasy zagranicznej są takie, że nowa 6 zajmie wysoką pozycję na rynku. Przykładowo w Austrii prawie co 10 auto to mazda 6 (poprzednia wersja), więc nowa 6 na pewno odniesie tam najwiekszy sukces. Niewykluczone więc, ze na polskim rynku także od maja pozycja nowej 6 będzie bardzo mocna.


Rynek austriacki proponuję zostawić, chyba że są jakieś przesłanki do tego, że jest podobny do polskiego...
Czy pozycja nowej "6" w Polsce będzie wysoka zobaczymy po kilku miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży, ale myślę że w tym roku będą to pojedyńcze procenty i to raczej bliżej 0% niż 10%...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez fin » 9 maja 2008, 22:24

Witam .

Chciałbym podziękowac koledze Capricorn 1977 za udostępnienie swojej nowej Mazdy 6 .Dzięki
jego uprzejmosci mogłem się przejechac autkiem którego nie miał sprzedawca Mazdy .
Dobrze że są takie fora i tacy ludzie którzy służą swoja pomoca .
Powiem wam że autko mnie zaszkoczyło ale pozytywnie .
Po pierwsze 18 -tki koła całkiem dobrze sobie radzą na dziurawych polskich drogach ,autko dobzre wybiera dziury jest spręzyste .
Silnik disla jest cichy choć mógłby mieć większą moc ale biedy nie ma .
Jakość montazu to bardzo wysoki poziom ,nic nie trzeszcy czego nie moge powiedzieć o nowym MOndeo .
Mi się jazda bardzo podobała nie wiem czym te autko rozczarowuje ?? może jak by porównać do Audi A6
może ktos oczekiwał takiego samochodu .
Mazda 6 spełnia moje oczekiwania z naddatkiem , autko jezdzi zdecydowanie lepiej od MOndeo o samym spasowaniu nie będę pisał bo to inna bajka .
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez pawel-kowalski » 10 maja 2008, 20:05

Nie, raczej tylko podrapany zderzak, chociaż niebezpiecznie blisko lampy. Pogłaszczę i pocałuję w samą lampkę :P

Wracałem dzisiaj autostradką i było w miarę luźno, więc sprawdziłem ile pojedzie. Na liczniku miałem już 230 po równym odcinku, nawet może lekko pod górkę i bez problemu poszłaby więcej, ale rodzinka protestowała :) Zważając na to, że licznik zawsze zawyża, to pewnie realne i obiecane przez producenta 220 pojedzie.

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez ogien82 » 14 maja 2008, 12:32

Witam
Koledzy nasuneło mi się jeszcze jedno pytanko, mianowicie jak w nowej Mazdzie 6 sprawuje się system audio BOSE???
Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez pawel-kowalski » 14 maja 2008, 12:37

W porównaniu do standardowego audio w innych autach, z którymi miałem do czynienia, to oceniłbym bardzo rewelacyjnie, ale nie mam puntku odniesienia do np. BOSE w innych nowych samochodach, więc więcej nie powiem.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez Maciej Loret » 14 maja 2008, 15:19

ogien82 napisał(a):Witam
Koledzy nasuneło mi się jeszcze jedno pytanko, mianowicie jak w nowej Mazdzie 6 sprawuje się system audio BOSE???


Mocno zależy do czego porównać. Na pewno lepsze niż standardowe, ale z drugiej strony za te pieniądze można złożyć coś sporo lepszego. Problem jednak może być w gwarancji przy nowym aucie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez michS » 14 maja 2008, 15:55

przejechałem pierwsze dziewicze 2000 km i oto kilka spostrzeżeń:

1. Baaardzo wygodne fotele, na dłuzsze trasy rewelacja ! Skóra niezłej jakości, bardzo wygodnie umiejscowiony "jeżdżący" podłokietnik
2. Dynamika – ok, aczkolwiek ja jestem "benzyniakiem" i nie mogę się przyzwyczaić do 1
3. Problemy z wrzucaniem 1 gdy auto się toczy – szczególnie odczuwalne na zimnym silniku. Inne biegi wchodzą bez problemu
4. Spalanie w jeździe mieszanej max 7,5l
5. Felgi 18" naprawdę nie są problemem, chyba że dziursko że hohoho
6. Audio BOSE – zalezy do jakiej muzy, dla mnie ujdzie (słucham raczej mocniejszych klimatów i jestem dość wymagający) , ale nie jest gorsze od rockwooda montowanego np w Mitsubishi
7. Sterownie głosowe i współpraca bluetooth z telefonem – rewelacja !
8. Doświetlanie zakrętów – myślałem że taki sobie bajer, ale myślałem tak dopóki nie zobaczyłem jak to działa, naprawde super, wrażenie jakbym świecił latarką umieszczoną w ręce
9. Dużo zalezy od tego jakie paliwo zatankuję , ale to pewnie tak jest w większości diesli. W benzynie prawie nie odczuwałem różnicy.
10. Ładowność – zmieści sie sporo, także dłuugie przedmioty
11. Kichowato rozwiazane oświetlenie bagaznika – lampka w klapie
12. Ręczny po "prawej" stronie – super, najwygodniej umiejscowiony ręczny jaki miałem okazję obsługiwac. Po prawej stronie poprostu byłoby niewygodnie.
13. Kultura pracy silnika – miłe zaskoczenie , naprawdę myślałem że będzie głośniej w dieslu. Elastyczność także niezła.
14. Bajerki itd – nie ma praktycznie niczego zbytecznego, nawet punktowa dioda w podsufitce, puszczajca w nocy delikatny strumień światła dokładnie na drążek zmiany biegów (nie wiem czy było w poprzednich wersjach) jest bardzo fajnym i użytecznym gadżecikiem, do tego intuicyjny tempomat, fajnie działajacy sciemniacz lusterka itd, itd
15. Sprzęgło ciężko chodzi, naprawdę ciężko :(
16. Przy zakupie dostałem także specyfikację wyposażenia różnych wersji – w/g niej najprostsza wersja nie ma....komputera pokładowego :)
Pozdrawiam
Michał
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 09:16
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Kombi Top diesel 2.0

Postprzez Summit » 14 maja 2008, 16:26

michS napisał(a):Sprzęgło ciężko chodzi, naprawdę ciężko

To generalnie jest przypadłość wszystkich jednostek z dużym momentem obrotowym i niemałą mocą. Jakby chodziło lżej to miałbyś problemy z ruszeniem z miejsca. U mnie też nie jest malinowo, ale o dziwo sprzęgło chodzi lżej niż w Corolli, więc jestem przyzwyczajony. W korkach trochę nóżkę wyćwiczysz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez marzyciel » 17 maja 2008, 19:08

po czterech tysiącach:

generalnie pod wszystkimi uwagami się podpisuję. co do 1 to też dla mnie nowość. Problem jest z wrzuceniem głównie przy redukcji z 2 – w serwisie mówli że jak mi to bardzo przeszkadza, to mogą linki podregulować – ale już się przyzwyczaiłem :)

Nie wiem czy u Ciebie, ale u mnie wystąpiły dziwne odgłosy przy tylnych hamulcach – serwisy znają juz ten problem – dotyczy jakiejś wadliwej podkładki, którą bez problemu wymieniają.

Ciągle nie mogę się przyzwyczaić do zbyt lekkiego oporu kierownicy. Wg mnie przy wyższych prędkościach powinno być zdecydowanie ciężej. Jechałem ostatnio 1.500 km. W połowie autostradami. Mogłem dłużej jechać 200 km/h i po prostu bomba. Absolutnie nie odczuwalna prędkość. Kolega, który boi się szybkiej jazdy mówił, żebym tak trzymał i nie przekraczał 150 :)

U mnie w wersji sport (5d) lampka w bagażniku lampka jest po prawej stronie w środku.

Albo nie wiem jak to zrobić, albo po prostu się nie da aby lusterka chowały się automatycznie bez przyciskania.

Po tej dłuższej podróży dziwnie zaczeło reagować sprzęgło na samym końcu wyciśnięcia – dziwny odgłos jakby się koło zamachowe kręciło... Musze to sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Summit » 18 maja 2008, 16:28

Przed chwilą wróciłem z drzwi otwartych u dealera mazdy na Szparagowej w Łodzi. Jeździłem nową 6, 3 i MX-5 <jupi> .
Przykro mi to przyznać, ale nowa szóstka z dieslem to w porównaniu ze starą to taczka. Brakuje jej pary i w ogóle nie czuje się ciągu turbiny jak w starej. Wcisnąłem w gaz z nadzieją że zaraz wciśnie mnie w fotel i... nic :( Na plus idzie fakt, że troszkę ją "ucywilizowali". Sprzęgło chodzi leciutko (zaraz później wsiadłem w swoją i chodzi ZNACZNIE ciężej) i w ogóle nie czuć wibracji , szczególnie na pedale sprzęgła. Co do wykonania to nie będę się wypowiadał, wszak to rzecz gustu.
Summa summarum. Wolę swoją starą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez kfocus » 12 wrz 2008, 15:36

Witam wszystkich forumowiczów!
Moje opinie odnośnie 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic kombi.
Autko jeździ świetnie, wręcz rewelacyjnie – na zakrętach jak przyklejona, i nie ważne czy na pusto czy załadowana. Silnik diesla daje rade :) Odczucia przyspieszenia za bardzo nie ma, ale wystarczy popatrzeć na prędkościomierz, a ten pokazuje to co powinien. Spalanie – na samym początku eksploatacji przerażało mnie, bo 650-700km na baku to strasznie mało uwzględniając jazdę głównie po trasach, ale po ok 5tys km spalanie trochę spadło, natomiast wzrosła dynamika. Komputer obecnie pokazuje 8.5l/100km (wcześniej 9.2l :] ) Uwzględniam oczywiście szerokość opon (225) i styl jazdy – szybko, samochód obciążony. Ciekaw jestem o ile zmieni się spalanie, jak założę zimówki (205)? Jednak rzeczywiste spalanie różni się od tego co wyświetla komputer – ok pół litra mniej. Ktoś może kalibrował? Bo wyczytałem, że w poprzedniej 6 jest to możliwe.
Odnośnie zestawu bluetooth – działa fajnie, kalibrowanie z telefonem to dziecizna, trzeba tylko pogadać do Madzi :) i znać parę słów z angielskiego (w moim przypadku akurat ten język jest, a auto z rynku zza Odry). Jednak jedno jest głupie – nie da się tego zestawu wyłączyć! Dzwoniłem do serwisu i potwierdzili to, a jest to upierdliwe, gdy mamy zestaw autoryzowany (telefon łączy bez każdorazowego potwierdzenia) i chcemy przeprowadzić rozmowę na słuchaweczce bluetooth (w przypadklu gdy mamy pasażerów, a nie każdy przecież musi wiedzieć z kim i oczym :D ). I niestety trzeba wtedy w menu telefonu ręcznie łączyć słuchawke..... głupie to, a jeden przycisk on/off załatwił by wszystko.
A i jeszcze jedno – rozbawił mnie brak koła zapasowego :D Tam w kraju kwitnącej wiśni nie wiedzą chyba, że dziura w Polsce potrafi być naprawdę dziurą przez wielkie D :]
pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2008, 14:58
Posty: 11
Skąd: WGM
Auto: 6 GH MZR-CD Dynamic

Postprzez marzyciel » 14 wrz 2008, 09:45

Z założenia jak z kimś jadę nie włączam blutu w komórce. ale jak chcesz rozmawiać przez słuchawkę możesz wsiadając z pasażerem po prostu rozłączyć konkretne połączenie blutu z mazdą w komórce.

Co do zapasaówki to tak jak pisał przedmówca to problem nie Japońców a Niemców. Spójrz na produkowane i sprzedawane tam nowe Audi. zapasówka jest traktowana ja opcja :) Natomiast jak przyjrzałeś się w instrukcji 6 są trzy specyfikacje (są ilustracje) dotyczące zapasówki:
1. Bez koła – jak moja (ja też mam import zza Odry)
2. z pełnowymiarowym kołym
3. z dojazdówką
Nawet Bose z głośnikiem z tyłu mam dopasowane do wsadzenia w koło...
Problem tkwi w styropianowej wyściółce bagażnika. Sprawdzałem nawet ile kosztuje zamówienie takiej oryginalnej, ale z miejscem na koło. To kwota ok. 1700 złotych. jak na 2 kg styropianu to trochę dużo :), Natomiast serwis odradza stosowanie tego zestawu naprawczego, bo koło po czymś takim trzeba wyrzuć praktycznie. A wtedy koszt nowych dwóch (bo trza komplet kupić) to ok. 2.000 zł... może więc lepiej się opłaca zamówic ten kawałek styropianu i wsadzić cokolwiek zgodnego z wielkością koła (nawet używane – aby dojechać), a to można kupić za 200-300 zł. Wychodzi na to samo co użycie tego świństwa, ale z takim kołem można normalnie jechać a na spokojnie naprawić potem uszkodzoną gumę...
Ostatnio edytowano 7 kwi 2015, 00:25 przez Danmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie cytujemy całych postów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez kfocus » 14 wrz 2008, 17:39

Tak, wiem, że jest możliwość wyłączania bluetooth w komórce bądź ręcznego połączenia innego urządzenia bluetooth z menu telefonu (a za tym idzie rozłączenie zestawu głośnomówiącego Mazda). Poradzić sobie z tym można. Dziwi mnie tylko to, że tempomat wyposażyli w przyciski on/off na kierownicy, a przecież mógłby również być włączony non stop, ale zawieszony (kolor pomarańczowy) i w każdej chwili aktywowany przez użytkownika.
Wyściółkę z bagażnika wyjąłem, mam teraz normalne koło zapasowe (felga dostępna w IC, bodajże od Mazdy 5, ET 52.5 – tylko tym wymiarem się różniła od felgi 16 alu do Mazdy 6 GH) bo dealerzy Mazda dawali termin ok 2 tygodnie na dostawę felgi. Natomiast został pewien dystans pomiędzy kołem zapasowym a podłogą bagażnika, która zaczęła się uginać.... i dystans ten wypełniłem fragmentem płyty styropianowej (coś ok 10cm szerokości ma ta płyta) i jest w porządku. Na pewno nie zamierzam kupować oryginalnej wkładki styropianowej, a jak użytkownik marzyciel napisał tą piękną kwotę za jaką można to nabyć, to już nawet myśl o zakupie tego zniknęła :)
Uwaga dla użytkowników z systemem audio BOSE – subwoofer (jego konstrukcja) jest tak ułożona, że jako koło zapasowe można włożyć tylko felgę stalową. Jak wsadzimy tam alu nie zmieści się subwoofer edit=> sprawdziłem – o ile nie będzie przeszkadzał stalowy element w którym jest gwint do szpilki, wejdzie i alu.
Może ktoś wyjaśnić w takim razie co jest w tej buteleczce, że po użyciu tego koło jest do wyrzucenia?
I pytanie do użytkowników 6 GH – szukał ktoś może felg alu na zimę (16)? Z ET 55 jest problem, a innych nie założę, bo boję się o zakola – że mi opony po zewnętrznej poszarpią, zresztą wg instrukcji łańcuchy można założyć tylko na koła 16 z oponą 195/65 bądź 205/60
Udało się komuś nabyć chlapacze do 6GH? Otrzymałem inf, że są niedostępne :|
Ostatnio edytowano 7 kwi 2015, 00:26 przez Danmazda, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Nie cytujemy całych postów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2008, 14:58
Posty: 11
Skąd: WGM
Auto: 6 GH MZR-CD Dynamic

Postprzez tomok » 26 paź 2008, 19:58

Witam wszystkich!
Jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem nowej Mazdy 6. Posiadam wersję: 2.0 MZR-CD 140 KM, mam wersję wyposażenia TOP (pl. Exclusive Plus). Posiadam wersję Hatchback.

Mam to autko wprawdzie od czterech dni, ale już można zasmakować jego zalet.
Jestem bardzo zadowolony z wyboru tej właśnie marki i modelu.

Do tej pory nie zauważyłem rzadnych wad w tym jakże ślicznym aucie.

Piękne wykonanie wewnątrz, pięknie obszyte fotele ze skóry wysokiej jakości, deska rozdzielcza pięknie podświetlana, bardzo dobra akustyka i super działającu system nagłośnieniowy BOSE, dopiero wczoraj doszedłem do wykorzystania Bluetooth, i wbrew opinią niektórych użytkowników powiem, że nie mam żadnych zastrzeżeń: rzanego zniekształcenia głosu, żadnych opóźnień głosowych i wyświetlanie numeru na wyświetlaczu.

Jeśli chodzi o mechanikę to zawieszenie bardzo cicho pracuje i jest miękkie, mimo niskiego profilu i felg 18 calowych. Silnik pięknie i cicho pracuje. Dobrze wyciszona kabina. Skrzyia biegów super, krótkie zmiany biegów są bardzo wygodne. Wsteczny na wcisk też super sprawa.

Nie widzę w tym aucie rzadnych wad i raczej już nie zobaczę, bo wykonane jest bardzo solidnie i uważam, że to cacko jest warte tych pieniędzy.

Polecem wszystkim ten saomochodzik, bo ja też długo sie zastanawiałem nad jego kupnem, ale teraz jestem pewny, że nie popełniłem błędu.

Chciałbym, aby w tym temacie wypowiadały się osoby, które to autko mają, będą mieć lub osoby, które wiele o nim wiedzą.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 10:47
Posty: 62
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 08 2.0 MZR-CD TOP

Postprzez Enduro » 26 paź 2008, 20:21

gratuluje!!
to ladne, b. ladne auto,
ale niestety po jezdzie probnej,
wlasnie tym modelem z 140 KM w dieslu jako kombi
stwierdzilem ze,:
jakos ten silnik jest przytlumiony,
nie ma tej werwy co poprzednik,
"japsy" zmniejszyli moc o 3 KM, ale tez o iles tam momet obrotowy
i to najbardziej tu boli!!!!
a to wszystko na korzysc ekonomiki!
i auto jest ,jak dla mnie, to troche ospale,
ale to tylko moja opinia!!!!
ale przyznaje, ze sam bym takie 4 dniowe chcial posiadac!
bez jakichkolwiek zastrzezen,
no a wtedy moza ten motor podkrecic do ok. 170-180 KM...
pozdr.
i duzo bezkolizyjnej i bezawaryjnej jazdy
zyczy
Enduro
P.S.
sprawdzaj stan oleju w motorze,
moze nie codziennie, ale co 1000 km
nawet na gwarancji..
i poczytaj intrukcje DPF-a!!!!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lorento » 26 paź 2008, 21:00

Dajcie gościowi czas na poznanie wad. Wiadomo – wynosi samochód pod niebiosa po 4 dniach od zakupu, po pół roku spojrzy trzeźwym okiem i powie zapewne: "kupa – mogłem poczekać na mocniejszego diesla albo brać benzyniaka". Potwierdzam że ten nowy 2,0 diesel po prostu nie jeździ. Miałem okazję bryknąć się nim po niemcowni – delikatny muł... :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto