Mazda6 kombi czy Ford Focus Kombi?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez orchidea » 23 mar 2015, 11:28

Mimo podjętej już decyzji, brak zakupu sprawił, że przeglądając forum natknęłam się na bardzo dobre opinie na temat Citroena C5 w kombi z zawieszeniem Hydro. Czy to rzeczywiście lepsze rozwiązanie od mazdy 6?
Cichsze, mniej twarde,lepsze blachy, lepsze pod względem drogi hamowania??
Czy w budżecie do 25 tys znajdę wtedy coś sensownego? i jaki silnik w Citroenach c5 jest najlepszy? Porównując z tak bezawaryjnym silnikiem beznynowym 2,0 w mazdach??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2015, 14:14
Posty: 24 (1/1)
Skąd: Biała Podlaska/Nowa Ruda
Auto: Mazda 6 kombi 1.8 benzyna 2007 GY

Postprzez nemi » 23 mar 2015, 12:18

orchidea napisał(a):Czy w budżecie do 25 tys znajdę wtedy coś sensownego?

Znajdziesz takiego:
Obrazek

Nowszy model IMHO bez szans na znalezienie dobrego egzemplarza.

orchidea napisał(a):Cichsze, mniej twarde,lepsze blachy

Tak sądzę. A na pewno to ostatnie ;).
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7135 (153/321)
Skąd: Warszawa

Postprzez Maniekvip » 23 mar 2015, 14:25

orchidea napisał(a):Cichsze, mniej twarde,lepsze blachy


Cichsze na plus
Mniej twarde na minus (moje gusta)
Koszty ewentualnego serwisu zdecydowanie minus
Blacha na plus

orchidea napisał(a):i jaki silnik w Citroenach c5 jest najlepszy? Porównując z tak bezawaryjnym silnikiem beznynowym 2,0 w mazdach??


Co do silnika w C5 się nie wypowiem :D IMHO Diesel na pewno lepszy w C5, ale benzyna to raczej M6

Wyposażenie remis
Drobne usterki minus w C5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 745 (16/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

PostTen post został usunięty przez bieski 23 mar 2015, 14:40.

Postprzez loockas » 23 mar 2015, 15:24

Maniekvip napisał(a):Koszty ewentualnego serwisu zdecydowanie minus


Wcale nie muszą być wyższe od kosztów utrzymania Mazdy. Elementy eksploatacyjne jak klocki, tarcze i inne tego typu bezdety będą w tej samej cenie lub nawet tańsze. Zawieszenie w zależności od opcji. Hydro wcale nie musi być drogie w eksploatacji :)

Maniekvip napisał(a):Co do silnika w C5 się nie wypowiem IMHO Diesel na pewno lepszy w C5, ale benzyna to raczej M6


Chyba się zgodzę, że diesel to dobra opcja w przypadku C5. Co do benzyn należałoby zapytać Pawła (vel Prezes) jak tam jego benzynowe V6 się spisuje.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9753 (288/561)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez Fred.X » 23 mar 2015, 16:19

Maniekvip napisał(a):Koszty ewentualnego serwisu zdecydowanie minus
bzdura , kula(grucha) , którą się wymienia kosztuje ok 200zł , producent daje gwarancję na 200 tys km , i nikt nie każe tego wymieniac w ASO , zrobisz to "pod chmurką " , kul jest 6 , w razie awarii wymieniasz tylko jedną , a nie jak amory czy springi parami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 730 (4/23)
Skąd: Toruń
Auto: Fiat Bravo 1.2 LPG + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Paweł » 23 mar 2015, 16:32

nemi napisał(a):Nowszy model IMHO bez szans na znalezienie dobrego egzemplarza.

Dokładnie. Odrzucając podstawowe wersje (które moim zdaniem nie mają sensu), trzeba liczyć minimum 30 tys. zł i bardzo się spieszyć, bo dobre egzemplarze w tych cenach znikają w ciągu kilku godzin (szok).

Maniekvip napisał(a):Koszty ewentualnego serwisu zdecydowanie minus

Moim zdaniem mazdy należą do jednych z najdroższych aut jeśli chodzi o serwisowanie. Mogę ostatecznie zgodzić się, że podczas gwarancji lub do ~200 tys. km jest z nimi mniej problemów, niż z innymi markami, ale potem zaczyna się robić bardzo ciężko. Nie bez powodu w dziuplach rozbiera się głównie japońskie auta. Jeśli coś popsuje się w wiekowym fordzie, oplu, citroenie, czy renault, to z ciężkim sercem, ale jeszcze można rozważyć wymianę podzespołu na nowy lub zamiennik (których do aut europejskich jest wielokrotnie więcej). W przypadku produktów brandowanych przez MMC (celowo zwracam na to uwagę – bo dlaczego części do BK są regularnie trzy razy droższe, niż te same do Focus-a) pozostaje niestety już tylko szrot – gdzie z oczywistego powodu używki do "japończyków" są drogie – lub... szrot.

Maniekvip napisał(a):Wyposażenie remis

Pod każdym względem citroen, peugeot, czy renault mogły być lepiej wyposażone od mazd. Znacznie przez to łatwiej o "wypasionego francuza" – a już na pewno przy porównywalnej cenie.

Maniekvip napisał(a):Mniej twarde na minus

Zgadam się. Bardzo przyzwyczaiłem się do zawieszenia C5 i nawet całkiem nieźle na nim sobie radziłem, sprawdzając czy próby na track day-ach mamy dobrze ustawione ;), ale po Megane RS muszę przyznać, że strach tym szybciej jeździć 8-). Auto wręcz pływa po drodze. Yuck.

Maniekvip napisał(a):Blacha na plus

Bez porównania na plus. 10-letnie citroeny i renaulty wyglądają pod spodem lepiej niż kilka razy młodsze mazdy :(.

Maniekvip napisał(a):Drobne usterki minus w C5

Jeśli tak samo rozumiemy "drobne", to ok. Nie pamiętam, żeby ktoś w dziale GG lub GH pytał np. o urwaną klamkę lub nieotwierającą się szybę w klapie, ale są to rzeczy do naprawienia sumarycznie za góra kilkaset złotych.

Maniekvip napisał(a):Koszty ewentualnego serwisu zdecydowanie minus

Elementy gumowe citroena wytrzymują 150-200 kkm i w stosunku do części mazdy kosztują grosze. Komplet OEM na cały samochód nie powinien przekroczyć 600-800 złotych.

W kwestii hydro – jeśli C5 nie miało przygód, to zawieszenie w najstarszych egzemplarzach wciąż nie powinno wymagać żadnych napraw (!). Co prawda niemal na pewno pojawi się pocenie, a czasami wycieki z przewodów wspomagania/zawieszenia, ale te same problemy trapią sporą część np. GG. Różnica jest taka, że ten sam przewód (w obydwu przypadkach niedostępny jako zamiennik) w C5 jest o połowę tańszy.

Oryginalne siłowniki/kolumny do C5 kosztują ok. 1000 zł / szt., a gruszki 200-300 zł. Pierwsze imho spokojnie można zamontować używane – bo jak już wspomniałem, padają tylko w wyniku uszkodzenia podczas kolizji lub jazdy ponad 70 km/h po progach zwalniających :) – a drugie wychodzą znacznie taniej niż przynajmniej dwa-trzy razy wymienione w tym samym czasie amortyzatory w "szóstce". Tak, czy inaczej, gdyby nie mój przypadek (do którego sam doprowadziłem), nie znałbym nikogo, kto te siłowniki musiał wymienić.

loockas napisał(a):Chyba się zgodzę, że diesel to dobra opcja w przypadku C5.

Jeśli koniecznie Diesel, to rzędowe HDI chyba można brać w ciemno. Fałki, będące wynikiem kooperacji z Fordem, są już niestety dyskusyjne. Jeśli chodzi jednostki benzynowe, to poza leciwym HPI z bezpośrednim wtryskiem (bardzo szybko się z niego wycofali), można liczyć na raczej bezproblemową eksploatację, ale nie bez wad. V6 jest niezniszczalne, ale sporo pali. Rzędówki sprzed liftingu (po – przestałem śledzić) potrafią zimne nierówno pracować i wciągać olej, ale raczej nigdy więcej niż litr na 5-10kkm.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10939 (517/547)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez mnieteczek » 23 mar 2015, 17:20

To może i ja dorzucę swoje trzy grosze.

Przed M6 GY 2.0 CITD 143KM(którą mi zaje....li <płacze> ) byłem posiadaczem C5 kombi MK1 2003 2,2HDI Break.

-Spalanie obydwu aut porównywalne 9,5-11l miasto ,7,5l trasa
-co do korozji w mojej M6 nie było ani śladu(nie wiem może dobrze trafiłem <rotfl> ) ,citroen zero rdzy(małe ognisko przy tablicy rejestracyjnej na tylnej klapie kombi,norma w C5 :D )
-komfort jazdy ,po przesiadce do M6 miałem wrażenie że jadę gokartem ,dużo sztywniejsza,zaś C5 dosłownie płynął po drodze(hydroactiv 3+ robił swoje)
-C5 bardzo dobrze wyciszony w środku ,w M6 dużo głośniej
-jeśli chodzi o wygodę wnętrza,tu C5 też ma przewagę dużo więcej miejsca dla pasażera z przodu i z tyłu
-pojemność bagażnika C5 tu ma też przewagę,dodatkowo ma otwieraną szybę

Typowe bolączki C5:
-korodujący mikrostyk tylnej szyby
-zapiekający się ręczny (jest na przód)
-korodujące zaciski tylnych hamulców
-łożyska tylnych wahaczy,lubią skrzypieć wymiana dość kosztowna(nie części,a robocizna)

Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę.

Ale M6 i tak mi się bardziej podobała <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 18:00
Posty: 116
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez matthies » 23 mar 2015, 19:03

mnieteczek napisał(a):dodatkowo ma otwieraną szybę

GG też jest w wersji liftback...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6442 (63/122)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Paweł » 23 mar 2015, 19:05

Chodziło o kombi.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10939 (517/547)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez mnieteczek » 23 mar 2015, 19:27

Paweł napisał(a):Chodziło o kombi.


Dokładnie,otwierasz klapę ładujesz pakunki,jak zaczynają się "wysypywać" zamykasz klapę otwierasz szybę i doładowujesz po dach! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 18:00
Posty: 116
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez polokokt » 23 mar 2015, 19:32

Czyli wychodzi, że koszty eksploatacji, są raczej dosyć porównywalne. I jedynie jakiś przypadek losowy (w końcu mowa tu o autach kilkuletnich) może sprawić, że dane auto będzie nas kosztowało więcej niż średnia. A niewątpliwie francuz będzie młodszy i prawdopodobnie lepiej wyposażony.

Jedno ale w odniesieniu do C5:

mnieteczek napisał(a):-zapiekający się ręczny (jest na przód)


Na prawdę ręczny łapie na przednie koła? Przecież to dyskwalifikuje ten samochód ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2014, 23:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez mnieteczek » 23 mar 2015, 19:55

Tak kolego łapie na przód,dedukuję ,że myślisz o jeździe bokami,wieloryb (C5) to raczej autko rodzinne/flotowe i w/g mnie w ogóle nie pasuje do agresywnej jazdy,mocy ma na tyle ,żeby szybko wyprzedzić,ale do szaleństw się nie nadaje(albo ja jestem za stary???) <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 18:00
Posty: 116
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez loockas » 23 mar 2015, 20:05

Paweł napisał(a):trzeba liczyć minimum 30 tys. zł


Imho 30 to na jakąś podstawową wersję. Rok temu mając 35kzł było ciężko, stąd decyzja o zakupie L3. Jak na francuza, to C5 trzyma cenę. Ludzie przestali się bać tych samochodów i dostrzegli, że to kawał dobrej maszyny nie ustępującej niczym niemieckiej i japońskiej :) konkurencji
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9753 (288/561)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez Fred.X » 23 mar 2015, 21:59

loockas napisał(a):Imho 30 to na jakąś podstawową wersję. Rok temu mając 35kzł było ciężko, stąd decyzja o zakupie L3. Jak na francuza, to C5 trzyma cenę. Ludzie przestali się bać tych samochodów i dostrzegli, że to kawał dobrej maszyny nie ustępującej niczym niemieckiej i japońskiej konkurencji
dokładnie :D robiłem przymiarkę, ale niestety znalazłem egzempl.za 34 tys a to juz przekraczało wtedy mój budżet , dlatego jest M5 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 730 (4/23)
Skąd: Toruń
Auto: Fiat Bravo 1.2 LPG + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Paweł » 23 mar 2015, 23:43

loockas napisał(a):Imho 30 to na jakąś podstawową wersję.

Jestem właśnie po poszukiwaniach X7 dla siostry i szwagra, więc z grubsza w temacie. Za ~30k można trafić sprowadzony egzemplarz w wersji exclusive, ale jeśli jest on sensowny, to trzeba się spieszyć, bo od razu znika. 35k pozwala nieco swobodniej wybierać. W każdym razie ostatecznie stanęło na C6 :).
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10939 (517/547)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez loockas » 24 mar 2015, 00:07

Paweł napisał(a):W każdym razie ostatecznie stanęło na C6 :).


A to już wiem czyje to auto ze zdjęć na FB :) Bardzo ciekawy samochód...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9753 (288/561)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez orchidea » 24 mar 2015, 09:32

Dzięki za odpowiedzi, jednak 30, 35 tys to nie mój budżet..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2015, 14:14
Posty: 24 (1/1)
Skąd: Biała Podlaska/Nowa Ruda
Auto: Mazda 6 kombi 1.8 benzyna 2007 GY

Postprzez kokomo666 » 11 paź 2017, 18:44

Nie kupuje się samochodów na literę F tzn. Fordów, Fiatów i francuskich. <lol> <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2017, 11:55
Posty: 36 (3/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6
Blue Edition Activematic FL
2,0B GY 147 KM

Postprzez bbogdan » 11 paź 2017, 19:04

kokomo666 napisał(a):Nie kupuje się samochodów na literę F tzn. Fordów, Fiatów i francuskich. <lol> <lol> <lol>


A co ta twoja wypowiedz wnosi do tematu ?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 475 (1/25)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto