Mazda6 kombi czy Ford Focus Kombi?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez orchidea » 5 mar 2015, 12:05

Witam serdecznie!
Mój budżet to w ostatecznym maximum 25 tysięcy, jednak ok 23 byłoby w sam raz.
Szukam auta "bezawaryjnego", rodzinnego, ze sporym bagażnikiem ( kombi). Koniecznie benzyna.
Jeśli chodzi o mazdę 6- to bez wątpienia silnik 2.0 , do zagazowania.
Focus.. sama nie wiem, 1,6? 1,8? Podobno gorzej znoszą gaz...:(

Mazda.. zapewne nie poszaleję z rocznikiem..w tym budżecie
FOcus.. byłoby to młodsze auto..

Co przemawia za mazdą a co za focusem?
Proszę o bestronne opinie:) chociaż wiem, że jestem na forum mazdy :P

A może jakieś inne propozycje??

Z góry dzięki!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2015, 14:14
Posty: 24 (1/1)
Skąd: Biała Podlaska/Nowa Ruda
Auto: Mazda 6 kombi 1.8 benzyna 2007 GY

Postprzez Grzyby » 5 mar 2015, 14:36

RDZA:
Mazda –
Focus +

LPG:
Mazda +
Focus –

Wiek auta:
Mazda – (2007-2008 czyli I gen. po FL)
Focus + (około 3 lata młodsze, w ok. 2009-2010)

Przestrzeń bagażowa:
Mazda +
Focus – (tylko pytanie czy Focus nie jest wystarczający?)

Łatwiej będzie znaleźć Focusa (silnik 2.0 też wchodzi w grę) – jest ich jakieś 3 x więcej niż szóstek.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez polokokt » 5 mar 2015, 15:40

Sam w ostatnie wakacje, wybierałem z podobnych aut ale w budżecie do około 20tys PLN. W tym budżecie oglądałem tylko kombiaki Mazda 6 (przed liftem), Ford Focus II (przed liftem, ale tu dopuszczalem wersje 5D) i Opel Astra III kombi.

Dodam, że Focusa szukałem dlatego, że sam użytkowałem 4 lata służbowego Focusa 1.6 100KM benzyna w nadwoziu 5D i bardzo mi to auto odpowiadało. Prowadzenie (takie dosyć sztywne, jak to w europejskich autach), wielkość wnętrza (teraz z racji dzieciaków, patrzyłem na kombiaki. A kombiak w Focus II to było chyba najwieksze kombi w klasie kompaktów w tamtych latach)). Ale... jeśli chodzi o rdzę, to ja po 4 latach w Warszawskim ruchu ulicznym (i zimowej soli) miałem już pierwsze oznaki korozji na tylnych nadkolach.

Niestety, to jest tak jak ze wszystkimi autami używanymi. Nie nastawiaj się na model/wersje, tylko szukaj najlepszego samochodu, gdzie Twój wkład będzie najmniejszy. Ja obejżałem w sumie chyba 4 sztuki Focusów w okolicy Warszawy. I tak, jeden już miał rdzawe piegi po całym nadwoziu (sprowadzony jako roczny z Hiszpanii i od tamtej pory jeden właściciel w polsce). Drugi, trzymany pod chmurką w Warszawie, cały w parkingowych obiciach (właściwie cały do lakierowania). Od spodu, nie wyglądał rewelacyjnie. Wszystko skorodowane... Kolejna sztuka to każdy element nadwozia w innym odcieniu.
Opel Astra to znów ten co oglądałem (niestety w poszukiwanym wyposażeniu znalazłem tylko jeden egzemplarz w jakiejś sensownej okolicy) to wyglądal jak po taksówce. Zero papierów, wnętrze zniszczone, wypalone papierosami... Mazd 6 obejżałem z 10 sztuk.... I ostatecznie kupiłem Mazde Premacy za 13 tys PLN, bo z tych prawie 20 aut które obejżałem, to mimo że najstarsza to była w najlepszym stanie. Jak na premacy była dosyć droga, ale jesli chodzi o zakładany budżet, to jeszcze sporo mi zostało na dopieszczenie ayta po zakupie :)

Ogólnie, mimo że Focus i Astra teoretycznie młodsze, to jednak ponieważ swoje lata też już miały, to stan techniczny był taki sam jak innych, nawet starszych aut. Tu sie bardziej liczy jak ktoś o auto dbał a mniej, jakie właściwosci auto miało jak wyjeżdzało z fabryki. Jak to gdzieś czytałem, po kilkunastu latach, każde auto zardzewieje, nawet to teoretycznie odporne na rdze. W Twoim budżecie może będzie deczko lepiej, ale... o ile poznałem już polski rynek aut używanych, tych w okolicy 10 lat i więcej, to ja tu już nic nie oczekuję :)

Ogólnie, to rozumiem że wielkość wnętrza jest pomijana, bo w obu autach CI wystarczy. To ja widzę takie różnice. Focus zazwyczaj jest w wersji 1.4 lub 1.6 benzyna (diesli Forda w sumie nie znam, sam też nie szukałem, jechałem jedynie z dwa razy dieslem w Mondeo MKIV? tescia – ale ten temat mam w ogóle nie zbadany, więc się nie wypowiadam). Czasem trafiają się wersje z większymi silnikami, ale jak jest ładny i zadbany to kosztuje dużo i sprzedawał się na pniu. W Mazdzie masz jednak większy silnik do dyspozycji, a więc komfortu podróży w trasie wzrasta (pytanie, ile jeździsz w trasie?). Mazda, mimo że starsza, bedzie miała szanse na posiadanie bogatszego wyposażenia. W Focusie możesz nie mieć "elektryki" z tyłu czy innych gadżetów, które w Mazdzie będą standardem. Z tym że znów pytanie, które wyposażenie jest dla Ciebie konieczne i niezbędne a którego w ogóle nie używasz? Bo ja na przykład, z racji że jeżdzę wymiennie z żoną, bardziej preferowałbym jakiś fotel kierowcy z pamięcią ustaewień dla 2-3 kierowców, niż elektryczne szyby z tyłu, których użyłbym 2 razy w ciagu 3 lat.
I na koniec, Focus według mnie, bardziej poręczny w mieście itp...
Kwestia przestrzeni wnętrza, jesli na codzien nie potrzebujesz wiekszego, jak dla mnie teraz jest pomijalna. Obecnie za 200 PLN wypozyczasz boxa dachowego na wakacje i masz tyle dodatkowej przestrzeni bagazowej, ze trzebaby rozmawiać już o dużych VANach, żeby temu dorównac. Z boxem dachowym, moja służbowa Fabia Kombi, zrobiła się mega rodzinnym autem :)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2014, 23:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez Maniekvip » 5 mar 2015, 15:59

Od siebie dodam że Mazda będzie też lepiej wyposażona i może odwdzięczyć się bezawaryjną eksploatacją. Weź pod uwagę jeszcze Astrę III. Mam w bliskiej rodzinie właśnie Astrę z silnikiem 1.7 CDTi w którym nie ma DPF/FAP. Przez jakieś 7 lat w autku rozsypał się alternator, cały czas jest jakiś błąd poziomu cieczy chłodzącej oraz nie działa termometr zewnętrzny. myślę, że Opel okaże się lepszym i chyba tańszym autem niż Ford. W przeznaczonym budżecie o Mazdę bez wkładu będzie ciężko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez child » 5 mar 2015, 16:13

Jeszcze weź pod uwagę ilość miejsca w kabinie. Focus to jednak kompakt, Mazda 6 ma na pewno więcej miejsca np. na nogi. Ale nie wiem, czy to dla ciebie ma znaczenie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez orchidea » 6 mar 2015, 09:08

Ilość miejsca w kabinie, to sprawa drugorzędna, ale wiadomo, im przestronniej , tym lepiej..
Jeśli chodzi o "bajery", to fajnie jeśli coś już jest, ale najważniejsze jest dla mnie bezpieczeństwo.
Którym z tych aut pojeżdzę dłużej? Zakładam, że kupuję auto na ładnych parę lat, bo nie stać mnie na wymianę co 4 lata..
Czy ceny części do mazdy 6 w benzynie są bardzo drogie? Czy są jakieś zamienniki? i czy jeśli już to warto z nich korzystać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2015, 14:14
Posty: 24 (1/1)
Skąd: Biała Podlaska/Nowa Ruda
Auto: Mazda 6 kombi 1.8 benzyna 2007 GY

Postprzez polokokt » 6 mar 2015, 10:51

Jeśli chodzi o ceny części do Mazdy 6, to możesz napisać do CarSpeed z Lublina. Ja przed kupnem Mazd, zawsze do nich pisałem takiego maila, właśnie z pytaniem że przymierzam się do kupna na przykład Mazdy 6 z silnikiem 2.0 benzyna z 2005 roku i chciałem poznać przykładowe ceny polecanych przez nich części (mają zarówno zamienniki jak i oryginały i zawsze doradzają gdzie warto dopłacić i wziąć oryginał a gdzie zamiennik jest dobry i szkoda przepłacać). W starszych autach, to poza standardowymi filtrami i płynami możesz zapytać jeszcze o komplet rozrządu + wszystkie paski klinowe, amortyzatory i sprzęgło. To da Ci pogląd jakiś na sprawę z jakimi kosztami musisz się liczyć. A potem wystarczy ustalić ceny tych samych części do poszukiwanego Focusa czy Astry.

Inna metoda, to na stronie InterCars, w ich internetowym sklepie możesz sobie zobaczyć ile kosztują podstawowe części do poszukiwanych aut. I tak na przykład, komplet sprzęgła do Focusa 1.6 100KM to zakres cen od 460 do 1100 PLN gdy do Mazdy 6 2.0 benzyna 147KM komplet sprzegła to zakres cen od 850 do 1500. Widać więc że można oczekiwać, iż wymiana sprzęgła w Focusie będzie trochę tańsza. I tą metodą można porównać ceny pozostałych elementów.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2014, 23:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez Grzyby » 6 mar 2015, 11:01

Teoretycznie dobry sposób, w praktyce niekoniecznie przełoży się na koszty rzeczywiste.
Przykład: dwoma Mazdami jeździłem w sumie 14 lat. Przejechałem nimi ponad 200kkm (nie były nowe, każda startowała z okolic "licznikowych" 150kkm). W żadnej nie wymieniałem sprzęgła bo nie było potrzeby. Fakt – w obydwu wymieniałem rozrząd ale robię to w każdym świeżo kupionym (używanym) aucie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yoki » 6 mar 2015, 11:06

Jeździłem służbowym focusem 1.4 75 KM (tak były takie <płacze> ) przez 2 lata od nowości rocznik 2008 od czasu do czas używałem też 1.6. Później miałem mondeo 2007 1.8 TDI (też służbowe ale używane) jeździłem 3 lata. Od 5 miesięcy Mazda (2006) prywatna, nie chcę powrotu do tego plastikowego samochodu jakim jest Ford. Jeżeli kupuje się z głową lub ze szczęściem ceny części nie zawsze mają pierwszorzędne znaczenie :P Ale to jest moje prywatne zdanie to Ty musisz podjąć decyzję a najlepiej niech druga połówka zdecyduje w który egzemplarz iść nie będzie narzekać później :) Po za tym w benzynie Mazdy jest łańcuch a to na start są spore oszczędności.
Ostatnio edytowano 6 mar 2015, 11:12 przez Yoki, łącznie edytowano 1 raz
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez dadan » 6 mar 2015, 11:10

Jechałem kiedyś jako pasażer w focusie 2009 rok i po 5 minutach bolała mnie noga...od opierania o boczek drzwi :) Bardzo tandetne plastyki w środku, w maździe moim zdaniem lepsze wykończenie.

Przejedź się obydwoma i będziesz wiedział co Ci pasuje i tak jak koledzy pisali wyżej bardziej skup się na stanie technicznym, bo w uzywanych autach bywa z tym różnie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez orchidea » 6 mar 2015, 12:41

Czyli i serce i rozsądek przemawia za mazdą?:)
Stan auta będzie najważniejszy.. prawdą jest że nie rocznik przemawia za jakością..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2015, 14:14
Posty: 24 (1/1)
Skąd: Biała Podlaska/Nowa Ruda
Auto: Mazda 6 kombi 1.8 benzyna 2007 GY

Postprzez dejneks » 6 mar 2015, 12:50

orchidea napisał(a):Czyli i serce i rozsądek przemawia za mazdą?:)


Będziesz Pani zadowolona ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 07:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Grzyby » 6 mar 2015, 14:28

Rozsądek przemawia za Fordem (moja opinia).
Szczególnie jeśli bierzesz pod uwagę zakładany dłuższy okres użytkowania (patrz korozja).

Piszę to jako osoba która 7 lat użytkowała szóstkę i generalnie była zadowolona. Mechanicznie i pod względem komfortu ok.
Trwałość blach to kpina z klientów (mnie bardzo nie przeszkadzało, ale przy próbie odsprzedaży pojawia się duży problem).

Yoki napisał(a):Po za tym w benzynie Mazdy jest łańcuch a to na start są spore oszczędności.

Niby tak. Natomiast naoglądałem się sporo LF z przebiegami około 200kkm w których łańcuch cośkolwiek się rozciągnął i niestety – ten przez wielu uważny za "wieczny" element – wymagał wymiany.

dadan napisał(a):Jechałem kiedyś jako pasażer w focusie 2009 rok i po 5 minutach bolała mnie noga..

A ja jechałem raz w swojej szóstce z tyłu i bolała mnie szyja :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JohnnyB » 6 mar 2015, 15:14

Niestey ale Focus 2 rdzewiej, podobnie do Mazdy. Oglądałem 3 egzemplarze prywatne przed zakupem Laguny i było słabo. korozja na rantacy drzwi, korozja na runtach drzwi, nalto rudej na podłużnicach, bagażnik od spodu, wenęka na koło – korozja, na progach korozja. Dokaldnie tak samo jak w M6.
Kolega był lakiernikiem w ASO Forda i jak widzi Focusa na drodze to dostaje torsji.
Wiec jak dla mnie taka sama sytuacjia.
Plus to wyzsza dostępność i nieco młodsze auto. Proawdzi się dobrze i w wieskzosci pokrywa potrzeby statystycznej rodziny.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Maniekvip » 6 mar 2015, 17:30

Grzyby napisał(a):A ja jechałem raz w swojej szóstce z tyłu i bolała mnie szyja


W kombi nie ma tego problemu :P

Jeśli faktycznie Ford gnije tak samo jak Mazda to dla mnie wybór jest tylko jeden M6 :D no chyba, że Astra III.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Grzyby » 7 mar 2015, 00:29

Maniekvip napisał(a):W kombi nie ma tego problemu

ależ w kombi :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Michu_M6 » 7 mar 2015, 07:17

Grzyby napisał(a):ależ w kombi

Pewnie skorzystałeś z okazji i sie rozglądałeś za bardzo :) przyznaj się :) pewnie Ci głowa chodziła jak u surokatki na warcie <lol>
Porównywalem kiedyś w InterCarsie ceny części do Astry III, 1.8 Pb 140KM i Mazdy 6,2.0 Pb i ceny nie były aż tak bardzo rozbieżne... A komfort jazdy w M6 bez porównania <oczko>
A porównanie M6 z 2.0 Pb z Focusem 1.6 Pb to co to ma być? Wykorzystanie możliwości ładunkowej spowoduje że Focus będzie malo dynamiczny... Porównywać koszty trzeba do Focusa 2.0 Pb i wtedy też zbyt wielkiej różnicy nie znajdziemy... A jeśli
orchidea napisał(a):Ilość miejsca w kabinie, to sprawa drugorzędna,

orchidea napisał(a):serce i rozsądek przemawia za mazdą?:)

a do tego chcemy mniejszy silnik to może lepiej Mazde 3 przemyśleć? Wtedy będzie trochę młodszy egzemplarz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 19:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez grabu122 » 7 mar 2015, 08:59

W żadnej Mazdzie 6 nawet nie siedziałem, ale o Focusie II 1.6TDCI i Astrze III kombi z 1.4Twinport i 1.7CDTI mogę powiedzieć.... mniej więcej tyle
JohnnyB napisał(a):Plus to wyzsza dostępność i nieco młodsze auto. Proawdzi się dobrze i w wieskzosci pokrywa potrzeby statystycznej rodziny.

Ze wskazaniem na Opla (taki tam sentyment do marki :P ) bo w rodzinie/firmie przewinęło się tego trochę.
Jeśli już Astra III i wybór konkretniej wersji silnikowej, to wg mojej wiedzy i doświadczenia trudno coś polecać w ciemno jako pewniaka z gwarancją, że bezawaryjnie przejedzie te 300tys. km i koszty generowane przez sam silnik będą śmieszne.....niestety stare, proste, solidne, "nieekologiczne" benzynówki z 8-zaworową głowicą w których wymieniało się tylko olej, filtry, świece i taniutki rozrząd to już historia.
Zawsze też możesz przymierzyć się do Vectry C, w końcu to naturalny rywal M6, a nie kompakty.

25tys. złotych do wydania?
Nawet nie próbuj wsiadać do jakiegoś Mercedesa C/E, czy Audi A4/A6, bo możesz "zgłupieć" i jeszcze Ci się spodoba :P i uznasz jakieś Asterki, Focusy, Toyotki, za nie samochody, ale jakieś plastikowe wozidełka.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez tomi911 » 7 mar 2015, 11:38

A moze Zafira B? To samo co Astra III, a wiecej miejsca nad glowa ;)

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Forum Fiend v1.3.2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 21:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez Danmazda » 7 mar 2015, 12:08

Ja to w ogóle nie polecał bym Opla, jaki by to nie był to i tak będzie awaryjny. Za dużo znajomy i w rodzinie ich było, jedna astra teścia została i ciągle są z nią problemy, reszta tylko narzekała i po czasie sprzedawali, też miałem. Nikt ponowie już nie kupił.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Moto