Strona 8 z 9

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-nadal)

PostNapisane: 20 mar 2017, 20:24
przez e-tomek
Szarny – no tak to działa, to wszystko o czym piszesz jest normalne ... tym bardziej, że BM-ka waży prawie 1300kg, to nie ma co oczekiwać od 120 koni, że będzie rakietą.
A 6-tka GJ benzyna ... też prawie 1300kg, masa taka sama!
Może coś tam z przełożeniem 6-tki skopali ... ale myślę, że to po prostu specyfika silnika + masa auta, a też skoro ludzie piszą o wrażeniach z autostrady ... to raczej nikt po autostradzie sam nie jedzie. Jak auto zapakowane bagażami, do tego 3-4 osoby w aucie, to już mamy masę ok. 1650kg.
Jadąc w pojedynkę to zupełnie inne wrażenia.

A jak ktoś jeździ dieslem to musi zrozumieć, że silnik benzynowy a diesel to 2 różne światy i tych silników nie porównuje się przez pryzmat mocy.
110 koni w dieslu to odpowiednik (wrażenia z przyspieszania) benzyny gdzieś może na poziomie 130-140 koni.

PostNapisane: 21 mar 2017, 22:38
przez child
Szarny napisał(a):Oczywiście nie jest to jakiś tam dramat i spokojnie można tak jeździć, należy jednak mieć świadomość że na autostradzie samochód zdecydowanie jest z gatunku słabszych i trzeba mieć z tyłu głowy że nie ma żadnego zapasu mocy na wysokich biegach.

No, i skoro jest tak w silniku 2.0, to w znacznie słabszym 1.5 będzie jeszcze gorzej.


I znowu dochodzimy do tego samego miejsca, czyli "o jaka ta Mazda 3 słaba, tym się ledwo da toczyć po mieście" itd itp.

Długi 6-ty bieg to akurat bardzo fajna sprawa, ponieważ zmniejsza zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. Oczywiście, że kosztem przyspieszenia, ale po to masz 5 niższych biegów, żeby sobie móc zredukować i mieć przyspieszenie.

Twierdzenie, że wolnossak nie ma mocy na niższych obrotach to truizm – jak ktoś chce mieć moc na niskich obrotach, to kupuje kosiarkę, a nie wolnossaka.

Na opinie o "samochodzie zdecydowanie z gatunku słabszych" itp nie chce mi się nawet po raz któryś odpowiadać – gdyby to była prawda, to zdecydowana większość samochodów spotykanych na autostradach musiała by być z gatunku masakrycznie słabych :)

Ja po autostradach śmigam, jest fajnie, dynamicznie, a mocy mi nie brakuje, żeby dynamicznie doganiać wyprzedzające się TIRy <killer>

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-nadal)

PostNapisane: 18 paź 2018, 19:24
przez wiciu32
Czy znajdzie się osoba, która użytkowała najpierw BL 2.2 MZR-CD i przesiadła się do BM 2.2 SkyActive-D, żeby porównać eksploatację tych aut?

Siedzenia materiał czy skóra

PostNapisane: 22 maja 2019, 11:23
przez Creativ95
Witam, planuje kupić mazde 3 bn/bm mam pytanie o fotele, jak wygląda jakość foteli materiałowych a jaka skórzanych w tym aucie? Nie ukrywam że marzy mi się piękna skóra w aucie ale troche o tym czytałem i jest dużo negatywnych opinii(za zimno, za gorąco, pocenie się, slizganie itp) czy ktoś może posiada i może podpowiedzieć? nie wiem czy skupić się na szukaniu ze skórą czy dać sobie spokój

PostNapisane: 3 cze 2019, 07:11
przez fux
Creativ95 napisał(a):Witam, planuje kupić mazde 3 bn/bm mam pytanie o fotele, jak wygląda jakość foteli materiałowych a jaka skórzanych w tym aucie? Nie ukrywam że marzy mi się piękna skóra w aucie ale troche o tym czytałem i jest dużo negatywnych opinii(za zimno, za gorąco, pocenie się, slizganie itp) czy ktoś może posiada i może podpowiedzieć? nie wiem czy skupić się na szukaniu ze skórą czy dać sobie spokój


Bzdura. Właśnie fotele podstawowe d... nie urywają. Te, które mam w swojej, skórzane kubełki, są wygodne.
Szukaj wysokich modeli wyposażenia. Najlepiej automat.

PostNapisane: 16 cze 2019, 22:56
przez darrecki
wiciu32 napisał(a):Czy znajdzie się osoba, która użytkowała najpierw BL 2.2 MZR-CD i przesiadła się do BM 2.2 SkyActive-D, żeby porównać eksploatację tych aut?


A Może być 2.0 MZR-CD?
Sky-D 2.2 jest fajne ale:
1. Rocznik ma znaczenie – wersje wyprodukowane do września 2013 mają wadliwy wałek wydechowy. Unikać jak ognia
2. Padają turbiny – wada materiałowa, lekarstwa brak. Moja jeszcze dycha, 84tyś km najechane.

Jeździłem 2.0 MZR-CD 9 lat, 2.2 Sky-D jeżdżę ponad 4. Nowa mniej pali, lepiej się zbiera, DPF bezproblemowy. Po "wirusie" daje sporo frajdy z jazdy więc dla mnie 2.2D to jedyny wybór. Godny następca 2.2 MZR, ostatni niestety, bo nowe BP dostały jedynie parchło w postaci 1.8D.

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-nadal)

PostNapisane: 16 sie 2019, 00:02
przez JacekS
Dzieńdobry,
Przeglądając rekreacyjnie ogłoszenia sprzedaży Mazdy 3 po lifcie (od 2017 roku) trafiłem na jedno, które wydało mi się bardzo atrakcyjne – przynajmniej cenowo.
Przedmiotem ogłoszenia jest poliftowa mazda 3 sedan z początku 2017 roku z silnikiem Sky-D 2.2 150KM i przebegiem 126tys km. Więc auto było jeżdżone – wychodzi średnio 50tys rocznie. Niby sporo ale nie jest to też '180tys do negocjacji.....'
Samochód będę oglądać w najbliższy weekend i w związku z tym chciałbym prosić o poradę na co szczególnie zwrócić uwagę i czy w modelu występują jakieś znane wady. Chodzi i głównie o silnik / układ napędowy / elektronikę.
Jako, że rzecz dzieje się w Danii to wypadkowości się nie obawiam, bo nikt tu nie naprawia aut poważnie rozbitych gdyż jest to zwyczajnie nieopłacalne. Fakt wystrzelenia pirotechniki eliminuje auto z dróg – więc jeśli coś znajdę to będą to raczej naprawy szkód parkingowych lub niewielkich stłuczek. Chciałbym jednak wiedzieć czy taki przebieg w Mazdzie z dieslem to powód do obaw czy niekoniecznie?
Z góry dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam!

PostNapisane: 16 sie 2019, 19:54
przez darrecki
Taki przebieg nie jest problemem o ile auto było serwisowane tak jak przewiduje producent. W 2017 nie było również żadnych kwiatków jak z początku produkcji (wycierający się wałek), a turbina powinna być już po rewizji (urywające się klapki). DPF również powinien być w dobrym stanie, a jeśli będzie się wypalał zbyt często (częściej niż 150-200km) to trzeba go "wyprać" i założyć ponownie – będzie jak nowy. Napisał to właściciel 2.2D od jakichś 5 lat.
Co sprawdzić?
– rozpędzić się do 130+ i obserwować czy coś nie drga >> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=173575
– zobaczyć czy nie bije kierownicą podczas hamowania i jako tako hamuje
...bo hamulce i wibracje to 2 największe wady tego pojazdu, szczególnie w dieslu.
– ewentualnie sprawdzić czy w miarę równo się rozpędza (3 bieg), bo jeśli do 2500obrotów nie jedzie, a potem drze do przodu, to mała turbina klękła.
Raczej nic innego nie boli tego pojazdu, na rudą to chyba jeszcze za wcześnie.
I jak masz ELM327 na bluetooth to można podłączyć się forscanem na telefonie i w zasadzie wszystko sprawdzić. Od interwałów DPF poprzez wszelakie błędy zapisane w pamięci auta.

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM (2014-nadal)

PostNapisane: 18 sie 2019, 22:31
przez JacekS
Hej darrecki, dziękuję za odpowiedź. Turbo sprawdzone -auto przyspiesza jak marzenie od 1000 obrotów ciągnie równo aż do samego końca. Dwumasa cisza – żadnych metalicznych dzwięków, brzdęków wszystko OK. Rura wydechowa czysta – zero sadzy, czyli DPF raczej ok. Żadnego interfacu do komputera nie posiadam, więc auto będę musiał kupić na 'wiarę'. Jedyne co znalazłem to 2 warstwę lakieru na tylnym błotniku od strony kierowcy – około 160 mikronów, więc szpachli nie ma – tylko lakier.
Nic nie wibruje, nic nie sciąga – na autostradzie do 150 gonione – no nie mogłem sobie przyjemności odmówić. Auto jedzie prosto jak strzała. Po prostu... jestem zachwycony.
No ale żeby nie było tak kolorowo to jest jeszcze jedna rzecz która nie daje mi spokoju, lecz wierzę, że można ją (mam nadzieję, że łatwo) rozwiązać: Mianowicie podczas zamykania drzwi tylnych słychać brzęczący odgłos jakby w klapie bagażnika, zderzaku tylnytm. Problem występuje tylko wtedy gdy klapa jest zamknięta. Gdy jest otwarta nic nie brzęczy, nic nie wibruje. Próbowałem też klapę mocniej dociskać – opierając sie o nią i dalej to samo. Wystarczy jendak ją lekko uchylić – by tylko zamek puścił i brzdęk ustaje.
Ciężko mi opisać jaki to odgłos ale porównać go można do np. wibrującej osłony tłumika (tej alumionowej na podwoziu). Sprawa dziwna. Mam nadzieję, że błaha ale daje do myślenia.

PostNapisane: 4 lis 2019, 15:07
przez przemek24p584
Creativ95 napisał(a):Witam, planuje kupić mazde 3 bn/bm mam pytanie o fotele, jak wygląda jakość foteli materiałowych a jaka skórzanych w tym aucie? Nie ukrywam że marzy mi się piękna skóra w aucie ale troche o tym czytałem i jest dużo negatywnych opinii(za zimno, za gorąco, pocenie się, slizganie itp) czy ktoś może posiada i może podpowiedzieć? nie wiem czy skupić się na szukaniu ze skórą czy dać sobie spokój
z tego co cise orientuje wersję do 2016 r (przed liftem) miały fotele tzn ich obicia z kiepskiego materiału. Wersje po liftingu są dużo lepiej wykonane. Co do skóry nie podpowiem bo nie miałem M3 w skórze.

Zakup Mazdy 3 – Kilka pytań.

PostNapisane: 28 lut 2020, 08:19
przez kierownikk
Po pierwsze ogromne WITAM WSZYSTKICH od nowego członka forum.

Potrzebuję porady. W niedzielę zamierzam obejrzeć Mazdę 3.
Jest to 2016 rocznik po facelifcie, 2.0 Sport Skyactive Automatic z 60tyś km przebiegu i kosztuje 11500 funtów (mieszkam w UK). Uwielbiam jej specyfikacje i uwielbiam wygląd, 18-calowe koła, audio bose, światła xenonowe itd itp. Przesiadam się z dość ubogiej BMW serii 1 z 2014 roku z powrotem na japońską jakość (mam nadzieję).
Kiedyś miałem toyoty przed moim bmw i nigdy nie narzekałem, czego nie mogę powiedzieć o bmw chwilowo.

W każdym razie moje pytania to:
1) Czego powinienem szukać, oglądając ten samochód? Czego powinienem szukać podczas jazdy testowej?
2) Pytanie również o automatyczną skrzynię biegów, ile ma biegów? Spodziewałbym się, że będzie to 6, ale mogę się mylić.
3) Czy te silniki są niezawodne?
4) Czy te automatyczne skrzynie biegów są niezawodne?
Samochód pochodzi od dealera Mazdy z 12-miesięczną gwarancją, co daje mi trochę spokoju umysłu. Będzie również robiony przegląd przed odbiorem, chociaż nie sądzę, że zmienią olej przekładniowy, więc czy warto to też zrobić przy tym przebiegu?
Mam zamiar zatrzymać ten samochód przez 4-5 lat, więc oczywiście chciałbym, aby był jak najbardziej bezproblemowy.
Będę głównie korzystał z tego samochodu na dość krótkich dystansach, 5-10 km dziennie, a co tydzień lub dwa dłuższe przejazdy autostradą w weekend. Około 10 tyś kilometrów rocznie. Czy uważacie, że ten samochód poradzi sobie z tym dobrze?

Tutaj sztuka o której piszę...

https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/202002036894075?advertising-location=at_cars&year-from=2015&maximum-mileage=40000&price-to=12000&postcode=m98rn&model=MAZDA3&page=1&price-from=10000&radius=100&make=MAZDA&fuel-type=Petrol&onesearchad=New&onesearchad=Nearly

Co myślicie?
Wszelkie porady i opinie będą mile widziane.

Dziękuję i pozdrawiam!

PostNapisane: 28 lut 2020, 23:21
przez child
kierownikk napisał(a):Po pierwsze ogromne WITAM WSZYSTKICH od nowego członka forum.


My również witamy

W każdym razie moje pytania to:
1) Czego powinienem szukać, oglądając ten samochód? Czego powinienem szukać podczas jazdy testowej?


* bicia podczas hamowania z prędkości 120-150km/h (ale w jukeju to chyba nawet tyle nie wolno jechać :P)
* trzeszczenia słupków czy tam innych schowków
* stanu lakieru (ryski itp)
* porysowanego plastku piano black w środku, o ile ci się nudzi i przeszkadzają ci takie rzeczy

2) Pytanie również o automatyczną skrzynię biegów, ile ma biegów? Spodziewałbym się, że będzie to 6, ale mogę się mylić.


Tak, 6.

3) Czy te silniki są niezawodne?


Ja bym powiedział, że nawet bardzo. Zdarzają się drobne wycieki oleju i to właściwie tyle.

4) Czy te automatyczne skrzynie biegów są niezawodne?


Nie kojarzę żeby ludzie się skarżyli.

Samochód pochodzi od dealera Mazdy z 12-miesięczną gwarancją, co daje mi trochę spokoju umysłu. Będzie również robiony przegląd przed odbiorem, chociaż nie sądzę, że zmienią olej przekładniowy, więc czy warto to też zrobić przy tym przebiegu?


W instrukcji użytkownika będziesz miał napisane, co ile trzeba zmieniać, dealer to na pewno też wie. Ja bym zmieniał zgodnie z zaleceniami producenta.

Mam zamiar zatrzymać ten samochód przez 4-5 lat, więc oczywiście chciałbym, aby był jak najbardziej bezproblemowy.
Będę głównie korzystał z tego samochodu na dość krótkich dystansach, 5-10 km dziennie, a co tydzień lub dwa dłuższe przejazdy autostradą w weekend. Około 10 tyś kilometrów rocznie. Czy uważacie, że ten samochód poradzi sobie z tym dobrze?


Na krótkich dystansach możesz się niemile zdziwić spalaniem (zwłaszcza, jeśli to miasto). Ogólnie piszesz o typowym, niezbyt intensywnym użytkowaniu, więc nie ma sobie z czym nie radzić ;)

Re: Zakup Mazdy 3 – Kilka pytań.

PostNapisane: 29 lut 2020, 06:51
przez kierownikk
Hej, dzięki za odpowiedź i za wszystkie porady odnośnie oględzin samochodu. Na pewno zwrócę na to wszystko uwagę.

Wysokie spalanie na krótkich dystansach to chyba norma w każdym silniku spalinowym więc tego jestem świadomy i przygotowany mentalnie <glupek2>

Pozdrawiam.

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

PostNapisane: 4 wrz 2020, 10:13
przez talk_about85
Mam zagwozdkę. Co to za wersja AL-SPORTS? Była w ogóle taka nazwa? To jakaś krótka seria na dany kraj docelowy modelu BM w tym przypadku Niemcy? Ja osobiście myślałem że Sky Passion to jest full.

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-a ... 800b215933

PostNapisane: 6 wrz 2020, 20:46
przez child
W Polsce nie było takiej nazwy. W innych krajach zdarzała się wersja Sport, ale o AL-SPORTS nie słyszałem. Z wyposażenia wychodzi mi, że to po prostu SkyPassion.

Natomiast samo ogłoszenie jest napisane tak nieprzyzwoicie entuzjastycznym tonem, że aż zęby bolą. Najbardziej mi się podoba "FULL LED przód i tył" oraz "Skrętne bixenony". Czyli jedyny w swoim rodzaju samochód ze światłami jednocześnie LED i Xenon – ja bym brał taki unikat :D

PS. Widzę, że nawet skóry nie ma – mi by to akurat odpowiadało, ale ogólnie skóra jest uważana za "wyznacznik wypasu".

Rdza

PostNapisane: 11 wrz 2020, 08:21
przez skrzypela
Hej. Zamierzam kupić Mazde 3II. Słyszałam jednak opinię że karoseria szybko rdzewieja...Czy ktoś z użytkowników może to zweryfikować. Czytałam na różnych forach, że problem dotyczył starszych modeli A obecnie już nie występuje. Potwierdziciw to? Zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia i chyba dlatego mąż odradza mi kupno :)

Re: Rdza

PostNapisane: 11 wrz 2020, 09:29
przez Tasman20Wroc
Z karoserią jest mniejszy problem niż w pierwszej generacji. Podwozie rdzewieje nadal. Kupując Mazdę musisz się liczyć z konserwacją podwozia i z tym , że ruda kiedyś wyjdzie. Ja mam 3 II i zakupu nie żałuję, jak każde auto ma swoje wady.

Re: Rdza

PostNapisane: 12 wrz 2020, 12:16
przez rafik85
Każdy japończyk z tamtych lat rdzewiał trochę. Po zakupie oczyścić dół, zakonserwować i będzie spokój.

Re: Rdza

PostNapisane: 12 wrz 2020, 12:24
przez Dominator
Każdy japończyk jak gnił tak gnije, tym bardziej obecne gdzie lakier ma po 50 mikronów.

Re: Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

PostNapisane: 16 paź 2020, 17:45
przez patryk0402
Witam
Jestem na etapie poszukiwań swoje przyszłej wymarzonej Mazdy 3.

Ogólnie to problem jest w tym, że liczba ogłoszeń spełniająca moje kryteria jest ogólnie mała – a okolic/promieniu 100km jest ich masakrycznie mało.

Ciekawi mnie, czy realne jest zdobycie 3 BM (2014-2015-2016) w przedziale 35-40k w przyzwoitej cenie/stanie?


Oglądałem jeden egzemplarz w komisie – na zdjęciach wszystko ładnie fajnie, a na miejscu istna tragedia – kierownica poprzecierana, fotel kierowcy strasznie wytarty rozdarty, liczne rysy, obicie, drobne otarcia etc.

Chciałbym poznać opinię w szczególności o stanie kierownicy i tapicerki w samochodach ok 6letnich – jak to u Was wygląda, albo z czym mieliście styczność podczas poszukiwań własnego samochodu

Pozdrawiam