Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez czarmi » 21 lis 2016, 22:27

Tutaj będziesz miał większość odpowiedzi na Twoje pytania viewtopic.php?f=494&t=163845
Poza tym viewtopic.php?f=494&t=175311
Powodzenia ;)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez elko1703 » 14 sty 2017, 18:13

Witam wszystkich,

chciałabym prosić doświadczonych kupujących nowe Mazdy o opinie i pomoc w następujących problemie. Pokrótce opisze tą sytuację.
Samochód Mazda 3 po liftingu zamówiliśmy 15.10.2016r. w jednym z salonów Mazdy. Samochód zgodnie z obietnicą Salonu miał się pojawić już do odbioru 27.12.2016r. jednak otrzymaliśmy 10.12.2016r. telefon od dealera, że auto jest już w porcie w Antwerpii i czeka na wyjazd do Polski miało być na ok. 16.12.2016. Auta nie było na 16.12., kolejny telefon-auto stoi w porcie nadal i salon nie ma żadnych informacji co dalej , kolejne telefony-nadal salon nie wie nic o tym kiedy samochód wyjedzie z portu. Ponownie telefon po świętach i znowu obietnica, że samochód wyjedzie 6.01.2017r. z portu. Kolejny telefon po weekendzie-auto znowu nie wyjechało z portu z powodu "mrozów"... I tak aż do dziś sytuacja trwa. Termin ostatecznego odbioru auta na umowie to 8.01.2017r. więc możemy wypowiedzieć umowę ze zwrotem zaliczki i zakupić auto w innym salonie, które jest tam "na stanie" i oczywiście ze skrzynią manualną.
Dziś kolejna telefoniczna rozmowa i tym razem z kierownikiem salonu, który obiecał skontaktować się z centralą Mazdy i wrócić do mnie z informacją kiedy dokładnie auto będzie w Polsce. Obiecał również porozmawiać z centralą w kwestii zadośćuczynienia nam za tą zwłokę.
Zaproponował nam podczas tej rozmowy samochód zastępczy, ale nie uważam, że jest to dla mnie jakieś duże zadośćuczynienie, a raczej ich obowiązek w tej sytuacji.

Czy ktoś z obecnych na forum osób miał może podobną sytuację i negocjował z salonem lepsze warunki zadośćuczynienia? Co powinna zaproponować marka? Brak dopłaty za metaliczny lakier? System przeciwalarmowy? Może ktoś inny ma inne pomysły? Dodam, że nowa mazda jest już drugim samochodem w rodzinie.

PS. Specjalnie nie piszę o zadośćuczynieniu w formie bezpłatnego lub obniżonego przeglądu ponieważ wyliczając koszt kredytu salon pomylił się o 2000zł i w formie rekompensaty za pomyłkę już ten przegląd otrzymaliśmy.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2017, 17:48
Posty: 7

Postprzez Paolo » 14 sty 2017, 20:27

elko1703 napisał(a):które jest tam "na stanie" i oczywiście ze skrzynią manualną.


Kolego jeżeli byłby dany samochód na stanie u innego delera to w pierwszej kolejności ściągaliby go właśnie od innego delera. Ja bym brał na Twoim miejscu samochód zastępczy i do tego próbował wynegocjować jakieś dodatkowe akcesoria, dodatkowego upustu $ raczej nie dostaniesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez ArturFr » 14 sty 2017, 21:33

Zastanawiam się nad zakupem nowej Mazdy 3. Poczytałem trochę internetu i wszyscy narzekają na rdzę. Zastanawiam się na ile dotkliwy jest to problem.

Czy są tu właściciele samochodów w wieku co najmniej 10 lat bez rdzy?
Jakie są konsekwencje i koszty pojawienia się rdzy? Czy daje się nad tym zapanować?

Jeśli zdecyduje się na Mazdę to pewnie na początku zrobię zabezpieczenie antykorozyjne i będę ją trzymał w garażu. Najchętniej używałbym jej przez kilkanaście lat. Gdy czytam o rdzy to nie jestem pewien czy to wykonalne.
Ostatnio edytowano 14 sty 2017, 22:06 przez ArturFr, łącznie edytowano 1 raz
ArturFr
 

Postprzez e-tomek » 14 sty 2017, 21:42

Serio? :)
Jak zrobisz profesjonalną konserwację na początku, później po 4-5 latach powtórkę, to tym bardziej nie masz co się o rdzę martwić. To jest chyba jakaś psychoza, ja mam Mazdę 3 BL z 2010 r. i oczywiście, że naloty na podwoziu są. Gdyby nie było, to bym się martwił, przecież to normalne. Wiadomo – jak zakonserwujesz to masz spokój ... psychiczny, bo nic nie widzisz.
Ale bez przesady, w aucie ... do 10 lat, które jest normalnie użytkowanie i ktoś o nie dba (nie stoi pół roku, nie jest zalane, myje) to myślę, że nie ma w ogóle tematu, także nie masz co się tą tematyką za bardzo przejmować.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez elko1703 » 14 sty 2017, 22:21

@Paolo chodzi o to, że zamówiliśmy auto ze skrzynią automatyczną po liftingu, a w salonach są jedynie auta ze skrzynią manualną.

Ktoś był w takiej sytuacji jeszcze?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2017, 17:48
Posty: 7

Postprzez michkra » 14 sty 2017, 22:50

Ja jestem w bardzo podobnej. Przy zamawianiu usłyszałem ze powinno byc jeszcze w grudniu. Na początku grudnia otrzymałem informacje, że auto bedzie do 6 stycznia. Na początku stycznia ze bedzie w połowie stycznia. Do tej pory go nie ma. Ma byc w przyszłym tygodniu. Termin na umówie mam do 20 stycznia wiec maja czas do piątku. Czekam na sky energy w manualu wiec raczej popularna konfiguracja. Daj znac jak zakończy sie twoja sprawa. Ja tez będę informował na bierząco.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2016, 16:32
Posty: 52 (3/1)
Auto: Mazda 3 2017 Sedan
SkyPassion Machine Grey

Postprzez elko1703 » 14 sty 2017, 23:03

@michkra dziękuję za odpowiedź. Przynajmniej na umowie masz termin 20.01. U nas był termin 08.01. I do tej pory nic nie wiadomo. Może i mazdy w automacie są mniej popularną konfiguracją, ale już na etapie podpisywania zamówienia salon powienien informować ile się czeka realnie na auto. Nie zamawiają przecież nowych aut statkiem od wczoraj.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2017, 17:48
Posty: 7

Postprzez michkra » 14 sty 2017, 23:11

20 stycznia był wpisany tak na wszelki wypadek bo auto powinno byc w grudniu. Widocznie wiedza ze dostawy nie są super terminowe i zabezpieczają sie. Coś jest na rzeczy z tym portem bo moja juz od co najmniej 2 stycznia była w porcie. Dwa tygodnie na antykorozje i transport do Polski? No nic czekam do piątku i zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2016, 16:32
Posty: 52 (3/1)
Auto: Mazda 3 2017 Sedan
SkyPassion Machine Grey

Postprzez elko1703 » 14 sty 2017, 23:46

Tylko widzisz Twój samochód stoi w porcie 2 tygodnie, a nasz od 10 grudnia czyli ponad miesiąc więc coś jest poważnie nie tak. I wkurza mnie ta bezradność salonu.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2017, 17:48
Posty: 7

Postprzez rafs24 » 15 sty 2017, 00:08

Weź poprawkę na to, że salon jest "tylko" pośrednikiem i ich pole manewru jest ograniczone. Ja bym poczekaj jeszcze te kilka/kilkanaście dni. Niech też dadzą jakiś konkret na co możesz liczyć z powodu opóźnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez Paolo » 15 sty 2017, 11:22

e-tomek, a może ArturFr pisze o BK a nie BL, a to już duża różnica.
Jeżeli rozmowa jest na temat BK to przejdź do działu modelowego tam na temat korozji jest bardzo dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez e-tomek » 15 sty 2017, 12:51

Paolo – ArturFr pisze o zakupie nowej BM, i się martwi o korozję, także spokojnie.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Paolo » 15 sty 2017, 13:44

e-tomek napisał(a):Paolo – ArturFr pisze o zakupie nowej BM, i się martwi o korozję, także spokojnie.


EEee to tak jak pisałeś już przy BL nie ma co mówić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez ArturFr » 15 sty 2017, 17:07

Paolo napisał(a):
e-tomek napisał(a):Paolo – ArturFr pisze o zakupie nowej BM, i się martwi o korozję, także spokojnie.


EEee to tak jak pisałeś już przy BL nie ma co mówić :)


Chciałbym żeby te nowe nie rdzewiały bo wyglądają super i chętnie bym taką kupił. Problem w tym, że w internecie są zdjęcia obecnej generacji która rdzewieje. Popatrzcie na to:
http://www.torontomazda3.ca/forum/showt ... st-already

To, że rdza się pojawia chyba nie ulega wątpliwości. Zastanawiam się jak często to występuje i jak kosztowna może być walka z rdzą. O ile wiem obecnie produkowana Mazda 3 nie jest ocynkowana. Dlatego ryzyko jest chyba spore.
Oczywiście sprzedawcy twierdzą, że problem dotyczył tylko starszych modeli. Nie wiem czy im wierzyć ... a sprawdzić się tego nie da bo obecny model jest na rynku od niedawna.
ArturFr
 

Postprzez sevecc » 16 sty 2017, 09:45

Ja zamawiałem na początku października.
Termin ostateczny miałem na 31.12 a odebrałem 19.12.

Salon informował mnie na bieżąco o statusie realizacji.

Bardzo dziwne, bo moja była w porcie w Rotterdamie też koło 10.12 i jakoś dojechała do salonu bez problemu a Wasze podobno nie mogą bo mrozy, śniegi etc. Coś tu nie pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez darrecki » 16 sty 2017, 11:07

Może auto kolegi nie załapało się na problem z jakąś wiązką, a twoje już tak i muszą zmienić. Jest wątek o wstrzymaniu wydawania aut przez Mazdę.
Najbardziej boli to, że niemożliwością jest poznanie prawdy jaka by ona nie była. I niekoniecznie jest to wina dealera tylko centrali.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez michkra » 16 sty 2017, 11:23

Ja zamawiałem w lipcu! jako jeden z pierwszych w Polsce.
Nie było wiadomo jeszcze jak auto będzie wyglądać.
Zamówiłem bardzo popularną wersję skyEnergy w czerwonym kolorze z manualną skrzynią.
Zamówiłem sedana. Wiem, że więcej sprzedaje się hatchbackow ale wątpie żeby sprowadzenie sedana było takim problemem.

Co do problemu z wiązką to jest ona naprawiana w salonie. Gdy pojawił się ten temat na forum zapytałem w salonie czy nie spowoduje to opóźnienia w dostawie. Otrzymałem odpowiedź, że wymiana jest bardzo prosta i nie będzie przez to opóźnień. Więc nie jest to wytłumaczenie tak długiego przetrzymywania auta w porcie.

Tak jak pisałem wcześniej termin mam do 20 stycznia więc zostały im 4 dni.
Ogólnie z tym informowaniem ze strony salonu jest troche słabo.
Nigdy sami z siebie nie informowali mnie o niczym.
Dopiero kiedy napisałem maila z zapytaniem to przedstawiali mi kolejny nowy termin dostawy.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2016, 16:32
Posty: 52 (3/1)
Auto: Mazda 3 2017 Sedan
SkyPassion Machine Grey

Postprzez ozii » 16 sty 2017, 14:20

Mi za weekend opóźnienia (odebrać miałem w piątek a było na poniedziałek) z powodu błędu w homologacji zaproponowali robociznę na pierwszym przeglądzie za free więc to jakieś 300 – 500 zł w zależności od ASO. Skoro za 2 dni opóźnienia potrafią tak zadośćuczynić to za miesiąc opóźnienia wypadałoby klientowi może opony zimowe dorzucić albo navi.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez jas300x » 16 sty 2017, 15:50

cześć, czy myślicie że w takiej sytuacji jak powyższa – opóźnienie pewnie ze 3 tygodnie możliwe byłoby otrzymanie lakieru za FREE lub np. nawigacji ?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2017, 23:36
Posty: 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Moderator

Moderatorzy Moto