Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.
PostTen post został usunięty przez Paweł 30 gru 2013, 02:03.
Powód: OT

Postprzez Rogal 78 » 29 gru 2013, 23:57

jennyx napisał(a):A co sądzicie na ten temat? Wyczytałam gdzieś, że lepiej nie kupować nowego modelu, który wypuszcza na rynek producent, tylko poczekać aż samochód sprawdzi się w użytkowaniu i kupić po roku, kiedy ewentualne "niedoróbki" zostaną skorygowane. Mam na myśli oczywiście zakup nowego samochodu (czyli w tym przypadku rocznik 2014 pod koniec 2014 r.). Zastanawiam się tylko czy taka firma jak Mazda pozwala sobie na ewentualne niedociągnięcia i czy warto czekać aż rok.... <co?>


Też mi to przeszło przez myśl przed zawarciem umowy, ale...
1) część elementów i podzespołów została już "przetestowana" w nowych Mazdach 6 z pierwszego roku produkcji, np. silnik benzynowy 2.0 165 KM, e-loop (tu była wada fabryczna i zorganizowali akcje serwisową) i pewnie cała masa innych również, tak więc nie będzie to zupełna nowość,
2) w razie (odpukać <cisza> ) ewentualnych niedoróbek pewnie zorganizują akcję serwisową, tak jak na początku tego roku z e-loopem w Mazdach 6

Poza tym niektóre usterki mogą wystąpić dopiero po kilku latach lub po określonym przebiegu <zeby>

Czego uniknięcia zarówno nabywcom nowych Mazd jak i pojazdów wszelkich innych marek szczerze i gorąco życzymy papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2013, 19:37
Posty: 47
Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.

Postprzez ZOOMik » 30 gru 2013, 00:36

monkahead napisał(a):jennyx, znam Mazdę jako dostawca, u nich możesz brać auto w każdym momencie, nie ma lepszego, ani gorszego okresu, mechanicznie mają dopracowane wszystko już kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej.

Fajnie, że znasz Mazdę, ja też ją poznałem i tak mają wszystko dopracowane, że później rozsyłają do ASO dziesiątki biuletynów serwisowych, jak mają usuwać różne „babole” z tych „idealnych” aut ;)
Odpowiadając na pytanie Koleżanki jennyx ,to lepiej nie kupować całkowicie nowych modeli zaraz po ich wprowadzeniu na rynek, bowiem wtedy większe jest ryzyko występowania, tzw. „chorób wieku dziecięcego” i Mazda w tym względzie nie jest żadnym wyjątkiem.


rafindo napisał(a):Witam!!! poszukuje instrukcji obsługi Mazdy 3 rok.2012 Chodzi głownie o funckje przycisków na kieownicy. Help pomóżcie . Zalezy mi na obsłudze tempomatu i telefonu. ( wersja USA) Zgóry dziekuję <cisza>
Rafindo

Witaj,
Kolego pomyliłeś działy modelowe – posiadasz BL a tu jest BM.
Instrukcję do swojej znajdziesz tu:
viewtopic.php?f=113&t=100105
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez ZOOMik » 30 gru 2013, 00:45

jaceku napisał(a):zastanawia mnie jakie jest faktyczne spalanie GTI... dane producenta można oczywiście wrzucić między bajki...

Zależy jak będziesz jeździł, ale z testów, które znam to śr. 9L.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez wpodgorski » 30 gru 2013, 00:49

ZOOMik napisał(a):Fajnie, że znasz Mazdę, ja też ją poznałem i tak mają wszystko dopracowane, że później rozsyłają do ASO dziesiątki biuletynów serwisowych, jak mają usuwać różne „babole” z tych „idealnych” aut ;)
Odpowiadając na pytanie Koleżanki jennyx ,to lepiej nie kupować całkowicie nowych modeli zaraz po ich wprowadzeniu na rynek, bowiem wtedy większe jest ryzyko występowania, tzw. „chorób wieku dziecięcego” i Mazda w tym względzie nie jest żadnym wyjątkiem.


Lol, i to napisał człowiek, który ma trójkę BL z 2009 roku :D.

jennyx

Pamiętaj, że oprócz sprawdzonych rozwiązań z szóstki, trójka weszła trochę wcześniej np. do USA albo Australii, która jest wielkim rynkiem zbytu dla Mazdy.

Matajs

Mój dealer powiedział, że zarówno z centrali (w Niemczech) jak i innych salonów w całej Polsce nie ma żadnego problemu ze ściągnięciem.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 11:10
Posty: 21 (3/1)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez ZOOMik » 30 gru 2013, 01:08

wpodgorski napisał(a):Lol, i to napisał człowiek, który ma trójkę BL z 2009 roku :D.

Drogi Kolego, człowiek był w pełni świadomy tego w chwili zakupu i tylko uprzedza tych, co nie wiedzą jak jest a już każdy zrobi jak uważa :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez abracadabra » 30 gru 2013, 10:34

Matajs napisał(a):Powiedzcie mi z doświadczenia, czy dealerzy oprócz aut, które mają w swoim salonie oraz aut na "ogólnym" parkingu Mazda Polska mają wgląd do innych salonów i ściągają na zamówienie auta stojące u innych dealerów?

Wgląd mają. Co do ściągania od innych dealerów to wszystko zależy na jakiego handlowca trafisz.

Jeden z warszawskich dealerów oferował mi ściągnięcie interesującej mnie wersji (GJ) z południa kraju za dodatkową opłatą 600 PLN jako koszt transportu. Ostatecznie kupiłem jednak w Rzeszowie (mieszkam w W-wie) i poświęciłem jeden dzień na wyprawę po samochód. Można naprawdę wiele rzeczy załatwić, wszystko zależy na jakiego handlowca trafisz.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez Matajs » 30 gru 2013, 11:36

abracadabra napisał(a):Wgląd mają. Co do ściągania od innych dealerów to wszystko zależy na jakiego handlowca trafisz.

Jeden z warszawskich dealerów oferował mi ściągnięcie interesującej mnie wersji (GJ) z południa kraju za dodatkową opłatą 600 PLN jako koszt transportu. Ostatecznie kupiłem jednak w Rzeszowie (mieszkam w W-wie) i poświęciłem jeden dzień na wyprawę po samochód. Można naprawdę wiele rzeczy załatwić, wszystko zależy na jakiego handlowca trafisz.


Dzięki za info :) każdy dodatkowy argument się przyda :)
~matajs
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 15:39
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez monkahead » 30 gru 2013, 13:09

ZOOMik, to moze to da Ci pewne porównanie. Jeden z francuskich producentów samochód ma taką politykę jakościową. Do 6 miesięcy od rozpoczęcia seryjnej produkcji nie ma żadnych zmian konstrukcyjnych, to okres wychodzenia usterek które nie pojawiły się w czasie walidacji produktu. Później wprowadzają zmiany, a po okolo 4-5 latach (czyt. pierwszy face lift) tną koszta, czyli zamieniają droższe materiały na tańsze, usuwają niektore rozwiązania, etc. Tutaj wiem z doświadczenia że Mazda jeszcze robi w miarę auta po "staremu", jednak da się zauważyć że z modelu na model jest taniej w niektórych miejscach.

Wysłano z Nokia Lumia 820
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez Chino » 30 gru 2013, 20:11

Dzisiaj w Motorze wielki test kompaktów w benzynie. W tym tygodniu Niemcy (Leon. G7, OIII, Astra, Focus), Francja (C4, Megane, 308), Włochy (Bravo), za tydzień Japonia (M3, Cif, Auris), Korea (Cee'd i i30) + Chevrolet. Co ciekawe w pomiarach głośności to Golf i Leon wypadły najgorzej, a najlepiej Bravo i Megane:) – już nie wiadomo komu wierzyć. W dzisiejszym porównaniu na finiszu testu wygrywa Octavia przed Leonem i Golfem:)
Początkujący
 
Od: 20 lis 2013, 17:28
Posty: 7
Skąd: Płock
Auto: Honda Civic EP2 ES FL

Postprzez brum » 30 gru 2013, 20:22

..no ciekawe – to jest papierowe wydanie? Czy jest w int?

PS. Widzialem dzis czarnego sedana zaparkowanego "na miescie".... OMG ten samochod jest piekny – i te proporcje :)
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez jaketherake » 30 gru 2013, 21:52

Chino napisał(a):Dzisiaj w Motorze wielki test kompaktów w benzynie. W tym tygodniu Niemcy (Leon. G7, OIII, Astra, Focus), Francja (C4, Megane, 308), Włochy (Bravo), za tydzień Japonia (M3, Cif, Auris), Korea (Cee'd i i30) + Chevrolet. Co ciekawe w pomiarach głośności to Golf i Leon wypadły najgorzej, a najlepiej Bravo i Megane:) – już nie wiadomo komu wierzyć. W dzisiejszym porównaniu na finiszu testu wygrywa Octavia przed Leonem i Golfem:)


Właśnie przejrzałem ten test i faktycznie, VAG'i zajęły całe podium (308 ex-equo na 3 z golfem) <czarodziej>
Nie wczytywałem się w szczegóły (w końcu brak tam M3), ale wygląda nieco dziwnie: silniki od 110KM do 125KM i tylko Skoda ma 140KM. Przy okazji Octavia okazuje się też najdroższa, ale chyba ten czynnik nie miał dużego wpływu na ostateczny wynik. W każdym razie za tydzień Mazda w zestawieniu z Ceed, i30, Cruze, Civic i Aurisem.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez jaceku » 30 gru 2013, 22:27

ZOOMik napisał(a):
jaceku napisał(a):zastanawia mnie jakie jest faktyczne spalanie GTI... dane producenta można oczywiście wrzucić między bajki...

Zależy jak będziesz jeździł, ale z testów, które znam to śr. 9L.


te średnie 9l to dużo i niedużo...
ja bym chciał wiedzieć najbardziej, ile w praktyce wychodzi przy jeździe ekonomicznej, a ile przy dynamicznej...
bo to mi daje wyobrażenie, że jeżdżąc na co dzień mogę mieć spalanie względnie niskie...a jak chce zaszaleć to już płacę za moje wybryki... :]
zakładam, że auto ma być eksploatowane na co dzień (i tu jest uniwersalność golfa), ale jednocześnie jak mam ochotę poszaleć to mam czym ( i tu sprawdza się GTI)... trudny orzech...
mazda 3 byłaby dla takich potrzeb idealna, gdyby tylko dołożyli jakiś konkretniejszy silnik...chociażby nawet może i ten 2,5l benzynowy, który oferują w stanach...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez ZOOMik » 31 gru 2013, 01:00

Francuskiego to najwyżej wina mogę się napić :P A tak na poważnie to nie twierdzę, że nie ma producentów, którzy gorzej wypadają pod względem ilości niedoróbek po wprowadzeniu nowego produktu na rynek lub/i szybkości i sposobie reagowania na nie, po ich wykryciu. Nie zgodzę się natomiast z tym, że Mazda jest "wyjątkowa" i nie ma lepszego ani gorszego okresu produkcji – może organizacyjnie od początku do końca jest „cacy”, ale na pewno nie produktowo. To, co moim zdaniem, istotne w poruszonej kwestii już napisałem – pośpiech nie zawsze popłaca i tyle ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez ZOOMik » 31 gru 2013, 01:04

Min. ok. 6L
Max. ok. 12L

Dopisano 31 gru 2013, 00:06:

brum napisał(a):..no ciekawe – to jest papierowe wydanie? Czy jest w int?

Papierowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 31 gru 2013, 11:57

ZOOMik napisał(a):Min. ok. 6L
Max. ok. 12L

Dopisano 31 gru 2013, 00:06:

brum napisał(a):..no ciekawe – to jest papierowe wydanie? Czy jest w int?

Papierowe.


Gdyby minimalne spalanie w autach klasy GTI dało się zrobić w okolicach 6l (realne), to sam bym szukał używanego :D Z tego co widzę po testach na sieci oraz opiniach znajomych ( A3 1.8TFSI 180KM), to zejście poniżej 8l wymaga katorgi, relne średnie spalanie ok. 9.5-10l, w silniku 2.0 jaki ma GTI raczej ciut więcej..
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez 5qra » 31 gru 2013, 16:01

KM trzeba karmić. Kupowanie mocnych aut i potem ochy przy spalaniu – słabe strasznie. Chcesz małe spalanie to bluemotion a nie GTI. MAX 12L na torzyku pewnie też :)

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez waxain » 31 gru 2013, 16:16

jaketherake napisał(a):Właśnie przejrzałem ten test i faktycznie, VAG'i zajęły całe podium (308 ex-equo na 3 z golfem)
Nie wczytywałem się w szczegóły (w końcu brak tam M3), ale wygląda nieco dziwnie: silniki od 110KM do 125KM i tylko Skoda ma 140KM. Przy okazji Octavia okazuje się też najdroższa, ale chyba ten czynnik nie miał dużego wpływu na ostateczny wynik. W każdym razie za tydzień Mazda w zestawieniu z Ceed, i30, Cruze, Civic i Aurisem.


Przeglądałem ten test, faktycznie wygrana tej skody jest jakby nieco ustawiona biorąc pod uwagę jej 140 konny silnik :) Sam wynik jak w większości tego typu testach nie zaskakuje...VAG górą, choć też nie odbieram racji, że to całkiem dobre auta. Jestem prawie pewien, że mazda 3 nie zajmie wysokiego miejsca (stawiam na między 4-6 w globalnym porównaniu), niestety w wielu miejscach prawdopodobnie nie dostanie dużo punktów (pojemność bagażnika, hamulce, wyciszenie) w innych jest tylko dobra (osiągi, spalanie...) ale też nie najlepsza.
Pocieszającym za to jest fakt, ze nowa trójka jest wśród 7 finalistów samochodu roku 2014, wyniki 3 marca.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ZOOMik » 31 gru 2013, 16:47

jaketherake napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Min. ok. 6L
Max. ok. 12L

Dopisano 31 gru 2013, 00:06:

brum napisał(a):..no ciekawe – to jest papierowe wydanie? Czy jest w int?

Papierowe.


Gdyby minimalne spalanie w autach klasy GTI dało się zrobić w okolicach 6l (realne), to sam bym szukał używanego :D Z tego co widzę po testach na sieci oraz opiniach znajomych ( A3 1.8TFSI 180KM), to zejście poniżej 8l wymaga katorgi, relne średnie spalanie ok. 9.5-10l, w silniku 2.0 jaki ma GTI raczej ciut więcej..

Słuszny przytyk do tego co napisałeś zrobił Kolega 5qra, bo przecież nie po to kupuje się GTI, żeby bić rekordy jazdy o kropelce. Spalanie minimalne należy zawsze traktować bardziej, jako ciekawostkę, bo o ile „jednorazowo” jest to do osiągnięcia to w dłuższej perspektywie nikt "normalny" takiego wyniku nie utrzyma. Znacznie bardziej miarodajna jest średnia, która jak widać dla tego Golfa, mniej więcej pokrywa się w przypadku obu źródeł danych – testów, jak i użytkowników
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KvM » 1 sty 2014, 11:03

5qra napisał(a):KM trzeba karmić. Kupowanie mocnych aut i potem ochy przy spalaniu – słabe strasznie. Chcesz małe spalanie to bluemotion a nie GTI. MAX 12L na torzyku pewnie też :)

Za literufki odpowiada Tapatalk.

A nie sadzisz ze to trochę bezsensowne myślenie ? Takie wciskanie innym własnego podejścia do życia i tu – motoryzacji? Nie każdy kupuje mocne auto żeby wciskać pedal gazu mimo ze widzi przed sobą czerwone światło. Moja zona ma auto mocniejsze od golfa GTD i ma spalanie poniżej 5l/100 moc wykorzystuje do tego żeby sprawnie i bezpiecznie wyprzedzać inne auta, a nie po to by bezmyślnie marnować paliwo . Jest zachwycona zarówno dynamika auta jak i spalaniem. Nikt normalny nie lubi wyrzucać pieniędzy w błoto.

Jedną z największych zalet mazdy jest właśnie niskie zużycie paliwa przy dobrych osiągach.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

Moderator

Moderatorzy Moto