Zakup używanego samochodu – budżet do 15.000 zł

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez zadra » 24 lut 2018, 01:33

erbinga z silnikiem 2,4 konstrukcja mistsubishi ten sam montowany w Eclipse, wygoda nieporównywalna, idealny do lpg

Spodziewałbym się tu regulacji zaworów na płytkach lub szklankach; więc tu jest duża przewaga hondy z regulacją manualną "na śrubę".
Chciałbym przesiąść się z peugeota również ze względu na jego rozmiary w coś mniejszego gabarytowo – sebring jest dłuższy od 407-ki..
Dlaczego nie mazda?
ZA bardzo korodują – to akurat jest pewne, że mazda zardzewieje (modele po 2000 roku..), przewagą hondy tu również jest silnik.
Miałem przed peugeotem 323 Bj z 2002r – nigdy jeszcze mnie tak plecy nie bolały od jazdy samochodem.. mega niewygodny fotel; dodatkowo "wysiedzony" w niesprzyjający mi sposób.
Czasami przeleci mi przez głowę pomysł typu : "może mazdę 3 kupić".. ale korozja mnie odstrasza..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Grzyby » 26 lut 2018, 20:37

zadra napisał(a):Spodziewałbym się tu regulacji zaworów na płytkach lub szklankach; więc tu jest duża przewaga hondy z regulacją manualną "na śrubę".

Nie widzę żadnej przewagi konieczności regulacji nad jej brakiem przy hydraulice.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zadra » 28 lut 2018, 23:04

Nie widzę żadnej przewagi konieczności regulacji nad jej brakiem przy hydraulice.

Ja t w takim przypadku również nie widzę, ale w przypadku, gdy do regulacji trzeba zwalić rozrząd, wałki rozrządu i wymieniać szklanki regulacyjne (z płytkami jest mniejszy problem) to dla mnie różnica jest kolosalna.
Manualna regulacja w silnikach hondy odbywa się tak jak kiedyś w maluchu – wystarczy szczelinomierz, oraz dwa klucze lub klucz i śrubokręt.
Więc wolałbym sam osobiście wyregulować sobie luzy w hondzie, niż zlecić regulację w silniku ze szklankami.
Jak jest w sebringu – nie wiem, ale jeśli faktycznie siedzi tam mitsubishowy mivec 2,4 l to spodziewałbym się szklanek a nie regulatorów hydraulicznych.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Maliniak » 1 mar 2018, 18:51

Mitsu 2.4 ma równiez reczna regulacje zaworów
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 19:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez zadra » 2 mar 2018, 13:50

Mitsu 2.4 ma równiez reczna regulacje zaworów

Nie wiedział ja...
Mivec 1,3 ma chyba szklanki, dlatego nie spodziewałem się innego rozwiązania bądź co bądź bardziej zaawansowanego motoru.

10 min później...

Jednak chyba się nie myliłem.
Na forum mitsu.. jeden z kolegów regulował luzy w Outlanderze 2,4 mivec; oto co napisał po regulacji (część wypowiedzi) :

"Cześć.Regulacja wyszła pozytywnie i kosztownie. Szklanki wymieniałem w zakładzie prywatnym polecanym przez innego użytkownika z tego forum (on również regulował zaworki w swoim lancerze). Jeśli chodzi o części to jak wspominałem wyżej – wymieniłem 16 szklanek na oryginalne z serwisu Mitsu (koszt 62zł/szklanka). Bolało, ale wolałem to zrobić na tip top"

Więc jednak nie ręczna regulacja lecz wymiana szklanek.. chyba,że chodziło Ci o to,że szklanki wymienia się również "ręcznie"...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Maliniak » 2 mar 2018, 18:45

kolego 2.4 mivec w grandisie czy outlanderze ma wyłacznie regulacje reczna,
moze mylisz z silnikami GDI lub 2.0/2.0T
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 19:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez zadra » 4 mar 2018, 00:03

kolego 2.4 mivec w grandisie czy outlanderze ma wyłacznie regulacje reczna,
moze mylisz z silnikami GDI


Nie mylę z GDI, wiem czym są; również trochę kojarzę miveki, ale spierać się nie zamierzam, bo lancera jeszcze nie regulowałem , tymbardziej sebringa 2,4....
Możesz mieć rację..
Dyskusja o tym trochę niepotrzebna, bo jak wcześniej pisałem, sebring gabaryty ma większe od peugeota 407, więc jest na spalonej pozycji.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gutek_wrb » 10 mar 2018, 10:15

Cześć

Poszukaj i pomyśl o Hondzie FR-V z końca produkcji benzyna 1,8 VVT 140 KM lub diesel 2,2 w wersji Exutiv najlepiej ,poznasz bo ma szyber dach w standardzie i podgrzewane fotele,
dobry i zadbany model dobrze ci jeszcze ponad 5 lat by posłużył.

https://www.autocentrum.pl/galerie/pras ... fr-v-2007/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez zadra » 12 mar 2018, 12:35

Poszukaj i pomyśl o Hondzie FR-V

Pomyślałem..
Nie ma tego zbyt wiele w sprzedaży w moim zasięgu finansowym, ale rozglądam się i może coś wpadnie mi w oko.

Na dzień dzisiejszy rozważam tylko civic'a 2,0 160kM oraz FR-V 2,0 lub 1,8...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2018, 20:48

Ten FR-V też mi wpadł w oko z zewnątrz nie jest autobusem a potrafi zabrać 6 osób, szkoda tylko że te siedzenia wyglądają jak z lat 90 tych, a rzadkość modelu może być przyczyną drogich części. Ciekawe czy to rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gutek_wrb » 13 mar 2018, 17:07

Nic bardziej omylnego części dostępne i w rozsądnych cenach,(nie w serwisach oczywiście) a fotele są wygodne bardziej niż tył nowej 6 -ti<faja>

P.s szukaj koniec produkcji w 1,8 silniku VVT nawet z pewną instalacją lpg jak będzie okazja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2018, 18:51

Ja bym bardziej nastawiał się pod 2.2 w dyszlu. Bryła ogólna podoba mi się muszę więcej poczytać o zawiasie i jakie ma wady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 13 mar 2018, 20:02

jakie ma wady.

Jedną jest podatność na korozję, oraz miękki lakier.
Z tyłu jest niezależne;
Z tego co piszą, to 1,7 troszkę zbyt słabe.. Niestety mało ich jest, jeszcze mniej tych co się podobają..
Najstraszniejsze w tym wszystkim,że absolutnie nie mieści się w budżecie do 15 000...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2018, 20:03

zadra napisał(a):Jedną jest podatność na korozję


eh te japończyki... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 14 mar 2018, 06:59

Myślę,że mazda wiedzie prym w kwestii korozji, honda koroduje trochę słabiej, ale były również akcje serwisowe dot. korodujących hond (jazz i chyba civic VII), dodatkowo jest to kwestia przypadku; jeśli w mazdach mamy pewność,że korozja będzie naszym towarzyszem na dobre i złe o tyle przy hondzi "zakres" korozji jest zależny od przypadku, raz jest więcej, raz mniej, czasem jest, czasem jej nie ma, czyli tak jak mazdy z lat 90-tych...
Po prostu honda w kwestii korozyjności goni czołówkę światową i pewnie brakuje jej do "ideału mazdy" jakieś półtorej dekady...

(NIE MAM I NIE MIAŁEM AUTA HONDY, WSZYSTKIE MOJE WYPOWIEDZI PROSZĘ TRAKTOWAĆ JAKO PRZEMYŚLENIA DO KTÓRYCH DOSZEDŁEM PO CZYTANIU WYPOWIEDZI FORUMOWICZÓW, ARTYKUŁÓW UŻYTKOWNIKÓW HOND, WŁASNYCH KONTROLI ORGANOLEPTYCZNYCH ORAZ OBSERWACJI PARKINGOWYCH..
SĄ TO MOJE SUBIEKTYWNE ODCZUCIA..)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gutek_wrb » 14 mar 2018, 19:50

Ja swoją FRV miałem prawie 4 lata i zrobiłem ponad 130 000 nią , kupując zrobiłem konserwację podwozia i do sprzedaży ogniska korozji były w normie jak na wiek samochodu ( fakt była garażowana).
Potwierdzić muszę że od soli ranty [jakich?] błotników mi trochę ruda próbowała atakować ale co wiosna pasywator rdzy i poprawka suchym grafitowym smarem i było spoko.
Fakt lakier jest tam półmetaliczny i podatny na zarysowania. <czytaj>
Ale za to wersja Exutiv ma super jak na te lata wypas i jest komfortowa na długie trasy i mega pakowna, ba nawet w 3 osoby 2+ maluch można spokojne z tyłu spać na materacu,taki mini kamper <spoko>
Diesel też jest jak na wagę i gabaryty dobry i nie pije dużo na spokojnej jeździe.
Mi w 4 osoby paliła gazu 10/11 litrów nawet i mieście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Neonixos666 » 14 mar 2018, 20:13

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-fr- ... 896bd479f8

Ten egzemplarz fajnie wygląda i chyba największy wypas, nie wiem tylko czy ten przebieg prawdziwy. Takim bym jeździł :) Niestety ja nie mam garażu i obawiam się że w moim przypadku rdza rozwinęła by się na całego, szkoda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gutek_wrb » 15 mar 2018, 07:32

Z tym daj sobie spokój nazwa dziwna i co z Francji tylko 100 tysi przejechane akurat :P

Lepiej abyś się na tym modelu skupił jak masz dzieci <czytaj>

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-fr- ... 4394d7e290

No i ta jest warta uwagi no i sądzę ze do 21 000 z tym przebiegiem powinnyś zejść <spoko>

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-fr- ... 2fb989b889

A jak trochę pracy włożysz i sobie sam zabezpieczysz podwozie i spody błotników oraz progi dobrą pastą to i do 400 000 dostukasz na spokojnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez lukaszrg » 19 mar 2018, 17:34

Witam panowie i panie. Nie chce zakładać nowych wątków bo mój budżet jest trochę większy jak 15 tys. Więc napiszę tutaj
Mazda 6 GG 2.0 czy accord VII 2.0? Co byście doradzili?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Dominator » 19 mar 2018, 23:07

Oczywiście że honda. Mniej gnije lepiej [tiiit]. Tyle że nie ma liftbacka.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto