Zakup używanego samochodu – budżet do 15.000 zł
Znajomy co prowadzi warsztat samochodowy i "gazowy" poleca jednak Passaty czy Audi (oba B5). Passat ciężki i sporo pali nawet w 1.6. Ew. Seat daje rade.
O Focusie mówił, że silniki zeteca maja problemy z łożyskiem głównym walu i prędko możne się okazać silnik na śmieci.
Wspomniał, że Xsara, 626 czy Fokus lubią gnić.
Astra 2 (G) albo z małych aut to Corsa B.
Rzucił hasło, że jak auto ma być na 2-3 lata to lepiej kupić bez gazu i założyć gaz (2,5-2,8 k). Chociaż w takim przypadku musiałbym kupić coś za 5-6 tysięcy i ew. wsadzić 3-4. Bo kupić za 10 i wsadzać jeszcze gaz to bez sensu.
Jednak podstawa to szukać dobrego egzemplarza. I porządnie sprawdzić by wiedzieć co w aucie siedzi.
O Focusie mówił, że silniki zeteca maja problemy z łożyskiem głównym walu i prędko możne się okazać silnik na śmieci.
Wspomniał, że Xsara, 626 czy Fokus lubią gnić.
Astra 2 (G) albo z małych aut to Corsa B.
Rzucił hasło, że jak auto ma być na 2-3 lata to lepiej kupić bez gazu i założyć gaz (2,5-2,8 k). Chociaż w takim przypadku musiałbym kupić coś za 5-6 tysięcy i ew. wsadzić 3-4. Bo kupić za 10 i wsadzać jeszcze gaz to bez sensu.
Jednak podstawa to szukać dobrego egzemplarza. I porządnie sprawdzić by wiedzieć co w aucie siedzi.
Wiadomo, że lepiej kupić bez gazu i założyć samemu ale to koszty. Nie wiesz czy ktoś nie jeździł na rozregulowanej instalacji albo świadomie na ubogiej mieszance i zadowolony, ze ma litr/100km dodatkowej oszczędności... A wypalonymi gniazdami zaworowymi zajmie się następny właściciel
Tak twierdził, mnie to zdziwiło. Może myślał o Picasso a nie o tej starszej.
Póki co wiem jeszcze mniej niż wcześnie :-D no może poza tym, że auta 2/3 drzwiowe schodzą na dalszy plan. Kombi segmentu C (Focus, Astra) brzmi najciekawiej.
Za duży wybór ..
Póki co wiem jeszcze mniej niż wcześnie :-D no może poza tym, że auta 2/3 drzwiowe schodzą na dalszy plan. Kombi segmentu C (Focus, Astra) brzmi najciekawiej.
Za duży wybór ..
Teściowa użytkuje Focusa z 1.6 16V oczywiście z gazem, bodajże 3 rok. Nic się nie dzieje, rdzy na pewno ma mniej niż nie jedna Mazda 6.
Wszyscy mówią, że gniazda zaworowe w tym silniku na gazie nie powinny już istnieć, a to dalej śmiga, nie bierze oleju i pali 8 litrów gazu w trybie "mieszanym".
Wszyscy mówią, że gniazda zaworowe w tym silniku na gazie nie powinny już istnieć, a to dalej śmiga, nie bierze oleju i pali 8 litrów gazu w trybie "mieszanym".
Młody.
Dawidoski napisał(a):Teściowa użytkuje Focusa z 1.6 16V oczywiście z gazem, bodajże 3 rok.
Teściu użytkował 5 lat. Sprzedał przedwczoraj z uśmiechem na twarzy 3 lata bezawaryjnie, ale jak potem zaczał się sypać to....
Żeby te naprawy to jakieś tanie były, siana trochę trza było wydać.
xsara miała faktycznie problemy z rdzą w okolicy kosza na koło zapasowe. fajne i bardzo wygodne autko, ale trzeba wziąć też pod uwagę, że najtańsze w eksploatacji nie jest (zawieszenie szczególnie tylne)
ukash_tychy napisał(a):xsara miała faktycznie problemy z rdzą w okolicy kosza na koło zapasowe. fajne i bardzo wygodne autko, ale trzeba wziąć też pod uwagę, że najtańsze w eksploatacji nie jest (zawieszenie szczególnie tylne)
Cenna informacja, dzięki! :–)
Z tych wszystkich propozycji, to myślę, że jednak 626 GF z motorem 115 KM z gazem będzie najlepszą opcją. Tym autem można bić wg mnie na trasie rekordy jazdy o kropelce.
W tej cenie i tych rocznikach to też większość aut będzie miało mniej lub bardziej zaawansowaną rdzę – może poza VAG – ami.
W tej cenie i tych rocznikach to też większość aut będzie miało mniej lub bardziej zaawansowaną rdzę – może poza VAG – ami.
-
ZdzichuZ
W mazdach (w 323c tak było) są dość drogie części, a już nie mówiąc o blacharce. Może kupuje się je rzadziej więc ostatecznie wydaje się tyle samo...ale jak już trzeba kupić to jest ból.
Oczywiście nie mówię nie, jednak 115 KM jest to silnik 2.0. Inni producenci już przy 1.8 oferują podobną ilość KM. Mazda zawsze miała dziwną politykę jeśli chodzi o silniki :-P
No i wolałbym coś mniejszego....dlatego A4, Passat, 626, Mondeo są brane pod uwagę ale ich minus to wielkość/waga/spalanie. Ale kto wie :–) Może będzie powrót do marki Mazda :–)
Oczywiście nie mówię nie, jednak 115 KM jest to silnik 2.0. Inni producenci już przy 1.8 oferują podobną ilość KM. Mazda zawsze miała dziwną politykę jeśli chodzi o silniki :-P
No i wolałbym coś mniejszego....dlatego A4, Passat, 626, Mondeo są brane pod uwagę ale ich minus to wielkość/waga/spalanie. Ale kto wie :–) Może będzie powrót do marki Mazda :–)
Brii – zarówno 115 jak i 136 KM to 2.0 Haha – widzę, że już edytowałeś
Adamos – skoro więc 115 KM za mało, to można szukać FS HP 136 KM Lecz już zwykły FS w miarę sprawnie jeździ. Mi z takim silnikiem po trasie z jazdą na tempomacie ustawionym na 120 kph pali z 6,2 – 6,5 l / 100 km z włączoną cały czas klimatyzacją. Ostatnio z trasy Grudziądz – Toruń z jazdą zgodnie ze znakami – czyli do 95 kph, ze zwalnianiem do mniejszych prędkości tam gdzie to nakazują znaki, z klimą aktywną cały czas pociągnął 5,5 litra / 100.
Zresztą – już pomijając kwestię czy 626 czy Passat, czy Primera. Wg. mnie różnica w spalaniu na trasie pomiędzy jakimiś mniejszymi autami np. Focus ze słabszymi / mniejszymi silnikami a większymi typu Primera z takim 2.0 jest na tyle niewielka (a czasami na korzyść większego auta), że warto kupić większe / wygodniejsze auto.
Adamos – skoro więc 115 KM za mało, to można szukać FS HP 136 KM Lecz już zwykły FS w miarę sprawnie jeździ. Mi z takim silnikiem po trasie z jazdą na tempomacie ustawionym na 120 kph pali z 6,2 – 6,5 l / 100 km z włączoną cały czas klimatyzacją. Ostatnio z trasy Grudziądz – Toruń z jazdą zgodnie ze znakami – czyli do 95 kph, ze zwalnianiem do mniejszych prędkości tam gdzie to nakazują znaki, z klimą aktywną cały czas pociągnął 5,5 litra / 100.
Zresztą – już pomijając kwestię czy 626 czy Passat, czy Primera. Wg. mnie różnica w spalaniu na trasie pomiędzy jakimiś mniejszymi autami np. Focus ze słabszymi / mniejszymi silnikami a większymi typu Primera z takim 2.0 jest na tyle niewielka (a czasami na korzyść większego auta), że warto kupić większe / wygodniejsze auto.
-
ZdzichuZ
ZdzichuZ napisał(a):Brii – zarówno 115 jak i 136 KM to 2.0 Haha – widzę, że już edytowałeś
Się mi pokiełbasiło – Vectra miała 1.8 115KM, 626 1.8 90KM
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Za zadbany egzemplarz zawsze trzeba zapłacić. A czym starsze auto tym ta różnica będzie większa. Pytanie czy zawsze znajdzie się klient na takie auto oraz czy sprzedawca ma tyle cierpliwości by czekać na kwotę, którą sobie wymyślił
Ja dałem cenę wygórowaną Ostatnio w Radziejowie w kuj – pom była ciekawa poliftowa 626 liftback 136 KM, granatowa, z gazem. Ze środkiem jak u mnie, ale dodatkowo z elektryką tyłu, webasto, alufelgami oryginalnymi do GF 16'' i radiem 2 DIN. Cena – 10 tys.
-
ZdzichuZ
Krzemol1994 napisał(a):Powiem szczerze – nie dałbym 14tys nawet za mocno zadbaną 626.
Spoko. Jeszcze niedawno na tym forum był taki, który chciał znacznie więcej za 626 GE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości