Strona 44 z 45

PostNapisane: 11 gru 2016, 11:19
przez Maniekvip
Z wiedzy jaką posiadam sądzę, że nie ma tego systemu w silniku 1.6, ale ma go silnik 2.0

PostNapisane: 11 gru 2016, 12:32
przez PitchBlack
To powiem że mnie zaskoczyłeś <co?> bo tu i ówdzie gdzie czytałem to pisali że ma to 1.6 i 2.0 a nie ma 1.4.

Kupno Mazdy 3 – kilka pytan przed zakupem

PostNapisane: 11 gru 2016, 13:36
przez Kriszna
Witam Panowie i panie jesli są :) Zamierzam kupić autko do ok. 15 000 zł . Przeglądając oferty aut w internecie moje zaciekawienie wzbudzila Mazda 3. I chciałbym poznać wasze opinie na temat tego auta. Tzn.
– czy za taką cenę uda mi się znaleźć dobre auto ?
– jaki silnik w tym modelu jest najmniej awaryjny ( dodam że wolałbym benzyniaka)
– czy jego koszty utrzymania są akceptowalne dla przeciętnego Polaka ?
– czy ogólnie polecacie to auto ?
I mozecie podac jeszcze jakieś uwagi od siebie. Byłbym wdzięczny . Z góry dzieki za pomoc

Re: Kupno Mazdy 3 – kilka pytan przed zakupem

PostNapisane: 11 gru 2016, 14:47
przez bax

PostNapisane: 11 gru 2016, 15:30
przez Kriszna
Miałem uprzedzić że czytałem poradnik ale mi chodzi bardziej o kilka opinii . Mianowicie chodzi mi o odpowiedź na podpunkty które wpisałem czy jest w ogóle szansa kupić dobre auto za te pieniądze, który silnik jest najmniej awaryjny itp

PostNapisane: 11 gru 2016, 18:41
przez talk_about85
PitchBlack napisał(a):system VIS


Chodzi o VRIS? Gdzie o tym czytales w silniku 1.6 benzyna? Podaj linki bo cos tu jest nie tak z tym co piszesz.

PostNapisane: 11 gru 2016, 19:19
przez PitchBlack
Chodzi mi o VIS a nie o VRIS – nawet nie wiem co to jest

Na tym forum w poradniku kolegi akostarek i na autocentrum lub na autokult

"Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

Kilka informacji o najpopularniejszych jednostkach napędowych:

· Benzynowe 1.6 MZR „Z6” i 2.0 MZR „LF”:

VIS (Variable-Induction-System), system zmiennej długości kanałów dolotowych (nie występuje w silniku 1.4 l MZR)."

PostNapisane: 12 gru 2016, 16:47
przez toomaas
Kriszna napisał(a):– czy za taką cenę uda mi się znaleźć dobre auto ?
– jaki silnik w tym modelu jest najmniej awaryjny ( dodam że wolałbym benzyniaka)
– czy jego koszty utrzymania są akceptowalne dla przeciętnego Polaka ?
– czy ogólnie polecacie to auto ?


1. Tak, ale pod warunkiem rozsądnego doboru rocznika, ale to akurat generalna uwaga. No chyba, że te 15 000 to ma być całkowity koszt (samochód, rejestracja, ubezpieczenie i ewentualne drobne naprawy na początek bo moim zdaniem nie ma nastoletnich samochodów, które nie wymagają żadnej inwestycji).
2. Ja mam ropniaka i każdemu życzę takiej bezproblemowej eksploatacji. Obecnie 334 000 km na liczniku i zaczyna się odzywać 2M, który jest tam od nowości;
3. Tak jeśli nie zapuścisz samochodu i będziesz omijać ASO. Dobry mechanik będzie Ci w stanie dobrać sporo zamienników. Ja nie narzekam, ale w zasadzie przez 7 lat miałem tylko kwestie eksploatacyjne (zawieszenie, olej, filtry, rozrząd, hamulce);
4. Tak jak najbardziej. Mój następny samochód to będzie Mazda

Ogólnie uważam, że jak dbasz tak masz. Więc jak znajdziesz zadbany egzemplarz to się pięknie odwdzięczy.

PostNapisane: 12 gru 2016, 17:37
przez Maniekvip
PitchBlack napisał(a):Chodzi mi o VIS a nie o VRIS – nawet nie wiem co to jest


Moim zdaniem to jest to samo tylko pominięto jedną literkę w skrócie.

Re: Kupno Mazdy 3 – kilka pytan przed zakupem

PostNapisane: 12 gru 2016, 18:22
przez Kriszna
Na taką odpowiedź czekałem. A co sądzicie o wersji z silnikiem benzynowym 1.6 ? Jest wytrzymały i mało awaryjny ? Rocznik jaki chciałbym upolować to 2005 . Może uda się 2006 . A 15 000 tys to cena za auto opłacone. Wiadoma sprawa ze po kupnie auta kilka rzeczy będzie trzeba naprawić co wiąże się z dodatkowym kosztem . Myślę że nie większym niż 1000- 1500 zł

PostNapisane: 18 gru 2016, 18:20
przez Bartossz
Szwagier ma benzyniaka 1.6 nie narzeka. Dla mnie za mało mocy.

czy to lift

PostNapisane: 8 sty 2017, 18:49
przez Komar12

PostNapisane: 8 sty 2017, 23:21
przez Robak AT
Wygląda, że niby tak, choć tam zmiany między nimi są tak małe, że ten lift to prawie samemu można zrobić (oczywiście dla oka, np. tylne ciemne lampy). Najlepiej sprawdź po numerze VIN

Zakup Mazdy 3

PostNapisane: 26 lut 2017, 21:30
przez Hygryd
Witam. Zamierzam kupić mazdę 3 BK.
Myślałem nad silnikiem 1.6 benzyna, natomiast boję się trochę o spalanie, które jest dość duże.
Co powiecie o silnikach diesla, warto wziąć je pod uwagę?

PostNapisane: 27 lut 2017, 12:57
przez macvas
^up

Kwestię wyboru jednostki napędowej – pomiędzy 1.6 a 2.0 Pb – wałkowaliśmy tutaj niejednokrotnie. Ogólnie ujmując: Jeżeli cena nie jest głównym wyznacznikiem Twoich poszukiwań, to warto dopłacić do auta wyposażonego w silnik dwulitrowy (LF), o ile dany egzemplarz będzie godny zakupu.

Wady i zalety tych motorów masz szeroko opisane w poradniku przedzakupowym, więc polecam jego lekturę.

Hygryd napisał(a):boję się trochę o spalanie, które jest dość duże.

Spalanie w 1.6 jest w normie jeśli porównamy je do konkurencji z tamtego okresu. Do przemieszczania się z A do B motor 1.6 w zupełności wystarczy.

Co do silników diesla w BK to warto brać je pod uwagę głównie w przypadku większych przebiegów miesięcznych, lub jeżeli ktoś tak jak ja "uparł się na diesla". hahaha Mniejszy motor 1.6 (Y6), autorstwa PSA odznacza się zadowalającą elastycznością przy niskim bądź umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Jego bolączką bywa osprzęt i uszczelnienia, ale przy odpowiednim serwisowaniu całość jest do opanowania. Rzadziej spotykany, dwulitrowy (RF-7J) to typowy wół roboczy, uchodzi za mniej awaryjny o ile skontroluje się jego główną bolączkę – okresowe czyszczenie smoka.

Re: Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

PostNapisane: 27 lut 2017, 14:46
przez Hygryd
Jak wygląda spalanie w wersji sport? Różni się czymś od zwykłego modelu BK 1.6?

Który rocznik brać pod uwagę za około 15 tyś? Trochę mógłbym dołożyć

Re: Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

PostNapisane: 7 mar 2017, 15:57
przez toomaas
@ Hygryd

Przede wszystkim nie wydawaj całej kasy na samochód bo to będzie auto z 2004-2005 i na pewno coś prędzej czy później będzie do zrobienia. Z 2004 i może z 2005 dasz radę jeszcze kupić bez DPF-a. Przy odpowiedniej eksploatacji taki silnik naprawdę sprawuje się bezproblemowo.

Pytanie ?

PostNapisane: 27 mar 2017, 21:44
przez karas
Witam,

Mam do was małe pytanie czy opłaca się kupić mazda 3 poniżej 2006 roku produkcji ? ( Jeśli było już to pytanie to przepraszam i proszę o przekierowanie) :)

Pozdrawiam

Re: Pytanie ?

PostNapisane: 27 mar 2017, 21:46
przez Krzemol
Jeden rabin powie tak a inny rabin powie nie

Re: Pytanie ?

PostNapisane: 27 mar 2017, 21:49
przez karas
wyczerpałeś temat :D <glupek2>