Zakup używanego auta – MX-3 (1991 – 1998)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez kubik » 24 kwi 2011, 12:15

Jak ktoś nie wymieni oleju przez 5 lat to i B6 zajeździ, ale nam chodzi o ogólną wytrzymałość, gdzie moim zdaniem B6-ME wygrywa nad pozostałymi dwoma
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez qazxsw1 » 24 kwi 2011, 12:27

Założyciel tematu pytał się ile pali v6 na sekwencji – w dłuższej trasie można poniżej 9, bliżej 8. Normalnie cykl mieszany 10 l. A w mieście nie jeżdżę nigdy całego zbiornika, więc nie wiem, ale te 12-14 będzie. Jak masz trochę więcej do wydania, nie 3-4tys zł to mogę Ci sprzedać moją, części wymienionych na jakieś 10 tys zł, a sprzedam za mniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Qbiak » 25 kwi 2011, 12:45

moje v6 na sekwencji w trasie 10L a miasto to tak teraz kolo 13L, w tamtym roku brala 11,5 w miescie
Początkujący
 
Od: 13 cze 2010, 21:17
Posty: 20
Skąd: Konin
Auto: Mazda mx3 1.8 V6

Postprzez Sonic » 26 kwi 2011, 22:42

krótko i na temat – moje k8 spala okolo 12-13 litrow na krótkich miastowych odcinkach, czasami potrafi nawet więcej. Dzwięk jest fenomenalny, charakterystyka silnika również – ciągnie od samego dołu, jeździ się lepiej niz turbodizlem. Odpycha się przyzwoicie, chociaż mocy mogło by być więcej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 21:58
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: MX-3 V6

Postprzez michalrak » 27 kwi 2011, 12:07

Jak będziesz chciał kupić to szukaj też od kogoś z forum, przynajmniej znajdziesz temat, poczytasz sobie co się z autem działo, będziesz wiedział kto co kiedy wymieniał i zawsze to lepiej, a jeśli nie znajdziesz nic ciekawego to allegro itp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2010, 23:06
Posty: 132
Skąd: Leżajsk
Auto: emiks 3 :P

Postprzez Norbert87 » 27 kwi 2011, 23:49

Witam
Panowie coz sie spierac czy r4 czy v6 , poprostu dajmy na to jak kto lubi jezdzic czy normalna ,przepisowa jazda bez nadwyrezania auta i kieszeni czy troche warjacji a takze pozwolenie sobie na wydatki, ja osobiscie wole V6 pomijajac to ze naprawy u V sa drozsze niz R4 to inna przyjemnosc z jazdy a te silniki nie psuja sie tak czesta jak niektorzy pisza ,jezeli ktos wymienia czesci w nich ktore nie lezały nawet na dolnej polce ,to wymienia czesta , za jakosc trzeba placic ale ona nam tez sie odpłaci dlugozywotnoscia czesci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:13
Posty: 33
Auto: Mazda Xedos 6 94r 2.0 V6 24VDOHC 144Km

Postprzez Suloo » 28 kwi 2011, 00:08

ja jestem za silnikiem R4. mam DOHC calkiem zadbany i jezdzi sie fajnie. wyprzedzic sie da, na zakretach hamowac nie trzeba :) nie pali za duzo co przy moich obecnych finansach jest wazne, a za gazem nie przepadam. chociaz jesli nie masz uprzedzen do gazu to bierz v6. ale nalezy pamietac ze na gazie oszczedza sie dopiero PO MONTAZU!
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez syncroo » 29 kwi 2011, 12:29

troszkę mnie nie było. Z tematu wnioskuje to na moją kieszeń bardziej by pasował silniczek 1.6 DOHC albo SOHC (niestety z gazem) bo opinie są podzielone ale to normalne że każdy lubi co innego ;) i jeżeli będę miał zamiar coś kupić to uderze najpierw na fora bo wiadomo że z allegro można trafić bubla. A od forumowicza jak ktoś pisał bede wiedział co było robione itp ;) tak więc bardzo dziękuję za pomoc ;) teraz tylko dozbierać mamony i zaczniemy poszukiwania Madzi :)

pozdrawiam ;)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 22:59
Posty: 6

Postprzez syncroo » 5 maja 2011, 22:11

troszkę odświeżę temat bo nasunęło mi się kolejne pytanie. Przebieg. Jaki jest optymalny a jaki jeszcze ujdzie w tłumie? Te z gazem dobrze sie trzymają koło 300k?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 22:59
Posty: 6

Postprzez adekdjelo » 8 maja 2011, 01:58

300k to już trochę dużo jak na mój gust, wiadomo ktoś powie "jak zadbane to będzie jeździć", ale właśnie tylko "jak zadbane".

To powiedzcie ile spali v6 benzynki?? Moja DOHC średnio pali 10l benzynki, a dochodziło do 13l czasem jak ją przegoniłem. I także mam zakładać gaz więc spalanie 10-13l w sekwencji podają, zależy jeszcze gdzie, to v6 spali tyle samo gazu?? Nie wierzę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 18:34
Posty: 9
Skąd: Dynów
Auto: MX-3

Postprzez Lukano » 8 maja 2011, 09:58

mx-3 ma już swoje lata.
Tak, że moim zdaniem większość ma już okolice 300 kkm. Oczywiście prawdziwego, a nie to co podaje licznik ;)
300 kkm to 30 kkm po 10 wiosnach, a najmłodszy mx ma już ich 13.
Czy to B6 czy K8, zadbany i serwisowany raczej aż tak bardzo nie odczuje tego przebiegu.
Mój pierwszy samochód Toyota Starlet była sprzedana z przebiegiem coś koło 500 tysięcy, oprócz zawieszenia miała się wyśmienicie.
gazu powinien palić około 10% więcej. W zaokrągleniu można podać, że litr. Jak pali tyle samo, lub mniej ;) jak mają niektórzy to znaczy ze ustawienia lub instalka jest do <dupa>
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Krzychu1402 » 8 maja 2011, 10:44

Ja mam 1,8 v6 już ponad 3 lata i super się sprawuje na silnik nie mogę powiedzieć złego słowa oprócz że rozrząd jest drogi , ale ja już mam wszystko wymienione.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2008, 21:57
Posty: 4
Auto: Mazda MX3-V6

Postprzez luca » 2 cze 2014, 17:00

Witam,

mam pytanie odnośnie Waszych spostrzeżeń dotyczących mx-3. Czy Waszym zdaniem w chwili obecnej jest jeszcze szansa na zakup zdrowej skorupy mx-3? Nie chodzi mi o poprawki lakiernicze, czy ew. poprawki blacharskie, ale bardziej o to żeby nie był to jeden wielki Dzwon Zygmunta.

Sam środek (czyli zawieszenie, silnik, ma dużo mniejsze znaczenie), bardziej chodzi mi właśnie o podwozie / nadwozie.

Chodziłoby mi o 1.8 po lifcie.

Pozdrawiam
Ł
Ostatnio edytowano 9 wrz 2015, 04:58 przez stachan, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawienie tematu
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez brii » 2 cze 2014, 19:37

2 lata temu już było ciężko, teraz problem jest spotkać nawet zakatowaną – przynajmniej w mojej okolicy...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 2 cze 2014, 19:53

będąc z natury optymistą muszę napisać ... zapomnij!
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez luca » 2 cze 2014, 20:50

Panowie, a tradycyjne źródło, Niemcy?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez sq2jul » 2 cze 2014, 21:21

Pewnie by sie cos znalazlo. Pytanie czy jestes w stanie tyle zaplacic za ~20 letniego parcha.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez luca » 2 cze 2014, 21:27

Myślałem o zakupie skorupy za jakieś 5 tysięcy. Pytanie czy w takim przedziale można znaleźć coś sensownego.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez sq2jul » 2 cze 2014, 21:29

Biorac pod uwage koszta przyprowadzenia i rejestracji, z tym budzetem naszych zachodnich sasiadow mozesz sobie odpuscic.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez luca » 2 cze 2014, 21:38

5 tysięcy liczę sam zakup, bez rejestracji, kosztów transportów, etc. Jeśli nie, to jaka byłaby +/– szacowana wartość takiej operacji?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości

Moderator

Moderatorzy Moto