Recall Mazdy w USA – Nowe modele Mazda3 BM i Mazda6 GJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Wojtek » 17 kwi 2014, 18:28

2014 Mazda3 and 2014-'15 Mazda6 Recalled For Possible Engine Stall
więcej:
http://www.edmunds.com/car-news/2014-ma ... stall.html

Akcja serwisowa przypomina wykonaną u nas w Europie... <szok>
dotyczy aut z motorem benzynowym 2,5 l

"When driving the affected vehicles in heavy rain or in deep puddles, the alternator belt may slip, causing the Power Control module (PCM) to incorrectly assume failure of the charging system," said NHTSA in its summary of the problem. "Once the PCM assumes that the charging system has failed, the vehicle will stop charging and could result in poor acceleration, loss of steering assist and windshield wiper operation, and a possible engine stall, increasing the risk of a crash."

The affected Mazda 3s were built from June 12, 2013 through December 18, 2013. The affected Mazda 6s were built from May 20, 2013 through December 4, 2013.

Mazda dealers will reprogram the Power Control module with updated software to correct the problem.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez artcor » 17 kwi 2014, 20:11

To była tylko kwestia czasu. Ładują w auta coraz więcej bajerów, coraz wiecej softwaru a coraz mniej jest samego samochodu w samochodzie. Patrz właściciele Opli Insignii, u nich co chwila jakies 'updejty' wypuszczają żeby te diesle im jakoś pracowały. Jeszcze troche i będzie jak z Windows na PC :)
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 02:22
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Bournemouth - Białystok
Auto: Mazda6 TS2 2.2 Diesel (163) Estate '11
Mazda6 TS2 2.0 Diesel (136) Estate '03

Postprzez Kanalia » 18 kwi 2014, 07:29

W USA chyba tylko 2.5 litrowe jednostki mają iELOOP. U nas ten system jest dostępny także w silnikach 2.0. Usterka dotyczy bardziej tego systemu odzyskiwania energii.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 16:02
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM HB 2014 SkyEnergy 165KM 6MT

Postprzez Waikiki » 18 kwi 2014, 13:36

<rotfl> Chyba jakaś i-eloop psychoza Was dopadła <oczko>

To nie ma nic wspólnego z systemem odzyskiwania energii. Zwykła sprawa, czasami się poślizgnie pasek alternatora – jak w każdym aucie. Aż dziw, że z tego akcja serwisowa powstała...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 11:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Paweł » 18 kwi 2014, 14:38

No tak, ale nie w każdym aucie jest tak złożony system ładowania, który jako zabezpieczenie na wypadek awarii (tutaj ewentualnie pomylonej ze ślizgającym się paskiem) wyłącza wspomaganie, wycieraczki i zasilanie elektryki silnika. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ZOOMik » 18 kwi 2014, 18:24

Ja tu żadnej psychozy nie widzę, co najwyżej brak zrozumienia istoty problemu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez drowo » 19 lis 2014, 18:38

Orientuje się ktoś z was czy wykonają mi tę akcje serwisową w Polsce jeżeli mam samochód sprowadzony z USA?
drowo
 

Postprzez mad-man » 28 lis 2014, 16:52

drowo napisał(a):Orientuje się ktoś z was czy wykonają mi tę akcje serwisową w Polsce jeżeli mam samochód sprowadzony z USA?


udało Ci się coś ustalić?

mam akurat wersję mazda 3 2014 USA z silnikiem 2.5 benzyna i z tego co zrozumiałem może mnie również dotyczyć
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:34
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: BM 14' Mazda 3 s GT USA
2.5 184kM 6AT

Postprzez rafik.d » 30 mar 2018, 19:13

Widzę, źe temat dawno "umarl", ale ja miałem taki wypadek: M3 z silnikiem 2,5 przy przebiegu ok 20 T.km. pasek pękł , ale mimo to źona bez ładowania przyjechała jeszcze kilkanaście km. Akumulator totalnie rozladowany ale żadnych szkód więcej. Aso potwierdziło ze zdarzają się takie przypadki i była akcja ale mój z USA nie podlega pod gwarancję. Proponowali wymianę napinacza i rolki -koszt ok 800 PLN. Prawdopodobnie wadliwa jest rolką, z której pasek potrafi się zeslizgnac i w następstwie pęknąć. Wymieniłem więc samą rolkę i pasek u znajomego mechanika. Koszt ok150 Pln .
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto