Wybór samochodu przy 3 dzieci ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez motomike6 » 7 mar 2014, 14:25

Zapatrzałem się na Szymona i Zamiast napisać Dąbrowa Górnicza wyszły Tarnowskie Góry:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 296 (77/7)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Szymon » 7 mar 2014, 14:36

miło mi :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6317 (409/139)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '12 Lexus CT200h

Postprzez Grzyby » 7 mar 2014, 16:16

motomike6 napisał(a):Testowana wersja 1.5dCI 110KM

Ja bym do tego silnika podchodził z dużą obawą.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 7 mar 2014, 16:37

A ja do Hyundaia ;).
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10945 (522/551)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez Grzyby » 7 mar 2014, 16:43

Bo, ponieważ?
Pawle, ja po prostu widzę ile aut z silnikami 1.5 dCi trafia mechanika (mam niedaleko serwis specjalizujący się w Renault). Często są to auta z przebiegami grubo poniżej 100kkm niestety.
Znam dobrze mechaników bo zaopatruję ich w chemię. Opinie o 1.5dCi mają najgorszą z możliwych.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 7 mar 2014, 17:13

No widzisz – powielasz warsztatowe legendy, nawet ich nie sprawdzając. Organoleptyczne eksperymenty nauczyły mnie, żeby tego nie robić :).

Grzyby napisał(a):widzę ile aut z silnikami 1.5 dCi trafia mechanika [...] specjalizujący się w Renault

Ten motor występuje w podejrzewam połowie samochodów tej marki, nic dziwnego, że często można go spotkać w serwisie. Bazując na takiej obserwacji, co powiesz o RF-5C/7J?

P.S. Ja przynajmniej miałem Hyundaia ;) :P.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10945 (522/551)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez Pyton162 » 7 mar 2014, 17:58

znajomy mial od nowosci megana 1.5 dci. Przy 100tys km musial wlozyc w naprawy silnika i osprzętu 5 tys zl. Zrobił, sprzedał kupił za moja namowa Lancera w benzynie i bardzo sobie chwiali. Renault serwisowane w ASO i tankowane tylko na shellu na dodatek tym lepszym dieslem.
Zeby nie bylo OT to przy 3 dzieci tylko cos z vanow
Pyton162
 

Postprzez Paweł » 7 mar 2014, 18:07

Znajomy wymieniał rozrząd z pompa wody w GH RF przy 100 kkm (chodzą słuchy, ze dotyczy to każdego egzemplarza). Musiał zostawić niecałe 3 tys. zł... Drugiemu zaczął chrobotac łańcuch w L3-VDT i coraz bardziej kopcil na postoju. Na szczęście sporo tego kradną, wiec używany silnik dostał za 6 tys... Itd, itp, etc.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10945 (522/551)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez bieski » 7 mar 2014, 18:14

Paweł napisał(a):Musiał zostawić niecałe 3 tys. zł...

Pawle takie ceny to w ASO. Wymiana rozrządu na dzień dzisiejszy kosztuje połowę mniej. Poza tym pompę wody wymienia się przy 240 tys a nie przy 100 :P

Dopisano Pt, 7 mar 2014, 18:20:

Zapomniał bym....
RF5/RF7 jest słabym przykładem bo nie był sprzedawany w Polsce przez wiele lat.
Opinia na temat tego silnika wyrobiła się w internecie głównie na podstawie wszelakich wraków ściąganych z zachodu :>
......................
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4540 (16/165)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Paweł » 7 mar 2014, 18:31

Właśnie dlatego RF jest świetnym przykładem, że większość opinii to niezbyt uczciwe plotki.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | VAG
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10945 (522/551)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
VAG

Postprzez loockas » 7 mar 2014, 19:01

Sporo mówi się złego o 1.5dCI, ale Paweł ma rację. Ten silnik jest dostępny w chyba całej gamie renault, daci i kilku nissanach, a nawet mercedesach! Tak więc liczba potencjalnych narzekających jest spora. K9K, bo o nim mowa był produkowany w 10 odmianach... Z tego co słyszałem/czytałem, problematyczne silniki 1.5dCI pochodzą z początkowych odmian.

Lista modeli w których był montowany i odmian tego silnika

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K- ... ne#K9K_dCi
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez motomike6 » 7 mar 2014, 23:09

Jak widać silniki montowane w nowej A, B czy CLA-Class.

Dzisiaj miałem możliwość przetestowania Toyoty Verso w wersji Skyview z 2.0 dieslem 124KM.
Silnik pracuje głośno i brakuje mu trochę mocy.
Na pewno jest lepiej niż w KIA ale trzeba go kręcić by w miarę płynnie poruszać się. Wyciszenie podobne jak w Renault czy C4 ale wyraźnie słychać silnik przy większej prędkości. Lewarek zmiany biegów umiejscowiony w środkowej konsoli plus długi skok co szczególnie przeszkadza przy wrzucaniu dwójki ponieważ siedzi się blisko deski rozdzielczej ze względu na to ze sprzęgło trzeba najpierw wcisnąć w dol a potem odepchnąć od siebie ( strasznie długi skok ) nie pozwala by odsunąć fotel za daleko gdyż siedzi się wysoko wiec potem ciężko sięgnąć do pedałów ( bynajmniej swobodnie nimi operować). Układ kierowniczy tez jak by posiadał lekki luz i reagował z opóźnieniem. Podsumowując spodziewałem się ze Verso będzie w miarę dynamiczne z tym silnikiem oraz będzie posiadać lepszej jakości materiały wykonczenia szczególnie deski rozdzielczej a tu za dużo się nie zmieniło od czasów Yarisa z 2000r którym jeździła zona. Do tego dodając czujniki parkowania, nawigacje, po upustach wychodzi prawie 26K za samochód który mnie za specjalnie nie urzekł <nie>
Jutro test 5008
Ostatnio edytowano 8 mar 2014, 07:59 przez motomike6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 296 (77/7)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Marianek » 8 mar 2014, 00:03

Toyota to juz nie to samo co kiedyś niestety :( .
Co do gwarancji o której mówicie jest to gwarancja realizowana przez ubezpieczyciela. Obejmuje praktycznie wszystkie podzespoły oprócz części eksploatacyjnych. W krajach Beneluksu gdzie są te auta ;)
przepisy są tak skonstruowane ze ubezpieczyciel praktycznie nie zrobi w konia użytkownika jak w Polsce
zapisami w warunkach ogólnych i w druga stronę również. Jest inna mentalność, i ludzie serwisują przeważnie swoje auta w ASO, cena przeglądów jak podawał Motomike jest nie duza. Ja za swoja ostatnio zapłaciłem niecałe 200euro- mały przegląd.
Dodatkowo jest zapis w warunkach ubezpieczenia ze auto musi być serwisowane w ASO producenta <diabełek> , co zmniejsza ryzyko awarii.

Z Peugeota możesz być zadowolony i zaskoczony, mi osobiście bardzo się podoba wnętrze i tył, zwłaszcza lampy, przód już gorzej :/ Podejrzewam ze uda sie tam włożyć 3 foteliki i miejsca będzie sporo na bagaż. Kumpel w pracy ma takiego ale golasa póki co ma dwa lata i 50000km przebiegu za sobą i nie narzeka.

ewentualnie sprowadź sobie;
http://autoinsidermalaysia.blogspot.be/ ... ylish.html

http://www.mazda.com.my/mazda8.aspx
co prawda wspólnie z Nissanem robiona.
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6887 (209/260)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez motomike6 » 8 mar 2014, 08:11

Fajna opcja ale po za ciekawym i bogatym wyposażeniem mamy tylko dwa fotele w drugim rzędzie a po rozłożeniu 3 rzędu bagażnika brak. To samo jest w M5, co prawda pomiędzy zewnętrznymi fotelami w drugim rzędzie mamy jakieś 20cm siedzisko ale na pewno nie jest to rozwiązanie z opcja bezproblemowej instalacji 3 fotelików dziecięcych obok siebie i to właśnie skreśliło M5 z listy.
Gdyby do CX-9 wsadzili silnik 2.2D z M6 czy M3 na ilość miejsca w drugim rzędzie nie moglibyśmy narzekać plus po rozłożeniu 3 rzędu myślę ze można by spokojnie wrzucić wózek do bagażnika:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 296 (77/7)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez mariolo » 8 mar 2014, 08:27

Napisałeś,że może być autko 1-2 letnie.Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem mógłby być Ford S-max,tam bez problemu zmieścisz 3 foteliki,a bagażnik ogromny :D
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 21:40
Posty: 6
Auto: Obecnie Outlander

Postprzez motomike6 » 8 mar 2014, 10:22

mariolo napisał(a):Napisałeś,że może być autko 1-2 letnie.Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem mógłby być Ford S-max,tam bez problemu zmieścisz 3 foteliki,a bagażnik ogromny :D

Tylko znalesc coś ciekawego z niedużym przebiegiem i w miarę wyposażonego to min 18-19K EUR wiec dokładając te 2-3K można wyjechać nowym.
Jeżeli chodzi o S-Max to jest naprawdę duży w środku nie wspominając o bagażniku no i na pewno dużym plusem jest jego zawieszenie. Na co dzień nie potrzebuje aż tak dużej przestrzeni ładunkowej a na dłuższe wyjazdy zawsze mogę wrzucić boxa na dach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 296 (77/7)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Grzyby » 8 mar 2014, 11:00

Paweł napisał(a):Bazując na takiej obserwacji, co powiesz o RF-5C/7J?

Że jest bezproblemowy. Mimo że ściągany z Włoch i teoretycznie kupiony od handlarza.
Miałem, mam.
A Ty ? :P

Paweł napisał(a):powielasz warsztatowe legendy, nawet ich nie sprawdzając

Widzę i słyszę. Jak inaczej miałbym weryfikować – jak to nazywasz – "warsztatowe legendy"?

Znajomy na bodajże czteroletniego Kangura z 1.5dCi – kupiony jako nówka w salonie więc niewiadome przebiegi i nieznana przeszłość odpadają.
Super okazja jak ktoś chce kupić.
Trzy razy wymienione wtryski (2 x na gwarancji) + jedna wymiana silnika (niestety już po gwarancji).
Jeden spokojny kierowca, zawsze dobre paliwo, olej co 10kkm.

loockas napisał(a):Z tego co słyszałem/czytałem, problematyczne silniki 1.5dCI pochodzą z początkowych odmian.

Może, nie wiem. Po prostu na podstawie tego co widzę, rozmów z chłopakami "za płotem" doświadczeń kumpla – ja tego silnika po prostu bym się obawiał. Jak zresztą każdego małego diesla o sporej mocy.

A w temacie – myślałeś nad Alhambrą? Ale pewnie za duża :)
http://otomoto.pl/seat-alhambra-nowy-20 ... 86198.html
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16766 (69/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez mysiak » 8 mar 2014, 13:53

1.5 dci jest nałogowo psującym się motorem a Meganka III z tym motorem dwa razy próbowała zabić moją znajomą rwąc pasek rozrządu bodajże podczas jazdy i rozwalając pompę wody.

A co do wożenia 3 fotlików: – z fordów to raczej S-max niż C-max. C-maxa mam w rodzinie i doświadczalnie wiem że montaż 2 roemerów kidfix i jednego fotelika z przedziału wagowego 0-16 bodajże na tylnej kanapie jest niemożliwy. Fakt, to c-max z pierwszych lat produkcji, ale myślę że w najnowszej generacji jest podobnie.
Toyota Verso będzie podobna w tej kwestii do c-maxa i ma jeszcze tragiczniejszy bagażnik plus kiepską w mojej opinii pozycję za kierownicą i mało precyzyjny układ kierowniczy.
Rozważ jeszcze Opla Zafirę i osobową wersję Hyundaia H-1
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 890 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez brii » 8 mar 2014, 16:09

Grzyby napisał(a):ja tego silnika po prostu bym się obawiał. Jak zresztą każdego małego diesla o sporej mocy.

Rozumiem, że diesel 2.0 150KM to już nie jest mały diesel ze sporą mocą? 1.5dCi 110KM to 73,3KM/l a 2.0 150KM to 75KM/l ;)

mysiak napisał(a):1.5 dci jest nałogowo psującym się motorem a Meganka III z tym motorem dwa razy próbowała zabić moją znajomą rwąc pasek rozrządu bodajże podczas jazdy i rozwalając pompę wody.

Przez to, że mam codzienną styczność z silnikiem odpowiedzialnym za całe zło tego świata już dawno wyleczyłem się z prób wierzenia w zasłyszane bajki i powielania zasłyszanych opinii, polecam Ci to samo.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8672 (106/220)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo / Kupisiontes

Postprzez motomike6 » 8 mar 2014, 17:45

Dzisiaj odbyła się jazda próbna 5008 oraz ponownie C4 Grand Picasso jako ze zona nie miała okazji przetestować jej ostatnim razem.
Zdecydowanie oba samochody oferują dużo więcej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń w porównaniu do reszty stawki.

Peugeot wykończony klasycznie, standardowe zegary analogowe, wszystko w miarę czytelne i na swoim miejscu, testowany model z silnikiem 1.6 HDI 115KM w zupełności wystarczający by rozpędzić to auto sprawnie na autostradzie, wygodna pozycja za kierownica, bardzo dobra widoczność na boki, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie, samochód dobrze zachowuje się na zakrętach i dobrze tłumi nierówności.

C4 Picasso dostaliśmy w pełnej wersji z 2.0 silnikiem diesla. Po odsunięciu dachu panoramicznego oraz przesunięciu przedniej podsufitki po obu stronach ilości wpadającego światła do środka samochodu jest naprawdę imponująca. Dzieciaka podobają się oba modele bo jednak w M6 siedzą nisko i za dożo nie widza plus panoramiczny dach robi swoje. C4 prowadzi się równie dobrze jak 5008 z czego ten drugi ma bardziej precyzyjna skrzynie biegów. Zona jest za 5008 ponieważ C4 nie podoba jej się w ogolę z zewnątrz i preferuje bardziej tradycyjna deskę rozdzielcza :)
W obu przypadkach po wstępnych upustach cena wąchają się w okolicach 24K EUR.
5008 w wersji Allure z nawigacja, asystentem parkowania oraz kamera cofania.
C4 Grand Picasso w wersji Intensive z podobnym pakietem jak 5008.

Co do Alhambry to raczej za duza plus z podobnym wyposażeniem poniżej 30K raczej wątpię by można było zejść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 14:34
Posty: 296 (77/7)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto