Wybór samochodu przy 3 dzieci ?
Witam,
Mam mały dylemat ponieważ następnym samochodem miała być GJ albo CX-5 ale muszę szukać czegoś co pomieści trzy foteliki dziecięce na tylnej kanapie:)
Z tego co miałem możliwość sprawdzić żaden z powyższych nie pomieści 3x standardowych fotelików o średniej szerokości 43-44cm.
Mazda 5 wydawała się być idealnym kandydatem ale z tego co na szybko udało mi się sprawdzić w drugim rzędzie są tak naprawdę 2 fotele plus wąskie siedzisko pomiędzy nimi. Po rozłożeniu dodatkowych foteli w 3 rzędzie bagażnika brak.
Chociaż według tego wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=393&t=61505&p=2812843#p2812843 można upakować 3 foteliki w drugi rzędzie ale jakoś tego nie widzę plus jak to się ma do bezpieczeństwa w razie wypadku?
Tak czy inaczej po szybkim przewertowaniu ofert u konkurencji do wyboru są następujące opcje w przedziale cenowym 70-90K PLN ( 18-21K EUR ) biorąc pod uwagę nowy lub 1-2 roczny:
1. Renault Scenic
2. C4 Picasso
3. Toyota Verso
4. KIA Carens
5. Peugeot 5008
6. Ford C-Max
Jeżeli ktoś posiada/posiadał któryś z wyżej wymienionych modeli lub ma ewentualnie sugestie na coś starszego co jest w stanie pomieścić 3 foteliki w drugim rzędzie zachowując przy tym bagażnik będę wdzięczny za pomoc.
Mam mały dylemat ponieważ następnym samochodem miała być GJ albo CX-5 ale muszę szukać czegoś co pomieści trzy foteliki dziecięce na tylnej kanapie:)
Z tego co miałem możliwość sprawdzić żaden z powyższych nie pomieści 3x standardowych fotelików o średniej szerokości 43-44cm.
Mazda 5 wydawała się być idealnym kandydatem ale z tego co na szybko udało mi się sprawdzić w drugim rzędzie są tak naprawdę 2 fotele plus wąskie siedzisko pomiędzy nimi. Po rozłożeniu dodatkowych foteli w 3 rzędzie bagażnika brak.
Chociaż według tego wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=393&t=61505&p=2812843#p2812843 można upakować 3 foteliki w drugi rzędzie ale jakoś tego nie widzę plus jak to się ma do bezpieczeństwa w razie wypadku?
Tak czy inaczej po szybkim przewertowaniu ofert u konkurencji do wyboru są następujące opcje w przedziale cenowym 70-90K PLN ( 18-21K EUR ) biorąc pod uwagę nowy lub 1-2 roczny:
1. Renault Scenic
2. C4 Picasso
3. Toyota Verso
4. KIA Carens
5. Peugeot 5008
6. Ford C-Max
Jeżeli ktoś posiada/posiadał któryś z wyżej wymienionych modeli lub ma ewentualnie sugestie na coś starszego co jest w stanie pomieścić 3 foteliki w drugim rzędzie zachowując przy tym bagażnik będę wdzięczny za pomoc.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
motomike6 napisał(a):1. Renault Scenic
2. C4 Picasso
3. Toyota Verso
4. KIA Carens
5. Peugeot 5008
6. Ford C-Max
Te auta mogą być trochę małe, może z wyjątkiem 5008. Szukałbym czegoś pokroju citroen C8, Pug 807, ford galaxy, ewentualnie VW sharan, lub scenic/C4 w wersji grand
motomike6 napisał(a):2. C4 Picasso
w założonym budżecie spokojnie kupisz nową w wersji GRAND. Trzy osobne siedziska z tyłu dają komfort umieszczenia trzech fotelików. Będziesz potrzebował ofertę, czy tez jakieś szczegóły cennikowe/techniczne, śmiało pisz. 3 miesiące temu jeszcze je sprzedawałem, teraz mam dealera za ścianą
C4 Picasso jest chyba jeszcze przestronniejsze od Scenica (też Grand). W scenicu nie widze problemów z montażem 3 fotelików, a w wersji Grand bez podnoszenia trzeciego rzędu siedzeń bagażnik jest całkiem fajny.
Osobiście wybrałbym C4, bardziej mi się podoba. Ale z tego co pamiętam cennik, to Scenica Grand też dostaniesz nowego w tym budżecie.
Osobiście wybrałbym C4, bardziej mi się podoba. Ale z tego co pamiętam cennik, to Scenica Grand też dostaniesz nowego w tym budżecie.
Nowe C4GP wydaje się faktycznie większe. Właśnie rozeznałem i 2013 1.6 e-hdi Intensive za 88 tysięcy, ale po rabacie większym niż dla wchodzącego z ulicy człowieka.
Tapatalk2 @ SGS II
Tapatalk2 @ SGS II
No właśnie C4 najmniej podoba się mojej zonie bo twierdzi ze wygląda jak "statek kosmiczny"
Wiadomo ale nie o to chodzi w tego typu aucie.
Dzisiaj oglądałem KIA Carens i na pierwszy rzut oka wygląda całkiem praktycznie oraz wykończenie wnętrza w porównaniu do C-Max jest jest dużo dużo ładniejsze i na pewno lepsze materiały. Mailem ostatnio okazje zrobić ponad 500km Fordem i strasznie miękki i głośny powyżej 120km/h no i na dłuższe trasy trochę meczy plus tak naprawdę 2 pełne siedzenia w drugim rzędzie podobnie jak w M5.
Umówiłem się na jazdę próbna KIA na czwartek wiec zobaczę jak się tym jeździ.
Renault Scenic w środku jest całkiem dobrze wyposażony plus jakoś materiałów nie jest najgorsza ( lepsze plastiki od C4 moim zdaniem )
Dużym plusem w przypadku obu francuzów jest ich cena w stosunku do wyposażenia jakie oferują porównując do konkurencji. 5008 jeszcze nie miałem okazji oglądać.
Toyota Verso jest trochę plastikowa oraz cenowo jest jedna z droższych gdy weźmiemy min wersje Skyview to już około 100tys.
Na pewno muszę umówić się na jazdy próbne i zobaczyć jak się prowadza i jak wygląda sprawa z wyciszeniem.
Wiadomo ale nie o to chodzi w tego typu aucie.
Dzisiaj oglądałem KIA Carens i na pierwszy rzut oka wygląda całkiem praktycznie oraz wykończenie wnętrza w porównaniu do C-Max jest jest dużo dużo ładniejsze i na pewno lepsze materiały. Mailem ostatnio okazje zrobić ponad 500km Fordem i strasznie miękki i głośny powyżej 120km/h no i na dłuższe trasy trochę meczy plus tak naprawdę 2 pełne siedzenia w drugim rzędzie podobnie jak w M5.
Umówiłem się na jazdę próbna KIA na czwartek wiec zobaczę jak się tym jeździ.
Renault Scenic w środku jest całkiem dobrze wyposażony plus jakoś materiałów nie jest najgorsza ( lepsze plastiki od C4 moim zdaniem )
Dużym plusem w przypadku obu francuzów jest ich cena w stosunku do wyposażenia jakie oferują porównując do konkurencji. 5008 jeszcze nie miałem okazji oglądać.
Toyota Verso jest trochę plastikowa oraz cenowo jest jedna z droższych gdy weźmiemy min wersje Skyview to już około 100tys.
Na pewno muszę umówić się na jazdy próbne i zobaczyć jak się prowadza i jak wygląda sprawa z wyciszeniem.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Mój Szef ma 2,5 rocznego Scenica Grand i jest z niego bardzo zadowolony. Nie wiele brakło, a właśnie bym go od niego odkupił. Z tego co pamiętam zapłacił za niego ~95kzł, za wersję z 130km dieslem i full wyposażeniem. Brakowało tylko dachu panoramicznego i kamery cofania. Posiada skóry, nawigację i kupa innych bajerów, których nie pamiętam. Mnie się tym autem bardzo przyjemnie jeździ. Faktycznie jakość wykonania jest zadziwiająco dobra. Widać poprawę w stosunku do poprzedniej generacji. Mam porównanie, bo Szef zamienił Scenica na Scenica W tej chwili z tego co widzę Scenic przeszedł jakiś lift, chyba w ubiegłym roku. Na pewno jest to auto warte uwagi.
Mam podobną sutuację jak ty,ale ja już nie potrzebuję fotelików. Z wymienionych aut miałem 2 i 3. Citroen poprzedni model 5-cio osobowy,Toyota 7- osobowa. Zarówno na jeden i drugi nigdy nie narzekałem,no może w przypadku Toyoty zdecydowanie lepszy serwis. Ze swojego doświadczenia musisz szukać takich aut, które mają oddzielne trzy fotele z tyłu. Obecnie na rynku jest trochę takich aut. Ja wtedy jeździłem po dealerach i do każdego auta przymierzałem foteliki dzieciaków. Pomiar tylnej kanapy moim zdaniem może nie być wiarygodne, bo po zamknięciu drzwi może się okazać,że będzie za ciasno. Powodzenia w poszukiwaniach.
- Od: 5 mar 2014, 22:40
- Posty: 6
- Auto: Obecnie Outlander
Jak na razie po trzech jazdach próbnych.
Testowane C4 picasso, Renault Scenic i KIA Carens.
C4 Picasso: Przestronny, fajny design ( coś innego w porównaniu do konkurencji ) oraz świetna widoczność z przodu i na boki, po odsunięciu podsufitki ilość światła wpadająca do środka w przedniej części samochodu robi naprawdę wrażenie. Testowana wersja Sedcution z silnikiem 1.6 HDI 110KM. Spalanie z komputera z 1700km od ostatniego resetu 4.9L !
Ogólnie samochód z tym silnikiem daje rade ale przydało by się parę koni więcej.
Przy prędkości 140-150km wydaje się być ciszej nic w M6. Duzo schowków, duży wyświetlacz z nawigacja ( przy pełnym rozsunięciu panoramicznego dachu wydaje się być nie za bardzo czytelny ze względów na odbijające się światło ). Z jazdy testowej ( około 30km ) najsłabiej wypadał skrzynia biegów która trzeba wiosłować by wrzucić bieg oraz strasznie długi skok pedału sprzęgła. Ogólnie ciekawie zaprojektowane auto z całkiem bogatym wyposażeniem.
Renault Scenic: Nie zaskakuje za bardzo niczym jeżeli chodzi o środek i deskę rozdzielcza ale wydaje się mieć wszystko co jest potrzebne pod ręką. Widoczność z przodu i na boki bardzo dobra. Auto prowadzi się dobrze nie jest za miękkie i myślę ze komfortowe na dłuższe trasy. Skrzynia biegów w porównaniu z C4 znacznie lepsza i precyzyjna. Na autostradzie przy prędkości rzędu 140-150km całkiem cicho podobnie jak w C4. Testowana wersja 1.5dCI 110KM dużo lepiej zbierała się i przyspieszała porównując do C4 przy podobnych wynikach spalania. Przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń nie powala ale wystarczająca by przewozi trojkę dzieciaków.
KIA Carens: Wykończenie środka z tradycyjnymi zegarami analogowymi oraz bez nadmiernej lub znikomej ilości dodatkowych wyświetlaczy. Wersja testowana z silnikiem 1.7 CRDI 115KM który chodzi jak traktor nawet na biegu jałowym i praktycznie nie przyspiesza gdyż auto wydaje się być za ciężkie w stosunku do tego co znajduje się pod maska lub mamy wrażenie ze ciągniemy za sobą przyczepę !
Układ kierowniczy po mimo 3 trybów ustawia ( sport, komfort i normalny ) wydaje się być nie do końca zsynchronizowany z reszta układu jezdnego i doświadczamy pewnego rodzaju dyskomfortu z opóźnieniem reakcji na nasz ruch kierownicy. Układ przełożenia napędu jest zbliżony do Mazdy pod względem krótkiego skoku lewarka oraz pracuje dość precyzyjnie i biegi wchodzą bardzo gładko.
Z trzech obecnie testowanych modeli KIA Carens wypada blado na tle konkurencji, szczególnie za ospały i głośny silnik oraz układ kierowniczy.
Testowane C4 picasso, Renault Scenic i KIA Carens.
C4 Picasso: Przestronny, fajny design ( coś innego w porównaniu do konkurencji ) oraz świetna widoczność z przodu i na boki, po odsunięciu podsufitki ilość światła wpadająca do środka w przedniej części samochodu robi naprawdę wrażenie. Testowana wersja Sedcution z silnikiem 1.6 HDI 110KM. Spalanie z komputera z 1700km od ostatniego resetu 4.9L !
Ogólnie samochód z tym silnikiem daje rade ale przydało by się parę koni więcej.
Przy prędkości 140-150km wydaje się być ciszej nic w M6. Duzo schowków, duży wyświetlacz z nawigacja ( przy pełnym rozsunięciu panoramicznego dachu wydaje się być nie za bardzo czytelny ze względów na odbijające się światło ). Z jazdy testowej ( około 30km ) najsłabiej wypadał skrzynia biegów która trzeba wiosłować by wrzucić bieg oraz strasznie długi skok pedału sprzęgła. Ogólnie ciekawie zaprojektowane auto z całkiem bogatym wyposażeniem.
Renault Scenic: Nie zaskakuje za bardzo niczym jeżeli chodzi o środek i deskę rozdzielcza ale wydaje się mieć wszystko co jest potrzebne pod ręką. Widoczność z przodu i na boki bardzo dobra. Auto prowadzi się dobrze nie jest za miękkie i myślę ze komfortowe na dłuższe trasy. Skrzynia biegów w porównaniu z C4 znacznie lepsza i precyzyjna. Na autostradzie przy prędkości rzędu 140-150km całkiem cicho podobnie jak w C4. Testowana wersja 1.5dCI 110KM dużo lepiej zbierała się i przyspieszała porównując do C4 przy podobnych wynikach spalania. Przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń nie powala ale wystarczająca by przewozi trojkę dzieciaków.
KIA Carens: Wykończenie środka z tradycyjnymi zegarami analogowymi oraz bez nadmiernej lub znikomej ilości dodatkowych wyświetlaczy. Wersja testowana z silnikiem 1.7 CRDI 115KM który chodzi jak traktor nawet na biegu jałowym i praktycznie nie przyspiesza gdyż auto wydaje się być za ciężkie w stosunku do tego co znajduje się pod maska lub mamy wrażenie ze ciągniemy za sobą przyczepę !
Układ kierowniczy po mimo 3 trybów ustawia ( sport, komfort i normalny ) wydaje się być nie do końca zsynchronizowany z reszta układu jezdnego i doświadczamy pewnego rodzaju dyskomfortu z opóźnieniem reakcji na nasz ruch kierownicy. Układ przełożenia napędu jest zbliżony do Mazdy pod względem krótkiego skoku lewarka oraz pracuje dość precyzyjnie i biegi wchodzą bardzo gładko.
Z trzech obecnie testowanych modeli KIA Carens wypada blado na tle konkurencji, szczególnie za ospały i głośny silnik oraz układ kierowniczy.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Szymon napisał(a):Jeśli to był nowy samochód to 1.6 HDi ma teraz 115 KM ;–)
Tapatalk2 @ SGS II
Dokładnie 115KM, mój błąd
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Taka wersja Seduction Ci wystarczy? Bardzo sensownie ten samochód zaczyna wyglądać od wersji Intensive:
- Kod: Zaznacz cały
Wyposażenie standardowe:
ABS+ESP+ASR+BAS+EBD/ poduszka powietrzna kierowcy i pasażera/ poduszki powietrzne boczne/ poduszki
powietrzne kurtynowe z przodu i z tyłu/ wspomaganie ruszania na wzniesieniu/ Inteligentny System Kontroli
Trakcji/ klimatyzacja manualna dwustrefowa/ przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie/ lusterka boczne
sterowane elektrycznie i podgrzewane/ tablet dotykowy 7" sterujący funkcjami samochodu/ światła do jazdy
dziennej LED/ radio z 6 głośnikami, z monotunerem + gniazdo USB + gniazdo jack/ zestaw głośnomówiący
Bluetooth/ regulator i ogranicznik prędkości programowany/ ekran LCD monochromatyczny/ elektryczny
hamulec postojowy/ szyba przednia panoramiczna/ centralny zamek z pilotem/ koło kierownicy pokryte skórą/
komputer pokładowy/ regulacja wzdłużna II rzędu siedzeń / 3 mocowania Isofix dla foteli w drugim rzędzie/
kierownica regulowana w 2 płaszczyznach/ system uruchamiania pojazdu przyciskiem START
wyposażenie wersji Intensive:
– Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa sterowana z tabletu dotykowego 7" z nawiewami w drugim rzędzie
– Automatycznie włączane reflektory i wycieraczki przednie
– Reflektory przeciwmgłowe
– Fotel pasażera z przodu ze składanym oparciem
– Schowek w konsoli środkowej z roletą
– Kamera cofania z wyświetlaniem obrazu na ekranie panoramicznym HD 12”
– Lusterka boczne składane elektrycznie
– Nawigacja sterowana z tabletu dotykowego 7"
– Radar parkowania tyłem
– Zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu (ADML)
Nie mowie ze jest to wersja konfiguracyjna tylko model który miałem okazje przetestować ale myślę ze z wystarczającym wyposażeniem jak dla mnie.
Dużym plusem jest jego cena jako ze jest to model ex pozycyjny z przebiegiem 5000km na który udzielają 6000 EUR upustu w stosunku do ceny katalogowej wiec wychodzi 18900EUR z pełną dwuletnia gwarancja fabryczna z możliwością rozszerzenia do 5 lat
W Renault proponują upust 18% na edycje BOSS 5 lub 7 osobowa do tego do standardowej gwarancji dorzucają 3 lata rozszerzonej wiec w sumie 5 lat w pakiecie i myślę ze można coś jeszcze wynegocjować.
Na chwile obecna za Grand Scenic wersje 1.5dCI 110KM, 7 osobowy wychodzi niecałe 22K EUR, po dodaniu panoramicznego dachu kamery cofania plus zamiany silnika na wersje 130KM po rabacie cena jakieś 24K z lekkim hakiem wiec jest się nad czym zastanawiać.
Dzisiaj powinienem przetestować Toyote Verso wiec zobaczymy jak tym się jeździ i co ewentualnie proponują.
Dużym plusem jest jego cena jako ze jest to model ex pozycyjny z przebiegiem 5000km na który udzielają 6000 EUR upustu w stosunku do ceny katalogowej wiec wychodzi 18900EUR z pełną dwuletnia gwarancja fabryczna z możliwością rozszerzenia do 5 lat
W Renault proponują upust 18% na edycje BOSS 5 lub 7 osobowa do tego do standardowej gwarancji dorzucają 3 lata rozszerzonej wiec w sumie 5 lat w pakiecie i myślę ze można coś jeszcze wynegocjować.
Na chwile obecna za Grand Scenic wersje 1.5dCI 110KM, 7 osobowy wychodzi niecałe 22K EUR, po dodaniu panoramicznego dachu kamery cofania plus zamiany silnika na wersje 130KM po rabacie cena jakieś 24K z lekkim hakiem wiec jest się nad czym zastanawiać.
Dzisiaj powinienem przetestować Toyote Verso wiec zobaczymy jak tym się jeździ i co ewentualnie proponują.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
motomike6 napisał(a):wychodzi 18900EUR
to patrząc na kurs EUR/PLN – całkiem fajna cena. Ten ze zdjęć katalogowo 105.650. Po upuście 87.780. Ale przebieg 6km
Trochę OT – dziwi mnie trochę sprawa gwarancji – u nas zazwyczaj dwa lata + rozszerzania (łaska producenta), w Norwegii wszyscy producenci dają 5 lat, niektórzy nawet 7 mimo cięższych warunków użytkowania pojazdów. Wiecie czemu tak jest? Tamtejsze prawo nie wymusza na producentach tak długiej gwarancji.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
No akurat różnica w cenach przeglądu to kwestia do dyskusji.
Porównując wymianę rozrządu która robiłem kilka miesięcy temu 635EUR gdzie w PL cena 2500PLN ( ASO Boroń Tarnowskie Góry )
Zwykły serwis przy 20KKm tutaj około 340EUR w PL w tym samym serwisie 720PLN ale wiem ze w niektórych miastach życzą sobie za to samo ponad 1K PLN wiec momentami różnica praktycznie znikoma lub jej brak.
Porównując wymianę rozrządu która robiłem kilka miesięcy temu 635EUR gdzie w PL cena 2500PLN ( ASO Boroń Tarnowskie Góry )
Zwykły serwis przy 20KKm tutaj około 340EUR w PL w tym samym serwisie 720PLN ale wiem ze w niektórych miastach życzą sobie za to samo ponad 1K PLN wiec momentami różnica praktycznie znikoma lub jej brak.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
motomike6 napisał(a):No akurat różnica w cenach przeglądu to kwestia do dyskusji.Porównując wymianę rozrządu która robiłem kilka miesięcy temu 635EUR gdzie w PL cena 2500PLN ( ASO Boroń Tarnowskie Góry )Zwykły serwis przy 20KKm tutaj około 340EUR w PL w tym samym serwisie 720PLN ale wiem ze w niektórych miastach życzą sobie za to samo ponad 1K PLN wiec momentami różnica praktycznie znikoma lub jej brak.
Szymon napisał(a):eee, w Tarnowskich Górach nie ma Boronia Jest Pro-Moto
A nie, to wszystko wyjaśnia i zmienia punkt widzenia
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości