Strona 92 z 93

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 7 lut 2014, 16:13
przez Neonixos666
Obecnie producenci paliw zmniejszają zawartość siarki w paliwie by ograniczyć emisję szkodliwych związków niestety takie paliwa mają gorsze parametry co do smarowności, dodatek oleju może wspomóc smarowanie zarówno pompy jak i wtryskiwaczy. Jednak moim zdaniem jeśli auto ma ponad 200K przebiegu a my od wczoraj dolewamy mu oleju do paliwa to mu nic nie pomoże i pompa może tak samo paść. Takie moje zdanie.

PostNapisane: 7 lut 2014, 17:54
przez smile
Neonixos666 napisał(a):Jednak moim zdaniem jeśli auto ma ponad 200K przebiegu a my od wczoraj dolewamy mu oleju do paliwa to mu nic nie pomoże i pompa może tak samo paść.
Moje ma 315k km, dolewam od początku tego roku, pompa regenerowana w 2012 roku w tucholskiem zagłębiu serwisów diesli.
Michale, a kto się odważy do nowego auta dolewać czegoś do paliwa?! Mało kto... :)
Mi natomiast spalanie z tankowania do pełna wskoczyło z 6,3 litra na prawie 8 na 100km... Ale to efekt mocnego odpychania się momentem obrotowym po trójmieście <rotfl>

PostNapisane: 8 lut 2014, 20:08
przez tadziol
Kety napisał(a):wiemy juz jakie sa plusy lania oleju T2. A jakie sa minusy?

no....trza go kupić...a to oznacza wydanie kasy <lol>
jutro ja dolewam do mojego klekota <spoko>

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 8 lut 2014, 20:28
przez smile
ooooooooo... i Tadziol się zaraził mixolem :)
Zdaj relację :)

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 8 lut 2014, 21:34
przez ewemarkam
Przeszperałem to co wyszukal wujek google. Wiele osob dolewa do ON oleju do 2T, z pozytywnymi skutkami. W poniedziałek też kupie i doleje litr. Mam zrobione 200km na baku na obecna chwile. Spalil teraz 49 litrow na 700 km jezdzac po miescie. Zobaczymy czy spalanie sie zmieni.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 8 lut 2014, 21:46
przez smile
Litr na 50 litrów ON to raczej za dużo... Ja dolewam ok. 250 ml oleju 2T na bak ( 50 litrów )

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 9 lut 2014, 09:16
przez tadziol
smile napisał(a):ooooooooo... i Tadziol się zaraził mixolem :)
Zdaj relację :)

spoko,napiszę co i jak.
poza tym mam parę innych pomysłów co do DITD,ale brakuje czasu na próby :(

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 9 lut 2014, 11:01
przez smile
Jeśli masz pomysł na dołożenie tempomatu do DITD i ewentualnie komputera pokładowego pokazującego spalanie, to jesteś w stanie odwieść mnie od przesiadki do M6 GY DPF :)

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 9 lut 2014, 11:57
przez ewemarkam
Komputer pokladowy chodzi mi po glowie. Tylko trzeba by znac wydajnosc wtrykiwaczy dokladne cisnienie na nim. A czas wtrysku bierzemy z spv.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 9 lut 2014, 23:27
przez Neonixos666
ewemarkam napisał(a):Komputer pokladowy chodzi mi po glowie. Tylko trzeba by znac wydajnosc wtrykiwaczy dokladne cisnienie na nim. A czas wtrysku bierzemy z spv.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka


a jak policzysz ciśnienie pierwszego otwarcia i drugiego na wtryskiwaczu? nic nie mierzy ciśnienia.

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 10 lut 2014, 00:31
przez ewemarkam
No wlasnie o to chodzi. Jakby to znac to sprawa juz jest prosta.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 14 lut 2014, 17:18
przez morphi
Witam,

nie wiem gdzie mogę na tym forum się zwrócić bo wątków jest od groma. Zakupiłem nie dawno Mazdę 323F 2.0 Diesel z 2001 roku. W jaki sposób mogę sprawdzić jaka to jest wersja silnika tzn. DiTD czy TDI ??? Jedyne informacje jakie posiadam to takie że jego pojemność wynosi 1998ccm posiada 74kW/101KM. Na silniku jest napisane 16V Direct Injection. W dokumentach w wersji pojazdu napisane mam Mazda 323F BJ SPORTY. Bardzo prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 14 lut 2014, 18:14
przez ewemarkam
Masz silnik o oznaczeniu RF4A, jest to silnik DiTD. A nie jakies vw czy audi tdi.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 14 lut 2014, 19:31
przez Michał
Każdy koncern motoryzacyjny oznacza turbodoładowany silnik diesla swoim oznaczeniem, przykładowo Ford – TDCI, TDDI, Opel – DTI, CDTI, Toyota – D4D i tak dalej. Ogólnie to masz silnik turbo diesel, jego oznaczenie przez Mazdę to DiTD.
TDI to z kolei oznaczenie zarezerwowane przez grupę Volskwagena i Audi, aczkolwiek z racji popularności tych marek i silników w Polsce część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI :)

PostNapisane: 15 lut 2014, 10:20
przez morphi
Serdecznie dziękuję wam za pomoc :) jestem zielony tutaj na forum więc przepraszam jeśli pytanie poruszyłem w złym temacie. Pozdrawiam

PostNapisane: 19 lut 2014, 20:44
przez tadziol
Michał napisał(a):część osób, szczególnie tych mało obeznanych w mototyzacji nazywa też inne turbo diesle silnikami TDI

niekoniecznie słabo obeznanych....posiadanie samochodu napędzanego jednostką TDI to swego rodzaju prestiż i ogólnie zrozumiane poważanie w społeczeństwie.
wyrwanie lachona na wiejskiej dyskotece znacznie łatwiej przychodzi posiadaczowi tedei aniżeli stojącemu obok dżentelmenowi z mercedesem SL 600.w końcu opary etyliny to nie to samo co kłąb czarnego smogu za stiuningowanym paskiem czy fauwejem.
już samo wymówienie DITD nie jest łatwą rzeczą,a wplecenie tego zwrotu w trakcie luźnej konwersacji ze znajomymi może zostać odebrane jako próba obrażenia słuchaczy.
ale użycie zwrotu:
mój pojazd jest napędzany wysokoprężną jednostką doładowaną o wtrysku bezpośrednim
spowoduje szmer podziwu i niedowierzania wśród gremium,a nasz samochód obiektem kultu i pielgrzymek z najdalszych zakątków globu hahaha

PostNapisane: 20 lut 2014, 09:58
przez kierownik
Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego :)

Dopisano 20 lut 2014, o 09:58:

Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego :)

PostNapisane: 20 lut 2014, 10:03
przez bieski
kierownik napisał(a):Że też nie ma tutaj opcji ''like'' – klikałbym do upadłego

Jest! Pierwsza ikonka przy postach :P

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 26 lut 2014, 21:26
przez tadziol
ewemarkam napisał(a):Spalil teraz 49 litrow na 700 km jezdzac po miescie.

smile napisał(a): Tadziol się zaraził mixolem :)
Zdaj relację :)
smile napisał(a):Ja dolewam ok. 250 ml oleju 2T na bak ( 50 litrów )

i słowo ciałem się stało :)
też dolałem ćwiartkę na bak..... i co ??
fakt niezaprzeczalny:na rozgrzanym silniku nie wiadomo,że to klekot.wyciszyła sie dość znacznie.jak na silnik o wtrysku bezpośrednim i dość słabo rozwiniętym sposobie zapłonu mieszanki A/F to,twierdzę duży sukces.
zużycie nafty –> 47 litrów żółtego płynu pozwoliło pokonać 765 km po mieście ! jak na wagę 626 i moje deptanie po sandale gazu to chyba dobry wynik ?
fakt,że mam kolektor ssący zrobiony jak fabryczny i głowica tak samo wyczyszczona na błysk.EGR-u nie widziała od momentu czyszczenia...
dzisiaj zapodałem kolejną działkę Castrola zwei takt motorem oil.....
następna relacja za ok 700 kilosów.
szerokości <spoko>

Re: [ANKIETA] Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD}

PostNapisane: 26 lut 2014, 21:57
przez smile
Cieszę się, że Tadziol zauważył różnicę na rozgrzanym silniku. Na zimnym nawet nowe Skay-aktivie D z Mazdy 6 GJ klekoczą jak stare traktory. Na ciepłym silniku kultura pracy DITD napędzanego mieszanką ON i 2T semi-syntetic ulega poprawie :) A już myślałem, że to tylko moje subiektywne odczucie ;)
Co do przejechanych kilometrów, przy ostrym deptaniu w mieście a poza miastem prędkości zazwyczaj 150 km/h przebyłem odległość 622 km na 49 litrach paliwa ( 7,8 litra na 100 km :P )
Ale z kolei jeżdżąc momentem, nie mocą ( doładowanie nie większe niż 0,6 bara, zmiana biegów przy 2000 obr/min, Vmax do 120-130 km/h ) przejechałem 600 km zużywając 37 litrów ON ( 6,2 litra ).
Jak bym miał więcej dyscypliny w sobie :P to spalanie spokojnie może jeszcze spaść.... Ale żucam palenie i ciężko z tym <rotfl>