Strona 91 z 93

PostNapisane: 4 sie 2013, 16:48
przez boczek86
no to znowu maly problem :( dzis zrobilem trase okolo 300 km i w czasie trasy ze dwa razy spadla moc i kopcilo z rury jak kiedys ale tym razem bez wyskakiwania bledu. i jak juz przyjechalem do domu i mialem jechac do sklepu to juz mi nieodpalil :( bledy sprawdzone i niema zadnego. sasiad cos mi mowi ze to moga byc swiece. mam madzie juz 3 lata i ani razu niewymienialem. do tego zauwazylem ze tcv caly w ropie i sa tam twade kable ale po przelaczeniu kluczyka cyka. dzis wyciagnalem wtyczke pozadnie powycieralem. paliwo pzez filtr normalnie przechodzi bo sciagalem weze i pompowalem reczna pompka. silnik kreci ale niemoze zakrecic. ktos cos pomoze ??

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 4 sie 2013, 18:50
przez smile
odpal na plaka i zobacz czy będzie chodził....

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 4 sie 2013, 19:22
przez Neonixos666
Mogę CI udowodnić iż nawet przy -10 z odłączonymi świecami auto odpali to nie wolnossący diesel z komorą wstępną.

Ja obstawiam SPV.

PostNapisane: 4 sie 2013, 21:22
przez boczek86
zauwazylem tez ze po przekreceniu kluczyka tcv cyka ale po 10 sekundach zawsze byl jeszcze taki cyk a teraz tego niema. to moze jakis przekaznik ?? a jest mozliwosc ze te kable od tcv sa zgnite od ropy i to pzez to ?? czy on niema nic wspolnego z odpalaniem ??

ale dzis normalnie dzialalo auto i jezdzilo i teraz nagle by ten spv padl tak odrazu ?? moze rozebrac SPV jak to NEO zrobiles i go poskladac do kupy i probowac ?? czy to juz raczej sie nienada do niczego ?? a jakby to nie spv to macie jeszcze jakies pomysly ??

tadziol mowi ze jak plak daje rade to cos z paliwem a jak na plaka niepojdzie to ze cos z silnikiem. kurde ale dramat. zawsze cos mi sie musi dziac :(

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 21 sie 2013, 21:02
przez dawid075321
Mam problem. Zregenerowałem w zimę alternator, bo poszło spięcie i się spaliło coś w środku. Wszystko ładnie pięknie aż w zeszłym tygodniu padł mi aku. Myślałem wymienię i będzie po sprawie, okazało się, że nowe aku pojeździło 2 dni i padło. Nie mam ładowania, żadna kontrolka się ani razu nie zaświeciła. Jak w zimę padło ładowanie to się świeciły kontrolki chociaż. Najgorsze, że stało się nagle na trasie, radio zaczęło gasnąć, światła przygasły. Zatrzymałem się na chwilę to zaczęła mi mrugać kontrolka od poduszki powietrznej ( 3 mrugnięcia i chwila przerwy ). Przyjechałem do domu, zgasiłem. Następny raz już nie chciał odpalić, ,przy próbie odpalenia coś cykało ( chyba to rozrusznik ) i wszystko gasło, nawet licznik. Ma ktoś jakiś pomysł co to jest ? Czy znowu walnął alternator ? Aha i oczywiście wszystkie części jakie były wymienione w alternatorze to były oryginały( mostek, regulator napięcia, łożyska )

PostNapisane: 22 sie 2013, 21:42
przez Kety
Sprawdz napiecie miernikiem to sie dowiesz czy masz dobre ladowanie. Mi tez kiedys regenerowali altka bo mrugal i nie ladowal. Pojezdzil 2 tyg i padl akku. Okazalo sie ze jakis drucik w srodku sie urwal i nie bylo ladowania a lampka od ladowania sie tez nie zaswiecala

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 23 sie 2013, 19:31
przez dawid075321
Kety napisał(a):Sprawdz napiecie miernikiem to sie dowiesz czy masz dobre ladowanie. Mi tez kiedys regenerowali altka bo mrugal i nie ladowal. Pojezdzil 2 tyg i padl akku. Okazalo sie ze jakis drucik w srodku sie urwal i nie bylo ladowania a lampka od ladowania sie tez nie zaswiecala


Właśnie u mnie to było przyczyną awarii co u Ciebie. Na szczęście już mam to naprawione. Pozdro !

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 23 lis 2013, 06:33
przez ewemarkam
Mi tez jak stracilo się ladowanie to kontrolka nie zaswiecila się. Na szczęście poluzwal się tylko przewód prądowy alternatora.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 6 sty 2014, 23:39
przez kubsztyk
Cześć,
Czy do RF4F (323F BJ 2002) istnieje zamiennik oryginalnego filtra powietrza, taki jak występuje do M6? Przykład:
http://allegro.pl/filtr-powietrza-oe-ma ... 73617.html

Chodzi o taki z włókniny z większą ilością przegródek. (Tak a propo – czy warto w M6 wsadzać oryginalny, czy ten z powyższego linku też równie dobrze filtrował i przepuszczał powietrze?)
Druga sprawa:
Koledze w w/w autku zaczęło brakować mocy na zimnym silniku. Zamierzam mu wyczyścić EGR i przepływomierz (p.s. jest on tak łatwy do demontażu, jak w M6? gdzie się znajduje?). Do tego być może wymienimy filtr powietrza, może też paliwa (kumpel wymieniał w maju, możliwe, że f. paliwa jest winowajcą; jakie oznaczenie ma filtr Knecht do 323F BJ DiTD?)
Pozdrex!

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 6 sty 2014, 23:59
przez smile
Na tej aukcji powyżej ktoś sprzedaje do diesla i do benzyny ten sam filtr... pierwszy krok do problemów to założenie filtra od benzyny do diesla...

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 7 sty 2014, 00:15
przez kubsztyk
Nie do końca. Do benzyny i diesla filtry mają identyczne wymiary, jednak jeśli chodzi o zamienniki, to często (np. Bosch) są sprzedawane jako do diesla/benzyny, w momencie gdy, taki filtr pasuje tylko do benzyny, a do diesla wymagana jest większa ilość przegródek. Znam to z autopsji, gdyż kupiłem filtr Bosch z włókniny, po czym okazało się, że ma mniej przegród filtrujących niż oryginalny, pojeździłem 1000km i od razu czułem różnicę, oczywiście negatywną i prędko powróciłem do oryginała. W benzynie mniejsza ilość przegród nie sprawia problemów, odwrotna sytuacja jest w dieslu.
W powyższym linku filtr ma identyczną ilość przegród jak oryginalny, zatem powinien pasować. Stąd też moje pytanie.
Aczkolwiek to nie było obiektem dyskusji, głównie chciałem się dowiedzieć o poprawność moich działań w przypadku dolegliwości, jakie dotyczą BJ-ki mojego kolegi.

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 4 lut 2014, 23:45
przez smile
Pytanie do tych, co dolewają oleju do silników dwusuwowych do diesla :)

Wiem, że musi to być półsyntetyczny, że Orlen, Schell robią takie oleje i się sprawdzają. Są na forum osoby, które wlewają 200-300 ml na bak i to nie tylko do DITD ale także MZR-CD.
Odkąd wlałem pierwszy raz olej 2T do baku poprawiła się kultura pracy i zmniejszyło się spalanie. Dla niedowiarków, niech zapytają w profesjonalnych serwisach układów wtryskowych do diesla o sens tego stosowania.. :)
Ja wlałem i jestem zadowolony. Teraz chcę przejść na ten olej
CASTROL ACT>EVO SCOOTER 2T
Mogę w rozsądnej cenie nabyć ten olej i pewnie tak zrobię.

Pytanie, czy ktoś stosował olej od skutera jako paliwo do diesla? :)

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 5 lut 2014, 18:42
przez tadziol
smile napisał(a):Pytanie, czy ktoś stosował olej od skutera jako paliwo do diesla?

Ja tam się nie spotkałem,ale....:zamiast paska – łańcuch rozrządu,najlepiej dwurzędowy,zamiast filtra – wstawka z rurki,katalizator w krzoki abo na złom,parę zeta z tego będzie i o ile pompie nie ukręci wałka abo cała nie wybuchnie to powinna przecisnąć ten olej od zbiornika poprzez wtryski hahaha hahaha hahaha .
a tera poważnie....Pyjter,bój się boga....Castrola do mazdy lejesz ?? toż się zbiesi...hahaha
powiem tak:ja nie stosowałem,cały czas dolewam witaminkę z STP i śmigam.
czy Castrol będzie dobry,nie wiem...wystarczy spróbować.200-300 ml na 50 l ON nie zaszkodzi,nawet nagaru nie zrobi....
P.S. a co do za klamoty do MB ? :>

PostNapisane: 5 lut 2014, 21:47
przez Bart0n
http://www.racingforum.pl/index.php?s=3 ... opic=81147

Ja tam mam zamiar spróbować ;) tadziol, jak będziesz wyrzucał katalizator w krzoki daj znać, chętnie przygarnę :D na allegro chodzą minimum po 500zł, zależy od czego. Odzyskują z tego metale szlachetne.

PostNapisane: 5 lut 2014, 21:55
przez tadziol
Bart0n napisał(a):na allegro chodzą minimum po 500zł, zależy od czego

jaaaa.... :| żarty.... <oczy>

[Usunięte]

PostNapisane: 5 lut 2014, 21:57
przez Bart0n
PostTen post został usunięty przez Bart0n 5 lut 2014, 21:58.
Powód: błąd

PostNapisane: 5 lut 2014, 21:58
przez Bart0n
Też żartowałem :D

PostNapisane: 6 lut 2014, 11:06
przez smile
tadziol napisał(a):a tera poważnie....Pyjter,bój się boga....Castrola do mazdy lejesz toż się zbiesi...

Już bym zmienił na coś młodszego więc nawet jak się zbesi to będzie powód do zmian hahaha hahaha hahaha
A jak wypluje nagar, elastyczność wzrośnie a spalanie jeszcze spadnie i się silnik do koca nie rozszczelni to będę zawiedziony... pozytywnie ;)
Oleju 2T z Orlenu zostało mi jeszcze na maks jedno tankowanie, później esencja zła w postaci Castrola :P
DITD na z olejem Castrola dedykowanego do wyczynowych skuterów w baku <lol> <czarodziej>
Będzie zabawa, będzie się działo.... znowu ropy będzie mało! <peace> =)

A graty od MB?! Miejsce pracy :)

Re: [ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

PostNapisane: 7 lut 2014, 00:23
przez Neonixos666
Ja tam nic oprócz stp raz na jakiś czas nie dolewam, nawet teraz co były ostre mrozy nic nie dolewałem na parafinę. Może i nasze palio nie należy do najlepszych na świecie ale myślę że wystarczy do smarowania pompy a co ma się zepsuć i tak się zepsuje. Efekt cichszej pracy jest wywołany tym iż zapłon mieszanki jest minimalnie opóźniony oraz jest mniej gwałtowny tak mi się wydaje.

PostNapisane: 7 lut 2014, 08:27
przez Kety
Czyli wiemy juz jakie sa plusy lania oleju T2. A jakie sa minusy?