Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez kierownik » 28 mar 2013, 12:40

czasem są, czasem nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 12 maja 2013, 14:36

Czy ktoś tu jeszcze zagląda?! Czy ktoś coś jeszcze tutaj pisze?!
Zaraz... przecież ja mam 323 BJ DITD a ten post jest pisany w GF/GW...
Dlaczego?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez siegu » 12 maja 2013, 20:26

smile napisał(a):Zaraz... przecież ja mam 323 BJ DITD a ten post jest pisany w GF/GW...
Dlaczego?!

Watek dotyczy wszystkich modeli z DITD dlatego jest skopiowany i widoczny w BJ i GF/GW.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez smile » 12 maja 2013, 21:42

No to albo wzrok mi płata figle albo go w DITD nie ma <co?>
Możesz kolego podrzucić link do tego wątku w BJ?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez siegu » 13 maja 2013, 14:47

smile napisał(a):No to albo wzrok mi płata figle albo go w DITD nie ma
Możesz kolego podrzucić link do tego wątku w BJ?!

Proszę ;) .
viewtopic.php?f=465&t=154802&view=unread#unread
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez smile » 18 maja 2013, 14:51

siegu napisał(a):Watek dotyczy wszystkich modeli z DITD dlatego jest skopiowany i widoczny w BJ i GF/GW.


Z tego co widzę, to są dwa osobne wątki jednakowo zatytułowane.... Moderatorom należy się... <bicz>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 18 maja 2013, 15:20

nie narzekaj w CP nie mają wcale, wiec bierz co dają :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 18 maja 2013, 20:25

No właśnie, a jak kupię CP w dieslu, to gdzie mam szukać pomocy?! W BJ czy GF/GW ?! <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 18 maja 2013, 20:28

smile napisał(a):to gdzie mam szukać pomocy?


dzwoń od razu do Tadziola :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zelig » 15 cze 2013, 14:41

Apetyt na dobre paliwo DiTD potrafi czasem do zawału doprowadzić. Jakiś czas temu zaczęły się problemy z rozruchem a po odpaleniu z mocą. Wstępna diagnoza – wymienię filtr paliwa. Przed wymianą wlałem Xeramic`a żeby przeczyściło co tylko się da. Na drugi dzień po wymianie filtra – koszmar. Samochód ma problem z odpaleniem a jak już załapie to dymi na biało, po przegazowaniu na czarno i ogólnie ma problem z wejściem na obroty (raz wchodzi, raz nie). Już miałem dzwonić do Tadziola, pompę wymieniać ale podjechałem jeszcze na Shella i wlałem ichniejsze Nitro. I życie w Mazdę wróciło i problemy się skończyły... Najciekawsze jest w tym to, że do tej pory lałem zawsze BP Ultimate więc nie była to zwykła gnojówka <oczy>
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 08:53
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM

Postprzez kubsztyk » 22 cze 2013, 21:32

Cześć i czołem, witam w obcym mi dziale :)
Mój kolega ma BJ-kę 200X rok DiTD RF4F. Wracając z Krakowa czuł, że auto ma troszkę mniej mocy i słyszał że coś gwizdało. Przyjechał do Kielc i mówił, że blisko domu już w ogóle auto nie miało mocy i ledwo się zbierało na jedynce. Ja akurat na osiedlu stałem przy kiosku i się odwróciłem, zobaczyłem jego auto w ruchu i słyszałem jakieś metaliczne szuranie. Myślałem, że łożysko w kole mu się rozsypało. Dziś jednak odpalił przy mnie auto i nagrałem taki o to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=u94giSK_NCQ
Na nagraniu słychać bardziej trzaski, ale w rzeczywistości jest to bardzo głośne rzegotanie i dochodzi zza silnika. Ja i mój kolega zgodnie twierdzimy, że padła turbina. Osobiście sądzę, że wirnik szlag trafił.
A według Was co to może być?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Neonixos666 » 23 cze 2013, 21:51

Zdejmijcie turę która idzie z filtra do turbo i wirnik będzie na widoku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubsztyk » 24 cze 2013, 00:45

Tez juz wpadlem na ten pomysl i napisalem do kolegi o tym. Zastanawia mnie jeszcze to, ze grzybek od sterowania turbina znajduje sie ciagle w jednym polozeniu – czy auto zgaszone czy odpalone. Moze wezyk podcisnieniowy nieszczelny albo filterek na przewodzie zapchany i geometria turbiny byla w jednym polozeniu i to sie przyczynilo do jej uszkodzenia?

Edit: siegu
Diagnoza potwierdzona, wirnik się rozleciał w pół.


Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

PostTen post został usunięty przez siegu 26 cze 2013, 20:58.
Powód: Post pod postem.

Postprzez Kety » 26 cze 2013, 09:53

A wiadomo czemu sie rozlecial? Jaki przebieg? Jak turbina traktowana?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kubsztyk » 7 lip 2013, 23:51

Przebieg pisałem wyżej, chyba ma 180 tysięcy przejechane, ale nie wiem dokładnie. Turbo niby chłodził po przyjeździe z trasy. A czemu tak się stało, to pieron wie.
Ja tylko ubolewam, że wymienił olej przy wymianie turbo, a że na szybko to wszystko robione, to znów wlał Mobila z promocji i na dodatek znów 10W40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2013, 00:16

a niby dlaczego jest zły? taki dopuszcza producent
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubsztyk » 8 lip 2013, 00:48

Owszem, dopuszcza, ale jednak widziałem kilka filmików na youtube ukazujących płynność olejów o różnych gęstościach w ujemnych temperaturach, no i chciałem koledze polecić zrobienie płukanki i przejście na 5W40. No ale zrobił jak chciał..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matti82 » 25 lip 2013, 11:11

Panowie, mam szybkie pytanie o filtry do 323 BJ 2.0 DiTD 90 KM, 1999r.
Czy te będą ok:
Filtr paliwa – Filtron PP 950, Knecht KC100D
Filtr powietrza – Filtron AP111/1, Knecht LX595
Filtr oleju – Filtron OP 557, Knecht OC205
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez Kety » 25 lip 2013, 14:50

kubsztyk napisał(a):Owszem, dopuszcza, ale jednak widziałem kilka filmików na youtube ukazujących płynność olejów o różnych gęstościach w ujemnych temperaturach

Zapodaj linki do filmikow jesli jeszcze je masz albo wiesz jak znalezc. To calkiem interesujace :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości

Moderator

Moderatorzy Moto