Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez AlbatrosGrodno » 8 gru 2010, 23:14

Waluś napisał(a): Kupiłem Tokiko za 550

To widać że na aucie nie oszczędzasz,ja zakupiłem Service Parts za 250zł za szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Riki » 9 gru 2010, 00:27

Amorki.... najkorzystniej KYB lub oryginał :) ew. Tokico.

U mnie amortyzatory nie dotykane od nowości... stan super, aż jestem zdumiony :P że po 260.000 (licznikowych) amortyzator może być w takim stanie :P (pękła mi jedna osłona gumowa... szkoda było amortyzatora więc zmieniłem i miałem go w ręku)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Steve » 9 gru 2010, 16:56

Wojtaszek23 napisał(a): Zużycie po roku to 22% więc spora,


Jak to zmierzyles ?
Nawet jak pojedziesz z nowymi amorkami na trzęsarkę, to beda mialy ok. 80% tłumienia .....
Ale to nie znaczy, że mają 20% zużycia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez say » 9 gru 2010, 19:14

To chyba nie temat do takich dyskusji :P, a tak poważnie, 100% – 22 % daje 78% no można już się martwić :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2010, 20:16

To chyba nie tak się interpretuje bo 100 % to deska a 0% to praktycznie sama sprężyna bez amora. Nowe powinny mieć około 80% tak że jest dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 9 gru 2010, 20:27

Masz racje te procenty to twardość/tłumienie. Ja mam 65, dzisiaj przeglądzik przeszedłem :D
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2010, 20:46

mi jeszcze nigdy na przeglądzie nie sprawdzali mi amortyzatorów ani spalin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtaszek23 » 10 gru 2010, 01:18

ahh to źle zrozumiałem wyniki z przeglądu, czyli nie jest źle.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2010, 19:20

Chyba jak ma się poniżej 50% to trzeba się martwić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 10 gru 2010, 21:31

Neonixos666 napisał(a):Chyba jak ma się poniżej 50% to trzeba się martwić ;)

Tak jak mówisz, mi diagnosta powiedział, że 65% to spoko jest (rok temu było około 73% :( )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 11 gru 2010, 01:14

Na przeglądzie 2010r miałem lepsze o 2% amortyzatory niż w 2009 <lol> (kwestia tego co mamy w bagażniku) – poza tym, że zrobiłem 100.000km tym autem to nie czuję po amorkach jakiegoś zużycia.. być może jest to proces długotrwały i nieodczuwalny ale są w świetnej kondycji – wróżę im trójkę z przodu na liczniku, zobaczymy....
......jak wcześniej nie założę nowych amorków i sprężyn -35mm :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez fox35 » 11 gru 2010, 19:13

Proponuję wejść teraz na niemieckie strony i poszukać podobnych roczników okaże się że zaledwie 10% z nich ma podobne przebiegi reszta po 300-400 tkm. Ponieważ większość naszych aut to importowane używki można założyć że w tym temacie mamy 90% naiwnych ludzi.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 17:38
Posty: 11
Skąd: Ostrołęka
Auto: Premacy 2.0 DiTD

Postprzez YgooR » 11 gru 2010, 20:54

fox35 napisał(a):10% z nich ma podobne przebiegi reszta po 300-400 tkm

Te 10% to może trochę za mało, ale duża część ma spore przebiegi. Zresztą w Niemczech też pewnie przekręcają liczniki.
Na drugiej stronie tematu jest taki rodzynek co ma 420 kkm, może warto do właściciela zagadać i dowiedzieć się jak Mazda się sprawuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Seler » 13 gru 2010, 15:19

Hej.
Moja Mazda ma 178 tys (2003). Jeżdżę nią prawie roczek :) od 22 grudnia 2009. Ogólnie autko super. Przesiadka z audi a6 quattro (1996, 2,5 tdi)...w zimie dała mi w kość, bo 1 oś napęd i auto jeździło inaczej , ale po zmianie gum daliśmy razem radę niekolizyjnie dotrwac do dziś :)
Dotyczczas zrobione:
– przepustnica regeneracja – 800 zł
– [jakie?] łożysko,
-spreżarka klimy
– 1 mały wgniocik na drzwiach pasażera oparłwszy sie dupskiem po piwie:) <glupek2>
Po za tym mam problem z gaśnięciem po jakimś czasie po rozruchu- przyczyny szukam od kwietnia i nic :( .
Zero błędów na kompie, sprawdzony układ paliwowy i nic. Wciąż szukam ............wrrrrrrrrrrr
Ogólnie jeździ szybko, fajnie sie zachowuje na drodze i wygląda super . Jestem prawie happy.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 11:28
Posty: 5
Skąd: Wrocław/Cieszyn
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 kM Sport Exlusive GG/GY

Postprzez Bandit » 13 gru 2010, 15:28

Seler napisał(a):(2003), – przepustnica, Auto: Mazda 6

Następny kolega który ma "DiTD" w M6 <lol> pewnie po swapie <rotfl>
To chyba jest poddział o silniku DiTD (RF2A, RF4F, RF3F) i żadna mazda 6 go nie miała. Jest tylko w: 626 (GF, GW), 323 (BJ), Premacy (CP). To jaki masz silnik kolego Seler ? (podpowiedź znajdziesz w środkowym linku mojego podpisu ;) )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2010, 19:28

Ja rozumiem tą sprężarkę klimy, łożysko koła też ale z tą przepustnicą to dałeś równo bo przepłaciłeś za regenerację czegoś czego nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 13 gru 2010, 20:38

zakup w 08.2010 na 186 tyś...obecnie 192 ,sprowadzony był z belgii w 2007,także 3 latka skakał po polskich dziurach :( silnik suchutki, pali na dotyk,wydusilem 180 km/h na A1 ,spalanie trasa 5 l(do 140),miasto(krótkie odc) 7,3 l.wymieniłem sam rozrzad ory,paski klinowe ,olej 10w40,filtry,amorki tył bo 1 wylał(używki ), czujki abs tylne(używki 100 zł)głośniki 4 szt.,niepotrzebnie łączniki 4 szt(ramech),końcówki drążków-1 miał luz,załozony sterownik c.z-pilot, aha był wyciek z kolanka przy kolektorze(bypas za 30zł)w sumie niewiele nakładów...w planach regulacja zaworów---szukam doktora coby przyjechał do garaża :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez makumba1975 » 14 gru 2010, 13:53

Moją mazdę mam od kwietnia 2009. Kupiłem z przebiegiem 181 000 km. Auto pochodzi z północnej francji. Aktualny przebieg to 202 500 km. Po zakupie wymieniono kpl. rozrząd, części orginał mazda i wyregulowano zawory. Wymieniono filtry na Knecht. Poduszkę silnika przy rozrzadzie Tedgum. Gumy tylnego drążka stabilizatora org. mazda. Skraplacz klimatyzacji Kager. Rurę przy kolektorze dolotowym, dobrałem coś w sklepie z częściami do ciężarówek. Zamontowalem podgrzewany filtr paliwa używka z mazdy 323, 2003 r. Przy przebiegu około 200 000 km, wymieniłem tylne amortyzatory na KYB. Przy 202 000 km, tylny prawy czujnik ABS.
Do mazdy przesiadłem się z Volvo 460 1.9 TD.

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez Bandit » 14 gru 2010, 18:10

Neonixos666 napisał(a): przepłaciłeś za regenerację czegoś czego nie ma.

W M6 jesteś pewien ? :>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2010, 19:50

CITD ma ale ditd nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości

Moderator

Moderatorzy Moto