Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez malkolm » 26 lut 2013, 21:30

Neonixos666 napisał(a):I już nie będzie działu diesel <płacze> podzielą nasz do modelowych i będzie jedno wielkie.... :|

jak całe to forum jeśli w tym tempie będą takie zmiany zachodziły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez seba626 » 26 lut 2013, 23:07

jak dla mnie to nie ciekawy pomysl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 27 lut 2013, 00:57

dla mnie też, w trzech działach modelowych będzie to samo i o tym samym. Nie wiem kto to będzie moderował ale masakra będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 27 lut 2013, 21:07

z jednej strony masz rację.prawie jedno i to samo.
ale z drugiej strony inne nadwozia,to inny sposób umiejscowienia silnika,inne usterki typowe dla danego modelu.
np. GF/GW nie cierpi na bolączki B4B5 ani na uszkodzenia wiązki pod rurą ssącą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2013, 00:11

mniejsza o to i tak wychodzę z tej piaskownicy...

nie mam zamiaru w 3 miejscach moderować tego samego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 28 lut 2013, 01:32

zmiany były, są i będą
wina Tusk@ :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Paweł » 28 lut 2013, 06:07

Drodzy,

Myślę, że nie będzie tak źle, jak widzi to Neonixos. Po pierwsze nawet jeszcze nie spróbowaliśmy, więc za wcześnie na wyciąganie wniosków. Nie jest tajemnicą, że te same silniki (także benzynowe) były, są i będą wsadzane do różnych modeli – podobnie jest praktycznie ze wszystkimi innymi podzespołami, a większość usterek i ich objawów można rozciągnąć nawet więcej niż na jedną markę. Nikt temu nie będzie zaprzeczał, ale też nie będzie z tego powodu na siłę łączył wszystkiego w jedno, żeby tematy się nie powtarzały.

Podobnie było kiedyś np. z 323, gdzie wszystkie generacje były w jednym dziale, aż w końcu zostały rozdzielone. Wątpliwości, a nawet zarzuty i żale były podobne. Dzisiaj chyba już nikt nie tęskni za tamtym połączeniem – choć oczywiście wiadomo, że wiele zagadnień, pokopiowanych po poszczególnych podforach, wciąż jest wspólnych.

Mimo wszystko, nawet tutaj, wątków które można nazwać "wspólnymi poradnikami" jest tylko kilka. Rozmawialiśmy już o nich, że są różne sposoby, aby ich bez sensu nie rozdzielać lub powielać. Mamy możliwość tworzenia skrótów, faq-i, dział bazy wiedzy, witrynę i na pewno jeszcze kilka innych pomysłów... Może nie od razu, ale na pewno uda się wypracować sensowny układ. Trzeba tylko podejść do tego z ochotą, zamiast "rzucać zabawkami i uciekać z piaskownicy". ;)

Nie chcę tutaj wtrącać usypiających retrospekcji, ale kilka lat temu odbyła się długa narada, dotycząca wyboru, która systematyka będzie dla naszego forum bardziej odpowiednia – pochodząca od podzespołów, czy modeli. Jak dzisiaj wiadomo, mimo licznych argumentów za każdym z rozwiązań, wygrał podział modelowy – ze wszystkimi jego wadami i zaletami. Wyłączenie spod niego m.in. działu diesli było niekonsekwencją, którą korzystając z wprowadzenia podziału forów modelowych, staramy się uporządkować.

Pozdrawiam,
Paweł

P.S. Neonixos, rozumiem że Twoja publicznie ogłoszona rezygnacja nie podlega dyskusji. Dziękuję więc zatem za czas, który poświęciłeś na starania, żeby uporządkować forum diesli. W pewnym sensie rzeczywiście nadchodzi koniec tego działu pod obecną nazwą i tak jak wcześniej "elektronika", powoli powraca on na swoje miejsce. Nie znaczy to jednak, że przestaje istnieć. Mam nadzieję, że znajdziemy godnego następce na Twoje miejsce, który będzie kontynuował obróbkę dzieła. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Riki » 28 lut 2013, 08:39

Tylko po co zmieniać coś co myślę, że nieźle funkcjonuje? Kiedyś celowo przeszliśmy na taki format.
dorzuciłbym kolejny, nowy model silnika i został przy tym układzie no ale skoro wiara z forum czyt. użytkownicy chce inaczej :D bo rozumiem, że była o tym jakaś ankieta czy cuuś... wybory <lol> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł » 28 lut 2013, 08:48

Riki napisał(a):Tylko po co zmieniać coś co myślę, że nieźle funkcjonuje?

Bo lepsze jest wrogiem dobrego ;).

Mówiąc poważnie, włącznie diesli z powrotem do działów modelowych wynika z odbywającego się podziału tych drugich na silniki, nadwozia i podwozia. Pozostawienie diesli w innym systemie byłoby mocno nielogiczne i frustrujące dla mniej obytych z forum użytkowników. Będzie pan zadowolony. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kierownik » 28 lut 2013, 09:10

pewnie będzie dobrze, DiTD można w ten sposób podzielić, choć nie widzę sensu – to tak jakby dzielić LPG na modelowe – skoro wystarczy podział taki jaki jest (sekwencyjne, mikser, inne)

ale decyzja pewnie już zapadła, a to chyba nie jest wątek do tego typu dyskusji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2013, 17:43

Riki napisał(a):bo rozumiem, że była o tym jakaś ankieta czy cuuś... wybory <lol> ;)


nic takiego nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 28 lut 2013, 23:28

czas pokaze czy to dobry pomysl. DiTD to DiTD-buda dla mnie nie ma znaczenia, wazne ze porady, rady i madre uwagi przyniosly oczekiwane wyniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez seba626 » 13 mar 2013, 11:59

albo mi sie wydaje albo nastala cisza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2013, 16:42

przed burzą <lol>

dyskusja rozniosła się na 4 miejsca w których i tak nic się nie dzieje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 15 mar 2013, 17:03

ja to skupiam sie na ogladaniu mazdy 6 z 2010 roku :) marze o takiej wiec musze ja kiedys miec :) mysle ze jak ta splace to moze maly kredy na tamta :P czyli za dwa lata :P

Obrazek

Obrazek

i taki wlasnie kolor :) kurde tak mi chodzi po glowie :) tylko zanim kupie to pewnie na forum bede wypytywal czy diesel 2,0 czy lepiej 2,2 w sumie ten drug ma lancuch wiec chyba o tyle lepiej :) bo spalanie podobne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Kety » 16 mar 2013, 08:52

A montują do niej DiTD hahaha ?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2013, 12:23

Zawsze można zrobić swap <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 16 mar 2013, 12:42

i michy nie trzeba odkrecac ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Riki » 22 mar 2013, 23:11

zdecydowanie wolałbym GG po lifcie aniżeli GH ;) w każdej maści.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez poso » 24 mar 2013, 23:27

Panowie.
Orientuje się ktoś, jaki jest koszt regulacji konta wtrysków w DITD??
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 23:29
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda BJ
2.0 DiTD, 90km
1999 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości

Moderator

Moderatorzy Moto