Oznaczenia 121 DB a moc silnika
JOOYY Witamy nowego użytkownika 'kaczuszki' i to jeszcze zmoich okolic! Ale zacznij od :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25018
tam znajdziesz odpowiedż na swoje pytanie i zaowocuje w przyszłości.
Zapraszam równiż tutaj może bedziesz zainteresowany
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=30097
Pozdrawiam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25018
tam znajdziesz odpowiedż na swoje pytanie i zaowocuje w przyszłości.
Zapraszam równiż tutaj może bedziesz zainteresowany
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=30097
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2007, 18:59
- Posty: 195
- Skąd: Kwaczała / Kiszkowo
- Auto: AR 156 2.4 JTD 10v 150KM '03
A ja mam tak:
To wyszlo z nr. vin:
KRAJ POCHODZENIA: JAPONIA
PRODUCENT: MAZDA
MODEL: 121 SERIES 1990 ONLY
TYP NADWOZIA: 2DR SALOON / 4DR SALOON (XEDOS) / 5DR ESTATE (323) / 4DR ESTATE (929)
SILNIK: 1300CC
PRZEŁOZENIE: MAN 5 SPEED
WARTOSC STALA: CONSTANT
MIEJSCE MONTAŻU: HIROSHIMA
NUMER SERYJNY: KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
Tak by sie przedstawiala tabela:
Modelcode: DB 12D2
Enginecode: B3 (S) – ??
Engine: 1324 ccm
Valve: 16
Power: 53kW/6000rpm <– tak mam w Fahrceugschein
Torque max: 106Nm@3700rpm – ??
predkosc max – 164 km/h <– tak mam w Fahrceugschein
na szybie mam naklejke 1.4i
na pokrywie zaworów – napis 16 velve
na nadkolach naklejke GLX
i jedzie jak szalona....
no i co to znaczy??
To wyszlo z nr. vin:
KRAJ POCHODZENIA: JAPONIA
PRODUCENT: MAZDA
MODEL: 121 SERIES 1990 ONLY
TYP NADWOZIA: 2DR SALOON / 4DR SALOON (XEDOS) / 5DR ESTATE (323) / 4DR ESTATE (929)
SILNIK: 1300CC
PRZEŁOZENIE: MAN 5 SPEED
WARTOSC STALA: CONSTANT
MIEJSCE MONTAŻU: HIROSHIMA
NUMER SERYJNY: KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
Tak by sie przedstawiala tabela:
Modelcode: DB 12D2
Enginecode: B3 (S) – ??
Engine: 1324 ccm
Valve: 16
Power: 53kW/6000rpm <– tak mam w Fahrceugschein
Torque max: 106Nm@3700rpm – ??
predkosc max – 164 km/h <– tak mam w Fahrceugschein
na szybie mam naklejke 1.4i
na pokrywie zaworów – napis 16 velve
na nadkolach naklejke GLX
i jedzie jak szalona....
no i co to znaczy??
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Nie ulegam, choc bardzo bym chciał....
engine code podddałem w watpliwość bo nie wiem skad mam go wziacs, poprostu przekopiowałem go z posta Spowna i dodałem ??
engine code podddałem w watpliwość bo nie wiem skad mam go wziacs, poprostu przekopiowałem go z posta Spowna i dodałem ??
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Nalepa 1.4 to jest od niemiec? Bo jak tak to ona dokladnie nic niemowi!
Naprzyklad:
GE 1.8 nazywasie w niemczech GE 1.9, to jakas bzdura z ubespieczeniem!
DB ma tylko silniki (w europie) B3 1.3 (1324) i koniec! Te nalepy morzna se w du** wsadzic!
Naprzyklad:
GE 1.8 nazywasie w niemczech GE 1.9, to jakas bzdura z ubespieczeniem!
DB ma tylko silniki (w europie) B3 1.3 (1324) i koniec! Te nalepy morzna se w du** wsadzic!
Edit by admin:
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
- Od: 29 kwi 2006, 19:02
- Posty: 115
- Skąd: Rohr im Kremstal/Austria
- Auto: '90 Mazda 626 4WD
O nalepkach wiem, bo moja mama ma taka sama mazde a nalepki sie róznią.
Chociaż sa rónice w dokumentach:
u mnie
v max: 164 km/h
moc silnika: 53kw
u mamy:
v max: 155 km/h
moc silnika: 54kw
Po za tym na oko silniki wygladają tak samo, róznica miedzy samochodami jest tylko taka ze ja mam regulowane nachylenie reflektorów i dużo mocniejsze chamulce. Pomimo zmiany klockow w tym samych momecie i sprawnym ukladzie chamulcowym. Mama ma (właściwie miała) jeszcze seryjnie montowany imobileiser, ale trzeba go było odłączyć bo był nazbyt inteligętny, i sam podejmował decyzje kiedy ma ochote na przejażdżke.
Arpopo naklejek:
w Niemczech to liczba kilowatów decyduje o wysokosci ubezpieczniea, a pojekność o wysokosci podadku drogowego (ta zeczywista). To co jest napisane na szybie ma połechtać przyszłego klijęta. W koncu fajniej miec na szybie naklejke 1.4i niż 1.3i...
A tak przy okazji mazda mojej mamy była zamawiana w Japonii przez Belgijski serwis, w czasach jak w polsce nie mozna było kupić mazdy u zadego dealera – dodaje jak to coś zmienia.
Chociaż sa rónice w dokumentach:
u mnie
v max: 164 km/h
moc silnika: 53kw
u mamy:
v max: 155 km/h
moc silnika: 54kw
Po za tym na oko silniki wygladają tak samo, róznica miedzy samochodami jest tylko taka ze ja mam regulowane nachylenie reflektorów i dużo mocniejsze chamulce. Pomimo zmiany klockow w tym samych momecie i sprawnym ukladzie chamulcowym. Mama ma (właściwie miała) jeszcze seryjnie montowany imobileiser, ale trzeba go było odłączyć bo był nazbyt inteligętny, i sam podejmował decyzje kiedy ma ochote na przejażdżke.
Arpopo naklejek:
w Niemczech to liczba kilowatów decyduje o wysokosci ubezpieczniea, a pojekność o wysokosci podadku drogowego (ta zeczywista). To co jest napisane na szybie ma połechtać przyszłego klijęta. W koncu fajniej miec na szybie naklejke 1.4i niż 1.3i...
A tak przy okazji mazda mojej mamy była zamawiana w Japonii przez Belgijski serwis, w czasach jak w polsce nie mozna było kupić mazdy u zadego dealera – dodaje jak to coś zmienia.
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Miclosch napisał(a):A tak przy okazji mazda mojej mamy była zamawiana w Japonii przez Belgijski serwis, w czasach jak w polsce nie mozna było kupić mazdy u zadego dealera – dodaje jak to coś zmienia.
I tu masz tez odpowiec na twoje pytanie!
Somochody importowane do Belgii, zostaly dopasowane do belgiiskich praw! Somochody dla niemcow do niemieckich (majom lekko inne ECU, inne wyposazenia etc!)!
Naprzyklad:
DB w Austrii ma w papierach:
54kW, Vmax 159km/h
DB w niemczech ma:
53kW, Vmax 164km/h
DB w Japonii ma:
76 ps (55.90 kw), Vmax nieznalazlem ( Info )
Edit by admin:
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
- Od: 29 kwi 2006, 19:02
- Posty: 115
- Skąd: Rohr im Kremstal/Austria
- Auto: '90 Mazda 626 4WD
Czyli te róznice miedzy tymi sammymi modelami to beda ograniczenia komputera? czy niekoniecznie?
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Mysle ze tak, musze przyznac ze tak powaznie nat tym niemyslalem!
Te roznice mogom tez byc tylko w papierach! Trzeba by wytrzaskac 3 ECU (1x Autria, 1x niemcy i 1x japania) i kazden ECU poslac na wal i moc wymierzyc!
Te roznice mogom tez byc tylko w papierach! Trzeba by wytrzaskac 3 ECU (1x Autria, 1x niemcy i 1x japania) i kazden ECU poslac na wal i moc wymierzyc!
Edit by admin:
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
- Od: 29 kwi 2006, 19:02
- Posty: 115
- Skąd: Rohr im Kremstal/Austria
- Auto: '90 Mazda 626 4WD
COUNTRY OF ORIGIN JAPAN
MANUFACTURER MAZDA
MODEL 121 SERIES 1990 ONLY
BODY STYLE 2DR SALOON / 4DR SALOON (XEDOS) / 5DR ESTATE (323) / 4DR ESTATE (929)
ENGINE 1300CC
TRANSMISSION MAN 5 SPEED
CONSTANT CONSTANT
ASSEMBLY PLANT HIROSHIMA
U mnie w 1.4 16V podaje taki opis. Silnik "D" wg VIN.
MANUFACTURER MAZDA
MODEL 121 SERIES 1990 ONLY
BODY STYLE 2DR SALOON / 4DR SALOON (XEDOS) / 5DR ESTATE (323) / 4DR ESTATE (929)
ENGINE 1300CC
TRANSMISSION MAN 5 SPEED
CONSTANT CONSTANT
ASSEMBLY PLANT HIROSHIMA
U mnie w 1.4 16V podaje taki opis. Silnik "D" wg VIN.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Panowie bez wzgledu czy to KAczucha z Niemiec Belgi czy z innego zakatku swiata zawsze pod maska bedzie miała silnik B3 taki sam jak w mazda 323 wersji tych silnika było pare w B3 wystepowało 3 Wersji tego silnika w 323 troche wiecej zacznijmy od tego ze w dowodach różnie pisze bo z różnych krajów pochodza zawsze to pojemność 1324ccm wiec przyblizamy do 1,4 na niekturych pisze 1,4 ale co z tego jepońce przyblizaja do 1,3 i tak ma być teraz moc silniki 1,3 nie zaleznie od tego czy na monowtrysku wielopunkcie czy haźniku zawsze mialy 73KM rozniły sie momentem obrotowym w kaczuchach wystepowały silniki 1,3 16v gaźnik 1,3 16v wtrysk jednopunktowy i 1,3 16v wielopunkt silniki różniły sie momentem obrotowym ale zawsze miały 73 PS i nie piszcie ze gdzies tam pisze ze miały mnieij lub wiecej bo to bledne informacje wymyslone na potrzeby wlasnego rynku w mazdach 323 było wiecej tych silników 1,3 8v gaźnik 1,3 16v gaźnik 1,3 8v wtrysk 1,3 16v wtrysk nie było monowtrysków w 323 i tez wszystkie te silniczki miały 73 PS i rozniły sie momentem obrotowym i nie doszukujcie sie dziury w całym bo te samochody maja takie samo serce tak isam komputer nimi steruje wszystkie graty w nim sa takie same predkosci maxymalne zblizone jednak na jaki rynek autko szlo takie normy mialo spelniac i dlatego roznie sie pisze mam skany japońskich książek serwisowych tłumaczonych na angielski potwierdzajacych to co napisałem nie wyssałem sobie tego z palca pozatym naprawiam na codzień mazdeczki i wiem ze kazdy bebech z silnika b3 pasuje do 2giego b3 jedunie roznia sie głowice jesli jest 8 lub 16v w tedy wiadomo ale słoki panewki wał rozzad blok korby wszystko jest identyczne włowice sie roznia o 16 zaworów i wałek jest inny naturalnie przy gaznikach wszystie gazniki sa takie same nei ma roznych modeli ze jeden byl w 121 montowany a inny 323 wszystko to samo tak sam w wersi z wtryskiem kolektor ssacy jest zawsze taki sam w silnikach 8v w 323 bo 8 tylko w 323 wystepuje chyba ze byl swap i w 16v tez kolektor jest taki sam wszedzie zarown ow 323 jak i w 121 przepływomierze kompy to samo skrzynie biegów były rozne 3 rodzaje ale to nie mialo znaczenia ze jedna szla do silnika do 323 a druga do 121 tylko w roznych latach rozne wychodzily dlatego niektore z waszych madzi szybciej przyspieszaja inne wolniej ale to nie ma zwiazku z moca tylko ze skrzynia ehh pozdro sie rozpisałem ale mam nadziej ze rozwialem wasze watpliwosci w razie czego jestem w stanie odpowiedziac na kazde pytanie
EDIT:
Kolega ma racje
to co maCie w dowodach rejstracyjnych w KW to jest to co musiało być tam bo było takie prawo które każdy kraj naginał wedle własnych potrzeb Pezykładowo mam niedawno przywiezionego z Niemiec auto które do niemeic zostało przywiezione z Francji jest to PEugeot 405 Mi16 sportowa wersja 167 KM nieda sie go podrobic przerobic ze zwykłej wersji ma pojemnosc 1,9 wiadomo pełny wtrysk 16v a w dowodzie mam moc 80KW 150 NM co by oznaczało ze mam pod maska owszem 1,9 ale na gaźniku 8v 105 KM który wypuszczano tylko w cywilnych wersjach i tylko do 90r( oitem były 125 i 120 konne wtryski no i mi16) a auto mam z 93 i badz tu madry....
pozatym na chłopski rozum ktos tam pisze ze 1,3 16v i 57KM jakim kurka sposobem jak włoskie i niemeicki syfy o pojemnosciach 1,1 tyle maja i sa zasilane silnikami na monowtrysku i 8v na fiat uno 1,1 55KM volkswagen polo 1,1 60KM a gdzie tu madzia japońska wiertareczka z pojemnoscia 1,3 i 16 gwizdkami ... z reszta wyruchało was na swiatłach jakies uno corsa czy inny badziew z podobnych lat.. nie sadze
tutaj macie troche lektury na ten temat i jak widac silnik B3 to B3 i moc 73KM nie zaleznie od zasilania czy ilosci zaworów w 1,6 juz jest rużnica w mocy... wszystko maCie poniżej
ps prosiłbym moda żeby poustawiał te fotki obok siebie po kolei bo wiem ze sie da ale nei doszedlem do tego jak to zrobic z góry dzieki
MOD:ZROBIONE
EDIT:
Spawn napisał(a):DB ma tylko silniki (w europie) B3 1.3 (1324) i koniec! Te nalepy morzna se w du** wsadzic!
Kolega ma racje
to co maCie w dowodach rejstracyjnych w KW to jest to co musiało być tam bo było takie prawo które każdy kraj naginał wedle własnych potrzeb Pezykładowo mam niedawno przywiezionego z Niemiec auto które do niemeic zostało przywiezione z Francji jest to PEugeot 405 Mi16 sportowa wersja 167 KM nieda sie go podrobic przerobic ze zwykłej wersji ma pojemnosc 1,9 wiadomo pełny wtrysk 16v a w dowodzie mam moc 80KW 150 NM co by oznaczało ze mam pod maska owszem 1,9 ale na gaźniku 8v 105 KM który wypuszczano tylko w cywilnych wersjach i tylko do 90r( oitem były 125 i 120 konne wtryski no i mi16) a auto mam z 93 i badz tu madry....
pozatym na chłopski rozum ktos tam pisze ze 1,3 16v i 57KM jakim kurka sposobem jak włoskie i niemeicki syfy o pojemnosciach 1,1 tyle maja i sa zasilane silnikami na monowtrysku i 8v na fiat uno 1,1 55KM volkswagen polo 1,1 60KM a gdzie tu madzia japońska wiertareczka z pojemnoscia 1,3 i 16 gwizdkami ... z reszta wyruchało was na swiatłach jakies uno corsa czy inny badziew z podobnych lat.. nie sadze
tutaj macie troche lektury na ten temat i jak widac silnik B3 to B3 i moc 73KM nie zaleznie od zasilania czy ilosci zaworów w 1,6 juz jest rużnica w mocy... wszystko maCie poniżej
ps prosiłbym moda żeby poustawiał te fotki obok siebie po kolei bo wiem ze sie da ale nei doszedlem do tego jak to zrobic z góry dzieki
MOD:ZROBIONE
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Spawnchyba b6 nie b5
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Jak mowie B5, to jest B5!
Tu prosze zobaczyc:
http://english.auto.vl.ru/catalog/mazda/autozam_revue/1996_1/
Tu prosze zobaczyc:
http://english.auto.vl.ru/catalog/mazda/autozam_revue/1996_1/
Edit by admin:
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
Podpis usunięty – nie spełniał wymogów opisanych w FAQ <--- F***k u B***h!
- Od: 29 kwi 2006, 19:02
- Posty: 115
- Skąd: Rohr im Kremstal/Austria
- Auto: '90 Mazda 626 4WD
ok bez nerwów faktycznie b5 bo pojemnosc 1,5w zyciu sie z takim nie spotkałem
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
z kiera po prawej i czesto na automacie oraz seryjnie wentylowane hamulce na przodzie
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości