Jak dbać o turbiny

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez merlinn » 24 sty 2013, 17:34

Czyli jak użytkujecie Maździochę (jazda, postój, serwis) żeby dobrze turbo działało bez uszkodzenia i konieczności wymiany czy regeneracji?
while (!$success) { $try++; }
Początkujący
 
Od: 8 sty 2013, 14:29
Posty: 14 (0/1)
Auto: CX7 2.3L DISI

Postprzez krzys78.78 » 25 sty 2013, 05:06

Napewno kolego systematyczna wymiana oleju co 15 tys km. Po uruchomieniu silnika odczekaj chwilke a zeby olej doszedl do turbinki, i najwazniejsze jak zjezdzasz gdzies z drogi,autostrady gdzie niezle grzales :) to nie gas odrazu silnika pozwol turbinie sie schlodzic, to sa moje sugestie no i jak narazie 90 tys km bez problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez merlinn » 25 sty 2013, 13:16

90k km bez problemu! No to super, cieszę się że tak się da :)
W korku jak się co chwilę na przemian stoi i rusza to też trzeba o czymś pamiętać?
while (!$success) { $try++; }
Początkujący
 
Od: 8 sty 2013, 14:29
Posty: 14 (0/1)
Auto: CX7 2.3L DISI

Postprzez arE » 25 sty 2013, 20:53

Nie, dbanie polega na tym aby zimnego silnika nie katować, a po ostrej jeździe nie gasić, a chwilę odczekać. To tak w dużym skrócie.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez merlinn » 25 sty 2013, 21:16

"Ostra jazda" ma jakieś granice w obrotach silnika? Albo inaczej, w jakim zakresie obrotów działa turbina?
while (!$success) { $try++; }
Początkujący
 
Od: 8 sty 2013, 14:29
Posty: 14 (0/1)
Auto: CX7 2.3L DISI

Postprzez Cichyq » 28 sty 2013, 12:30

"Ostra jazda" bardziej jak autostradowa lub na drodze szybkiego ruchu, czyli cały czas na obrotach (pod obciążeniem).
Jazda w mieście albo normalna (nie szaleńcza) poza miastem nie wchodzi w grę :)
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez merlinn » 1 lut 2013, 00:18

Natknąłem się jeszcze na takie best practices jeśli chodzi o dbanie o turbo w CX7:

1. Do not Rev the engine while sitting still idling.
2. When you first start the car let the engine run a little before driving away, this allows oil flow to get to the turbo before you put any load on the engine.
3. Change the oil regulerly and keep it full.
4. Don't let the car get over heated.
5. After driving the car and coming into your drive way or going to park the car and cut the engine off, let the engine run for 30 to 60 seconds, then turn the engine off. This gives the turbo time to "spin down" so it doesn't spin without oil pressure for any length of time.


Pozdrawiam
while (!$success) { $try++; }
Początkujący
 
Od: 8 sty 2013, 14:29
Posty: 14 (0/1)
Auto: CX7 2.3L DISI

Postprzez krzys78.78 » 1 lut 2013, 01:18

Czyli to wszystko co juz byl wczesniej opisane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez leho » 8 lut 2013, 18:22

Ja również jak narazie 91000km bez żadnych problemów z turbo :) i powiem wiecej – w tym 30000km na LPG również bez żadnych problemów! Wersja EU z 2008r.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez merlinn » 15 lut 2013, 11:21

leho gratulacje, 30k na gazie bez problemu i 90k w ogóle, ciesze się że turbo w tym aucie nie jest wadliwe, tylko to błędy ludzkiego prowadzenia auta powodują awarie.

BTW z serwisu mam info, że Turbina zaczyna dawać ciśnienie do silnika od około 1700 – 1800 obr/min.
Maksymalne ciśnienie daje w zakresie obrotów 2200 – 2500 rpm.
Turbo caly czas pracuje wszystko zalezy od obrotów jakie są w danym momencie.

Czyli zaraz po odpaleniu auta na niskich obrotach już się kręci, czyli wynika z tego, że po odpaleniu do póki olej nie złapie temperatury najlepiej nie przekraczać 2000 obr/min, co nie?

Skąd będę wiedział, że turbo jest już przygotowane do jazdy?

Jest jakaś kontrolka temperatury oleju?

Czy przez OBDII będzie widoczna tempereatura oleju?

Czy to w ogóle nie chodzi o temperaturę oleju, tylko o coś innego?

Pozdrawiam
merlinn
while (!$success) { $try++; }
Początkujący
 
Od: 8 sty 2013, 14:29
Posty: 14 (0/1)
Auto: CX7 2.3L DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

Moderator

Moderatorzy Moto