Strona 4 z 31

Re: Kilka pytań przed zakupem Mazdy

PostNapisane: 25 lut 2013, 00:13
przez X-RAY
a masz jakąś propozycję?
Wpadł mi w weekend w oko Citroen C5 Tourer, większość jest tak wyposażona, że mało kto mu podskoczy. W dieslu martwi mnie tylko FAP (czyli nasz DPF). Podobno coś trzeba dolewać do tankowania, że się wypalał w niższej temperaturze. Chociaż sam diesel 2.0 HDI podobno jest udany. Co myślicie na temat C5?

PostNapisane: 25 lut 2013, 01:09
przez polak900
X-RAY napisał(a):a masz jakąś propozycję?
Wpadł mi w weekend w oko Citroen C5 Tourer, większość jest tak wyposażona, że mało kto mu podskoczy. W dieslu martwi mnie tylko FAP (czyli nasz DPF). Podobno coś trzeba dolewać do tankowania, że się wypalał w niższej temperaturze. Chociaż sam diesel 2.0 HDI podobno jest udany. Co myślicie na temat C5?


Mogę napisać tylko tyle, że to jest bardzo udane auto
Znajomy ma i nie ma z nim najmniejszych problemów

PostNapisane: 25 lut 2013, 08:25
przez Sebal
X-RAY napisał(a):Podobno coś trzeba dolewać do tankowania

Raczej nie do " tankowania". Pod maską jest specjalny zbiorniczek, który się uzupełnia i to chyba tylko serwis da rade. Robi się to na przeglądzie tylko, ale nie wiem czy na każdym czy co drugi np.
Sam samochód jest bardzo fajny i komfortowy. Mnie sie podoba. Podobno nawet nie taki awaryjny jak się sądzi. Na pewno pod względem gabarytów wnętrza jest mniejszy od M6. Za to wrażenie komfortu i jakości wewnątrz jest lepsze niż w M6

Re: Kilka pytań przed zakupem Mazdy

PostNapisane: 2 mar 2013, 15:39
przez Bartek_p
Przede wszystkim, zastanowił bym się nad sensem wyłączenia poduszki pasażera. MA to sen tylko wtedy gdy wozimy dziecko tyłem do kierunku jazdy. Jeśli dziecko jedzie tak jak dorosły , czyli przodem do kierunku jazdy, wyłączenie poduszki nic nie daje, a wręcz , może zaszkodzić.
Dziecko musi mieć przynajmniej 150 cm wzrostu, inaczej musi mieć poddupnik.

Zakup Mazda6 GH. Jaki najlepszy silnik?

PostNapisane: 10 mar 2013, 18:24
przez Eclipse
Witam
Jestem tutaj nowy...
Jestem na Kupnie Mazdy 6 od 2008-tylko mam pytanie jakie silniki sa najmniej awaryjne ??
Z tego co czytalem to nie polecaja 2,0 disel a wlasnie z tym silnikiem jest najwiecej ofert...
i bezynowy 1,8... a mam wlasnie okazje kupic z silnikiem 2,0 lub 1,8...

PostNapisane: 10 mar 2013, 21:08
przez Kretowy
A co niby zaś złego w klekociku?

PostNapisane: 10 mar 2013, 21:26
przez Sebal
Jaką benzynę nie kupisz to będzie bezawaryjna (o ile nie jest po zderzeniu z pociągiem). Silnik 1,8 moim zdaniem jest trochę za słaby na ten samochód, ale do spokojnej jazdy wystarcza. Trzeba pamiętać , że benzynowe silniki mazdy nie należą do wyjątkowo oszczędnych. Co do diesli to najlepiej byłoby kupować silnik 2,2 a nie 2,0. Jest lepszy i na łańcuchu. Generalnie diesle cierpią na te same przypadłości co diesle innych marek tylko rzadziej. Diesle mazdy nie lubią nieprawidłowej obsługi serwisowej. Jeżeli ktoś nie dbał o ten samochód to będzie skarbonka.

PostNapisane: 11 mar 2013, 15:40
przez dyzioo
4 lata miałem silnik diesla 2.0 w GY (ale to ten sam silnik co w GH (różnica w osprzęcie)– miałem auto poliftowe).
jedyne co w diselku musisz uważać.. to filtr DPF...;) reszta to... no właśnie... nie ma reszty... heh...

pozdro600

PostNapisane: 11 mar 2013, 22:22
przez polak900
Tylko 2.0 pb <faja> lub 2,2 D <spoko>

Obrazek

PostNapisane: 12 mar 2013, 14:14
przez Tempest2010
Nie wiem jak benzyna, ale diesel wg mnie za dużo pali po mieście. Za dużo jak na tę klasę. Poza tym wad nie stwierdziłem. Dpf, odpukać, działa ok.

PostNapisane: 12 mar 2013, 14:29
przez polak900
Tempest2010 napisał(a):Nie wiem jak benzyna, ale diesel wg mnie za dużo pali po mieście. Za dużo jak na tę klasę. Poza tym wad nie stwierdziłem. Dpf, odpukać, działa ok.


Pali po mieście więcej, bo ma DPF ? <faja>

Re: Jaki najlepszy silnik

PostNapisane: 12 mar 2013, 15:22
przez Marianek
O lol kto pisał ten artykuł ? Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie. Silnik ze smokiem ma kłopoty na własne życzenie itd. Chyba ze auto kupione okazyjnie w PL to problemy będzie mieć i to nie tylko ten. Znajomy z pracy GH od nowości 2.0 ma już 120k przejechane, rozrząd po wymianie do dnia dzisiejszego problemów brak. Czy bedzie2.0 czy 2.2 w zależności jak będzie zadbany tak będzie działał.

PostNapisane: 12 mar 2013, 15:39
przez polak900
Marianek napisał(a):O lol kto pisał ten artykuł ? Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie. Silnik ze smokiem ma kłopoty na własne życzenie itd. Chyba ze auto kupione okazyjnie w PL to problemy będzie mieć i to nie tylko ten. Znajomy z pracy GH od nowości 2.0 ma już 120k przejechane, rozrząd po wymianie do dnia dzisiejszego problemów brak. Czy bedzie2.0 czy 2.2 w zależności jak będzie zadbany tak będzie działał.


Problemy spotykane, wystarczy popytać w ASO
Co do dbania o samochód pełna zgoda

PostNapisane: 14 mar 2013, 16:23
przez Tempest2010
Pali po mieście więcej, bo ma DPF ? <faja>[/quote]

To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...

PostNapisane: 14 mar 2013, 20:38
przez zielony110
Marianek napisał(a):Czy bedzie2.0 czy 2.2 w zależności jak będzie zadbany tak będzie działał.

+1 <spoko>

PostNapisane: 15 mar 2013, 09:14
przez glowasiek
Tempest2010 napisał(a): To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...


czy ja wiem, czy jest to sciema ekologiczna, polecam zaglebienie sie bardziej w temat i poczytanie jakie zwiazki chemiczne zostaja rowniez zatrzymane i jakze szkodliwe dla naszego zdrowia a pozniej glos teorie.

PostNapisane: 15 mar 2013, 23:55
przez Paweł
Ja również, przy przebiegach do 30 tys. km rocznie, wybrałbym benzynową dwulitrówkę (LF), a jeszcze lepiej najmocniejsze 2,5 litra (L5). Ewentualnie diesla 2.2 (R2), który jest zupełnie inną konstrukcją niż 2.0 D (RF) i – być może przez swoją rzadkość występowania – nie słyszy się o nim, żeby gubił części do miski olejowej... lub obok. ;)

Marianek napisał(a):O lol kto pisał ten artykuł ? Wady wymienione jeszcze nie spotkane , zwłaszcza ruda na karoserii, drzwiach i klapie.

Niestety, mimo że z GH jest dużo lepiej niż z GG/BK, to jeśli szukać w niej wad, to właśnie jakość (trwałość) powłoki lakierniczej i zabezpieczenie antykorozyjne blach pod nią są bardzo słabe – podejrzewam, że poszycie nadwozia nie jest ocynkowane. Jeśli lakier zostanie uszkodzony, to niemal na pewno wyjdzie korozja. Są też przypadki purchli w różnych miejscach – niekoniecznie tych, które zostały wskazane.

Re: Jaki najlepszy silnik

PostNapisane: 17 mar 2013, 01:19
przez Eclipse
ja jednak chyba sie skusze na benzyne 1,8i..mam juz kilka egzeplarzy na oku :)

Mozecie mi powiedziec na co szczegolna uwage zwrucic podczas kupna ??
Akurat te modele co mam ogladac sa bez nawigacji :( mozna nawigacje dokupic ? widzialem na allegro ale czy bedzie pasowac ??

PostNapisane: 17 mar 2013, 12:38
przez Tempest2010
glowasiek napisał(a):
Tempest2010 napisał(a): To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...


czy ja wiem, czy jest to sciema ekologiczna, polecam zaglebienie sie bardziej w temat i poczytanie jakie zwiazki chemiczne zostaja rowniez zatrzymane i jakze szkodliwe dla naszego zdrowia a pozniej glos teorie.


Zagłębiem się. Podtrzymuje tezę ze jest to drenowanie naszej kieszeni. Euro eko terror ma na celu nabicie kiesy producentom tzw ekotechnologii.

PostNapisane: 17 mar 2013, 12:43
przez polak900
Eclipse napisał(a):ja jednak chyba sie skusze na benzyne 1,8i..mam juz kilka egzeplarzy na oku :)

Mozecie mi powiedziec na co szczegolna uwage zwrucic podczas kupna ??
Akurat te modele co mam ogladac sa bez nawigacji :( mozna nawigacje dokupic ? widzialem na allegro ale czy bedzie pasowac ??


Nie lepiej 2.0 pb, świetnie jeździ i jest oszczędna, przy najmniej dla mnie

Dopisano 17 mar 2013, 11:44:

Tempest2010 napisał(a):
glowasiek napisał(a):
Tempest2010 napisał(a): To niewątpliwie jest przyczyną – taka ściema ekologiczna – ogranicza sadzę a przyczynia się do wzrostu tlenu węgla ...


czy ja wiem, czy jest to sciema ekologiczna, polecam zaglebienie sie bardziej w temat i poczytanie jakie zwiazki chemiczne zostaja rowniez zatrzymane i jakze szkodliwe dla naszego zdrowia a pozniej glos teorie.


Zagłębiem się. Podtrzymuje tezę ze jest to drenowanie naszej kieszeni. Euro eko terror ma na celu nabicie kiesy producentom tzw ekotechnologii.


A ja dopiszę tak zamysł dobry, ale wykonanie beznadziejne.