Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez spinach76 » 30 mar 2017, 17:11

Najpierw niestety trzeba nauczyc sie czytac ze zrozumieniem – nie kupic tylko takiego mialem i albo Panie albo Ciebie Jesli nie umiesz przyjac do wiadomoscie ze tak wyszlo z obliczen i sie nie pomylilem to mam to na prawde gdzies, AFK jasne zrobimy jeszcze UFO SRUFO KiFO i DUPO nie mam sie czym zajmowac tylko u trupa bede robil testy i badania moze rozbierzemy na czesci i wezmiemy jeszcze pod uwage ze spalanie przy skrecie w lewo jest inne niz w prawo choc udowodnione ze jest różnica to sorry przyjmijmy ze spalil 20L /100km i przyznam ci racje koniec. Jesli chodzi o mazde ktora chcialem kupic i podeslalem link nic nikt nie ma do powiedzenia natomiast na temat dawno zapomnianego Forda kazdy, i ojej zaraz sie zaplacze jakim to bylem szczesliwym posiadaczem szkoda ze nie poszedlem do TVN-u sie pochwalic. <lol> Jak juz wspomnialem czy sie komus to podoba czy nie tak wyszlo.
Jezdzac Clio wydaje mi sie ze lepiej nie oferowac nagrody 10.000zl, poniewaz ludzie ktorzy pisza swoje spalanie na "tym" forum https://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/focus/i/kombi/silnik-benzynowy-1.8-16v-115km-1999-2005/strona-2/ moga sie zaczac upominac.
Jedyne co mozna wziac pod uwage to tylko paliwo niemieckie bo przykra sprawa ale polskie paliwo to jak para a wskaznik paliwa jak sekundnik w zegarku.
Jak dla mnie zakonczony temat i jesli nie mam racji to tak nie mam racji. Przeciez to ty jezdziles tym autem wlasnie mi sie przypomnialo...:) Pamietasz ta zielona Ghia ta sama co kolor od kupna doprowadzal mnie do szalu...:)

Jeszcze dla tych z PISu
-powietrze w niemczech jest takie samo jak w polsce, -tego nie wiem
-brak Brzoz kolo autostrady i na dachu samochodu,
-nikt nas nie zmuszal do testu,
-na trasie nie bylo emigrantow,
-niemcy na pewno dodali cos do paliwa,
-kalkulator do obliczeń był niemiecki,
-nie słychac było wybuchów z silnika,
-czynnik do klimy mogl byc akurat rosyjski "spinach rakietu"
-reszte prosze czytac wygralismy 1:27




Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 mar 2017, 19:36 przez spinach76, łącznie edytowano 6 razy
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Krzemol » 30 mar 2017, 17:42

No to skoro takiego miałeś i jesteś pewien o czym piszesz to co za problem to powtórzyć? Myślisz, że miałeś jakiś "Spinach Special Edition"? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r

Postprzez spinach76 » 30 mar 2017, 18:39

Kolega w fordzie pracuje i to wlaśnie ten model tak nazwal <faja> a ja sprzedalem za pare euro, normalnie plakalem gorzkimi łzami jak odjezdzal piekny zielony Ford "spinach edition";) tak mi było zal ze trzymalem jeszcze zderzak kilka metrów;)
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez mishaaq » 31 mar 2017, 07:00

Kurde, jeszcze "niemieckie paliwo" ... Pewnie miał ze 40KM więcej na nim.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez brii » 31 mar 2017, 08:50

spinach76 – powiem Ci, że tak mi pojechałeś po rajtuzach, że zamknąłem się w sobie a w nocy spać nie mogłem, szkoda, że w międzyczasie trochę posta wyedytowałeś.
W każdym bądź razie ogarnęło mnie zwątpienie, długo się biłem z myślami i postanowiłem sprawdzić czy mnie stać na szastanie takimi kwotami. Wziąłem młotek, rozbiłem skarbonkę z napisem "na naprawy Klijo" i okazało się, że jest w niej 12 000zł. Normalnie sam w to nie wierzę, że człowiek jeżdżący Klijo jest w stanie odłożyć taką kasę. Prócz tego ostatecznie mogę sprzedać Klijo więc raczej jestem wypłacalny, no chyba, że Ty wiesz lepiej. Sumarycznie podnoszę stawkę do 15 000zł, jeśli to dla Ciebie to mało za kilka godzin to mogę podbić stawkę do 20 000zł. Obstawiam, że tylko ktoś niezbyt mądry nie zdecydowałby się na taki układ jeśli wie, że ma rację i nie kłamie.

spinach76 napisał(a):Jesli nie umiesz przyjac do wiadomoscie ze tak wyszlo z obliczen i sie nie pomylilem

Znam człowieka który miał Focusa z tym silnikiem i wyniki które podajesz można między bajki włożyć a fizyka potwierdza, że zwiększenie wydatku energii o ~50% musi skutkować jej większą konsumpcją.
Robiąc z tego wszystkiego sałatkę przy użyciu brzytwy Ockhama wychodzi na to, że jednak liczyć nie potrafisz i się pomyliłeś. Do poniedziałku daję Ci szansę zgarnięcia 20kzł i udowodnienia, że jednak masz rację. Oczywiście test możesz zrobić na niemieckim paliwie (które i tak pewnie Niemcy kupili w naszej rafinerii).


spinach76 napisał(a):Jeszcze dla tych z PISu

Żal człowieka ogarnia, że po obu stronach barykady są podobni ludzie :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez spinach76 » 31 mar 2017, 16:12

Jak pisałem nie pomyliłem sie na milion procent. Liczyłem kilka razy bo sam nie wierzyłem. Jeszcze raz mam to gdzies tyle tylko ze na forum którego link podałem ludzie piszą jeszcze mniej wiec prosze daj któremuś te pieniadze a ja jednak zostanę przy mazdzie 90th. Jak widac forum mazdy mędrców co jeden to inteligentniejszy w kwestii Forda Spinach rakietu focusa a pytania bez odpowiedzi. Co do paliwa to w Polsce jest syf nie paliwo. Nie mieszkam w niemczech jako jedyny Polak i to nie tylko moje zdanie diesel to jakby do mojej madzi w porównaniu do niemieckiego paliwa dołączył Clio ze skarbonką kolegi z forum. A mój kolega ma taka sama mazdę i mu pali 9l/100 znajomy wuja rodzonego ze strony babci mówił ze pali 6,0 na 100, a wg PIS 12l/100km. A dlaczego mam mu nie wierzyć jak mu pali tyle jak pali mało to super a ty sie podniecasz jak kotek kapciem. Edytowałem poniewaz wole napisać jak dla wojska zanim znowu czegoś nie pojmiesz. Nie wiem co mozna miec w głowie proponując zakład wiedząc ze auto sprzedane o czym pisałem logiki brakuje ostro. Nie przejmuj sie jest wiele takich fordów, wiec coś znajdziesz dla siebie. Powodzenia.

Dopisano 31 mar 2017, 21:34:

Panowie prosze o odpowiedz Motor 2,2 179PS CRDT a Motor 163PS CD? Miał ktos do czynienia z tymi motorami? Nie chodzi ilość PS ;) bo to raczej logiczne lecz awaryjność ew. wada zaleta. I co z ta mazda 2.2 90th czy rozni sie tylko wypasionym wyposażeniem?
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez DooOminO » 1 kwi 2017, 08:38

Orientuje się ktoś jak wygląda to wszystko z przekładka z anglika w najnowszej mazdzie 6 gj, trzeba coś ciachać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Chris740 » 3 kwi 2017, 11:03

Koledzy!
Jaki warsztat w Warszawie polecacie, aby sprawdzić autko przed kupnem?
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2017, 20:58
Posty: 118 (5/2)
Auto: Mazda 6 GH 2010 90th Anniversary, Hatchback
Hyundai Accent X-3 1999, Hatchback
Hyundai Santa Fe 2005

Postprzez nemi » 3 kwi 2017, 13:13

Chyba trochę musisz ograniczyć lokalizację, bo to oznacza ze 30 km rozrzutu i w zależności od pory dnia jakieś 1,5 h jazdy...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez DooOminO » 3 kwi 2017, 18:13

Jest taki sam temat tylko z mazda gj najnowsza ? Szukam i znaleźć nie mogę..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez stachan » 3 kwi 2017, 18:23

Jest tutaj :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez spinach76 » 4 kwi 2017, 20:55

Super pojutrze jade po auto, i widze ze nie doczekam sie nawet słowa na temat 2.2 Diesla kombi sport 163 2012... na co zwrocic uwage przed zapłata.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Bigbluee » 4 kwi 2017, 21:04

Może po prostu w ciągu kilku dni nikt nie zajrzał co ma ten silnik a reszta jak nie zna to raczej dobrze że sie nie wypowiada. Lepsze to niż "szwagier miał i narzekał" albo "czytałem gdzieś, że..." itd.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez DooOminO » 5 kwi 2017, 10:06

spinach76 napisał(a):Super pojutrze jade po auto, i widze ze nie doczekam sie nawet słowa na temat 2.2 Diesla kombi sport 163 2012... na co zwrocic uwage przed zapłata.


Przeleć wszystkie strony w temacie a na pewno znajdziesz coś na temat tego silnika, ponoć lepszy od 2.0 ale nie miałem go info wyczytałem w różnych tematach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez spinach76 » 6 kwi 2017, 20:36

Oczywiscie ze czytalem jednak mało o awariach jedyne co to łancuch sie rozciaga tzn. Dokladnie chyba chodzi o spinke lancucha ze japonce spartolili i zmieniaja serwisowo no i DPF nowosc inna konstrukcja jednak o tym niewiele w necie. Ogolnie wiecej u niemcow na stronach ze jednak problematyczny i auto tylko i wyłacznie na dlugie trasy.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez e-tomek » 6 kwi 2017, 21:53

Każdy nowoczesny diesel jest tylko na (długie) trasy. Pomyśl sobie w jaki sposób jeżdżą ciężarówki. Znajomy ma 5-letniego Sprintera i nakulane 450 000 km ... a przy 350 000 km pierwszy raz zmieniał klocki i tarcze, jeździ tylko na trasie Dania – Polska, to w odniesieniu do tego co daje długa trasa.
A w przypadku diesla – DPF, dwumasa ... długa trasa to ich żywioł, do tego silnik pracuje w odpowiedniech warunkach.
Ja bym wolał diesla, którym ktoś latał tylko po autostradach i ma przebieg 180 000 km, niż takiego, który ma 90 000 km a połowa z tego zrobiona w mieście, które zabija DPF i dwumasę, do tego krótkie odcinki zimą, silnik niedogrzany, masakra.

Niestety w przypadku używanego diesla nigdy nie wiadomo jak kto jeździł, a niski przebieg to niekoniecznie dobra wiadomość, bo można oznaczać, że ktoś robił krótkie trasy.
Co innego benzyna – niski przebieg = świetna sprawa.

Dlatego jak kupujesz diesla to najlepiej jak najnowszego, 4-letnie auto, 100 000 km ... za połowę ceny nowego – świetna sprawa. Do tego przebieg nie jest wysoki, a widać, że trochę auto pojeździło.
8-letni diesel i 100 000 km ... ryzyko rośnie.
8-letnia benzyna i 80 000 km ... biorę! – auto kosztuje ok. 35% ceny nowego.
itp.
Ja kupiłem 5-letnią benzynę z przebiegiem 75 000 km za połowę ceny nowego auta, też świetny interes.

Wszystko oczywiście zależy od opłacalności danego zakupu jak i podejścia do ryzyka.

A 6-tkę GH z dieslem to jak brać ... to 2.2, nie 2.0
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 16:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez kibiccc » 6 kwi 2017, 22:14

Witam. Znalazłem ostatnio ciekawą Mazdę 6 z 2007 roku, 2.0 Pb, 147 KM w sedanie. Podczas oględzin pojawiło się kilka "ale". Czy jest możliwe aby po wpisaniu numeru VIN w opisie wyskoczyło że ten sedan to jednak hatchback? Czy serwis Mazdy jest jedynym miejscem z którego mogę otrzymać informację o VINie? Jaka powinna być grubość lakieru? Czy jest możliwość sprawdzenia czy auto nie było klepane, ewentualnie które blachy były wymieniane?
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
kibiccc
 

Postprzez Marianek » 7 kwi 2017, 15:02

Podaj vin (możesz również na PW), sprawdzę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez spinach76 » 7 kwi 2017, 21:59

Wlasnie jestem po zakupie podejrzana mi sie wydawala poducha prawa wszystko ladne a poducha zardzewiala jak ta lala auto 2.2 cd dpf 163 r.2012 czy ktos widzial w innych autach to jakis słaby punkt? Dosc dobrze obejrzalem wszystko wyglada jakby byla nie ruszana nigdy a rdzy huhu bralem pod uwage podmianke ale ani nie pasowalo ze podmieniana ani ze od zakupu auta taka zardzewiala tak 50% do 50% dla obu opcji. Poza tym super auto wydaje mi sie ze jakas slaba byla ale po przrjechaniu 600km ożyła w mgnieniu oka. Zauwazylem ze od oporu powietrza przednia klapa silnika ma słaba blache przy podszybiu robi sie lekka chorągiewka jakby za cienka blacha na to auto. Poza tym jeszcze nie czytalem Instrukcji ale wydaje mi sie ze nie ma plynu wspomagania. Wie ktos jak funkcjonuje wspomaganie w tym aucie, oprocz oczywiscie wypowiedzi w stylu dobrze chodzi mi raczej technicznie.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez DooOminO » 10 kwi 2017, 08:41

Pompa, płyn, maglownica i przewody wyższego ciśnienia wszystko ze sobą współpracuje, co dokładnie chcesz wiedzieć ?


kibiccc napisał(a):Witam. Znalazłem ostatnio ciekawą Mazdę 6 z 2007 roku, 2.0 Pb, 147 KM w sedanie. Podczas oględzin pojawiło się kilka "ale". Czy jest możliwe aby po wpisaniu numeru VIN w opisie wyskoczyło że ten sedan to jednak hatchback? Czy serwis Mazdy jest jedynym miejscem z którego mogę otrzymać informację o VINie? Jaka powinna być grubość lakieru? Czy jest możliwość sprawdzenia czy auto nie było klepane, ewentualnie które blachy były wymieniane?
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.


A jesteś pewny że jest to sedan ? W sedanie otwiera się bagażnik natomiast w hatchbacku otwierasz go razem z tylną szybą. Grubość lakieru 80-120 mikronów na pewno było już polerowane, jest możliwość sprawdzenia czy auto nie było klepane tylko do tego potrzebujesz osoby z doświadczeniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto