Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez sh0wtek » 17 sie 2017, 07:02

Witam,

Rozbieżności cenowe tego samochodu są tak ogromne, że ciężko wybrać coś dla siebie.
Mój budżet to 10-16 tys zł.
Mój Teść ma Mazde 6 136km Diesel i jest bardzo zadowolony, niestety po przeczytaniu opini o tym silniku celował bym bardziej w benzynę. Zdecydowanie wolę jednak jeździć dieslami, niższy moment i samochód fajnie przyspiesza, benzynę trzeba kręcić... Ale oczywiście nie chodzi mi tutaj o przyspieszenie, a niezawodność. Jaki silnik Mazdy wybrać co moglibyście polecić jako wieloletni użytkownicy tej marki.
Bardzo proszę o pomoc, rodzinka mi się powiększyła i czas powiększyć również samochód.

Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedzenie mi na co zwracać uwagę przed zakupem tego modelu samochodu, wiem o nadkolach i rdzy, co jest jeszcze ważnym elementem który trzeba sprawdzić przed zakupem. Tak czy inaczej przed kupnem chciałbym podjechać do ASO/Serwisu który sprawdzi samochód pod kątem usterek.
sh0wtek
 

Postprzez Maniekvip » 17 sie 2017, 14:01

Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. To największa bolączka M6 silnikiem benzynowym.
Szukaj motoru 2.0 jest dość dynamiczny i niezawodny. Często zmieniaj olej a będzie służył lata.
Jeśli mam się jeszcze do czegoś doczepić to tylne zaciski hamulcowe lubią się zapiekać.
Znam też klika przypadków zacięcia termostatu, ale na szczęście w pozycji otwartej.

Wiem że w czyimś aucie ciężko stukać śrubokrętem w podłogę, ale postaraj się sprawdzić czy nie jest zakonserwowana na "sztukę".
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Danmazda » 17 sie 2017, 16:33

Maniekvip napisał(a):Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. To największa bolączka M6 silnikiem benzynowym.
O jakaś nowa opinia, diesel wsysa rdzę ? Nie ma znaczenia jaki to motor, rdza jest w tych autach i tyle. W polifcie jest to niby trochę poprawione, chociaż moje zdanie jest takie. Jak ktoś zadba o blachy to szybko się nie pojawi, moja ma już 10 lat i praktycznie od nowości zabezpieczona. Cały czas stosuje woski (nie hipermarketowe bo to szajs) i póki co są małe purchle na tylnym nadkolu. Znam auta które po 5-7 latach i to polift były już wymieniane progi, tylne nadkola i malowane ranty drzwi.
Z silnikiem diesla jest tak samo jak z dbaniem o blacharkę, ktoś dbał o silnik to posłuży latami.
Zaciski faktycznie się zapiekają, w 626 miałem to samu, w M6 również. W zasadzie w sporej części aut jest z tym problem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2017, 16:55

Danmazda napisał(a):O jakaś nowa opinia, diesel wsysa rdzę ?


koledze chodziło o to że jeśli ma się benzynę to jedyne o co się trzeba martwić to rdza. Choć na nie sądzę żeby diesel był jakimś strasznym kłopotem jeśli się zadba o parę rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Danmazda » 17 sie 2017, 17:09

Neonixos666 napisał(a):koledze chodziło o to że jeśli ma się benzynę to jedyne o co się trzeba martwić to rdza
To i tak nie prawda, jeśli kupimy benzynę w kiepskim stanie to może być taka sama wtopa jak z sinikiem diesla. A wszystko dla tego że jest sporo aut z cofniętym licznikiem, albo poprzedni właściciele po prostu nie dbali o wymianę oleju. Ile się słyszy jak ludzie wymieniają olej po 30 tyś. km. a nie wspomnę o tym że leją oleje bardzo słabej jakości, to tyczy silnika diesla i benzyny. Ja też jestem zdania że diesel jest dobrym silnikiem, tylko pod warunkiem że ktoś dbał o ten motor. A nie trzeba jakoś bardzo się natrudzić, wystarczy wymiana oleju co 10-15 tyś.km. pilnować smoka olejowego i podkładki pod wtryskami.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Maniekvip » 18 sie 2017, 13:41

Danmazda napisał(a):To i tak nie prawda, jeśli kupimy benzynę w kiepskim stanie to może być taka sama wtopa jak z sinikiem diesla.


Jeśli kupimy diesla w kiepskim stanie ??
Zakładałem, że kupujemy auta w dobrym stanie.
Jeśli Cie zabolało to, że uznałem diesla za gorszego od benzyniaka to przepraszam.
Jeśli poruszyłeś temat stanu technicznego to wtopa z dieslem okaże się dużo kosztowniejsza od wtopy z benzyniakiem.
Zakładając kupno dobrych egzemplarzy to nadal w benzynie zmieniamy tylko płyny i filtry, a w dieslu dodatkowo warto zająć się smokiem i podkładkami bo nigdy nic nie wiadomo...
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Danmazda » 18 sie 2017, 17:44

Maniekvip napisał(a):Jeśli kupimy diesla w kiepskim stanie
Może trochę przesadziłem z tym porównaniem.
Maniekvip napisał(a):Jeśli Cie zabolało to, że uznałem diesla za gorszego od benzyniaka to przepraszam.
nie zabolało, bez przesady :)
Maniekvip napisał(a):wtopa z dieslem okaże się dużo kosztowniejsza od wtopy z benzyniakiem.
Dokładnie, bo i tak kiedyś, nawet w bardzo zadbanym egzemplarzu padnie w końcu dwumas, koszt niestety z wymianą to 2500-3000 zł w zależności jakiej firmy kupimy części. Wtryski też często potrafią się zepsuć, i turbina, normalka że też będzie trzeba ją zregenerować. W benzynie tylko remont silniki, koszt to 2500-4500 tyś. zł
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Maniekvip » 18 sie 2017, 18:10

No i wszystko wyjaśnione :D <piwo>
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez shepard » 5 sty 2018, 08:41

Cześć. Jeżeli źle trafiłem z działem to przepraszam i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.
Mazda 6 I generacji to jeden z samochodów, które biorę pod uwagę przy zakupie, koniecznie benzyna. Aktualnie jeżdżę Megane I 1.6 110KM, katalogowo ma 9.9s do setki (wiem, że to żaden wyznacznik, ale jednak jakiś pogląd daje). Na pewno chcę coś szybszego od Renówki, więc 2.0 odpada. Skłaniam się ku 2.3 166KM. Celowałbym w rocznik 2005, polift. I w związku z tym mam parę pytań:

1. Jest odczuwalna różnica między 2.0 a 2.3?
2. 2.3 rzeczywiście tak biorą olej czy po prostu jest ich mniej niż 2.0 i stąd taka opinia?
3. Nastawiam się na skrzynię manualną, jednak jeżeli 5-biegowy automat nie byłby wolniejszy od manuala to również brałbym to pod uwagę. Jak to jest? Automat jest wyraźnie wolniejszy?
4. Zależy mi na dobrym audio. Warto szukać z Bose na pokładzie?
5. Polifty mniej bierze rdza? Poprawili to jakoś? Czy po prostu młodsze egzemplarze, więc teoretycznie mniej zgnite? :D Zdarzyło się komuś, że rdza brała kielichy?
6. Warto rozglądać się za poliftem czy nie ma to większego znaczenia? Głównie chodzi mi o rudzielca i branie oleju.
7. Naprawdę jest tak słabo z wyciszeniem? Nie poruszam się szybciej niż 120/130 km/h. Jak to wygląda przy takich prędkościach?


Jaka jest średnia kwota zakupu polifta z 2.3, Bose?

Będę wdzięczny za każdą informację!
Początkujący
 
Od: 5 sty 2018, 08:15
Posty: 1
Auto: Megane 1.6

Postprzez ARTURMIROWSKI » 5 kwi 2018, 19:41

witam mam zamiar kupić mazde 6 .polecacie w dislu czy benzynce rocznik 2005.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2018, 19:37
Posty: 2
Auto: mazda6 pojem.1998 rocznik2005

Postprzez Grzyby » 6 kwi 2018, 14:04

Generalnie nie polecamy z racji rdzy.
Co do silnika to polecamy albo w dieslu albo w benzynie – zależy. Nie dałeś zbyt wielu info do rozważań :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ARTURMIROWSKI » 6 kwi 2018, 17:03

Mazda 6 Stan Bardzo Dobryejestracji – Bezwypadkowy tak Rok produkcji 2005
Przebieg 178000 km Rodzaj nadwozia Hatchback Pojemność silnika 1998 cm³
Moc 121 KM Paliwo diesel Liczba drzwi 4/5
Stan techniczny nieuszkodzony Skrzynia biegów manualna Pochodzenie sprowadzony
Faktura nie Kolor srebrny
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2018, 19:37
Posty: 2
Auto: mazda6 pojem.1998 rocznik2005

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2018, 06:42

Chłopie, jak masz konkretne ogłoszenie to je wrzuć. Nikt ci z fusów nie powróży....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dark_Mat » 1 lip 2018, 23:51

Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Maniekvip » 5 lip 2018, 22:03

Nie zagłębiałem się w opis, ale na moje oko to ktoś ją potrzaskał z przodu i naprawiając założył nie ten zderzak.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Danmazda » 12 lip 2018, 21:55

Bezwypadkowa hahaha
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez dominik1988l » 13 wrz 2018, 07:49

Witam, mam pytanie odnośnie zakupy mazdy 6 ROK 2007, silnik 2,0 16V z lpg, lpg wtrysk w fazie cieklej, ogólnie autem jeździ się fajnie, denerwuje mnie tylko twardość pedału sprzęgła, w starym Mondeo wciska praktycznie ręką, a tu w korku pewnie mi noga odpadnie :) , ogólnie sprzęgło bierze dobrze biegi wchodzą ładnie, nie szarpie, obroty silnika na biegu jałowym 750 nie za niskie..?? I wydaje mi się że do 3 tys obrotów topornie się zbiera, czy te wymienione rzeczy to norma...?? Podpinalem komputer wszędzie zero błędów, jak myślicie brać te auto.... 15000zl...?? Wersja kombi zadbana, i jeszcze jedno odpala bez problemu lecz rozrusznik dziwnie kręci tak jakby silnik bez kompresji, ale pali z dwóch obrotów
Załączniki
mazda1.JPG
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2018, 07:39
Posty: 14
Auto: MAZDA 6 ROK 2007,SILNIK 2,0 BENZYNA +LPG WTRYSK FAZY CIEKLEJ

Postprzez Michazzz » 13 wrz 2018, 08:43

Twardy pedał sprzęgła to norma, ale na forum z tego co widziałem to bardziej domena silników diesla. Obroty są ok. Jak pod spodem? Jest ruda? Jak nadkola z tyłu?

Jak masz filc i nadkola w porządku to szykuj się na dwie operacje na początek: zabezpieczenie podwozia z ubiciem rudej oraz wymiana filcowych nadkoli na plastikowe.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez dominik1988l » 13 wrz 2018, 10:17

Ruda pod spodem delikatnie wychodzi, nadkola zdrowe, z filcem, jak kupie to odrazu zabezpieczenie antykorozyjne pójdzie
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2018, 07:39
Posty: 14
Auto: MAZDA 6 ROK 2007,SILNIK 2,0 BENZYNA +LPG WTRYSK FAZY CIEKLEJ

Postprzez Michazzz » 13 wrz 2018, 10:21

To jeszcze dorzucę radę od siebie – zajrzyj pod fotel kierowcy i pasażera i sprawdź czy nie ma na kablach emulatora maty – zawsze możesz wtedy negocjować cenę ;)

Edit
Tak to wygląda mniej więcej:
https://sklep.blshop.pl/userdata/gfx/d8 ... 25fc1a.jpg

Jeszcze sprawdź czy jak zamykasz z pilota to czy na pewno drzwi kierowcy się zamykają ;). Na klapie bagażnika rudej nie ma?

Co do topornego zbierania, może przepustnica jest zabrudzona albo brudny MAF?
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto