Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez child » 25 wrz 2014, 14:16

No właśnie, jak to jest z tym "przepalaniem"? Są jakieś naukowe dowody, że to cokolwiek pomaga, czy to kolejne placebo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Bartek1986 » 25 wrz 2014, 15:24

Przepala umysł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez miro62 » 25 wrz 2014, 15:48

Bartek1986 napisał(a):Przepala umysł :D

... i zawory ;)
Ja stosuję od wielu lat dodatek STP i nie uważam by lanie innego paliwa dało jakieś korzyści <oczko>
Obrazek
Latem mniej, zimą więcej – czy coś to daje... nie wiem, ale problemów z motorkiem nie ma <faja>
miro62
 

Postprzez brii » 25 wrz 2014, 18:44

Maniekvip napisał(a):Opinie są różne z własnych obserwacji powiem tyle:
Na paliwie premium w moim przypadku silnik pracuje ciszej o nawet 4 decybele (mierzyłem na postoju) a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek.

Dawno już mi nikt tak nie poprawił humoru hahaha
Zapraszam na profi pomiary – jeśli będzie chociaż w połowie tak dobrze jak piszesz to daję 10kzł, jeśli nie to biorę 1kzł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 25 wrz 2014, 19:36

O tych dodatkach STP i innych tego typu na forach diesli też są niezłe dyskusje. Wojna prawie jak na tle religijnym... Jednak między wierszami wywnioskowałem, że dolewanie tego poprawia tylko samopoczucie kierowcy. Plus taki, że nie szkodzi, chociaż czytałem o przypadku przesadzenia z miksturą do czyszczenia wtrysków i efekt był odwrotny do zamierzonego...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez miro62 » 25 wrz 2014, 20:04

loockas napisał(a):czytałem o przypadku przesadzenia z miksturą do czyszczenia wtrysków i efekt był odwrotny do zamierzonego...

Jak ze wszystkim co w nadmiarze, a samopoczucie faktycznie lepsze :P
miro62
 

Postprzez loockas » 25 wrz 2014, 20:19

Dlatego wolę nic tam nie dolewać, ale przyznaje, że zdania o tych specyfikach wyrobionego nie mam. Od jakiegoś czasu zacząłem na przekór polskiej naturze czytać instrukcje obsługi (a to takie nie męskie) i w przypadku instrukcji do Laguny nic nie napisali o dolewaniu dodatków, więc nie dolewam :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez miro62 » 25 wrz 2014, 21:24

loockas napisał(a): w przypadku instrukcji do Laguny nic nie napisali o dolewaniu dodatków,

Ma się zasyfić i popsuć, z czegoś serwis musi się utrzymać <faja>
miro62
 

Postprzez D0minik » 25 wrz 2014, 21:30

Ja leje zwykłą 95 i zawsze do pełna, trzeba pamiętać o tym że jak się dolewa po trochu to w zbiorniku skrapla się para wodna i rozcieńcza benzyne, która wtedy raczej nie ma już tych 95 oktanów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez miro62 » 25 wrz 2014, 21:38

D0minik napisał(a):skrapla się para wodna i rozcieńcza benzyne, która wtedy raczej nie ma już tych 95 oktanów.

Sorki kolego, ale nie ma takiej wody co by się w paliwie rozpuszczała ;) no chyba że "ognista" ale tą zazwyczaj wlewamy w siebie :P
miro62
 

Postprzez Maniekvip » 25 wrz 2014, 21:40

A czy nie wiesz o tym że benzyna z wodą się nie wymiesza tylko opadnie na dno ??

Dopisano 25 wrz 2014, 21:42:

brii napisał(a):
Maniekvip napisał(a):Opinie są różne z własnych obserwacji powiem tyle:
Na paliwie premium w moim przypadku silnik pracuje ciszej o nawet 4 decybele (mierzyłem na postoju) a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek.

Dawno już mi nikt tak nie poprawił humoru hahaha
Zapraszam na profi pomiary – jeśli będzie chociaż w połowie tak dobrze jak piszesz to daję 10kzł, jeśli nie to biorę 1kzł.


A czy przeczytałeś mój post troszkę niżej ??
Chyba nie.
Napisałem że pomiar elastyczności naciągany.
Decybelomierz chyba nie kłamie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez loockas » 25 wrz 2014, 22:42

miro62 napisał(a):Ma się zasyfić i popsuć, z czegoś serwis musi się utrzymać


Coś w tym może jest. Ale z drugiej strony producenci dodatków do paliw też ich nie robią po to, by Ci pomóc, a po to by zarobić...

Żeby sprawdzić czy to naprawdę działa, należałoby przeprowadzić długodystansowy test na dwóch takich samych samochodach, tych samym trasach, tym samym paliwie i najlepiej z tym samym kierowcą. Tylko kto miałby to zrobić i komu to się opłaci? :)

Dopisano 25 wrz 2014 22:45:

Maniekvip napisał(a):Decybelomierz chyba nie kłamie


Nie wiem co to za decybelomierz, ale w wielu przypadkach jeżeli pomiar nie był wykonywany w tych samych warunkach otoczenia, to niestety będzie przekłamanie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez miro62 » 25 wrz 2014, 23:04

loockas napisał(a):Żeby sprawdzić czy to naprawdę działa, należałoby przeprowadzić długodystansowy test

Ja to zrobiłem :P kiedyś w R19D przed stosowaniem STP przy wymianie filtra paliwa, było sporo wody, a po zastosowaniu – filtr wyglądał znacznie lepiej i nie było wody.
Nie wiem co lepsze <faja> syf co został, czy to co poszło razem w pompę <lol>
miro62
 

Postprzez Bartek1986 » 26 wrz 2014, 01:04

Maniekvip napisał(a):Napisałem że pomiar elastyczności naciągany.


Moja Impreza na V-Power ma 3 sekundy do setki. A może 6, ale co to za różnica :P
Napisałeś, że zrobiłeś test na wyższość droższego paliwa nad tańszym na forum publicznym, a teraz nawet jak możesz zarobić 10kzł jak to w połowie jest prawdą to się wycofujesz :D

Co do decybelomierza, to przeczytaj co pisałem wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez CLAU » 26 wrz 2014, 08:32

Tankuje w większości 98 od dwóch lat – robię długie trasy po 900-1200 kilometrów i robiłem je również na paliwie 95 dla porównania i jeśli chodzi o spalanie to nie ma u mnie żadnej różnicy nawet przy eco drivingu. Zarówno na 98 i na 95 udało się zrobić 5,9L/100km z dystrybutora z radiem i włączoną klimą tak więc już nie tankuję 98 bo to nie ma sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Maniekvip » 26 wrz 2014, 09:11

Bartek1986 napisał(a):
Maniekvip napisał(a):Napisałem że pomiar elastyczności naciągany.


Moja Impreza na V-Power ma 3 sekundy do setki. A może 6, ale co to za różnica :P
Napisałeś, że zrobiłeś test na wyższość droższego paliwa nad tańszym na forum publicznym, a teraz nawet jak możesz zarobić 10kzł jak to w połowie jest prawdą to się wycofujesz :D

Co do decybelomierza, to przeczytaj co pisałem wcześniej.



Pomiar 0-100 a pomiar 60-100 to całkiem inna sprawa przy tym pierwszym urwać 1 s. to super sprawa przy tym drugim urwać 2 s. jakoś wielkiego szału nie robi ale żeby dokładnie to pomierzyć potrzebny jest driftbox :P

Pomiar dźwięku dokonywany był w podobnych warunkach pogodowych plus minus 3*C niebo zachmurzone opadów brak. Wilgotności i ciśnienia nie mierzyłem. Auto stało dokładnie w tym samym miejscu podczas obu pomiarów pracował tylko sam silnik na biegu jałowym. Silnik miał optymalna temp. pracy bo przed pomiarami przejechałem spory kawałek drogi. Pewnie i tak się doczepisz że była spora różnica ciśnienia albo wilgotności itp. :| Testów w warunkach laboratoryjnych nie jestem w stanie przeprowadzić. Może gdyby udało się dorwać decybelomierz na dłużej to porobię po 10 testów i wyciągnę średnią no i oczywiście nagram to bo i tak pewnie znajdziesz milion powodów aby wyniki obalić bla bla bla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez brii » 26 wrz 2014, 10:55

Maniekvip napisał(a):Decybelomierz chyba nie kłamie ??

Zrób trzy razy pomiar w tym samym miejscu i czasie – zobaczysz, że każdy będzie trochę inny ;)
Bez w pełni kontrolowanego otoczenia pomiarowego nie uzyskasz wiarygodnych wyników przy takich różnicach głośności. Jeśli rzeczywiście na 98 masz 4 decybele ciszej to znaczy, że masz takie spalanie stukowe na 95, że strach się bać.

CLAU napisał(a):Tankuje w większości 98 od dwóch lat – robię długie trasy po 900-1200 kilometrów i robiłem je również na paliwie 95 dla porównania i jeśli chodzi o spalanie to nie ma u mnie żadnej różnicy nawet przy eco drivingu. Zarówno na 98 i na 95 udało się zrobić 5,9L/100km z dystrybutora z radiem i włączoną klimą tak więc już nie tankuję 98 bo to nie ma sensu.

I taka jest rzeczywistość – wtryskiwacze nie widzą jakie paliwo leją, podają taką samą dawkę dla tych samych parametrów z mapy niezależnie od tego co jest w baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez onyx » 26 wrz 2014, 11:17

brii napisał(a):I taka jest rzeczywistość – wtryskiwacze nie widzą jakie paliwo leją, podają taką samą dawkę dla tych samych parametrów z mapy niezależnie od tego co jest w baku.


Podobnie jest z mapami zapłonu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Bartek1986 » 26 wrz 2014, 17:13

Maniekvip napisał(a):Pomiar 0-100 a pomiar 60-100 to całkiem inna sprawa przy tym pierwszym urwać 1 s. to super sprawa przy tym drugim urwać 2 s. jakoś wielkiego szału nie robi


Ej nie mam nic do Ciebie prywatnie :P
Ale.. Żeby urwać sekundę do setki to można: dobrze ruszyć :P zastosować dobre opony, szpere, nauczyć się zmieniać biegi itd.
Żeby urwać 2 sekundy z 60-100 na jednym biegu to trzeba trochę pieniędzy wydać, a nie zatankować droższe paliwo.
Reasumując. Jeśli Twój samochód robi 60-100 na 98 o 0,1 sekundy lepiej to już będzie sukces :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez zigu18 » 26 wrz 2014, 18:24

Maniekvip napisał(a):Opinie są różne z własnych obserwacji powiem tyle:
Na paliwie premium w moim przypadku silnik pracuje ciszej o nawet 4 decybele (mierzyłem na postoju) a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek.

Twierdzisz, że o połowę ciszej pracuje?

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Moto