Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez marcin255 » 15 lip 2012, 20:09

dzis wyjechana do końca 95 ( pierwszy raz komp pokazał do przejechania 45 km- pierwszy raz zapłonęła rezerwa :P ) i zalana V-power Rancing 100 -- ;) nie to autko , po uruchomieniu silnika zniknnęły drzenia kiery , gałki i ogólnie sinik zamruczał cichutko <serduszka>
proponuję zrobic taki experyment po zwykłej 95 zalać coś extra
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez akostarek » 15 lip 2012, 20:26

marcin255 napisał(a): po uruchomieniu silnika zniknnęły drzenia kiery , gałki i ogólnie sinik zamruczał cichutko <serduszka>

kilka min po uruchomieniu pewnie jeszcze działał na starym paliwie, które zostało w przewodach <oczy>

Grzegorz K napisał(a):Ciekawa sprawa ... na normalnym ON spalanie spadło mi 0,3l/100km :|

Zauważyłem u siebie podobną zależność, co jakiś czas zalewa "uszlachetniony" ON, zimą pewnie częściej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 15 lip 2012, 20:42

akostarek napisał(a):kilka min po uruchomieniu pewnie jeszcze działał na starym paliwie, które zostało w przewodach

wiadomo ,ze niedosłownie w momencie odpalenia na stacji – taka przenośnia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez edi89 » 3 gru 2012, 23:12

Jeśli do samochodu zalecane jest paliwo o liczbie oktanowej 95 to nie ma sensu lać o wyższej liczbie oktanowej jeśli samochód nie jest wyposażony w czujnik spalania stukowego (Niestety nie wiem czy jest on w Mazdzie). Gdy nie posiada on takiego czujnika to paliwo o wyższej liczbie oktanowej może jedynie pogorszyć parametry pracy silnika, ale na pewno nic nie poprawi. Gdy jest taki czujnik to wyższa liczba oktanowa wpłynie pozytywnie na pracę silnika. POZDRO
edi89
 

Postprzez akostarek » 3 gru 2012, 23:24

To ja dopowiem tylko, że silniki benzynowe Z6. LF, L3 mają czujnik spalania stukowego (KS)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez harmonica » 5 gru 2012, 14:55

A L8?
Ostatnio edytowano 24 wrz 2014, 06:33 przez stachan, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Niepotrzebny cytat.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 12:51
Posty: 26
Skąd: Zielona Góra
Auto: Była mazda 323 BJ 1.6PB rok 2000/2001
Jest M6 2.0PB Sport Active 06'

Postprzez brii » 5 gru 2012, 18:09

Czujnik stuku w tych samochodach służy do zabezpieczenia przed zbyt słabą benzyną, w drugą stronę (dostosowanie do wysokooktanowej) nie pomoże – jak nie ma stuków to komp jedzie po standardowej mapie dla 95 i nie wykorzysta potencjału lepszego paliwa.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartek1986 » 5 gru 2012, 18:10

Brii czyli lać 95 do GT? Leje 98 bo poprzedni właściciel tylko to lał i sam nie wiem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez brii » 6 gru 2012, 09:30

Jeśli poprawia Ci to samopoczucie to jak najbardziej można lać 98 ;)
A tak serio – jak lejesz dobrą jakościowo 95 (która ma 95) to nie widzę sensu lać 98, pod warunkiem, że samochód nie miał modów i ma standardowe mapy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez dlugi » 25 lis 2013, 20:49

Przepraszam za pytanie trochę obok tematu głównego, ale zastanawia mnie czy do M6 Pb 155 km lać PB95, czy lepiej Pb98?
dlugi
 

Postprzez polak900 » 25 lis 2013, 20:56

Nie ma sensu lać pb 98
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Cyruś » 25 lis 2013, 23:19

Witam,

Przejechałem 5000km na Pb95, teraz jadę 2000km na Pb98. Różnica w spalaniu wychodzi miej-więcej taka jak cena 95/98 – trochę więcej trzeba zapłać. Czy jest sens? Czy to poprawia kulturę pracy silnika, jego żywotność – nie mam pojęcia.

Czy poprawia osiągi, raczej nie specjalnie ;>

Ale będę lał 98, zobaczymy co wyjdzie :>


Myślę, że ważniejsze jest aby lać dobrej jakości paliwo, a jak to ustalić gdzie jest dobre i co to znaczy to już nie wiem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 13:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez dlugi » 27 lis 2013, 12:27

Dzięki za odpowiedzi. Ja na razie głównie 95 leje, a co piąty bak 98 dla przeczyszczenia. Korzystam praktycznie tylko ze stacji orlenu i jak dotychczas nie miałem problemów (fakt, że wcześniej jeździłem dieselem vw).
dlugi
 

Postprzez premass » 28 kwi 2014, 15:40

Ktoś w tym temacie wspomniał o dolewaniu do baku preparatu do czyszczenia wtrysków, a propos tego to jaki polecacie i czy wogole do M3 2.0 benzyna. Czy 95 z 98 ( i jeszcze mocniejsze paliwa) i na odwrot można mieszać? bez obaw ze cos sie sknoci w silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2014, 14:11
Posty: 89 (1/0)
Skąd: S-ce/Śląskie
Auto: Mazda 6 GJ -SkyEnergy 2.0 benzyna 165km 2013
Mazda 3 BK – TOP
2.0 benzyna LF-DE
2004

Postprzez brii » 28 kwi 2014, 15:58

Paliwo o większej liczbie oktanowej nie jest mocniejsze!!! Lej taką jaką zaleca producent.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wojtek » 28 kwi 2014, 16:47

Można mieszać benzynę ziezależnie od ilości "oktanów" :P
Powinno się lać to co zaleca producent auta :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez premass » 28 kwi 2014, 17:13

brii napisał(a):Paliwo o większej liczbie oktanowej nie jest mocniejsze!!! Lej taką jaką zaleca producent.

Tyle ze producent zaleca lanie benzyny CO NAJMNIEJ 95 oktanowej co wskazuje przekładając na nasze ze lać benzyny o nizszej oktanowości nie mozna/nie zaleca sie ale o wyzszej juz można.
Cytat z instrukcji " Należy stosować tylko benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON) spełniającą normę DIN 51 607. "
Jakiś konkretny środek do czyszczenia wtryskow polecicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2014, 14:11
Posty: 89 (1/0)
Skąd: S-ce/Śląskie
Auto: Mazda 6 GJ -SkyEnergy 2.0 benzyna 165km 2013
Mazda 3 BK – TOP
2.0 benzyna LF-DE
2004

Postprzez benq323 » 28 kwi 2014, 17:27

Często zdarza się że Pb95 na więcej niż zakładane 95 okt, natomiast Pb98 odwrotnie, czyli różnica w oktanach między tymi paliwami niekiedy jest znikoma ;)

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Wojtek » 28 kwi 2014, 18:39

premass napisał(a):Jakiś konkretny środek do czyszczenia wtryskow polecicie?

czytamy...
viewtopic.php?f=329&t=55226

co do paliwa, to lej takie na jakie cie stać :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brii » 28 kwi 2014, 19:35

95 jest wystarczająca, większa liczba oktanów nie szkodzi, ale obcina osiągi. Większa liczba oktanów = spokojniejsze spalanie, dlatego zawsze podaje się "conajmniej XX oktanów". Tolerancja jakby coś jest szeroka (jeśli pojazd nie jest dłubany) – w pojazdach z silnikami pod 98 jest informacja, że ostatecznie można zalać 95, stąd lej 95 i się nie obawiaj :) Chyba, że lubisz przepłacać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Moderator

Moderatorzy Moto