Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?
dzis wyjechana do końca 95 ( pierwszy raz komp pokazał do przejechania 45 km- pierwszy raz zapłonęła rezerwa ) i zalana V-power Rancing 100 -- nie to autko , po uruchomieniu silnika zniknnęły drzenia kiery , gałki i ogólnie sinik zamruczał cichutko
proponuję zrobic taki experyment po zwykłej 95 zalać coś extra
proponuję zrobic taki experyment po zwykłej 95 zalać coś extra
marcin255 napisał(a): po uruchomieniu silnika zniknnęły drzenia kiery , gałki i ogólnie sinik zamruczał cichutko
kilka min po uruchomieniu pewnie jeszcze działał na starym paliwie, które zostało w przewodach
Grzegorz K napisał(a):Ciekawa sprawa ... na normalnym ON spalanie spadło mi 0,3l/100km
Zauważyłem u siebie podobną zależność, co jakiś czas zalewa "uszlachetniony" ON, zimą pewnie częściej.
akostarek napisał(a):kilka min po uruchomieniu pewnie jeszcze działał na starym paliwie, które zostało w przewodach
wiadomo ,ze niedosłownie w momencie odpalenia na stacji – taka przenośnia
Jeśli do samochodu zalecane jest paliwo o liczbie oktanowej 95 to nie ma sensu lać o wyższej liczbie oktanowej jeśli samochód nie jest wyposażony w czujnik spalania stukowego (Niestety nie wiem czy jest on w Mazdzie). Gdy nie posiada on takiego czujnika to paliwo o wyższej liczbie oktanowej może jedynie pogorszyć parametry pracy silnika, ale na pewno nic nie poprawi. Gdy jest taki czujnik to wyższa liczba oktanowa wpłynie pozytywnie na pracę silnika. POZDRO
-
edi89
To ja dopowiem tylko, że silniki benzynowe Z6. LF, L3 mają czujnik spalania stukowego (KS)
Czujnik stuku w tych samochodach służy do zabezpieczenia przed zbyt słabą benzyną, w drugą stronę (dostosowanie do wysokooktanowej) nie pomoże – jak nie ma stuków to komp jedzie po standardowej mapie dla 95 i nie wykorzysta potencjału lepszego paliwa.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Brii czyli lać 95 do GT? Leje 98 bo poprzedni właściciel tylko to lał i sam nie wiem
Jeśli poprawia Ci to samopoczucie to jak najbardziej można lać 98
A tak serio – jak lejesz dobrą jakościowo 95 (która ma 95) to nie widzę sensu lać 98, pod warunkiem, że samochód nie miał modów i ma standardowe mapy.
A tak serio – jak lejesz dobrą jakościowo 95 (która ma 95) to nie widzę sensu lać 98, pod warunkiem, że samochód nie miał modów i ma standardowe mapy.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Przepraszam za pytanie trochę obok tematu głównego, ale zastanawia mnie czy do M6 Pb 155 km lać PB95, czy lepiej Pb98?
-
dlugi
Witam,
Przejechałem 5000km na Pb95, teraz jadę 2000km na Pb98. Różnica w spalaniu wychodzi miej-więcej taka jak cena 95/98 – trochę więcej trzeba zapłać. Czy jest sens? Czy to poprawia kulturę pracy silnika, jego żywotność – nie mam pojęcia.
Czy poprawia osiągi, raczej nie specjalnie ;>
Ale będę lał 98, zobaczymy co wyjdzie
Myślę, że ważniejsze jest aby lać dobrej jakości paliwo, a jak to ustalić gdzie jest dobre i co to znaczy to już nie wiem.
Przejechałem 5000km na Pb95, teraz jadę 2000km na Pb98. Różnica w spalaniu wychodzi miej-więcej taka jak cena 95/98 – trochę więcej trzeba zapłać. Czy jest sens? Czy to poprawia kulturę pracy silnika, jego żywotność – nie mam pojęcia.
Czy poprawia osiągi, raczej nie specjalnie ;>
Ale będę lał 98, zobaczymy co wyjdzie
Myślę, że ważniejsze jest aby lać dobrej jakości paliwo, a jak to ustalić gdzie jest dobre i co to znaczy to już nie wiem.
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Dzięki za odpowiedzi. Ja na razie głównie 95 leje, a co piąty bak 98 dla przeczyszczenia. Korzystam praktycznie tylko ze stacji orlenu i jak dotychczas nie miałem problemów (fakt, że wcześniej jeździłem dieselem vw).
-
dlugi
Ktoś w tym temacie wspomniał o dolewaniu do baku preparatu do czyszczenia wtrysków, a propos tego to jaki polecacie i czy wogole do M3 2.0 benzyna. Czy 95 z 98 ( i jeszcze mocniejsze paliwa) i na odwrot można mieszać? bez obaw ze cos sie sknoci w silniku.
Paliwo o większej liczbie oktanowej nie jest mocniejsze!!! Lej taką jaką zaleca producent.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Można mieszać benzynę ziezależnie od ilości "oktanów"
Powinno się lać to co zaleca producent auta
Powinno się lać to co zaleca producent auta
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
brii napisał(a):Paliwo o większej liczbie oktanowej nie jest mocniejsze!!! Lej taką jaką zaleca producent.
Tyle ze producent zaleca lanie benzyny CO NAJMNIEJ 95 oktanowej co wskazuje przekładając na nasze ze lać benzyny o nizszej oktanowości nie mozna/nie zaleca sie ale o wyzszej juz można.
Cytat z instrukcji " Należy stosować tylko benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON) spełniającą normę DIN 51 607. "
Jakiś konkretny środek do czyszczenia wtryskow polecicie?
Często zdarza się że Pb95 na więcej niż zakładane 95 okt, natomiast Pb98 odwrotnie, czyli różnica w oktanach między tymi paliwami niekiedy jest znikoma
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Regeneracja DPF........info PW
premass napisał(a):Jakiś konkretny środek do czyszczenia wtryskow polecicie?
czytamy...
viewtopic.php?f=329&t=55226
co do paliwa, to lej takie na jakie cie stać
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
95 jest wystarczająca, większa liczba oktanów nie szkodzi, ale obcina osiągi. Większa liczba oktanów = spokojniejsze spalanie, dlatego zawsze podaje się "conajmniej XX oktanów". Tolerancja jakby coś jest szeroka (jeśli pojazd nie jest dłubany) – w pojazdach z silnikami pod 98 jest informacja, że ostatecznie można zalać 95, stąd lej 95 i się nie obawiaj Chyba, że lubisz przepłacać
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości