Porównanie konkurencyjnych silników do Mazda 626 1.8 100KM

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Lukazie » 11 lut 2012, 21:28

Witam,
Mam do Was nietypowe pytanie. Chciałbym o porównanie podobnych silników w swojej klasie.
Konkretnie interesuje mnie, który silnik będzie mocniejszy (od danej prędkości), i czy Mazda zdoła "doścignąć" np. Forda Focusa, przyjmując że ma wyższy maksymalny moment obrotowy (chociaż nie wiem czy ma to jakieś znaczenie). A oto porównanie <oczy>

Mazda 626:
Silnik 1.8 / 100KM – Przy 5500tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 12,6sek
Maksymalny moment obrotowy: 152Nm
V-Max: 182km/h
Masa pojazdu: 1180KG


Ford Focus:
Silnik 1.6 / 100KM – Przy 6000tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 11,2sek
Maksymalny moment obrotowy: 143Nm
V-Max: 185km/h
Masa pojazdu: 1070KG


Opel Vectra B:
Silnik 1.6 / 101KM – Przy 6000tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 12,5sek
Maksymalny moment obrotowy: 150Nm
V-Max: 188km/h
Masa pojazdu: 1215KG



Fiat Siena:
Silnik 1.6 / 103KM – Przy 5500tys/ obr.
Przyspieszenie od 0-100 / 10,2sek
Maksymalny moment obrotowy: 140Nm
V-Max: 186km/h
Masa pojazdu: 1065KG


I teraz mam pytania:
Czy moja Mazda miałaby szansę, ścigając się na długim prostym odcinku, przyjmując że jedzie ten sam kierowca, tyle samo paliwa w bakach – generalnie wszystko to samo ;) ?
Od 0-100km/h przegrywam praktycznie z każdym z w/w pojazdów, ale czy później dałbym radę kogoś doścignąć ? Co prawda mój moment obrotowy jest najwyższy z tych silników, ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie ? Proszę o ciekawe rozwinięcie tematu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Dominator » 11 lut 2012, 21:44

Ciekawe porównania, jak za starych czasów w Auto-świecie :)
Co do momentu obrotowego sprawi on że auto będzie bardziej elastyczne, i nie trzeba tak często machać skrzynią biegów.. Tam gdzie pozostałe auta będą się już krztusić na wysokim biegu i niskich obrotach, tam mazda będzie jakoś w miarę kulturalnie jeszcze pracować :) Co do tego czy kogoś dościgniesz, to zależy po jakim czasie pozostałe auta osiągają prędkości rzędu 180km/h. Nie mniej jednak jazda taka sieną z prędkością powyżej 150 to już dość odważne, jechałem 180 i strach :D Mazdą co prawda swoją czuję się dużo pewniej :) Z tej czwórki, to z vectrą można śmiało konkurować :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Jacek176 » 12 lut 2012, 01:22

Lukazie napisał(a):Co prawda mój moment obrotowy jest najwyższy z tych silników, ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie ?

Przy wyścigach na prostej nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia. W takim przypadku liczy się jedynie stosunek mocy do masy auta, przełożenia skrzyni biegów, rozmiar kół, i w bardzo nie wielkim stopniu aerodynamika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez gallu82 » 12 lut 2012, 01:43

Wg. mnie przy predkościach rzedu 150-180 km?h aerodynimika nabiera juz znaczenia. vectra do pokonania :P
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2012, 10:49

Czyli na ćwiartkę siena wygrywa <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pyton162 » 12 lut 2012, 15:33

moja byly fiat brava 1.6 103km w papierach tak oto sobie radzilo z 2.0 fsem
http://www.youtube.com/watch?v=l5CmA-S_SYc
oraz ze zdrowym kf-em
http://www.youtube.com/watch?v=n-f3EpsdAM0
i z golfem II 2.0 165km shamowane, fiat wtedy mial 125km

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... nyEutQn5PQ
jak pamietam siena jest jeszcze lzejsza od bravy wiec z mazdy zrobi co chce
Pyton162
 

Postprzez Lukazie » 13 lut 2012, 23:26

Neonixos666 napisał(a):Czyli na ćwiartkę siena wygrywa

Porażka.. <glupek2>
Zapraszam do dodawania swoich opinii na ten temat. A jesli chodzi o przyspieszenie z danej prędkości porównując np. Focusa , do Mazdy na II biegu od 35km/h – 40km/h "spód".
Z tym ,że przy Focusie chyba 3bieg będzie trzeba wrzucić już przy prędkości 90km/h, natomiast Mazdą pociągniemy do 110km/h , odrazu mówię że nie wiem czy to coś zmienia <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Dominator » 13 lut 2012, 23:46

Pyton162 napisał(a):moja byly fiat brava 1.6 103km w papierach tak oto sobie radzilo z 2.0 fsem

Takie porównanie jest miarodajne tylko wobec piszczególnych egzemplarzy, w różnym stanie technicznym i różnych kierowców. Na papierze taka brava 1.6 może cmoknąc w <dupa> FS-a :D Jeździłem brava 1.6 :) Siena to już inna sprawa, ma szanse.
Trzeba brac pod uwagę, to na jakich oponach właśnie robione są porównania,różne szerokości i wielkości kół równa się różny opór, etc :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Lukazie » 13 lut 2012, 23:50

Dominator napisał(a):Trzeba brac pod uwagę, to na jakich oponach właśnie robione są porównania,różne szerokości i wielkości kół równa się różny opór, etc

Tak jak pisałem wyżej, bieżemy pod uwagę że wszystko jest to samo. Tak jakby dwa modele samochodów wyjechały dzisiaj z tej samej fabryki na linię startu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Majki88 » 14 lut 2012, 16:11

No dobra fajnie
Ale o co ci ogólnie z tym całym tematem chodzi
Szukasz jakiegoś innego mocniejszego auta dla siebie czy co
Jeżeli chcesz się dowiedzieć które lepsze to się ustaw na kresce i się dowiesz
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Jacek176 » 14 lut 2012, 16:42

No dokładnie takie teoretyczne rozważania nie mają sensu bo z reguły sie nie sprawdzają.
W teorii moja Madzia nie miałaby szans z większością aut, które bez problemu objechała ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check. » 14 lut 2012, 17:44

Jacek176 napisał(a):Przy wyścigach na prostej nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.

dlaczego moment obrotowy nie ma znaczenia przy wyścigach na prostej ? Chyba większy moment obrotowy sprawia że samochód mniej "puchnie" przy wyższych prędkościach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Neonixos666 » 14 lut 2012, 17:54

zależy też od przebiegu momentu obrotowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jacek176 » 14 lut 2012, 22:41

check. napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Przy wyścigach na prostej nie ma absolutnie ŻADNEGO znaczenia.

dlaczego moment obrotowy nie ma znaczenia przy wyścigach na prostej ? Chyba większy moment obrotowy sprawia że samochód mniej "puchnie" przy wyższych prędkościach.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "puchnie"
Może źle się wyraziłem.
Bo przecież moc to jest moemnt obrotowy pomnoży przez obroty oraz jakis tam współczynnik. Może Piwo tu wpadnie i da nam wykład ;)
Chodziło mi o to, że wartość max. momentu obrotowego, która z regułu znajduje się w zakresie średnich obrotów, nie ma znaczenia dla przyspieszenia na prostej jeśli mamy odpowiednio zestopniowaną skrzynię biegów i zmieniamy biegi w odpowiednim momencie. Liczy się tylko moc max. Ja np. ścigając sie nigdy nie trafiam w zakres obrotów, w którym mam max. moment obrotowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check. » 14 lut 2012, 23:56

Ogólnie to się zgadzam. :)

Pisząc "puchnie" mam na myśli,że przy wyższych prędkościach powiedzmy powyżej 100km/h samochód z silnikiem, który dysponuje małym momentem obrotowym wyraźnie coraz ciężej ma się dalej rozpędzać i dużo bardziej odczuwa masę samochodu. Np. silnik Hondy B16 160KM i 150Nm w jakiś tam Civic'u czy CRX który waży z 900kg ogólnie daje rade chociaż powyżej 140km/h już wyraźnie słabnie (o ile nie ratujemy się jakąś skrzynią biegów z mega krótki biegami) ale jakby włożyć ten silnik z momentem 150Nm do jakiegoś Accord'a który waży z 1300kg to moim zdaniem byłaby tragedia pomimo 160KM.
Powiedzmy w wyścigu Accord B16 160KM 150Nm i Accord H23 160KM 200Nm to ten drugi będzie szybszy zakładając te same przełożenia skrzyni,masę :) Czy się mylę ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez piwo » 15 lut 2012, 11:21

i tak i nie :)
mowmy tylko o cwierc mili.
zalzomy 2 samochody roznica sie tylko charakterystyka mocy (skrzynie wagi i inne podzespoly takie same)
1 samochod niuton maks 200,moc pewnie kolo 150km:
1000-150nm
2000- 200nm
3000-190nm
4000-180nm
5000-170nm
6000-160nm
7000-150nm

2 samochod 170nm, moc maks kolo 150km:
1000-150nm
2000- 160nm
3000-170nm
4000-170nm
5000-170nm
6000-160nm
7000-150nm

oba auta na cwiartke przyjada w tym samym czasie ze wzgledu na fakt ze przyspieszamy w zakresie 5000-7000 (pomijajac jedynke gdzie obroty moga byc ciut nizsze, ale trakcji tam nie ma wiec pomijalne)

i wniosek ze moment szczytowy nie jest wazny.wazny jest moment w gornym zakresie obrotow. jak auto mam wysoki moment obrotowy przed odcinka to jest wymiatacz w swojej klasie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 15 lut 2012, 11:35

check. napisał(a):Powiedzmy w wyścigu Accord B16 160KM 150Nm i Accord H23 160KM 200Nm to ten drugi będzie szybszy zakładając te same przełożenia skrzyni,masę :) Czy się mylę ? ;)

Wszystko zależy jakie będą przełożenia skrzyni biegów. Jeśli byłyby krótkie, dobrane do silnika B16,to ten wiekszy moment nic nie pomoże bo silnik nawet nie wejdzie w ten zakres obrotów i moim zdaniem powinny iść równo albo nawet ten 1.6 byłby szybszy ze względu na niższą masę silnika ;)
Ale jeśli zapakujemy do abu aut skrzynie z długimi przełożeniami to faktycznie ten z wiekszym momentem może wygrać bo po zmianie biegu obroty silnika będa tak spadać, że ten silnik z małym momentem przestenie wtedy jechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mateo2244 » 11 wrz 2012, 17:24

Swoją drogą (trzymając sie nadal tematu) dlaczego ten silnik mazdy 626 czyli 1.8 ma taką małą moc? Zaleznie od roku produkcji GF'ki (1.8) miały 90 i 101 KM. Gdzie porównując np do Opla vectry z 2002 który przy pojemności 1.8 ma 122KM i 167 NM. Skąd ta różnica ??
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Postprzez Hubix » 25 gru 2012, 18:13

Porównując pojemnościowo no to niestety Mazda z 1,8 100PS wypada blado przy konkurencji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Rafał_ » 11 sty 2013, 04:10

Przenoszę do "Moto". Porównanie silników różnych marek nie pasuje do działu "tuning mechaniczny" :| .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

Moderator

Moderatorzy Moto