Olej 2T jako dodatek do ON – fakty i mity...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez lagosta » 24 lis 2015, 18:50

Teraz nie mam diesla. Wcześniej jeździłem Avensisem T25 fl silnik AD1 d4d 126km. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Do Avensisa ze względu na filtr cząstek stałych używałem Liqui Moly 1052 (około 38 zł za litr kupiony tu:
http://allegro.pl/liqui-moly-2-takt-mot ... 93765.html).

Efektem tego była bardziej kulturalna praca układu wtryskowego – chodzi zauważalnie ciszej. Stosowałem tak od około 45.000 km i w moim przypadku wszystko wskazuje na to, że warto.

Całą dyskusję, która mnie do tego skłoniła znalazłem na forum Volvo, a potem doczytałem na forum Avensis i peugote:
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?p=789829

A to znalazłem na forum passata:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 11661.html – tu piszą głównie o oleju Mixol, którego ja ze względu na katalizator nie polecam, gdyż na dłuższa metę na pewno ten olej go uszkodzi.

Dla auta bez filtra cząstek stałych polecałbym Orlen Platinum Moto 2T, gdyż z badań przytoczonych na forum wynika, że jest nieznacznie gorszy od Liqui Moly 1052 (polecany przy filtrze cząstek stałych), a za to znacznie tańszy – około 19 zł w Tesco. To, który z olejów do silników dwusuwowych użyjecie, zależy od Waszej decyzji, ważne jest aby był to olej półsyntetyczny, gdyż ma zbliżoną do oleju napędowego temperaturę zapłonu.
Tak wyglądają moje doświadczenia.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 22:26
Posty: 19 (2/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 2.0 BM sedan, Citroen C4 Vts

Postprzez wojtekdz » 5 gru 2015, 20:59

Auto się naprawia, silnik rozkręcony, wal wyszlifowany, panewki nowe, blok równy, no i zatarty tłok na 2 cylindrze. Remont silnika ! Wszystkie sworznie do wymiany, wybite, 2M dobry pompa oleju zregenerowana. Co się okazało silnik juz byl raz robiony i pode mnie czyli pod kupującego , jakkupowalem to wszystko sprawdziłm, dzwonilem do serwisu wszystko cykało. Niestety Niemiec musiał zatrzeć i wymieniono tylko wał i niewiadomo co jeszcze, no usterka wyszła po 120 tys . Dalej nie jestem pewny co do dodawania oleju 2T, wydaje mi sie ze to zbieg okolicznosci z tego powodu ze silnik byj juz robiony no i kupiony na okazji jak wszystkie niemieckie okazy.
wojtekdz
 

Postprzez TySooN66 » 16 mar 2017, 01:31

Mondeo MK3 TDDI 115km przebieg ponad 300tys. Zacząłem stosować dolewki do ON tylko
Orlen 2T semisintetic od 2014 po wymianie oleju i filtra paliwa w okresach wiosna do jesieni.
Ojciec mechanik był sceptyczny mówił daj se spokój po co to (ropa zawsze zwykła bez verwy)
oby nic się nie stało. 2014 Maj po zalaniu orlen 2t semi do ON w dawce 250ml na bak kurde
rewelacja cicha praca ładnie gładko chodzi mega. Zadowolony zbierałem opinie innych znajomych że fajnie
chodzi rano dobrze odpala na zimnym i same pozytywne efekty. Czy palił mniej chyba
nie ale rzeczywiście lepiej chodzi super zadowolony . Zima to tylko skryyd ale w
największe mrozy bez 2t przez całą zimę. Paliwo wyjeżdżam do momentu jak komputerek pokazuje +– 30km
do końca.Zadowolony mega wszystko ładnie pięknie.
Zaczyna się 2017 przebieg na tym filtrze paliwa ponad 32 tys.km jeszcze nie leje nawet 2T
i nagle w marcu auto dziwnie chodzi wtryski głośno moc nie taka. Pojechałem w trasę 200km
przepiłowałem po trasie nie chciał odpalać ledwo w obroty się wkręcał przerywał.
Do Ojca garaż wymiana filtra paliwa czyszenie baku nowa ropa plus LQM spulung.
Jak ręką odjął wszystko ustało. Ojciec dalej sceptyczny rozciął stary filtr paliwa a tam
popioły czarna maź, wszystko upaprane na czarno smoliste po naciśnieciu w baku było podobnie coś
pływało czarnego jak naciśnać popiół czarny jak smoła Ojciec mówi że to od tego oleju 2t w sumie mu wierze. Od 2011r do 2014 Po wymianie filtra paliwa nie lałem 2T i nic takiego nie było ani objawów
dlatego PRZESTRZEGAM !!! pozorne chodzenie ciszej po 3 latach takie ma skutki Uważajcie !!!

Nie mam Mazdy ale chciałem uświadomić !
TySooN66
 

Postprzez Bigbluee » 16 mar 2017, 08:11

Powiesz mi w jaki sposób z oleju może się czarna maź wytrącić ? Popioły są bardzo niewielkie ale dopiero po spaleniu oleju. Olej 2T idealnie miesza się z ON i zarówno w temp pokojowej jak i przy sporym minusie, poza mentnieniem nic sie nie dzieje bo sam sprawdzałem zarówno niebieski orlen jak i Ravenol Scooter. Nie chce tu bronić tego specyfiku ale po prostu "takie rzeczy tylko w erze". Słyszałeś o łuszczących się wewnątrznych warstwach czegoś czym posmarowana jest wewnetrzna czesc zbiornika w samochodach ? Na forum Kia możesz o tym poczytać.
Równie dobrze syf mógł byc w paliwie i to raczej jest przyczyna bo z oleju nic sie samo z siebie nie wytrąci.

Inna mało prawdopodobna ale możliwą przyczyną jest to, że w końcu masz czysty układ bez syfu a wszystko wylądowało w zbiorniku paliwa.

Zarówno na forum Avensisa, Puga i Cytryny, nie stwierdzono negatywnych skutków a jedynie neutralne i pozytywne.
Na forum cytryny w dziale C5 sa skany pokazujące jaki wpływ ma 2T na wypalanie filtra DPF. Wniosek jest taki, ze czas pomiedzy wypalaniem dpf zwiekszył sie nieznacznie a dodatkowo korekcje wtrysków poprawiły swoje wartości. Wielokrotnie wskazana jest własnie lepsza praca silnika. Wpływu na spalanie nie ma żadnego.

P.S. Filtr paliwa 32tys? W tym czasie już 3 razy powinienes go wymieniać.
P.S.2 Ja mojemu mechanikowi powiedziałem, że też dolewam 2T jak wymieniał mi obudowe filtra paliwa. To powiedział, że może dlatego ten silnik mimo swojego przebiegu tak równo chodzi. Dodatkowo dowiedziałem sie, że tirowcy z którymi on współpracuje, do swoich beczek z paliwem, też dodaja 2T.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2017, 16:56

TySooN66 twoje spostrzeżenia można wyrzucić do kosza. Jeśli chciałeś obiektywnie przetestować działanie oleju 2T to przed jego laniem trzeba było wymienić filtra paliwa i sprawdzić co jest w baku. Równie dobrze mogło Ci się to stać bez ingerencji oleju 2T bo było tu na forum sporo przypadków zaklejenia filtra paliwa i to w bardzo krótkim czasie po jego wymianie przez paliwo. Filtra paliwa wymienia się co roku przed zimą. Jeśli wiedziałbyś że w baku jest czysto, filtr czysty a po zalaniu oleju 2t jest problem i szlam to to byłby obiektywny test.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto