auto w teren i nie tylko
hejka, tak sobie mysle czy by nie zmienic auta. Coraz czesciej musze jezdzic swoja czarnula w teren co nie nalezy do przyjemności dla mazdy na pewno. Ma to byc auto terenowe z napedem na 4 lapy ponieważ bedzie jezdzone po budowach , po lasach , po drogach mniej lub bardziej utwardzonych. Musowo z gazem, z dosc pojemnym bagażnikiem na sprzęt. Po za tym auto uzytkowane na co dzien wiec zeby nie bylo to toporne żelastwo na 4 kolach
Cena do 15 tys.
Moje typy to subaru forester, jeep cheroke xj 4.0 , toyota 4 Runner 3.0 benzyna, nissan terano, Honda CRV, san young musso, chevy blazer lub ford explorer , land rover frelender. Mial ktoś z powyższym do czynienia ? .Moze jakies rady, sugestie. Zależy mi na aucie praktycznie bezobslugowym tak jak jest obecnie w mazdzie
Cena do 15 tys.
Moje typy to subaru forester, jeep cheroke xj 4.0 , toyota 4 Runner 3.0 benzyna, nissan terano, Honda CRV, san young musso, chevy blazer lub ford explorer , land rover frelender. Mial ktoś z powyższym do czynienia ? .Moze jakies rady, sugestie. Zależy mi na aucie praktycznie bezobslugowym tak jak jest obecnie w mazdzie
-
Pyton162
Gaz jest,4x4 też nic tylko brać http://otomoto.pl/jeep-cherokee-C22063340.html
za wiele nie pomogę ale osobiście z tych podanych jeździłem tylko jako pasażer freelanderem i bardzo dobrze go wspominam na pewno wart uwagi
za wiele nie pomogę ale osobiście z tych podanych jeździłem tylko jako pasażer freelanderem i bardzo dobrze go wspominam na pewno wart uwagi
Pyton162 napisał(a):eep cheroke xj 4.0
I tego sie trzymaj Moge popytac chlopakow z forum Jeepa czy jest cos ciekawego do wziecia
XJ to prosta konstrukcja , do tego silnik 4.0 jest praktycznie bezawaryjna jednostka w Jeepie , co raczej ejst wyjatkiem jak na Jeepa . Zawieszenie i cala reszta jest banalne. Jesli kupisz auto w miare seryjne , bez duzego liftu itp itd nie powinno z nim byc problemow. Za 15 tys powinienes juz miec cos ciekawego.
Pamietaj , ze w przypadku Jeepa warto zaplacic wiecej ale kupic dobry egemplarz bo doprowadzenie szrotu do idealu zabierze spora gotowke.
Szukałem przez jakiś czas XJ'ota przedliftowego właśnie do okolic w/w ceny i nawet gdyby pominąć ten warunek brzegowy, to naprawdę nie ma nic sensowego. Ten samochód nie jest chyba w żaden sposób zabezpieczony przed korozją i w 70% trafiasz na egzemplarz bez podłogi (nogi przedniego rzędu i podłoga bagażnika) oraz rantów drzwi i przednich błotników, albo w 30% na szrot pod względem mechanicznym, opcjonalnie po piątej przekładce wnętrza i osprzętu lub w biednym wyposażeniu. Ewentualnie w grę wchodzą modele poliftowe, które w dziwny sposób są w znacznie lepszym stanie, ale dobre egzemplarze osiągają raczej przesadzone ceny (25k+ za 10-letnie auto?) – chociaż to chyba ogólnie dotyczy segmentu 4x4.
Poza tym, coś jest w powiedzeniu jeepniętych, że wolą pchać Jeep'a, niż jeździć Land Roverem . (chociaż z Freelander'em, to podobno nie zadziała i obydwa będą stały )
Poza tym, coś jest w powiedzeniu jeepniętych, że wolą pchać Jeep'a, niż jeździć Land Roverem . (chociaż z Freelander'em, to podobno nie zadziała i obydwa będą stały )
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a): niż jeździć Land Roverem
Jezdzacy Land Rover to dopiero cos ciekawgo
radzi89 napisał(a):Jezdzacy Land Rover to dopiero cos ciekawgo
Kup Suzuki, dobra rada.
P.S. Gdyby było coś do obejrzenia w mojej okolicy, służę pomocą – może uda mi się zrewanżować za miatkę .
the right man in the wrong place...
Fakt, ze Jeepa rdza lubi ale tak samo jest z Mazdami Jesli trafisz na dobry egzemplarz o , ktory ktos zadbal w odpowiednim czasie bedzie ok. Pamietaj jednak, ze auta terenowe sa troche bardziej skomplikowane i tam usterki beda wystepowac czesciej niz w plaskaczach. Z aut, ktore wymieniles zdecydowanie odpuscilbym sobie :
Blazera
4 runnera
Explorera
Nie mowie, ze to zle auta ale trudniejsze w utrzymaniu w dobry stanie , a za 15 tys idealu sie nie kupi.
Nie wiem jak z Musso ale ja na bank bym wolal XJ.
Jesli znajdziesz cos w Szczecinie chetnie podjade na ogledziny
Blazera
4 runnera
Explorera
Nie mowie, ze to zle auta ale trudniejsze w utrzymaniu w dobry stanie , a za 15 tys idealu sie nie kupi.
Nie wiem jak z Musso ale ja na bank bym wolal XJ.
Jesli znajdziesz cos w Szczecinie chetnie podjade na ogledziny
Z "szerokim" miałem trochę do czynienia. Generalnie polecam – traktor nie do zajeżdżenia, do tego w terenie radzi sobie fajnie. Niestety po założeniu gazu bagażnika ci dużo nie zostanie.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
o XJ sporo juz czytalem na forach i wiem ze auto wymaga opieki. No i butla z gazem na to wychodzi ze bagaznik zajmuje w znacznym stopniu. Ale podoba mi sie bardzo bo jest taki prosty
Radzik a co z grand cherokiem , koles ma 5.2 w benie w takiej budzie jak Ty masz z tym ze auto stoi juz nie jezdzone z 3 lata do oddania za smiesznie pieniadze. Ale pewnie trzeba wlozyc tez i sporo.
Honda CRV mnie jeszcze meczy z 2.0 silnikiem 150km. Subaru forester 2.0 boxer tez ma niezle opinie.
Co do suzuki vitary z silnikem 2.0 v6 , znajomy ma , fajne auto ale bardzo maly bagaznik , chyba mniejszy niz w maździe bj
Radzik a co z grand cherokiem , koles ma 5.2 w benie w takiej budzie jak Ty masz z tym ze auto stoi juz nie jezdzone z 3 lata do oddania za smiesznie pieniadze. Ale pewnie trzeba wlozyc tez i sporo.
Honda CRV mnie jeszcze meczy z 2.0 silnikiem 150km. Subaru forester 2.0 boxer tez ma niezle opinie.
Co do suzuki vitary z silnikem 2.0 v6 , znajomy ma , fajne auto ale bardzo maly bagaznik , chyba mniejszy niz w maździe bj
-
Pyton162
Wszystko jeszcze kwestia tego jak bardzo "dzielne" w terenie to auto ma być. Z całą pewnościa Jeep znacznie lepiej w trudnych warunkach poradzi sobie niż forester czy CRV. Nie wiem jak obecna Vitara, ale poprzednia, podobnie jak jeep miała z tyłu sztywną belkę i w miarę prosty układ napędowy dzięki czemu dzielność w terenie na pewno będzie na plus no i tylko silnik o którym wspomniałeś (2.0 V6) bo pozostałe to porażka jeśli chodzi o osiągi.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Grand to juz troche inna bajka. Duzo ciezszy, duzo wiecej pali, czesci drozsze itd. Doprowadzenia granda wartego 10 tys do dobrego stanu to spokojnie kolejne 10 tys. Te auta niestety albo staty trzeba kupowac jak w najlepszym stanie bo doprowadzenie ich do stanu uzywalnosci bedzie mega kosztowne.
Spalanie gezu relanie to 28-30 litrow. benzyny ok 24. W tym budzecie zdecydowanie lepiej kupic XJ + bedyie proscie i taniej, a oba autka maja swoj klimat
Forestera nie znam , ale za taka kase chyba tez mozna trafic na mine – czy sie myle ?
CRV moim zdaniem wiele wposlnego z terenowka nie ma Szczegolnie porownujac do Jeepa.
Spalanie gezu relanie to 28-30 litrow. benzyny ok 24. W tym budzecie zdecydowanie lepiej kupic XJ + bedyie proscie i taniej, a oba autka maja swoj klimat
Forestera nie znam , ale za taka kase chyba tez mozna trafic na mine – czy sie myle ?
CRV moim zdaniem wiele wposlnego z terenowka nie ma Szczegolnie porownujac do Jeepa.
Toyota RAV-4 Long... Moze nie ma reduktora ale w terenie daje rade silnik 2.0 128 KM tez daje rade i stwarza problemow eksploatacyjnych za ta sume powinnienes trafic na fajny egzeplarz
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
Wiem ze się nie spodoba ale może jeszcze Lada Niva ,banalnie prosta konstrukcja
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ja jednak stawiam na Forka. Solidny napęd z centralnym dyfrem z wiskozą, z tyłu LSD z wiskozą. 20cm prześwit. Bardzo uniwersalne auto. Jeśli jako auto robocze to silnik wolnossący.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Bo Ty zawsze stawiasz tylko na Subaru a jak z czescimi do tego auta? Jak z uzywkami? Zakladam , ze kupujac auto za 15 tys nei ma sie wielkich funduszy na naprawy itd. Do jeepa mozna kupic wiele rzeczy za doslownie grosze....
z jeepa celowalbym cos w ten klimat, w miare swiezy rocznik i dobre wyposażenie
http://otomoto.pl/jeep-cherokee-4-0-ho- ... 81035.html
http://moto.allegro.pl/jeep-cherokee-4x ... 74976.html
bagaznik mimo butli nawet znosny, sprzet geodezyjny powinnien sie pomiescic. Czytalem troche o xj na forum jeepa i 4.0 to chyba najelpszy mozliwy silnik. Spalanie gazu w miare rozsadne. Troch przeraza mnie co tam pisza o kosztach ekspoatacji ale mysle ze kazde prawdziwe 4x4 wymaga wiecej funduszy.
Nie powiem ze faworytem jest subaru forester 2.0 lub 2.5 N/A a potem jeep
Suzuki przy butli w bagazniku ma bardzo mala przestrzeń bagażowa.
z subaru to cos w tym stylu
http://moto.allegro.pl/forester-s-turbo ... 08205.html
http://moto.allegro.pl/subaru-forester- ... 85413.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-C21660269.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-C20855382.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-125-p ... 63081.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-g ... 05705.html
http://otomoto.pl/jeep-cherokee-4-0-ho- ... 81035.html
http://moto.allegro.pl/jeep-cherokee-4x ... 74976.html
bagaznik mimo butli nawet znosny, sprzet geodezyjny powinnien sie pomiescic. Czytalem troche o xj na forum jeepa i 4.0 to chyba najelpszy mozliwy silnik. Spalanie gazu w miare rozsadne. Troch przeraza mnie co tam pisza o kosztach ekspoatacji ale mysle ze kazde prawdziwe 4x4 wymaga wiecej funduszy.
Nie powiem ze faworytem jest subaru forester 2.0 lub 2.5 N/A a potem jeep
Suzuki przy butli w bagazniku ma bardzo mala przestrzeń bagażowa.
z subaru to cos w tym stylu
http://moto.allegro.pl/forester-s-turbo ... 08205.html
http://moto.allegro.pl/subaru-forester- ... 85413.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-C21660269.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-C20855382.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-125-p ... 63081.html
http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-g ... 05705.html
-
Pyton162
Z zadbanym XJ koszty eksploatacji beda nieduze. Co innego w przypadku ZG/ZJ . Nie wiem jak sprawa wyglada w przypadku forestera. Jak juz znajdziesz jakiegos konretnego Jeepa to podeslij link i pomyslimy co z nim nie tak Jesli Subaru to stawialbym tylko i wylacznie na N/A
radzi89 napisał(a):Bo Ty zawsze stawiasz tylko na Subaru
Czy to moja wina, że są takie uniwersalne ?
Pyton162 napisał(a):http://moto.allegro.pl/forester-s-turbo ... 08205.html
s-turbo to nie N/A
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
wiem wiem , tak mi sie jakos dalo
o subaru co nieco poczytalem i polecaja 2.0 sohc 122km, ponoc mul ale nie do zajechania jak sie dba i nie ma az takich problemow z regulacja zaworow jak w przypadku turbo . wisona wystawie mazda na sprzedaz i jak sie sprzeda to bedziemy szukac jakiegos subaru lub jeepa, dzieki za opinie, pozdro
o subaru co nieco poczytalem i polecaja 2.0 sohc 122km, ponoc mul ale nie do zajechania jak sie dba i nie ma az takich problemow z regulacja zaworow jak w przypadku turbo . wisona wystawie mazda na sprzedaz i jak sie sprzeda to bedziemy szukac jakiegos subaru lub jeepa, dzieki za opinie, pozdro
-
Pyton162
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości