Nowa MX-5 z silnikiem wankla – możliwa

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Seraf » 30 lis 2011, 13:04

worldcarfans.com napisał(a):Mazda has confirmed that there will be a successor to the RX-8 but that the new sports model could be merged with the next MX-5 roadster.

Mazda president and CEO, Takashi Yamanouchi, disclosed that while speaking to a group of journalist at the 2011 Tokyo Motor Show. He wouldn't confirm whether the new car would have a rotary engine or not but said that Mazda is still considering a new generation of the technology.

Said Yamanouchi:

"Production of the RX-8 does stop in 2012 but what comes after that I'm not in a position to say. But I have been saying everywhere that we will continue research on the rotary engine. We will not extinguish the flame of the rotary engine.

That kind of product is iconic for our brand. So the current MX-5 or RX-8 we have decided in the future to maintain that type of [sports car] product.

I can't say, however, that they will be separate ... they may be merged into one.[We] can't rule out the possibility [of a rotary-powered MX-5]."

But if the rotary engine is to have a future it will need to be improved.

"We need a measure a plan to upgrade the [fuel] efficiency and torque [of the engine] otherwise we don't see much progress [from the current rotary in the RX-8]," continued Yamanouchi.

Another option to keep the rotary engine alive is a range-extender rotary unit powered by hydrogen. Prototypes using the technology are already in use, according to Yamanouchi, where the rotary is used to produce electric power and steam is the only emission.


Mazda potwierdziła że będzie następca dla modelu Rx-8 ale nowy model sportowy tej marki może być koligacją tego modelu z MX-5.

Prezes Mazda Takashi Yamanouchi, wyjawił to rozmawiając z grupą dziennikarzy podczas 2011 Tokyo Motor Show. Nie potwierdził dokładnie czy nowy model będzie miał silnik Wankla ale powiedział że Mazda wciąż uważa rozwój silników rotacyjnych za temat otwarty.

Yamanouchi:

"Produkcja RX-8 ukończy się w 2012 r. ale nie jestem w pozycji by powiedzieć co dalej. Jednak wszędzie powtarzałem że będzie kontynuować pracę nad technologią silników rotacyjnych. Nie zgasimy płomienia silników Wankla.

Ten rodzaj technologii stanowi ikonę marki. Więc zdecydowaliśmy utrzymać MX-5 bądź RX-8 w tym duchu.

Nie mogę powiedzieć że będą to odrębne modele. Mogą zostać połączone w jeden. Nie wykluczamy możliwości stworzenia MX-5 z silnikiem rotacyjnym."

Jeśli silnik rotacyjny ujrzy swoją przyszłość będzie musiał być wciąż modernizowany.

"Musimy popracować nad wydajnością paliwową i momentem obrotowym tych jednostek, w innym wypadku nie widzimy możliwości przyszłościowego zastosowania," dodaje Yamanouchi.

Inną opcją jest utrzymanie jednostek z wirującym tłokiem w autach spoza podstawowej gamy pojazdów łączonych z napędem wodorowym. Prototypy takich aut są już użytkowane , wedle Yamanouchi, gdzie silnik rotacyjny jest używany do produkcji elektryczności a para wodna jest jedynym produktem spalania.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez 911mc » 4 gru 2011, 15:44

Wolę pozostać przy standardowych silnikach :D konkretna V-ka albo rzędówka ;]
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 00:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez Pipino » 14 gru 2011, 13:27

No tak, Wankel to Mazda. Niemcom się nie udało wiele lat temu z NSU, a Japończycy dali radę.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 13:50
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.7

Postprzez zahariash » 15 sty 2012, 00:47

Jak zreanimują MX-6 to mogę przesiąść się z vałki na wankla nawet :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 13:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Dragonn » 3 lis 2012, 23:57

Problem jedynie taki że jak na razie Mazda wycofała w ogóle Wankla z produkcji, tak jak i RX-8. Ekologia ;p no cóż...
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 16:45
Posty: 33
Skąd: Śląsk, K-ce
Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V

Postprzez some1 » 4 lis 2012, 19:26

Osobiście wolałbym, żeby w MX-5 jednak wankla nie było. Z założenia Miata jest relatywnie tanim i prostym autem, do którego egzotyczny i dość kosztowny wankel niezbyt pasuje. Co innego w RX-7.
Idealna byłaby niezbyt wysilona turbo benzyna, coby ludzie chcący podnieść moc swojego auta nie musieli dokładać turbo we własnym zakresie. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Dragonn » 4 lis 2012, 20:55

Oczywiście że jest prosta, i ta prostota jest jej największym atutem... ale nie sądzę że zła by była jakaś "Ultra" wersja z Wanklem pod maską. A całą resztę "niezawodności" nadal nam zostawić :)
A że silnik Wankla wymaga turbo w portfelu to co innego ;p
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 16:45
Posty: 33
Skąd: Śląsk, K-ce
Auto: Mazda MX-6, KL 2,5 V6
Była: MX-6 2.0 16V

Postprzez Speed » 4 lis 2012, 21:03

Jako z zapowiedzi wynika ze nowa RX-7 ma bazować na przedłużonej mx-5 to kto wie :)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto