System 4WS
1, 2
,olaf napisał(a):O co chodzi z tymi kołami , klijent popróbował
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=21587796
Pewnie jakiś szrot, skoro cea tak niska. A 4 koła skretne to 4WS – bylo takie rozwiazanie w mazdzie. Tył tez skrecał
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Nie no belka skrętna to z deka co innego – przy 4WS normalnie wszystkie cztery koła skręcają równocześnie, co przedkłada sie na zaciesnianie zakrętów (nie "wyrzuca" tyłu po zewnętrznej) oraz na komfort parkowania na ciasnych parkingach . Tak więc klient sie chyba nie najarał tylko mówi do rzeczy. (o ile oczywiscie ma ten system w swojej 626).
Pozdro
Smirnoff
PS
Działa to mniej więcej jak na "rysunku":
/ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
/ ---- / tylne koła
Pozdro
Smirnoff
PS
Działa to mniej więcej jak na "rysunku":
/ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
/ ---- / tylne koła
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Albo tak:
/ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
\ ---- \ tylne koła
...i nie bylo to stosowane w wielu samochodach. a belka skretna to sposob sprezynowania tylnego zawieszenia i nie wiem co mial mysli xsix mowiac o zetiksie...
/ ---- / przednie koła
|````|
|````|
|````|
\ ---- \ tylne koła
...i nie bylo to stosowane w wielu samochodach. a belka skretna to sposob sprezynowania tylnego zawieszenia i nie wiem co mial mysli xsix mowiac o zetiksie...
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):np. cytryna zx
Pierwsze slysze!? Moze chodzi o "belke skretną"
Pozdrawiam.
no to szkoda...przytocze chociazby Nissan zx300 czy tez Mitsubishi 3000 GT ...
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)
Citroen Xsara – Skrętne koła tylne.
To nie sa skretne kola!
...ZX to samo i pare innych samochodow, m.in. Porsche 928 (ale tam sprawa odbywa sie na wahaczach niezaleznego zawieszenia). To jest system, gdzie tylne zawieszenie (cala belka lub wahacz) ma tak geometrycznie ustawione punkty mocowania, ze pod wplywem sily dzialajacej na kolo podczas jazdy (sila napedowa i bezwladnosci kontra tarcie) geometria ulega _minimalnym_ zmianom, co polepsza trakcje.
W przypadku 626 GD/GE, 929 HD, Prelude i niewielu innych samochodow majacych dopisek "4WS" chodzi o to, ze kazde kolo jest zamocowane na zwrotnicy i moze obracac sie dokladnie tak jak normalnie robia to kola przednie (oczywiscie w innym zakresie). Calosc jest dodatkowo sterowana tak, aby przy malych predkosciach kola wzgledem siebie skrecaly sie tak jak na moim rysunku, kiedy promien zawracania jest mniejszy, a przy wiekszych tak, jak narysowal to Smirnoff, gdzie samochod zachowuje wieksza stabilnosc toru jazdy.
Natomiast tak, jak narysowal to Morder, to kola ustawiaja sie w mojej mazdzie co 2000km.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości